Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

brighteyes85

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:51

Begeleiding daar heb ik ook aan zitten denken, maar omdat ik nog niet echt diabeet ben volgens het ziekenhuis kan ik nog geen begeleiding krijgen voor meer dan 4u uit het basispakket.

Hormonaal merk ik wel dat de balans een tijd zoek is geweest, dus wat jij zegt kan idd wel een punt zijn. Maar zou een dieetist daar voldoende van weten om daar informatie te halen of is dat meer voor een internist of endocrinoloog.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:53

Huhm is er niet iemand in je omgeving die je kan helpen?

Op je andere vraag kan ik je geen antwoord geven :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:57

Dat is juist het werk van een dietist.

feit is dat met wat je nu eet je een stabiele balans hebt tussen je output en je input. Je gaat dus niet afvallen.
wil je verder afvallen zul je omlaag moeten in kcal. Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met "niet goed gaan op suikers". Bloedsuiker reageert op khd, niet op kcal, dus dat betekend dat je met minder kcal geen probleem ervaart, maar met een slechte balans van koolhydraten. Dan zou ik daar eerst naar gaan kijken, voor je je kcal verder laat zakken. Een dietist kan je daarbij heel goed helpen.
alles vasthouden lukt niet, je lichaam kan tijdelijk wat spaarzamer worden, maar ook dat is te verhelpen met goede balans. Kan het niet zo zijn dat je doordat je zo schommelde in bloedsuiker je ging eten om die bloedsuiker te compenseren?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:13

brighteyes85 schreef:
Begeleiding daar heb ik ook aan zitten denken, maar omdat ik nog niet echt diabeet ben volgens het ziekenhuis kan ik nog geen begeleiding krijgen voor meer dan 4u uit het basispakket.

Hormonaal merk ik wel dat de balans een tijd zoek is geweest, dus wat jij zegt kan idd wel een punt zijn. Maar zou een dieetist daar voldoende van weten om daar informatie te halen of is dat meer voor een internist of endocrinoloog.

Dat durf ik niet te zeggen. Wellicht kan je HA je daar ook mee verder helpen.....
Tja, kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar wellicht is het ook als het niet vergoed wordt wel een heel goede investering om toch te doen.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:16

Ik heb zojuist de app my fitness pall op m'n telefoon gezet. Zodat ik een beetje een indicatie krijg van wat ik allemaal eet en hoeveel calorieën enz. Ik heb hem ingesteld op 1600 calorieën, dat dat weinig genoeg om af te vallen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:33

Dat hangt van je gewicht af. Bereken je BMR eens en veemenigvuldig dat met 1.4. Daar trek je 500vanaf en dan heb je een richtlijn om af te vallen.
(BMRx1.4)-500.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:37

Dat heb ik gedaan maar dan kom ik op meer dan 2000 uit, is dat niet een beetje veel?

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:42

Rond de 1800 kcal kom ik dan uit dus de 1500-1600 kcal is uithongeren voor mij.

Ik ga eens kijken hoe duur en dietist eigenlijk is en mijn HA vragen wat voor mij nu goed is.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:59

Ik gebruik de app niet dus geen idee hoe of wat. Ik let zelf op wat ik eet, check calorieën en alles en daar baseer ik mijn eten op.

Als ik net als maandag te laag zit eet ik wel een reep chocolade :')

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:23

secricible schreef:
Dat is juist het werk van een dietist.

feit is dat met wat je nu eet je een stabiele balans hebt tussen je output en je input. Je gaat dus niet afvallen.
wil je verder afvallen zul je omlaag moeten in kcal. Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met "niet goed gaan op suikers". Bloedsuiker reageert op khd, niet op kcal, dus dat betekend dat je met minder kcal geen probleem ervaart, maar met een slechte balans van koolhydraten. Dan zou ik daar eerst naar gaan kijken, voor je je kcal verder laat zakken. Een dietist kan je daarbij heel goed helpen.
alles vasthouden lukt niet, je lichaam kan tijdelijk wat spaarzamer worden, maar ook dat is te verhelpen met goede balans. Kan het niet zo zijn dat je doordat je zo schommelde in bloedsuiker je ging eten om die bloedsuiker te compenseren?

Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel met niet goed gaan op suikers, ik wordt draaierig, misselijk, mijn darmen raken volledig van slag en ik wordt heel flauw (tegen flauwvallen aan). Ook is mijn concentratievermogen volledig weg en krijg ik moeite met scherp stellen van mijn ogen wat niet ten goede komt aan mijn concentratie. Geeuwen en oververmoeid wordt ik.
Het lijkt op een hyper die ik dan krijg gevolgd door een hypo, dus mijn hormonen zijn dan totaal uit balans.

Ik denk dat het voor mij zaak is eerst een goede balans te vinden en dan weer te gaan afvallen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:27

Ik heb precies hetzelfde als jij qua reactie op suiker..... (ik val letterlijk in slaap van een blikje red bull) maar door anders te eten is dat echt enorm verbeterd. Dat staat voor mij alleen wel los van kcal. Nou hou ik dat verder niet bij, maar ik gok dat ik ergens rond de 1600 uitkom ofzo, iig niet hoger en heb nergens last van.
Dus het een sluit het ander op zich niet uit, als je maar de juiste dingen eet. Wel zou ik in jouw geval zoals ik al eerder schreef toch begeleiding zoeken en kijken wat er evt. meer aan ten grondslag kan liggen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:39

Silver_Bolly schreef:
Dat heb ik gedaan maar dan kom ik op meer dan 2000 uit, is dat niet een beetje veel?

Geen idee, want ik weet niet wat je gewicht is. Als jij fors overgewicht hebt niet, maar met jou lengte klinkt het idd erg hoog. Op wat voor BMR kwam je uit?

Brighteyes, ik denk idd dat je eerst je khd beter moet gaan verdelen voor balans. Ik woog toen ik startte met lijnen iets meer als jij en ben iets kleiner 1.72m, en had echt max 1500kcal nodig om profijt te halen uit het afvallen. Maar je goed voelen is wel een vereiste, schommelende bloedsuijers zijn ook niks...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:29

Iemand van jullie ook bekend met reageren op bepaalde voeding? Zo ken ik iemand die als ze suikers eet ze maar honger blijft houden. Ik heb vaak ook dat als ik bijvoorbeeld sla eet als lunch de hele middag geen zin in eten krijg. Ben wel erg benieuwd hoe je nu uit kan vinden wat je triggers zijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:31

MarjanB schreef:
Iemand van jullie ook bekend met reageren op bepaalde voeding? Zo ken ik iemand die als ze suikers eet ze maar honger blijft houden. Ik heb vaak ook dat als ik bijvoorbeeld sla eet als lunch de hele middag geen zin in eten krijg. Ben wel erg benieuwd hoe je nu uit kan vinden wat je triggers zijn.

Ik weet er niet heel veel van, maar van eiwitten ben je langer verzadigd en groentes vullen je maag eerder. Ik heb dat ooit eens gezien, ik zal even kijken of ik het kan vinden :)

Edit:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 08-07-15 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:33

MarjanB schreef:

Dat is algemeen bekend gevolg van suiker. Zeker snelle suiker geeft een piek in je suikerspiegel, maar neemt snel af. Daardoor krijg je weer gevoel dat je wat moet eten.
Bij voeding die je suikerspiegel stabiel houdt heb je er het minste last van.

Moet je anders maar even op googlen. Is super veel info over te vinden.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:58

Wilde net wat simpele oefeningen doen (crunches en bicycle crunches) maar m'n hele rug zit vast. Het stak echt tussen m'n schoudenbladen en vanuit m'n onderrug straalt het door naar m'n been. Doe al oefeningen voor m'n rug die ik eerder van de fysio heb gekregen.
Fysio heeft pas maandag plek voor me... tot dan lukt sporten dus nauwelijks :(

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:23

Mijn eetdagboek voor vandaag:
Ontbijt: 1 meergranen cracker met Becel light en 30+ kaas
Lunch: 1 meergranenbroodje met Becel light, 30+ kaas en komkommer
Tussendoortje: 6 plakjes komkommer en 1/3 gele paprika
Avondeten: 3/4 zelfgemaakte pizza met tomatensalsa, champions, paprika en kaas
Tussendoortje: een mini Magnum

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:05

Stille meelezer sinds een paar dagen en meld me nu toch maar ff :D

Mijn naam is IJentel, 17 jaar en tussen de 1.72-1.75 lang. Ik weeg op het moment wat te veel en wil rustig wat afvallen.
Ik woog vanmorgen 71,6kg zit wel in mn o zo leuke maandelijkse periode dus nu iets zwaarder dan normaal
Ik wil naar de 60-65kg, en kijk dan of ik vind of er meer af moet of dat het zo prima is!(heb wel van mezelf al vrij brede heupen/benen, dus kan niet te erg naar beneden gaan, zou ook wel lelijk gaan worden dan). Ik wil wel echt wat van mn buik af, en ook wat van mn kuiten en bivenbenen.

Ik ben geen kcal teller. Ga ook (nog) niet naar de sportschool, maar miet zeggen dat ik daar ook niet echt tijd voor heb. Eerder was ik wel wat sneller vd koekjes/nootjes savonds, wanneer we dan lang op de bank film keken, met wat frisdrank erbij natuurlijk :o Daar let ik nu erg goed op. ik ben hiervoor zelfs nog wat zwaarder geweest, vreselijk.. . jullie inspireerden mij wel wat en ik maak dan voor het eerst maar eens een eetschema!

Mijn schema van vandaag :
O: 2 witte bolletjes (slecht ik weet et :o ) met pure vlokken, dun belegd.
T: Scharrel eier koek
L: twee plakjes meergranenbrood met jong belegen 48+ kaas en sneetjes komkommer
T: /
A: Macaroni salade ( koude macaroni met stukjes appel, ananas, komkommer, jongbelegen 48+ kaas, ham, cervelaat en magere yoghurt dressing. Dit eten we hooguit 1-2keer per maand)
T: halve meloen
D: water en thee maak we wel schuldig aan een klein teelepeltje suiker door de tee. Eerder waren dit er wel 3. Zonder suiker vind ik het echt niet te zuipen :+
B: 20 minuten fietsen, 3 kwartier paardrijden, 2,5 uur vakkenvullen en de oefeningen uit dit linkje http://rubriek.nl/fitness/platte_buik_oefeningen.php

Als het droog is fiets ik altijd naar stal, dan is mijn beweging elke dag een uur fietsen, 3kwartier paardrijden, affentoe helpen stallen mesten, half uur/uur wandelen met de hond en dan die oefeningen.

Normaal eet ik eigenlijk nooit/heel zelden wit brood. Maar vanochtend was het bruine beood op dus smiddags maar even wat opgehaald :)

Tips zijn leuk. Jullie zijn ook allemaal goed bezig lees ik zo!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:55

Welkom nieuwelingen en succes! hopen dat jullie tips kunnen vinden hier en succes krijgen in gewicht afname :)

mijn lijstje voor vandaag, ben sinds gister nacht weer aan t werk, dus het is weer ff passen en meten met eten :')
ik was maandagavond gaan stappen en toen erna een halve Turkse pizza gegeten, deze is zo verkeerd gevallen dat ik nu nog een opgeblazen gevoel heb..

O: 2 wraps met kip, boursin light, en komkommer (dit was om 3 uur in de nacht)
L: 1 snelle jelle (om 9 uur in de ochtend :')
A: 200 gram gebakken aardappeltjes, een hamburger en wat witte bonen in tomatensaus.
T: vanavond voor het werk nog wat watermeloen gegeten.

voor vannacht weer 2 wraps bij me en wat druiven en kersen + flesje cola light en redbull suger free

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 08:17

Welkom, ik zie dat je 17 bent, dat is erg jong. Zorg dat je gewoon gezond eet, maar ga alsjeblieft niet extreem afvallen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:14

Welkom IJentel!

Pff ik werd vanmorgen om 6;20 echt wakker met ontzettende misselijkheid, mn lichaam is me echt karma aan het geven voor mn weekend volgensmij :+

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:48

_sharonnn schreef:
Welkom, ik zie dat je 17 bent, dat is erg jong. Zorg dat je gewoon gezond eet, maar ga alsjeblieft niet extreem afvallen.

Dankjewel :) Dat is ook de bedoeling, ik ben niet van plan om echt op dieet te gaan en extreem te gaan sporten, dat zou uiteindelijk meer fout dan goed doen denk ik zo.
Laatst bijgewerkt door dropveterr op 09-07-15 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:50

Ik ben ook 17, daarom doe ik het op m'n gemak :)
Ben sinds januari zo'n 5kg afgevallen, niet zo heel snel dus, op een verantwoordelijke manier.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:59

Welkom, IJentel.

Je telt niet je kcal zeg je, dit zou je voor de gein eens moeten doen. Kijken waar je dan op uitkomt ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:20

Silver_Bolly schreef:
Mijn eetdagboek voor vandaag:
Ontbijt: 1 meergranen cracker met Becel light en 30+ kaas
Lunch: 1 meergranenbroodje met Becel light, 30+ kaas en komkommer
Tussendoortje: 6 plakjes komkommer en 1/3 gele paprika
Avondeten: 3/4 zelfgemaakte pizza met tomatensalsa, champions, paprika en kaas
Tussendoortje: een mini Magnum

Mag ik zeggen dat ik enorme honger krijg van het lezen van jouw lijstje! Vooral ontbijt, ik zou echt geen energie meer hebben om op het werk te zitten.

Weet niet hoe anderen hier over denken en of ik nou zoveel eet? :')

Voorbeeld van mijn dag vandaag

O griekse yoghurt met wat gewelde abrikozen
T boterham met kipfilet (gegrolde)
L 2 boterhammen met kipfilet (en eventueel nog wat sla)
D maaltijdsalade met tonijn.