3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:17

Ik kom me hier ook maar weer eens melden. :') Het is alweer een hele tijd geleden.
Ik weeg weer ongeveer 73 kilo and wil toch die 5 kg heel graag eraf. Sinds kerst eigenlijk schaamteloos gegeten en weinig motivatie om er iets aan te doen.. dus nu is de tijd.. over 3 maanden ga ik op vakantie dus gebruik ik dat maar als motivatie.

Heb me samen met een vriendin aangemeld bij 'Kic Girls' . een australische website die een maaltijdplan, work outs, meditatie leveren voor slechts $20 per maand incl shopping list e.d. dus ga eens zien of ik dat wat vind.
Ga ook echt eens bewust wegen van eten en grote focus leggen op de juiste portie (want daar zit het grootste punt gok ik zo).

De workouts zijn maar rond de 30 minuten (of iets meer) per dag.
2 HIIT: (high-intensity interval training) sessions: heart-pumping cardio that burns more calories in less time.
2 boxing circuits: shred your way fit with fast boxing combinations.
2 learn-to-run days: For beginners to advanced, learn correct technique and build up distance.
1 resistance day: Sculpt muscles and improve flexibility.

Menu van deze week ziet er zo uit en maaltijden zijn te veranderen als je het niet lust.

Afbeelding

Ben benieuwd!

Maanlicht

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:36

Die gerechten zien er goed uit Nagini!

Gister even met mijn vriend gepraat. Hij gaaf aan dat de opmerking over mijn zwaarder worden niet zo bedoeld was, en dat ik een top lijf heb. Dat is toch wel heel fijn om te horen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:06

Maanlicht schreef:

Gister even met mijn vriend gepraat. Hij gaaf aan dat de opmerking over mijn zwaarder worden niet zo bedoeld was, en dat ik een top lijf heb. Dat is toch wel heel fijn om te horen.

Wel typisch dat die dat pas zegt als je erover wilt praten. Ik dacht dat je sowieso al van je af had gebeten? Hij hoort gewoon te zeggen dat je altijd mooi bent....... en hij hoort je te steunen in alles wat je doet, ik heb wel meer berichten gelezen over jou vriend waarbij ik mijn twijfels heb of die dat wel bij jou doet.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:11

Welkom terug nagini :) die methode klinkt goed!! En de gerechten zien er ook goed uit. Succes en hopelijk werkt het *\o/*

Vanaf donderdag zit ik een week bij mijn oom en tante thuis met mijn nichtje van 16, eens zien wat ik dan kan koken zodat mijn nichtje het ook lekker vind :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:21

Welkom Nagini! Ik ben benieuwd of het werkt. :)

Kipje, herkenbaar.

Helaas ben ik weer aangekomen, het gaat niet echt soepel hier. -O- Vanaf nu maar weer strikter opletten. Hopelijk gaat het dan nu weer beter. Maar blijf het enorm lastig vinden om een goede balans te vinden!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:44

Yonker schreef:
Maanlicht schreef:

Wel typisch dat die dat pas zegt als je erover wilt praten. Ik dacht dat je sowieso al van je af had gebeten? Hij hoort gewoon te zeggen dat je altijd mooi bent....... en hij hoort je te steunen in alles wat je doet, ik heb wel meer berichten gelezen over jou vriend waarbij ik mijn twijfels heb of die dat wel bij jou doet.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik reageer heel weinig maar ik volg jullie wel iedere dag.

Klinkt serieus als een ex van mij.. Snap best dat het niet makkelijk is om met iemand om te gaan die niet goed in haar vel zit maar je kunt wel nadenken voordat je wat zegt. Hij komt op mij niet over als marriage material.. oh well. Maak me dan toch wel wat zorgen over je.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:41

Ik heb me gister gewogen, had het verwacht maar is niet heel positief. :=

O: 4 beschuitjes met vegan boter en pure hagelslag
L: tomaten en paprikasoep met een snee bruin brood met kruidenboter (in een restaurant)
A: stamppot andijvie + vegaworst en vega jus (2 borden gehad)
B: 1 uur fietsen (stevig tempo) + 45 min wandelen

Totaal een super actieve dag gehad, en zondag ook al dus hopelijk gaat afvallen zo lukken haha. Vandaag iets minder gezond maar had me verslapen dus geen tijd om eten te maken. Ga zo bij de AH to go naar een gezonde lunch zoeken. Maar moet het wel volhouden tot 18:30 ermee. :o

Gister
Afbeelding

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:14

Yonker schreef:
Welkom terug nagini :) die methode klinkt goed!! En de gerechten zien er ook goed uit. Succes en hopelijk werkt het *\o/*

Vanaf donderdag zit ik een week bij mijn oom en tante thuis met mijn nichtje van 16, eens zien wat ik dan kan koken zodat mijn nichtje het ook lekker vind :+

Vandaag de eerste training gedaan. :)

13x 100 meter sprint (zo snel als je kan) en na elke 100 meter teruglopen. (DUs 13x sprint, 13x wandelen) + warming up + cooling down.

Vond het eigenlijk heel leuk en normaal heb ik echt een hekel aan rennen, maar op deze manier had ik wel een doel om te rennen ipv doelloos te joggen haha.

Ik begin met het eten pas op zondag omdat ik nog boodschappen heb voor de rest van de week. :) Ben benieuwd of m'n vriend ook mee gaat doen (wilt grotere porties, eet geen bruine rijst en vind quinoa ook niet zo lekker, haha dan kookt ie maar witte rijst voor hemzelf.)

@MarlindeRooz; goed zeg zo'n actieve dag! Vind het altijd leuk stappen bij te houden. Moet m'n fitbit maar weer eens opladen.
Ben zelf erg weinig actief, heb vakantie en een hond met een geamputeerde teen (sinds gister, daarvoor gebroken) dus die mag heel weinig en is erg aanhankelijk en houd ik dan maar gezelschap haha.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:17

Welkom juval! Druk leven zeg, en beweging goed zo te lezen! Succes en goed van je om kleine doelen te stellen! En je eigen paard kunnen inrijden is een mooie beloning!

Yonker: fijn een lieve weegschaal *\o/*

Maanlicht: gadsie zeg, sterkte :(:)

Bhriseis: wat naar! Inmiddels weer wat beter?

Nagini: klinkt als een fijn programma! Haha mijn vriend zou er niks van willen eten :+ Mijzelf lijkt je planning heerlijk!

Wat radiostilte van mijn kant, ging pas vanaf zaterdag weer wat beter. Kuur voor de keel is nu afgelopen maar voelt nog niet helemaal ok, wacht volgende week even af. Verder uitslagen terug en heb een ernstig vitamine D tekort dus heb net vanmiddag ampullen bij de apotheek opgehaald, voor de rest was gelukkig alles goed en volgende week start de MS medicatie, het is nu wachten tot de fabrikant contact opneemt voor levering. Gelukkig dus wel wat beter sinds het weekend en de stapjes naar eindelijk eens herstel ipv verslechtering zijn gezet :D

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:00

Wat grappig dat meer mensen ff niet hebben gepost!

Hier ook ff uit de running geweest. Loop weer bij de fysio en die heeft me flink te pakken..
Verder loop ik te worstelen, nog steeds ja, met het aantal kcal en gewoon een eetschema ofzo. Iemand hier verstand van en die ik kan pb'en?

Lijstje voor vandaag:

O: 2 spelt crackers met boter en kaas + een appel.
T: 2 peren en 1 banaan.
L: maaltijd salade en glas melk
T: 2 crackers met smeerkaas
A: koolhydraatarme bami met 2 gebakken eieren

Verder water en thee

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:06

Wat versta je onder een maaltijdsalade?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:19

Tiggs schreef:
Wat versta je onder een maaltijdsalade?

De kip ketjap variant van de Jumbo. :P Met pasta, sla, wortel, kip, amandelen en half zakje ketjap dressing! Gewoon zo'n bak...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 00:19

Urosa; hah ja hij zal sommige dingen niet willen eten en andere dingen zijn makkelijk aan te passen. Er zitten ook hele 'normale' dingen bij hoor, zoals simpele pasta bolognese (eigen saus) of gebakken kip met knoflook broccoli, lam salade, Teryjaki noodle salade, quick & easy mexican bowl.. dus dat eet ie allemaal.
En de rest is voor mij ook interessant want ik eet normaal niet echt lentils of quinoa maar dat gaan we dan maar gewoon eens proberen. Kan makkelijk rijst erbij koken voor m'n vriend.

Wat vervelend dat je zo ziek bent! MS = multiple scelorose? Dat is wel een heftige diagnose zeg! Mooie instelling heb je. :j

@Passoajus; ik heb me zojuist aangemeld bij Kicgirls, (australische website wel) dat komt met een maaltijdplan + snacks wat je zou kunnen volgen.
Omgerekend naar euro is het iets van 12.50 per maand. Voor 4 weken maaltijdplannen + beweging.
Alles is natuurlijk wel in het engels.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:02

Welkom Nagini! Die gerechten zien er idd erg lekker uit :9
Wat vervelend van die opmerking maanlicht. Echt niet aardig van hem, ondanks dat hij zijn excuses maakt. Mijn vader heeft er soms ook wel een handje van dat soort dingen te zeggen, maar ik ben vrij assertief wat het heel makkelijk maakt om daarop te reageren. Met je vriend lijkt me dat moeilijker.
Goed actief bezig geweest Marlinderooz!
Passoajus, ik heb niet heel veel verstand van lijstjes hoor haha, maar naar mijn idee eet je heel veel fruit. Eet je dat tussendoortje in de ochtend in één keer? Het lijkt me namelijk heel veel. Verder is een maaltijdsalade van de Jumbo niet heel erg gezond, voor een keertje niet erg natuurlijk, maar wel goed om te weten. Verder ziet het er best goed uit!

Met mij gaat het mwah. Ik weeg nu 63.6 kilo, en daar ben ik niet blij mee. Ik wil weer netjes terug naar de 60, maar op een of andere manier lukt het niet mezelf een schop onder de kont te geven. Maar ik heb op dit moment meer last van geen motivatie, ik moet namelijk ook al tijden mijn kamer opruimen en andere dingen opruimen, maar ik kan me er totaal niet toe zetten. Het liefst zou ik de hele dag alleen maar op de bank zitten. Maar ik heb nu gelukkig weer een paard, dus ik hoop dat dat er voor zorgt dat ik gedwongen wordt weer dingen te gaan ondernemen.
Mijn lijstje van vandaag:
O: een boterham met Gelders Gekookte Worst, een volkoren Cracotte met vruchtenhagel en een volkoren beschuit met pindakaas. (359)
T: anderhalf biscuitje. (21)
L: drie boterhammen met boter op alledrie, kaas, sla en tomaatjes, pindakaas en nutella. (562)
T: een banaan, rijstwafel en volkoren Cracotte. (180)
A: een kippenpoot, erwtjes uit een potje en wortels. (260)
T: een zelfgemaakte speculaas vanille cupcake. (266)
B: 13000 stappen, 75 minuten fietsen en 60 minuten met paard bezig zijn.
Totaal kcal: 1648

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:19

Goede lijstjes zie ik voorbij komen!

_PassoaJus, in de salades uit de supermarkt zitten helaas best wel veel kcal over het algemeen. Het is gezonder (en lekkerder!) om ze zelf te maken. Gewoon ijsbergsla met wat veldsla, komkommer, tomaat, courgette, paprika, avocado (of kaas), augurk etc. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt. :D

Kim, voor mij geldt dezelfde struggle helaas. De laatste 3 kg willen er niet echt af.. Ben in de eerste maand 2,5 kg afgevallen en nu hangt het al 2 weken stil helaas.
Misschien voor jou een idee om minder kcal rijk beleg op je boterham te doen? Al ben je wel vrij actief dus dat scheelt! Maar ook een banaan en rijstwafel etc. Heb je dan een kleine banaan? Want mijn bananen komen meestal al rond de 120 kcal uit :=

Mijn lijstje vandaag
O: 50 gr havermout met kokosmelk en 1 appel + kaneel
L: 2 glutenvrije crackers met hummus en cottage cheese, gekookt ei, gegrilde groenten van gisteravond en 15 gram pecannoten
T: Klein stukje zelfgemaakte zoete aardappelbrownie + een kleine scone
A: Zelfgemaakte pizza van glutenvrij deeg met daarop allerlei groentes
B: 60 minuten fietsen

Morgen wordt het hopelijk weer een betere dag! Iig minder tussendoortjes is het doel. :j
Ik probeer nu namelijk een e-book te volgen, daarin begint week 1 met geen tussendoortjes en grotere ontbijt/lunch/avondeten porties zodat je eraan went om niet non-stop te eten. Maar dat ging vandaag een beetje mis omdat ik vroeg lunchte en we later aten dan normaal. :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:23

2 weken stilhangen is niet heel gek hoor, ik heb ooit 2 maanden 62.2 kg gewogen :') Pas daarna ging ik weer afvallen. Alleen ik ben nu al bijna twee jaar bezig en constant haal ik de 60 kg en daarna gaat het weer mis. Zo vervelend. Mijn lijstje is nu 1648 kcal, dus ik denk niet dat ik het in de kcal moet zoeken. Dat moet niet veel lager denk ik. Banaan is 124 kcal, rijstwafel is 30 kcal en Cracotte is 26 kcal. Ik heb het uit mijn hoofd bij elkaar opgeteld, maar ik gok dat 180 wel ongeveer klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:26

Ah dan heb ik me daarin vergist! Dacht dat een rijstwafel en dat andere ding kcal rijker was. :P
Je hoeft ook niet perse minder kcal te eten, maar in nutella en hagelslag etc. zit wel veel suiker, dus misschien het aantal kcal opvullen met groentes oid? Je moet natuurlijk gewoon doen waar je je goed bij voelt! Of juist eens een cheat day, dat kan ook helpen met afvallen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:29

Meten is weten hè ;)
Ik ga idd wel weer wat meer op beleg letten, groenten zit alleen heel weinig kcal in, dus dan zou ik heel veel moeten eten om het op te vullen. Maar ik ga er idd over nadenken :j Mijn leven bestond op dit moment uit cheat days :') Voor vrijdag heb ik er wel een ingepland, want dan hebben we stunt op school en daarna bbq.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:34

Dat weet ik :)

Klopt! Daar moet je dan inderdaad meer van eten. Maar de macro's zijn wel anders (in dit geval) beter verdeeld. Wellicht heeft je lichaam daar baat bij.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:22

Kimmie, ik vind 1650 weinig voor een adolescent. Wat doet je lichaam als je eens een week 1800 eet bijvoorbeeld?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:32

Normaal zit ik wel hoger hoor, vandaag toevallig niet. Ik zal eens proberen rond de 1800 te gaan zitten en kijken wat er gebeurt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:46

zo ben ik weer even, eerste weekje zit er op en is best goed gegaan... wel een ingecalculeerde weekenddip, maar al met al toch ruim anderhalve kilo kwijt. Ik ben tevreden.. begin van week 2 is nog niet zo best. toch weer wat te veel zoet/snoep gesnaaid. Gelukkig is dat nu op en kunnen we de rest strenger gaan zijn.
lijstje van vandaag:

O: muesli met volle yoghurt
L: gebakken aardappels, snijbonen, klein stukje vlees, Vla toe (had ik beter yoghurt kunnen doen)
T: snoeptomaatjes en paar plakjes kipfiletbeleg, waterijsje
D: 2 boterhammen met smeerworst en een met chocopasta
B: 3 stallen gemest, peuterzwemmen met dochter. En gesjouwd met een nieuw speelhuis/glijbaan wat we hebben gekocht, loeizwaar kreng moest mee in de paardentrailer.. pff :)

ik ga zo even bijlezen

Waterdrinken is er een beetje bij in aan het schieten, daar moet ik echt beter mijn best op gaan doen.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:13

Kimmie25501 schreef:
Passoajus, ik heb niet heel veel verstand van lijstjes hoor haha, maar naar mijn idee eet je heel veel fruit. Eet je dat tussendoortje in de ochtend in één keer? Het lijkt me namelijk heel veel. Verder is een maaltijdsalade van de Jumbo niet heel erg gezond, voor een keertje niet erg natuurlijk, maar wel goed om te weten. Verder ziet het er best goed uit!

Deetjeeuh schreef:
_PassoaJus, in de salades uit de supermarkt zitten helaas best wel veel kcal over het algemeen. Het is gezonder (en lekkerder!) om ze zelf te maken. Gewoon ijsbergsla met wat veldsla, komkommer, tomaat, courgette, paprika, avocado (of kaas), augurk etc. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt. :D

Ff antwoord op beide:

Klopt! Het waren 2 kleine peren en 1 kleine banaan. Van 2 crackers en een appel om 08:15 uur kan ik niet teren tot 12 uur! Normaliter neem ik vaak yoghurt met muesli oid, dan hou ik het langer vol en tussendoor een tussendoortje.
Ik heb de salade gekozen met een van de minste kcal van de jumbo. Deze had namelijk 439 kcal. Komt door de pasta, ketjap en amandelen. Thuis maken is inderdaad gezonder, maar had ik geen tijd voor. Ik eet thuis met regelmaat salade! En idd, met veldsla, komkommer, tomaat, ei, geitenkaas, avocado, pijnboompitten en of walnoten. Eventueel iets honing(mosterd) dressing er door. :9

Lijstje voor vandaag:

O: 2 spelt crackers met smeerkaas + appel.
T: Appel
L: Mosterdsoep + 2 boterhammen. 1 met kaas en 1 met appelstroop + halfvolle melk.
T: Peer.
A: Koolhydraatarme bami.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:19

Mijn lijstje voor vandaag:
O: kaiserbroodje met mortadella
L: 3 kaiserbroodjes met roomkaas en garnalen
A: kommetje venkelsoep, pastasalade met tonijn en broccoli
T: 2 kleine mandarijntjes en een mini mars

Niet het meest gezonde lijstje, veel koolhydraten, maar wel prima qua kcal.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:53

Vandaar inderdaad mijn vraag Passoajus, maaltijdsalades uit de supermarkt zijn vaak minder gezond dan je denkt..

Ik ben weer in Nederland en ga morgen weer aan de slag. Wil liever niet op de weegschaap gaan staan nu :D