Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:00

Hier ook heel gebalanceerd opgegroeid :j Als wij tussen de middag een broodje hagelslag wouden moesten we eerst een broodje smeerkaas opeten. Vaak zaten we dan al vol := Bijna elke dag wel groente en regelmatig uitstapjes naar andere keukens waardoor we nooit echt moeilijke eters zijn geweest.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:02

Glycemische index is sowieso nutteloos, dan moet je kijken naar de glykemische lading, daar heb je veel meer aan. Belangrijkste lijkt me om naar jou als persoon te kijken. Een actieve gezonde duursporter zal iets anders eten dan een flink gespierde krachtsporter en een vrouw met insulineresistentie heeft weer andere behoeftes. Er is niet 1 optie die goed is voor iedereen :)
Eiwitten krijgt bijna niemand in nederland te weinig binnen, 0,8gr/kg is voor bijna iedereen voldoende, uitgezonderd de krachtsporters. Die 0,8 haalt vrijwel iedereen met de lappen vlees die we in NL gewend zijn.

En als antwoord op stamper: die weegschalen zijn inderdaad niet erg betrouwbaar. Ze werken met een kleine zwakstroom die de weerstand in het lichaam meet. Weerstand van vet is anders als van niet-vet. Stroom heeft echter als eigenschap de kortste weg te kiezen. Een weegschaal zal dus de kortste route van voet tot voet meten en slaat je borst en buik over. Verder is de kans op foutmarge heel groot, doordat je rekening moet houden met vocht in het lichaam e.d.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:17

Dat van dat eiwit verbaast me, even los van dat ik toch veel artikelen gelezen heb dat veel Nederlanders te weinig eiwit binnenkrijgen. Heb zo geen bron dus weet ook niet hoe betrouwbaar die onderzoeken zijn. Maar de gemiddelde stukken vlees uit de supermarkt zijn tussen de 100 en 150 gram, dus daarmee kom je toch bij lange na niet aan de benodigde hoeveelheid eiwit.
Dan heb je nog wat zuivel etc, maar als ik om me heen kijk komen er in mijn omgeving meer mensen niet aan die 0,8gr/kg dan wel.
Als ik niet op mijn voeding let kom ik er ook bij lange na niet aan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:22

@Secricible: Ja, maar met afvallen moet je meer eiwitten eten, dus dan ga je al richting 1,3-1,8 gram per kilo lichaamsgewicht. Denk dat veel mensen die niet op hun voeding letten en toch af willen vallen (met verschillende diëten) daar misschien niet aan komen :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:25

Vlees mag gemiddeld 80- 120gr zijn per persoon als ik me niet vergis, vaak eten we teveel vlees. Eiwit haal je ook uit noten etc.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:31

Gemiddeld eten nederlanders 15en% aan eiwitten, waar 8-11 de aanbeveling is, uitgaande van 0,8gr/kg.
Dat betekend dat iemand van 70kg maar 56gram per dag. Een gemiddelde kipfilet weegt al gauw 200gram, en bevat dan al 44gram. 1-2 zuiveldranken, kaas of worst op brood(met 6boterhammen...), toetje....

En meer eiwitten is geen must bij afvallen. Zoals gezegd kun je prima afvallen op 5marsen. Voor behoyd van spieren is het nuttig, maar die 1,8 is voor de meeste mensen echt ontzettend overdreven en geldt alleen voor serieuze krachtsporters. Dat zijn er niet zoveel.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:33

Geen must, maar je valt wel sneller af als je meer eiwit eet (althans, aldus het onderzoek wat ik op de vorige pagina heb gepost) ^^.

Ik gok dat het, naast behoud van spieren, er ook mee te maken heeft dat je sneller vol zit van eiwit en dan niet 'buiten je dieet' gaat snacken haha :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:04

Misschien heb ik een gek referentiekader dan :') ik ken maar weinig mensen die zoveel zuivel eten/drinken bijv. Hooguit glaasje melk bij de lunch.
Nou zal het bij slager poelier etc misschien anders zijn, ik haal het meeste vlees in de supermarkt, maar kipfilets van 200 gram heb ik nog nooit getroffen :') 2 kipfilets bij de appie zijn samen 300 gram. Maar goed, dat is dus wat ik in mn omgeving veel zie, dat is natuurlijk verder geen onderzoek, maar op basis van mn gevoel en wat ik veel lees.

Vandaag voor t eerst in tijden weer mfp ingevuld, merk dat ik weer slechter word in inschatten dus maar weer vaker doen. Vandaag zit ik op 55 gr eiwitten, over eiwitten gesproken :') heb ook nog kcal over, dus vanavond maar iets eiwitrijks tussendoor

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:13

http://www.jumbo.com/jumbo-kipfilet-800g/88290BAK/ 4kipfilet = 800gram
http://www.ah.nl/producten/product/wi19 ... et-naturel 3 kipfilet = 600gram
http://www.ah.nl/producten/product/wi16 ... l-kipfilet 2 scharrelkipfilet=380gram

Ik heb in mijn werk eigenlijk nog nooit iemand gezien die te weinig eiwitten binnen krijgt, behalve ouderen die ondervoed zijn. Alles jonger dan 65 is vrijwel altijd ruim qua eiwitintake.
Ochtend: brood met (vaak hartig) beleg of yoghurt oid
Lunch: brood met (vaakhartig) beleg, of een salade met meestal een eiwitbron er in
Avond: aardappel/groente/vlees, soms toetje
Dranken: 1-2glazen zuivel per dag
Is toch wel het doorsnee eetpatroon van de nederlanders.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:23

Ik heb altijd 2 stuks 300 gram of 6 stuks 900 gram :') is dus net wat voor verpakking je koopt. Maakt natuurlijk ook geen moer uit, ik heb het op veel plekken gelezen en het verbaasde me niets ondat ik iedereen om me heen heel weinig vlees/vis etc zie eten en zuivel gaat er bij veel mensen al helemaal niet in, dat is alles wat ik zeg :)
Edit: eerlijk is eerlijk, ik heb daar vooral veel over gelezen op sites over dieten, dus zal vast lang niet allemaal de meest betrouwbare info zijn.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:26

Interessant allemaal! Vooral over die glycemische index. Ik denk dat ik daar flink de fout in ga. Veel pieken denk ik. Daar ga ik toch maar eens beter op letten.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:36

Wow wat een bult informatie haha. Wel heel interessant. Het laat ook gelijk zien waarom ik soms niet meer weet wat te doen, er zijn zoveel verschillende meningen en bronnen, amai. Ik maak deze week nog even pasta/brood/aardappel vrij af, puur om het lichaam beetje te resetten van al dat vol geprop met alles wat slecht is haha, en dan toch maar weer wat khd toevoegen (volkoren brood en andere gezonde koolhydraten).

Percentages en macro's (zo heet dat toch? :P) daar ga ik (nog) niet aan beginnen :')

Bedankt voor het reageren over de weegschaal, doe dat dan toch maar niet nee, zonde van de 100 piek, kan ik wel beter besteden dan :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:44

Mijn lijstje van gisteren:

O: boterham met appelstroop en boterham met honing. En kop thee.
T: 250 ml water en een sultana.
L: boterham met cervelaat, boterham met mortadella, boterham met honing en boterham met appelstroop. En beker melk.
T: plakje ontbijtkoek met boter.
A: boterham met gebraden gehakt, boterham met appelstroop en boterham met hagelslag.
T: kop thee en plak ontbijtkoek met boter.

B: uur gefietst en half uur paardgereden en op stal bezig geweest.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:48

Mijn lijstje voor vandaag:
O/L: ciabattina Surinaamse kip (zelfgemaakt), kom champignonsoep
T: twee kleine appels, handje Japanse mix
A: zuurkoolstamppot met runderchipolata en champignons
T: magnetron popcorn zout

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:03

Klinkt lekker Maanlicht, ciabattina met Surinaamse kip! :)

Mijn lijstje van vandaag:
O: meergranen triangel met half tonijn en half leverpastei
T: grapefruit
L: kom soep en 3 volkoren beschuitjes met huttenkase en kalkoenfilet
T: peer
A: low calorie bar en ??
T: bakje cherrytomaatjes

Vanmiddag om half 5 werken in de horeca, ik heb geen echte pauze dus ik moet iets makkelijks voor tussendoor eten. Waarschijnlijk krijg ik daar wel iets mee van het buffet dus ik hou mijn kcal een beetje laag aan vandaag.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:50

Lijstje van vandaag:
O: magere kwark met stukjes appel
T: 1 boterham met kipfilet
L: 3 boterhammen met kipfilet
T: appel en aardbeien
A: boerenkool stamppot met magere rookworst
T: kwark

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:51

Mijn lijstje dan ook maar eens:

O: volle kwark met bosbessen, bramen en frambozen en handje noten.
M: sla met 2 tomaten, 1 paprika, beetje witte kaas en tonijn in olie
A: zalm (of tilapia ik weet het niet meer) met boontjes

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:04

De mijne:

O: magere yoghurt met lijnzaad
T: halve boterham met hagel die mn dochter liet staan
L: 2 vk broodjes met salami
T: peer
A: hamburger, doperwten en een paar ovenfrietjes
T: kwark

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:10

Ja is super lekker Eleadoras! Ik had 2 eetlepels Calvé Yofresh, 2 eetlepels volle kwark, een heleboel kerriepoeder en een beetje sambal. Daar maak je een sausje van. Dan beleg je een afgebakken ciabattina met een beetje saus, daarna een paar plakjes gerookte kip, daarna weer wat saus en daar overheen gekookt ei in plakjes en een beetje augurk :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:31

Oei dat klinkt te lekker om niet te proberen :9

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:40

Net zo lekker, als het broodje surinaamse kip van de HEMA? :D

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:22

O: melk en cornflakes
T: thee en appel
L: broodje doner :o
T: banaan
A: onbekend nog ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:35

Mijn dag een beetje krom. Vanochtend zonder ontbijt de deur uitgegaan en gezwicht voor de dropjes op het werk :D

O: paar dropjes en een halve spritskoek
L: 300gram groente met knoflookolie en een eetlepel mayonaise
Post workout: 150gr kwark, handje muesli en wat walnoten
A: uit eten
Beweging was een half uur thuis zware krachttraining van mijn benen. Daarna dus wat snelle khd dmv muesli en dan vanavond gewoon lekker uit eten. Niet mijn beste dag, maar op dit moment wel een fijne balans tussen lekker en gezond.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:38

Heerlijk als je zo'n balans hebt toch!

Mn lunch is veranderd in 2 spiegeleitjes en wat tomaatjes, eieren moesten op.
Geloof dat ik zo nog ff naar de winkel moet, vanochtend boodschappen gedaan maar de helft vergeten, iets met kinderen en drama :roll:

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:34

Vandaag bij mij;

O: 40 gr havermout, 1 banaan, 6 amandelen, kaneel
L: 3 mais boterhammen met smeerkaas en chili
T: oliebol *\o/*
A: halve hamburger/gehaktbal, 1 grote gekookte aardappel, beetje jus, groenten
T: 150 gr magere kwark

B: half uur rustig paardrijden, 1 uur kt, 45 min fietsen