Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:34

In de app kan je Nike instellen met KMs, helaas op de site niet, maar hier kijk ik toch bijna nooit op :+

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:14

Ja tijdens het lopen geeft hij ook aan in KMs maar die persoonlijke records zijn niet volledig.. Verder prima tijdens het lopen, ik loop nog met een oude sensor op m'n schoen en ontvanger in m'n oude ipod nano :D

Vandaag weer heel rustig aan paardgereden en gefietst, gaat de goede kant op met m'n knie. Voelt nog lang niet goed, maar we zijn weer op weg! Zo zuur om naar m'n gloednieuwe loopjack te kijken.. Gescoord voor €25,- ipv €125,- :D

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:47

oke, ik kom even iets kwijt. Omdat ik echt super graag tips wilt. Kraak me totaal niet af. Ben al zo onzeker als ik maar kan wezen. Ik ben dus een meisje die zwaar boven haar gewicht zit, tussen 70-80, ik heb geen suiker, en wil hier zeker ook niet aan komen. Ik test hier elk jaar voor, en is altijd goed. Ik wil dus nu gaan sporten om een conditie op te bouwen, ik kan naar de sportschool gaan. Maar ook gewoon gaan hardlopen, langs het water. Nu wil ik graag tips!

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:37

Ik zou zeggen, lees eens wat terug :')
Ik ben ook te zwaar, als ik dadelijk schoenen heb ga ik ook zeker lopen.

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:44

Je bent van harte welkom, wat wil je weten?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:27

ohmydeem schreef:
oke, ik kom even iets kwijt. Omdat ik echt super graag tips wilt. Kraak me totaal niet af. Ben al zo onzeker als ik maar kan wezen. Ik ben dus een meisje die zwaar boven haar gewicht zit, tussen 70-80, ik heb geen suiker, en wil hier zeker ook niet aan komen. Ik test hier elk jaar voor, en is altijd goed. Ik wil dus nu gaan sporten om een conditie op te bouwen, ik kan naar de sportschool gaan. Maar ook gewoon gaan hardlopen, langs het water. Nu wil ik graag tips!

Ik snap niets van deze post..

ben je hier afgekraakt? (heb terug gelezen maar heb geen eerdere post van je gevonden)
Weeg je tussen de 70 en 80 kg of is dat je overgewicht?
Wat heeft diabetes hier mee te maken en waarom test je daar ieder jaar op als je 16 bent?
En wat voor een tips wil je hebben? Wat is je doel, wat zijn je middelen en mogelijkheden, wat is je ervaring?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:38

Zij vraagt wrss van te voren om niet afgekraakt te worden omdat ze bang is dat dat gaat gebeuren.
Ik denk dat ze wil zeggen dat ze dr gezondheid goed in de gaten houdt (diabetes is iets dan kan ontstaan bij overgewicht) en dat ze nu ook wil verbeteren door te gaan hardlopen (daardoor zal het risico op diabetes afnemen).

Ohmydeem, ik vind het al een goede zet dat je wil gaan hardlopen! En onzeker zijn hoeft naar mijn idee niet, ben trots dat je iets aan je leven gaat verbeteren!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 01:06

Hmmmmm goede schoenen? :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:00

Ohmydeem, ik ben ook vorige week begonnen. Ik heb de app van looptijden.nl op mijn telefoon gezet. Met sprekende stem die mij precies verteld wat ik moet doen. Werkt voor mij goed. Zorg voor goede schoenen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 07:28

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hardlopen bij flink overgewicht niet slim vind. Het is ontzettend belastend voor je knieën en enkels die Door je overgewicht bij game belasting al teveel te verduren krijgen.
Ik zou zelf beginnen met wandelen. Tijdens het wandelen het tempo omhoog brengen, steeds verder wandelen, dan pas kleine stukjes gaan rennen en dat uitbouwen. Ik zou absoluut niet zomaar van start gaan.
Zwemmen kun je wellicht ook gaan doen als afwisseling en om je conditie op de bouwen. Dat Is niet belastend voor je gewrichten en toch echt goed voor je conditie.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 07:30

Ik ben ook met 0,0 en overgewicht begonnen met hardlopen.
Ik heb gekozen voor Evy.
Dit omdat ik zelf te snel en te hard loop.
En nu 14 weken later (cursus 2 les4) heb ik mijn persoonlijk record gelopen 5 km in 30:01.
Zorg wel voor goede schoenen, vooral met wat overgewicht.
P.s. ik ben 15 kilo verloren sinds het hardlopen *\o/*

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 07:38

mellen95 schreef:
Ik ben ook met 0,0 en overgewicht begonnen met hardlopen.
Ik heb gekozen voor Evy.
Dit omdat ik zelf te snel en te hard loop.
En nu 14 weken later (cursus 2 les4) heb ik mijn persoonlijk record gelopen 5 km in 30:01.
Zorg wel voor goede schoenen, vooral met wat overgewicht.
P.s. ik ben 15 kilo verloren sinds het hardlopen *\o/*

Dit noem ik nu eens motiverend! :D

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:31

Ik ben vandaag begonnen met les 1 van Evy, op het begin ging het wat moeizaam maar na een paar minuten ging t best goed. Zondagochtend weer verder met les 2 :)

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:43

Ik meld me ook hier, misschien kan ik nog goede adviezen krijgen :)

Ben pas begonnen met hardlopen, ik begon met de 5k voor beginners van runkeeper want ik dacht echt 0,0 conditie te hebben.. Maar eigenlijk ging het zo goed dat ik die eerste keer al best 10 minuten rustig kon hardlopen! Dus ben nu een beetje aan het bedenken wat een goed schema zou zijn... Gisteren heb ik eerst 10 minuten gelopen, n minuut of 3 gewandeld en daarna nog 20 minuten gelopen. Ik heb ook al een hartslag meter aangeschaft en ben me nu aan het inlezen over trainen in bepaalde zones e.d.. De volgende keer wil ik kijken wat ongeveer mijn maximaal hartslag is door 5-10 minuten in te lopen en dan 1 minuut te sprinten.

Verder vind ik het heerlijk om te doen, kijk er steeds echt naar uit! Ga nu elke 3de dag om het op te bouwen, wil snel naar om de dag als het even kan. Mijn rondje van nu is ongeveer 5 km, wel een fijne afstand.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:10

Hardloopschoentjes zijn binnen morgen een rondje mee lopen :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:28

Hopelijk lopen ze lekker! :)

Ik begin bij mezelf inmiddels te merken dat mijn conditie achteruit gaat nu ik zo'n 5 maanden niet meer gelopen heb. Ik kan het paardrijden minder makkelijk vol houden, daar baal ik behoorlijk van!

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:45

Ik hoop het ook haha!

Maar dat heb ik al na twee weken niet lopen, als ik me aan me schema hou voel ik me gewoon optimaal fit, dat is ook de reden dat ik het doe eigenlijk!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:49

Zo snel gaat je conditie niet achteruit hoor. :n

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:52

Ik merk juist dat de laatste tijd mijn conditie met sprongen vooruit gaat! :D
Twee week terug was ik enorm trots op mezelf als m'n 5km vol was, nu loop ik het met gemak. Komt misschien ook omdat ik vandaag een nieuw deel van het bos heb ontdekt wat echt ontzeeeettend mooi was, dat was dus heerlijk lopen. Zondag staat er 8km op het programma, een stuk meer dan m'n oude PR (6.5 km) maar ik denk dat als ik rustig aan loop hem misschien wel vol kan maken.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:58

Was van plan om vandaag in eindhoven sportschoenen te gaan halen, gaat het niet door.. _-:(
Kan ik nog niet lopen :n en ik voel me nu echt traag en conditieloos :o :(

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:05

Ik ben vandaag in Eindhoven bij een winkel gaan kijken voor hardloopschoenen, maar ik vond die verkoper niet zo vriendelijk. Dus ik heb er uiteindelijk niets gekocht, maar dat was ook mede omdat ik het bedrag nog niet bij elkaar heb.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:14

zo duur?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:15

DynamiteS schreef:
zo duur?

Nou hardloopschoenen zijn voor een arme student die net op kamers gaat niet iets wat je eventjes kunt kopen :P . Je zit volgens de meneer in de winkel toch rond de 125 euro.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:21

waren mijn valkenswaardse nikejes toch goedkoper :=

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:24

Vandaag weer gelopen, moet her hardlopen weer oppakken van de fysio, en best trots op mezelf: Snelste tijd van dit rondje tot nu toe :D