Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:00

Niet meer gevonden :') Vanavond ook niet ben ik bang, morgen wel :j

Zelf doe ik ook andere workouts. Ben sinds vorige week (lees twee keer :') ) wel weer met killer abs begonnen, maar wel in combinatie met andere. Niet omdat Jillian verveelde, maar omdat er te veel cardio in zit die ik niet mocht en nu wel zou mogen, maar ik doe die heel lam mee, toch een beetje bang voor wederom een blessure :')

En nu loop je maar een weekje achter, is ook prima te doen. Ben erg benieuwd naar het effect! Succes

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:23

Rainbow dat vind ik altijd zo prettig aan sporten!
Lichamelijk moe zijn maar geestelijk uitgerust :)

Animalcare wat is dat blogilates precies?

Iedereen bezig met andere workouts zie ik, ik heb morgen mn laatste dag 30 day shred (heb er iets langer over gedaan omdat ik af en toe een rustdag heb genomen).
Vanochtend ging het echt heel lekker! Wat ik verbazingwekkend vond want ik was met hardlopen een stuk verder gegaan dan gepland, maar wel heel fijn.

Vanaf maandag ben ik van plan om met ripped in 30 te beginnen (of misschien zondag al, ligt er een beetje aan hoe het uitkomt) en daarna killer buns&thighs en dan zie ik wel weer verder :P
Zit alleen te twijfelen als ik ripped in 30 doe of ik dan op dagen dat ik ripped doe ook ga hardlopen en mn rustdagen 'echt' rust nemen of dat ik op mn rustdagen ga hardlopen...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:47

pff, ik vond die ripped in 30 echt helemaal niks, maar dat moet je zelf ervaren denk ik :P Ik zou op de rustdagen gaan hardlopen, maar dat is meer qua tijd. Qua energie vond ik ripped in 30 niet erg intensief, dus dan zou ej genoeg hebben voor het hardlopen...

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:19

Go go go Solarpleure, ga ervoor vanavond! ;)

s1993 op de site van Blogilates (www.blogilates.com) staan allerlei filmpjes met workouts, er valt echt voor alle spiergroepen iets te vinden. Je kan je ook inschrijven voor hun nieuwsbrief (dat heb ik dus gedaan) en dan krijg je het wachtwoord om mee te doen aan de Blogilateskalender. Nu ben ik dus bezig met de maand oktober en het is de bedoeling dat je iedere dag de filmpjes doet die op de kalender staan (op youtube kan de de afspeellijsten telkens terugvinden met de filmpjes voor die dag of je kan ze gaan zoeken op de site). Het is ook zo dat er iedere dag een andere spiergroep getraind wordt waardoor je spieren ook wat rust krijgen :)

Ik vond ripped in 30 persoonlijk ook niet zo fantastisch, ik zou alleen niet meer kunnen zeggen waarom niet :p Oef ik ben vandaag dus met 1 oktober begonnen op de kalender, wat wil zeggen dat ik net als gisteren mijn core getraind heb, wel dat was precies iets teveel van het goede :p Maar ok morgen tijd voor de armen!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:04

Ik heb vandaag dus weer niets gedaan.. Had er gewoon simpelweg geen tijd voor.. Heb echter wel een arm workout gehad vandaag. Heb mijn eerste hond geplukt. *\o/* Zondag onder toeziend oog van een vriendin (trimster) begonnen, maandag weer een deel gedaan en vandaag onder toeziend oog het restand. Wat bleek... er moesten dus 2 lagen haar vanaf ipv 1. De eigenares een andere vriendin van me die was helemaal in de wolken. Dus heb m'n eerste klant *\o/*.

Is ripped in 30 vergelijkbaar met 30DS of is het intensiever?? 30DS level 3 vind ik behoorlijk heftig.. Mijn schouders zijn gelukkig nog heel, maar ik doe echt niet alles mee. Anders liggen mijn beide armen uit de kom.

Oh ja, vanmorgen op de weegschaal gestaan. Ennnnnn in totaal is er vanaf 1 september al 6,5kg vanaf *\%/* *\%/*

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:16

Dat telt ook als een workout Rainbow :j

Ook ik ben geen groot fan van Ripped. Level 1 van Ripped is minder zwaar dan level 3 van 30DS, de overige levels zijn wel zwaarder. Ik heb geen idee waarom ik ze minder leuk vind, het is hetzelfde principe. Misschien omdat het erg snel in niveau omhoog gaat, maar ik kan m'n vinger er niet op leggen. Hoe dan ook, het heeft mijn voorkeur om 30DS met zwaardere gewichten te doen.

De workouts die ik ook aan kan raden zijn van fitness blender. Gewoon op youtube. Die hebben een enorme keuze aan workouts. Hele korte, hele lange, gericht op bepaalde spiergroepen of juist heel het lichaam, enkel cardio of ook kracht. Dus voor elk wat wils ^__^

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:10

Ik vond ripped ook niet leuk, ben level 1 niet voorbij gekomen.
Ik heb vandaag een andere cardio workout gehad, eerste dansles in jaren met mijn man gehad. Niet zo intensief als sporten, maar wel geweldig leuk!

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:13

Ik kan me niet herinneren of ik het al eerder heb gevraagd, maar heeft er iemand tips voor burpees? Ik heb het idee dat ik te korte armen - of te lange benen - heb om die uit te voeren. Op de filmpjes doet iedereen die zo hup hup en ik zit gewoon vast in een hurkachtige houding met m'n armen op de grond :') Ik heb het op allerlei manieren geprobeerd, maar of ik val zeg maar op m'n handen (lijkt me niet de bedoeling) en dan kan ik wel naar achter springen en terug naar voren, maar niet meer omhoog. Of ik zit dus vast en moet been voor been doen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:36

Kun je niet eerst been voor been doen dan, en vanuit daar wat uitbouwen?

Ik heb het ook maar weer eens opgepakt. Je blijft wel een mini basis hebben, lvl 1 ging me beter af dan de aller allereerste keer. Nu maar weer hopen dat ik het volhoud! Vind het namelijk wel erg leuk.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:47

Ik probeer het al een jaar, maar geen verbetering :') misschien ook omdat ik een motorische kluns ben :')

Ben je weer helemaal vanaf t begin begonnen f_orumster?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:49

Ben met level 1 begonnen, maar vind BFBM en buns and thighs leuke workouts, ik denk dat ik die er een beetje door ga gooien. Ik vind 30minuten namelijk ook wat kort. Maar eerst maar weer zorgen dat ik mijzelf naar de zolder krijg steeds (mijn sportruimte).
Ik ben dagelijks van 06 tot 18-18.30 van huis en dat doet mijn discipline geen goed!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:36

Burpees leveren mij heel veel laat van mijn knieën op, ik weiger ze dus ook echt. Net als lunges overigens.

Pff, ik heb vandaag gezondigd met Mac, dat heb ik geweten. Ben sinds vanmiddag zo beroerd. Even geen sport voor mij, man man. Hopelijk morgen bog ff tijd, anders weer een schone week vanaf maandag :)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:12

solarpleure schreef:
Ik kan me niet herinneren of ik het al eerder heb gevraagd, maar heeft er iemand tips voor burpees? Ik heb het idee dat ik te korte armen - of te lange benen - heb om die uit te voeren. Op de filmpjes doet iedereen die zo hup hup en ik zit gewoon vast in een hurkachtige houding met m'n armen op de grond :') Ik heb het op allerlei manieren geprobeerd, maar of ik val zeg maar op m'n handen (lijkt me niet de bedoeling) en dan kan ik wel naar achter springen en terug naar voren, maar niet meer omhoog. Of ik zit dus vast en moet been voor been doen.

Je kan een burpee ook met een stoel doen. In plaats van je handen op de grond te zetten, maar dan op de stoel.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:28

Ik ga morgen maar weer beginnen met level 1 van 30DS... Level 3 was echt too much. M'n schouders bleven pijn doen -O-

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:05

Oef ik heb een vreselijk ongezond weekend achter de rug :o Een weekend met zowel pizza, als ovenhapjes, taart, frietjes en ijs :( Ik voel me wel wat schuldig daarover, want ik heb ook geen workouts gedaan.. MAAR ik ga er weer voor, mijn workout (armspieren: aw!) zit er weer op voor vandaag en ik eet ook weer helemaal gezond! Hopen dat de schade beperkt blijft, maar dat moet maar :)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:40

Grappig dat jullie allemaal ripped niet leuk vonden, ik heb level 1 nu 2x gedaan (met 3 kg gewichten want ik heb niks anders hier bij mn ouders) en vond hem eigenlijk wel leuk! Fijn dat er bij kracht 3 oefeningen zijn ipv 2 langer dat kan ik veeeel beter volhouden :) Maar de volgende levels zie ik wel hoe ik het dan vind, als ik het echt verschrikkelijk vind stop ik ermee en ga ik killer buns&thighs doen denk ik, en dan misschien gecombineerd met wat groepslessen op de sportschool (maar dit ligt ook aan mn rooster die weet ik nog niet).

Maar ik moet even kijken hoe ik het ga doen, ga volgende week woensdag tm zondag naar ierland en denk niet dat ik daar echt workouts kan doen.. Dus ik twijfel of ik dan nu week 1 af zal maken en dan aan week 2 beginnen als ik terug ben of als ik terug ben opnieuw week 1 moet doen.

Rainbow: Hoe gaat het nu met je schouders? Ga je nu 30DS helemaal opnieuw doen?

Animalcare: Ben je nog goed bezig na je ongezonde weekend? Ik vind het zelf niet zo'n heel groot probleem als ik een keer wat ongezond heb gegeten, maar ik hoef verder niet op mn gewicht te letten of iets, ik wil gewoon gezonder&strakker zijn maar daar neem ik rustig de tijd voor :)

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:57

s1993: Ik zou persoonlijk nu week 1 afmaken en dan als ik terug kom nog even level 1 herhalen en als dat goed gaat verder gaan met level 2.. Ik ben trouwens redelijk goed bezig, ik doe mijn workouts en eet gezond. Alleen durf ik 's avonds wel eens een stukje chocolade eten ofzo, maar dat krijg ik er ook wel weer uit, dat is een kwestie van afbouwen! Ik wil persoonlijk wel wat afvallen, maar het is geen prioriteit meer, ik wil er eigenlijk nog 2kg vanaf maar ik kan momenteel in de spiegel kijken en al denken dat ik BIJNA tevreden ben dus daar ben ik al heel blij mee :) Ik kan dus gewoon zorgen dat ik gezond bezig ben en dan zal dat afvallen ook wel weer komen :p

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:07

s1993:
Mijn schouders gaan iets beter, maar maandag ben ik gestopt..heb giga kramp in rechteronderbuik. Gister naar HA geweest en naar ZKH voor echo. Daar kwam niets uit. Dus straks terugbellen naar HA.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:32

Nou, vorige week ging t eindelijk werd goed, kilo eraf en een paar cm. Maar dat zit er deze week weer bij + extra :') erg slecht gegeten en gesport afgelopen week. Deze week weer flink aan de bak. Morgen en overmorgen werken, orderpicken dus 8 uur lopen. Hopelijk in de avond nog puf om 45 minuten wat te doen. En dan de rest van de week een uurtje. Met 1600 kcal per dag.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:07

Hoe meet je de cm?? alleen je buik of begin je bij je nek en ga je zo naar beneden??

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:40

Alles inderdaad. Nek, Armen, Borst, onderborst, taille, navel, 1 cm onder navel, heupen, kont, bovenbeen, kuiten :j

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:57

Dat meet ik ook allemaal. Hou dat bij in een bestandje in m'n mobiel... en dan heb ik als resultaat m'n onderschrift vanaf 1 september 2014 *\o/*.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:02

Helaas niet leesbaar.

Ik meet alleen gewicht totdat mijn bmi gedaald is naar 26, dan wil ik buik ed gaan meten. Tot nu toe sinds eind juli 5,5kg kwijt

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:12

- Is het nu wel leesbaar??
- Hartstikke goed die 5,5kg +:)+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:15

Ja, nu wel :D
Goed bezig!!