Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:37

Ik kom voor mn werk telkens kort in vele zorghuizen, vijf minuten per huis en met mondkapje ffp2 op…
Zal even bellen naar de zaak, wil graag maandag mn routes weer doen maar niet als besmettingshaard natuurlijk..
Voorheen zelftestte ik op de dagen die ik in de zorg rondloop (andere dagen op lege andere lokaties). Maar dat testen is na besmetting niet persé waterdicht begreep ik.
Wat een toestand dat Covid..

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:41

Sharani schreef:
Hier net bericht gehad van het AMC dat ze contact met de afdeling infectie preventie hadden gehad en dat ik ondanks mijn hoesten toch mag komen omdat de positieve test al twee weken geleden was. Moet alleen een mondkapje van hun op. Nu duimen dat de treinen morgen ochtend weer rijden zodat ik snel heen kan.
Mijn dochter heeft inmiddels een drain in haar rug waardoor de pijn minder is en haar ogen waren iets verbeterd.

Is er niet iemand die jou wil brengen? Ik woon helaas niet in de buurt maar had het met alle liefde gedaan

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:59

Sharani schreef:
Hier net bericht gehad van het AMC dat ze contact met de afdeling infectie preventie hadden gehad en dat ik ondanks mijn hoesten toch mag komen omdat de positieve test al twee weken geleden was. Moet alleen een mondkapje van hun op. Nu duimen dat de treinen morgen ochtend weer rijden zodat ik snel heen kan.
Mijn dochter heeft inmiddels een drain in haar rug waardoor de pijn minder is en haar ogen waren iets verbeterd.

Wat fijn dat het lang kunt gaan! Ik ga heel hard voor je duimen dat de trein morgen weer normaal gaan rijden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:30

Dat gaat voor jullie beiden de betere kant op en ik neem aan dat je dan ook je dochter mag bezoeken spoedig.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:13

Sharani schreef:

Wat fijn dat ze zo mee denken en je er toch heen mag .
Welke omgeving woon je ?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:23

pien_2010 schreef:
Dat gaat voor jullie beiden de betere kant op en ik neem aan dat je dan ook je dochter mag bezoeken spoedig.
Sorry ik had fout gelezen (dyslexie) en dacht dat je moest werken :o Fijn dat je jouw dochter mag bezoeken.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:35

Marigold schreef:
Dag zeven na positieve test, nog behoorlijk verkouden en nog steeds verminderde energie met kortademigheid. Heb iets de hoop dat het slijm is dat weer weggaat, het is een naar gevoel dat het zo op de longen slaat.
weet niet of ik nog besmettelijk ben, wil/moet maandag weer gaan werken.

Zolang je nog verkouden bent nog niet gaan werken

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:17

candalisa schreef:
Sharani schreef:

Is er niet iemand die jou wil brengen? Ik woon helaas niet in de buurt maar had het met alle liefde gedaan

Waarschijnlijk rijden de treinen morgen gewoon weer, maar als dat niet zo is heb ik inderdaad van iemand al het super lieve aanbod gehad om me te brengen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:23

Sharani schreef:
candalisa schreef:

Waarschijnlijk rijden de treinen morgen gewoon weer, maar als dat niet zo is heb ik inderdaad van iemand al het super lieve aanbod gehad om me te brengen.

Veel sterkte :*
Op nos staat trouwens dar morgenochtend sowieso geen treinen rijden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:40

Morgen geen treinen . Schade aan spoor en bovenleidingen kunnen ze nu niet repareren. Ze zijn wel druk bezig met ritten zonder passagiers om de bomen en kapotte leidingen in kaart te brengen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 00:10

Ik zou morgenvroeg ook op pad met de trein. Had de reis al uitgesteld vanwege de storm. -O-
Nou ja...

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 15:12

Bah, ik zit mijzelf gigantisch in de weg! Sinds woensdag weer op locatie aan het werk en alles weer mogen doen. (ook gelijk alles weer gedaan, paardrijden en boodschappen enzo) Maar ik merk dat ik best nog wat vermoeid ben. Of gewoon gewoon chagrijnig, ik weet het niet. Op het werk kon ik mij niet heel lang super goed concentreren, heel snel dat lome gevoel. Gisteravond film op thuis, halverwege maar uit gedaan en tegen kwart voor 10 naar bed en tot 8u door geslapen. Dus slaap genoeg zul je zeggen en toch merk ik dat ik moe ben. Of loom, vanochtend enkel wat boodschapjes gedaan en moet eigenlijk zo naar paardlief. Maar eigenlijk geen zin of moe. Herkenbaar? Misschien ook omdat ik 2 weken in quarantaine heel anders heb gegeten. Veel ongezonder en sinds woensdag eigenlijk weer heel gezond.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:01

Ja heel bekend en hier nu ook bekaf. -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:13

Nature93 schreef:
Bah, ik zit mijzelf gigantisch in de weg! Sinds woensdag weer op locatie aan het werk en alles weer mogen doen. (ook gelijk alles weer gedaan, paardrijden en boodschappen enzo) Maar ik merk dat ik best nog wat vermoeid ben. Of gewoon gewoon chagrijnig, ik weet het niet. Op het werk kon ik mij niet heel lang super goed concentreren, heel snel dat lome gevoel. Gisteravond film op thuis, halverwege maar uit gedaan en tegen kwart voor 10 naar bed en tot 8u door geslapen. Dus slaap genoeg zul je zeggen en toch merk ik dat ik moe ben. Of loom, vanochtend enkel wat boodschapjes gedaan en moet eigenlijk zo naar paardlief. Maar eigenlijk geen zin of moe. Herkenbaar? Misschien ook omdat ik 2 weken in quarantaine heel anders heb gegeten. Veel ongezonder en sinds woensdag eigenlijk weer heel gezond.

Vol erin is niet slim, bouw het rustiger op. Zie de andere posts die hier elke keer weer voor waarschuwen.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:16

Pff ik zit nu op dag 9 van m’n quarantaine. Alleen ik blijf hoesten, vooral snachts. Om gek van te worden

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:19

Mijn kinderen hadden afgelopen week corona, mogen morgen weer uit quarantaine. En nu ben ik de sjaak. Had vanochtend een positieve zelftest en ik voel me nu ook wel ziekig worden. Keelpijn, koud en rillingen, niesen etc. Nouja, zolang het hier bij blijft.. Heb 2 vaccinaties en de booster dus hoop dat die zijn werk doen.

Ik kan gelukkig nog naar mijn paard, voor de rest blijf ik thuis uiteraard.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:44

Majabeestje schreef:
Mijn kinderen hadden afgelopen week corona, mogen morgen weer uit quarantaine. En nu ben ik de sjaak. Had vanochtend een positieve zelftest en ik voel me nu ook wel ziekig worden. Keelpijn, koud en rillingen, niesen etc. Nouja, zolang het hier bij blijft.. Heb 2 vaccinaties en de booster dus hoop dat die zijn werk doen.

Neem wat extra vitamine C paar dagen. Virussen houden daar niet van. Zeker zo ih begin kan dit helpen. En je hebt zelfs je booster gehad dus komt goed.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 18:05

pien_2010 schreef:
Majabeestje schreef:

Neem wat extra vitamine C paar dagen. Virussen houden daar niet van. Zeker zo ih begin kan dit helpen. En je hebt zelfs je booster gehad dus komt goed.

Goeie tip, dankje! Had nog vitamine C1000 bruistabletten in huis, direct een genomen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 18:27

Van C1000 mag je er wel een paar nemen, zeker in het begin bv 3.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 18:44

marleen_usar schreef:

Als ik dat doe heb ik zit abonnement op de wc. :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:37

Marcella schreef:
marleen_usar schreef:

Als ik dat doe heb ik zit abonnement op de wc. :=

Dan geeft je lichaam aan dat het niet meer opneemt. Heb ik ook. Hooguit 2x1000 lukt, maar dan is het ook echt op. Meestal is 1000 genoeg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 20:15

Soms al met 1x 1000, maar soms gaat het goed. Moet het zeker niet iedere dag doen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 00:02

Ik heb zelf nog steeds geen corona bijna het gehele team heeft en en alle cliënten.

Maar even wat positiefs de klachten zijn heel mild! Ook omdat er veel kwetsbaren zijn. Ben ik heel opgelucht en blij om! Aantal binnen 5 dagen alweer fit.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 00:10

Zink en hoge dosering D werkt ook goed, zeker als C verkeerd valt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 00:29

Vitamine D heb ik vanmiddag op de moestuin wel gekregen. Ben eigenlijk ook te lang bezig geweest. :=

Morgen wil ik broodje ei (vers) eten van mijn eigen kippen. :9 :9
https://rinekedijkinga.nl/weetjes/ei.html

Hoppa nog een keer D en zink erbij (en de rest). :Y) En spinazie als groente.