Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:52

briitje schreef:
Wat gaaf dat je zoveel meer gewicht hebt gescoord Inge. Zal vast een heerlijk gevoel geven.

Vandaag 5 dag in de gym. Vandaag samen met mijn vriend. Vrijwel altijd doen we dan borst. Omdat hij dan kan helpen bank drukken. Meer dames die het doen ? En op wat voor gewicht ? Voel me echt een slapjanus :+

Ik ben net een paar weken geleden begonnen met bankdrukken en ik kan nu 3x15 op 20 kilo. Eigenlijk kan ik al wel een stapje omhoog (wat grappig is want ik dacht altijd dat ik geen kracht had in mijn armen en mijn bench press ontwikkelt sneller dan mijn squats/deadlifts) maar ik hou hem voor nu even op een lange herhaling tot ik iets meer controle krijg over de stang. Ik heb nu aan het einde van mijn sets nog wel dat de stang wat gaat zwabberen en mijn laatste set wil soms niet helemaal lekker lukken op 15.

Eulogy schreef:
Gewoon in de sportschool maar het wordt wel steeds irritanter dat mijn sportschool maar 3 racks heeft en geen platforms. Ben dus wel op zoek naar een andere maar er zijn niet heel veel alternatieven in de buurt helaas. Dit weekend bij m'n vriend dus wel heel chill want de sportschool van zijn uni heeft echt 10 racks/platforms en is ook lekker rustig :+
Ik weet zelf vooral van bodybuilding, dus m'n vriend coacht me nu, hij is strength & conditioning coach geweest :)

Ugh ja dat is zo irritant he. Bij die ladies only waar ik soms naartoe ga is er dus maar eentje :roll: Stond laatst een meisje supersets te doen en die is er echt een half uur mee bezig geweest terwijl er nog vijf mensen stonden te wachten.

Frummels schreef:
Ik vind 's morgens sporten echt heerlijk! Maar het hangt er wel van af wat voor soort training. HITT of bovenlichaam vind ik prima, maar geen benen. Ik kan ook slecht opstaan in de ochtend, maar merk daarnaast ook dat ik dan heel weinig kracht heb. Ik train liever meteen uit werk rond half 6 in de avond :) Maarja, dan is vaak weer heel mijn avond weg, want ik moet daarna vaak ook nog naar stal. Vandaar dat ik nu de ochtenden weer probeer te gaan

Hier heb ik ook wel last van. Voor mijn planning vind ik 's morgens sporten een stuk fijner en op zich kan ik de motivatie ook wel vinden meestal, maar ik heb echt een onwijze hekel aan het weeïge gevoel dat ik in mijn benen heb als ik echt diep ben gegaan. Dan voelt het de hele dag alsof ik op spaghetti loop en daar word ik echt chagrijnig van.

Needje schreef:
Ik vind in de ochtend best fijn. Maar ik train dan pas om 10 uur.
Ik vind juist dat ik slecht in slaap kom als ik in de avond train.
Te veel adrenaline ofzo, geen idee.
Maar ik train nu of om 10 uur, of rond 15 uur.

Rond tienen vind ik inderdaad een super fijn tijdstip om te sporten :j Voor mijn gevoel zijn er dan altijd alleen maar oudjes in de sportschool en het is super lekker rustig.

Hier gaat het lekker. Vind het moeilijk om de motivatie hoog te houden met wisselende diensten. Heb nu twee dagen ochtenddienst gehad, dan ben ik voor zes uur 's morgens op de redactie en ben tussen half 3 en 3 klaar.. Nou dan krijg ik mezelf dus echt niet meer naar de sportschool. Dit zijn wel de momenten waarop ik preworkout zou willen proberen, zodat ik gewoon net even die kleine hobbel wat makkelijker over kan. Ga dat dus maar eens proberen en hopen dat ik er dan een iets beter ritme in kan vinden.

Eulogy

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:36

Ja 1 rack is al helemaal bizar weinig! Ik mis bij mijn sportschool sowieso ook wel een platform of zo, deadlifts moet ik altijd gewoon op een vrij stukje grond zeg maar doen haha.

Ik ga altijd 's avonds, op een lege maag trainen is voor mij sowieso niet handig en ik ontbijt nooit. En ben ook echt geen ochtend mens :+ Merk echt qua kracht ook verschil in de ochtend. Ga dus meestal rond een uur of 6, meteen uit kantoor, maar mijn sportschool wordt nooit extreem druk.
Vandaag was ik er pas rond half 8 (tot laat gewerkt), dan is het wel heerlijk rustig :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:33

Ik ga ook echt niet ´s ochtends, dan heb ik nog geen energie in mijn spieren.

Het gaat hier trouwens super goed met trainen! Nu mijn nieuwe fysio wat verder raakt in het losmaken van de ellende kan ik mijn lichaam echt beter gebruiken. Ik had flinke knopen in mijn benen, rug en schouders. Ook heeft hij mijn bekken wat gekraakt en licht gecorrigeerd.. Het komt nog allemaal door het compenseren van mijn kreupele voet.

Ok ik voel me een beetje geradbraakt de eerste dag, en ben enorm vroeg in mn nest gekropen (ik kan weer goed slapen en heb wat in te halen blijkt). Maar het scheelt enorm! Mijn elleboog kraakt ook niet meer bij pull- ups. Misschien gebruikte ik mijn schouders te weinig? In elk geval ben ik echt blij *\o/* .

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:39

Sintara wat fijn dat je zoveel vooruitgang boekt! Dat motiveert flink om verder te gaan.

Ik ga vandaag ook weer sporten. Ben heel benieuwd hoe het gaat. Laatste keer wat licht in mn hoofd. Vond het erg warm binnen.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:36

Wat fijn Sintara!
Dat is niet fijn inderdaad Inge als het zo warm is binnen. De temperatuur buiten is nu wel een stuk lager dus wellicht binnen ook weer?
Ik vanavond weer, dag 4 deze week vandaag zijn de benen aan de beurt wordt zwaar maar we gaan ervoor :D

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:58

Damesss hoe komen jullie aan je eiwithoeveelheid per dag? Ik eet blijkbaar echt veeeel te weinig. Zelfs met wat kwark, zalm en een ei zit ik nog onder de 80. Zit nu te kijken naar proteïnerepen maar die zijn echt reteduur.. Iemand tips?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:13

Ja ik moet zeggen dat de airco mij ook tegenviel bij ons. De temperatuur was wel ok maar het was gewoon zó vochtig door alle mensen dat het niet heel comfy is als je hard doorsport

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:15

Ja zeker tips, ik let sinds vorige week op mijn voeding en zat dus dagelijks op 170 gram eiwit, waar ik afgelopen weekend achter ben gekomen dat veel te veel is. (Voelde me ook helemaal niet goed helemaal opgeblazen. Nu let ik er heel erg op om minder te nemen maar met moeite blijf ik op 110 steken, minder lukt niet.
Waar veel eiwit in zit van wat ik neem: Volkoren brood, pindakaas, noten, magere yoghurt, kwark natuurlijk maar dat neem je al, kipfilet (op brood of rijstwafels). Kaas maar dat is dan wel weer heel vet.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:18

Je kan ook nog zelf balletjes als snack maken, heb ik toevallig laatst gedaan dat smaakt net als zo'n proteinereep maar is echt veeel goedkoper als je het zelf maakt. Met o.a. havermout, eiwitpoeder en nog wat dingen. Als je het recept wil kan ik die wel even sturen. Zijn hele kleine balletjes geworden bij mij, maar omgerekend wel 5 gram eiwit per bal. Kan je gewoon in de koelkast of vriezer bewaren.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:18

Liesje1611 schreef:
Damesss hoe komen jullie aan je eiwithoeveelheid per dag? Ik eet blijkbaar echt veeeel te weinig. Zelfs met wat kwark, zalm en een ei zit ik nog onder de 80. Zit nu te kijken naar proteïnerepen maar die zijn echt reteduur.. Iemand tips?

Kip en 5% vet rundergehakt :') 80 gram is trouwens niet heel weinig hoor, afhankelijk van hoeveel je weegt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:20

Ik let er eerlijk gezegd niet op. Eet gewoon waar ik zin in heb en neem af en toe een eiwitshake alles ik erge spierpijn heb. In vegetarisch vlees zit ook aardig wat eiwit volgens mij.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:20

Liesje, hoeveel eiwit heb je nodig op een dag?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:30

Ah goeie tips al, vegetarisch vlees ga ik eens proberen! En dat recept wil ik wel Proven02 :j

Ik heb via de website van cleannutrition berekend dat ik 180 gram eiwit nodig zou hebben. Ik weeg 72 kilo, sport 3-4 keer per week (kracht en soms cardio erna) en wil niet persé afvallen maar wel strakker/meer toned worden.
Nu vind ik 180 gr eiwit écht erg veel dus ik ga eerst maar eens de 120 proberen te halen. Maar ik monitor mijn eten via myfitnesspal en ik schrik echt van hoe weinig ik binnen krijg. Maximaal 50 gram per dag denk ik? Dus ik leef al jaren extreem onder mijn eiwitminimum geloof ik _O- Misschien toch maar eens aan eiwitpoeder/shakes beginnen!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:40

Poeh 180 gram vind ik wel heel extreem klinken!
Normaal is volgens het voedingscentrum is 0,8 gram per kilo lichaamsgewicht, fanatieke duursporters 1,4 per kilo. Voor jou zou dat 56- 98 gram per dag zijn.
(bron https://www.voedingscentrum.nl/encyclop ... itten.aspx)

Ik zou als ik jou was eerst eens naar het ´normale´ opbouwen van bv 80 gram per dag en dan eens kijken hoe het gaat..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:26

Meer dan 2 gram per kilo lichaamsgewicht heeft sowieso weinig zin, dus meer dan 144 gram hoeft sowieso niet en ook dat is al flink hoog :)

Ik zou altijd eerst proberen het uit andere eiwitbronnen te halen voor je aan shakes etc begint. Is best lastig in het begin maar het went :j Aanvullen met shakes kan natuurlijk altijd nog!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:30

proven02 schreef:
Je kan ook nog zelf balletjes als snack maken, heb ik toevallig laatst gedaan dat smaakt net als zo'n proteinereep maar is echt veeel goedkoper als je het zelf maakt. Met o.a. havermout, eiwitpoeder en nog wat dingen. Als je het recept wil kan ik die wel even sturen. Zijn hele kleine balletjes geworden bij mij, maar omgerekend wel 5 gram eiwit per bal. Kan je gewoon in de koelkast of vriezer bewaren.

Ik ben nieuwsgierig :D. Zijn deze wel beetje knapperig ?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:09

Ik heb net besloten dat ik 20 juli m'n eerste wedstrijd ga doen :D Heel fijn om eindelijk weer iets te hebben om naartoe te werken!!
Twijfel alleen heel erg of ik wil proberen af te vallen om in een lagere gewichtsklasse te vallen, ik weeg nu 61-62kg en er zit best veel verschil in de qualifying totals (dus wat je in totaal over je 3 lifts moet hebben) met net 1 gewichtsklasse lager. Maar dat is tot 57kg lichaamsgewicht en weet niet hoe haalbaar dat is :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:01

Niet afvallen voor de eerste meet, gewoon inschrijven of je huidige gewicht. 4 kg ben je zo kwijt (1-2 dagen) maar je wilt die extra spanning en druk niet bij de eerste keer.

Qualifying totals heb je niets mee te maken als je voor je plezier gaat.

Daarna kan je altijd nog kijken hoe je valt binnen een gewichtsklasse en of het leuk genoeg is om te blijven doen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:11

Nee klopt ook, dat idee had ik ook :) Bedankt voor je input!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:07

Spannend @eulogy! Veel plezier en succes met de voorbereiding!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:29

Even een vraagje. Heeft iemand hier kennis over hoe om te gaan met shin splints? :x

Ik heb sinds mijn voetbalwedstrijd op 24 maart klachten. Ik dacht eigenlijk dat ik er vanaf was en ben vandaag gaan wandelen met mijn ouders en na 11.000 stappen in de benen kan ik zeggen dat het dus toch nog niet over is. Het is wel anders, want de pijn zit nu aan de buitenkant van mijn scheenbenen en niet aan de binnenkant. Dus iemand tips? -O-

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:31

Zo net terug van het sporten. Schema is vooral op de rug en armen gericht. Moet er wel aan wennen. Maar wel al weer gewichten kunnen verhogen gelukkig. Moet alleen eigenlijk naar het werk weer gaan hardlopen. Mja school begint ook weer dus wel lastig.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:54

Liesje1611 schreef:

Ik haal mijn eiwitdoel elke dag zonder er over na te denken. Ik ontbijt standaard met havermout met whey, vooral omdat ik het zonder niet lekker vind :+ Als lunch eet ik bijna altijd sportknip en daar zitten echt veel eiwitten in. 's Avonds een vleesvervanger en daarna kwark. Ook in sommige groenten zitten veel eiwitten :j Als tussendoortje zou je ook huttenkase kunnen proberen, ik moest alleen wel aan de structuur daarvan wennen. Maar zitten ook veel eiwitten in.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:58

Wat is sportknip precies ? En ik vind havermout buiten me shake, echt niet vies. Hoe eet jij het precies ? Proberen waard ?

Ik zag dat ik op ongeveer 140 gram eiwitten per dag zit. Best hoog geloof ik..

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:47

Sportknip is koolhydraatverlaagd brood. Ik hou heel erg van brood dus dit is voor mij echt een uitkomst.