Oh, zo lang lees ik hier nog niet mee (en heb ook geen opzoekwerk gedaan voor ik hem liet zetten). Maar mijn conch heb ik nu bijna een maand (over een weekje) en hij is eigenlijk totaal niet gevoelig meer. Ja oké, als ik er even onhandig tegen sla als ik mijn haar afdroog, dan kan het even gevoelig zijn maar verder heb ik er totaal geen last van.
Alleen de eerste week was het even een hel met mensen die er dan nog per ongelijk tegen sloegen, echt misselijk werd ik dan.
Ik zou ook niet aan je piercing draaien om hem 'terug te zetten' als je erop spuit. In mijn 'contract' (ja, hier moet je een handtekening zetten voor je piercing

) staat er duidelijk "don't touch". Als je er per ongelijk eens tegenaan komt oké, dat zal niet veel kwaad kunnen, maar het lijkt me niet goed om er iedere keer weer aan te draaien.
Dus als het echt zo pijnlijk is waardoor je hem elke keer weer moet aanraken, dan zou ik even langs een andere shop gaan en vragen of ze hem kunnen vervangen.
(Nu moet ik zelf niet veel zeggen, één van mijn stretchers is na een/twee jaar nog steeds ontstoken omdat ik eraan blijf draaien en pulken. Gezond.

)