Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
brighteyes85 schreef:Begeleiding daar heb ik ook aan zitten denken, maar omdat ik nog niet echt diabeet ben volgens het ziekenhuis kan ik nog geen begeleiding krijgen voor meer dan 4u uit het basispakket.
Hormonaal merk ik wel dat de balans een tijd zoek is geweest, dus wat jij zegt kan idd wel een punt zijn. Maar zou een dieetist daar voldoende van weten om daar informatie te halen of is dat meer voor een internist of endocrinoloog.
secricible schreef:Dat is juist het werk van een dietist.
feit is dat met wat je nu eet je een stabiele balans hebt tussen je output en je input. Je gaat dus niet afvallen.
wil je verder afvallen zul je omlaag moeten in kcal. Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met "niet goed gaan op suikers". Bloedsuiker reageert op khd, niet op kcal, dus dat betekend dat je met minder kcal geen probleem ervaart, maar met een slechte balans van koolhydraten. Dan zou ik daar eerst naar gaan kijken, voor je je kcal verder laat zakken. Een dietist kan je daarbij heel goed helpen.
alles vasthouden lukt niet, je lichaam kan tijdelijk wat spaarzamer worden, maar ook dat is te verhelpen met goede balans. Kan het niet zo zijn dat je doordat je zo schommelde in bloedsuiker je ging eten om die bloedsuiker te compenseren?
Silver_Bolly schreef:Dat heb ik gedaan maar dan kom ik op meer dan 2000 uit, is dat niet een beetje veel?
MarjanB schreef:Iemand van jullie ook bekend met reageren op bepaalde voeding? Zo ken ik iemand die als ze suikers eet ze maar honger blijft houden. Ik heb vaak ook dat als ik bijvoorbeeld sla eet als lunch de hele middag geen zin in eten krijg. Ben wel erg benieuwd hoe je nu uit kan vinden wat je triggers zijn.
MarjanB schreef:Iemand van jullie ook bekend met reageren op bepaalde voeding? Zo ken ik iemand die als ze suikers eet ze maar honger blijft houden. Ik heb vaak ook dat als ik bijvoorbeeld sla eet als lunch de hele middag geen zin in eten krijg. Ben wel erg benieuwd hoe je nu uit kan vinden wat je triggers zijn.
_sharonnn schreef:Welkom, ik zie dat je 17 bent, dat is erg jong. Zorg dat je gewoon gezond eet, maar ga alsjeblieft niet extreem afvallen.
Silver_Bolly schreef:Mijn eetdagboek voor vandaag:
Ontbijt: 1 meergranen cracker met Becel light en 30+ kaas
Lunch: 1 meergranenbroodje met Becel light, 30+ kaas en komkommer
Tussendoortje: 6 plakjes komkommer en 1/3 gele paprika
Avondeten: 3/4 zelfgemaakte pizza met tomatensalsa, champions, paprika en kaas
Tussendoortje: een mini Magnum