Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:fjordjes schreef:Hier iemand op het werk die met mondkapje rondloopt, (werk in de zorg) haar partner werkt ook in de zorg en die heeft koorts..
Dat snap ik dan dus niet... Beter blijf je dan even verstandig en thuis.
Mijn ouders, waarvan er 1 in de zorg werkt, zijn beiden zwaar verkouden. Beiden hebben het verzoek van hun werkgever gekregen om uit te zieken. Ook al hebben ze geen corona, beter even verstandig en zorgen dat wat je ook hebt je anderen niet besmet.
Cer schreef:De kans is idd klein, maar niet onmogelijk.Maar das gek want besmetting via geld kan niet, volgens het RIVM :"Kan het nieuwe coronavirus zich via geld verspreiden?
De kans dat mensen besmet raken via geld is erg klein.
fjordjes schreef:Het is ook niet zo zeer een oordeel maar zat gewoon even raar te kijken en je gaat toch automatisch denken wat als. En niet voor niets die mail gehad waarin staat dat we geacht zijn gewoon te komen werkenm
safina schreef:fjordjes schreef:Het is ook niet zo zeer een oordeel maar zat gewoon even raar te kijken en je gaat toch automatisch denken wat als. En niet voor niets die mail gehad waarin staat dat we geacht zijn gewoon te komen werkenm
Ik doelde ook niet op jouw post hoor. Wel op de reactie van Winged.![]()
Hebben jullie op het werk iemand waarbij je terecht kunt met vragen over dit onderwerp?
Bubblewrap schreef:Wat me in dit topic opvalt zijn de 'bronnen' van nieuwssites.
Ik kan iedereen aanraden om de berichtgeving van het RIVM en de GGD's/veiligheidsregio's te volgen. (En minder aandacht te geven aan artikelen van bijvoorbeeld de telegraaf.) Daarnaast is informatie van bijv de WHO ook betrouwbaar.
Hier een interessante periode. Als Corona binnen het bedrijf waar ik stage loop uitbreekt, dan kan het zijn dat ik mijn afstudeeropdracht niet volledig kan uitvoeren.
Tancreda4 schreef:Hoe gaat het nu in andere Europese landen eigenlijk? Is dat vergelijkbaar met ons, gaat het bij ons sneller of minder snel tov andere landen? (anders dan Italië)
DubbelDun schreef:[De kans is idd klein, maar niet onmogelijk.
Als iemand net in zijn hand geniest/gehoest heeft en hij pakt daarna geld uit zijn portemonnee en iemand anders pakt dat aan en wrijft vervolgens in zijn ogen kan er een overdracht plaatsvinden.
Maar hetzelfde geldt voor de pinautomaat waar je de knopjes aanraakt....
elnienjo schreef:DubbelDun schreef:[De kans is idd klein, maar niet onmogelijk.
Als iemand net in zijn hand geniest/gehoest heeft en hij pakt daarna geld uit zijn portemonnee en iemand anders pakt dat aan en wrijft vervolgens in zijn ogen kan er een overdracht plaatsvinden.
Maar hetzelfde geldt voor de pinautomaat waar je de knopjes aanraakt....
Transacties onder de 20 euro kun je contactloos betalen, dan hoef je in elk geval niet met je vingers op die knopjes.
Magrathea schreef:Winged schreef:Grappig trouwens dat er met vakanties wordt gereageerd als 'ja ikke ikke ikke' en dat het met festivals is 'hopen dat het doorgaat'.
Sorry?dat zijn toch wel twee heul verschillende dingen met totaal andere risicos. Daarbij, als het niet doorgaat is dat ook maar zo, ga ik verder geen heisa om maken
Tancreda4 schreef:Naar mijn idee is een festival groter risico dan een vakantie. Iig in ons geval. Van hutje mutje uren hotsen tegen elkaar aan naar met eigen auto een rondreis maken door natuurparken zonder mensen massas. Ja, vliegtuig is wrl een dingetje. Maar daarna amper.
Destination schreef:In Duitsland hebben we volgens de officiële websites 1,543 patiënten, 18 zijn gezond verklaard en 2 zijn overleden. Er zijn een aantal scholen dicht in mijn omgeving (Koblenz/Rheinland-Pfalz) en in Koblenz zelf zijn er tenten opgezet waar mensen terecht kunnen voor een test zodat ze niet naar het ziekenhuis of de huisarts moeten. Er worden nu ook artsen ingezet die op huisbezoek gaan om mensen daar te testen. Ik heb ook gelezen dat er een plek is waar een soort drive-in is voor het testen, hier hoeven mensen niet eens uit de auto te komen.
Verder zijn evenementen met meer dan 1,000 personen momenteel niet toegestaan in veel deelstaten en worden er enkele voetbalwedstrijden zonder publiek gespeeld.
Het Duitse equivalent van het RIVM is het Robert Koch-Institut en zij doen ook het grootste deel van de persconferenties. De algemene berichtgeving is hier heel duidelijk en niet tegenstrijdig, vind ik.
safina schreef:fjordjes schreef:Het is ook niet zo zeer een oordeel maar zat gewoon even raar te kijken en je gaat toch automatisch denken wat als. En niet voor niets die mail gehad waarin staat dat we geacht zijn gewoon te komen werkenm
Ik doelde ook niet op jouw post hoor. Wel op de reactie van Winged.![]()
Hebben jullie op het werk iemand waarbij je terecht kunt met vragen over dit onderwerp?
Tancreda4 schreef:Destination schreef:In Duitsland hebben we volgens de officiële websites 1,543 patiënten, 18 zijn gezond verklaard en 2 zijn overleden. Er zijn een aantal scholen dicht in mijn omgeving (Koblenz/Rheinland-Pfalz) en in Koblenz zelf zijn er tenten opgezet waar mensen terecht kunnen voor een test zodat ze niet naar het ziekenhuis of de huisarts moeten. Er worden nu ook artsen ingezet die op huisbezoek gaan om mensen daar te testen. Ik heb ook gelezen dat er een plek is waar een soort drive-in is voor het testen, hier hoeven mensen niet eens uit de auto te komen.
Verder zijn evenementen met meer dan 1,000 personen momenteel niet toegestaan in veel deelstaten en worden er enkele voetbalwedstrijden zonder publiek gespeeld.
Het Duitse equivalent van het RIVM is het Robert Koch-Institut en zij doen ook het grootste deel van de persconferenties. De algemene berichtgeving is hier heel duidelijk en niet tegenstrijdig, vind ik.
Bedankt voor je info!
purny schreef:elnienjo schreef:Transacties onder de 20 euro kun je contactloos betalen, dan hoef je in elk geval niet met je vingers op die knopjes.
Niet altijd. Je moet na zoveel transacties je pin ter bevestiging intoetsen