[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:16

Ik vind die MLP he-le-maal geweldig! mijn zwaluwen zijn ook in de stijl en mijn schouders/sleutelbenen komen in dezelfde stijl, ik krijg alleen een iets stoerdere uil over mijn gehele voet maar alsnog erg kleurrijk enzo :D

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:32

HorseTopShop: ik hou persoonlijk niet van tattoo's in de nek dus ik zou ook nooit een tattoo in mijn nek laten zetten. En wat als het niet goed gaat met je zaak? En alsnog weer moet gaan solliciteren? Grote kans dat je dan erg veel moeite hebt om weer aan de bak te komen. Tattoo's zijn over het algemeen al wel redelijk geaccepteerd maar ik in de nek of op de handen eigenlijk weer totaal niet.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:44

Moonprayer ; echt helemaal tof de pony .... past echt bij je ;-)
Ik mag in juli weer ... ben heel benieuwd naar t ontwerp , die zie ik volgende week !

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:55

zou het persoonlijk ook nooit doen in de nek.
kan helaas niet werken, dus ben ook niet echt beperkt, vandaar dat ik ook gewoon een tattoo op mijn hand heb laten zetten.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:33

ja indilover dat las ik al, een tattoo op je hand, is best gewaagd, het is moeilijk om werk te vinden rtegenwoordig, en hoewel het steeds normaler word, is er toch een grote groepering mensen die het wel degelijk afschrikt.

al hebben die vaak wel het idee van tattoo's dat dat grote grove lijnen zijn,slechte kleuren en standaard flash plaatjes, voor zeelieden en prostituees...om alles maar even over 1 kam te scheren.

de werkelijkheid is natuurlijk niet zo, mensen uit alle uithoeken van de samenleving hebben tattoo's. Maar het soort tattoo's zegt vaak wel iets over je.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:39

Ik heb zichtbare tattoos maar ik kan ze bedekken door een langer jurkje of een langer mouwtje. Ik loop stage in het onderwijs en heb gelukkig ook collega's met tattoos. Ik heb ook geen ordinaire of agressieve plaatjes. Docenten Frans zijn altijd lyrisch over mijn rug :=

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:40

ja idd, hoor ik ook regelmatig, veel mensen hebben dan gelijk een vooroordeel over je als je een tattoo hebt, maar vaak zit er wel een verhaal of betekenins achter de tattoo, wat sommige mensen dan gewoon niet snappen, waarom mensen ze laten zetten.

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:41

lieveli schreef:
Ik heb zichtbare tattoos maar ik kan ze bedekken door een langer jurkje of een langer mouwtje. Ik loop stage in het onderwijs en heb gelukkig ook collega's met tattoos. Ik heb ook geen ordinaire of agressieve plaatjes. Docenten Frans zijn altijd lyrisch over mijn rug :=

dat scheeld idd ook wel een hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:42

Ik werk in het onderwijs en vind het dus lastig. Ik wil heel graag een tattoo maar eventuele toekomstige banenkansen beperkten het voor mij altijd een beetje. Tot ik op de school waar ik stage loop (waar je zo'n beetje gesloten kragen met lange mouwen moet dragen, ongeacht het weer) iemand met een zichtbare tattoo zag. Ik heb dus eindelijk de knoop doorgehakt en ga het doen! Nu nog even sparen en dan ben ik er klaar voor.

Het "ontwerp" wat ik in mijn hoofd heb is zo'n beetje dit

Afbeelding

Ik wil het echter een slag kleiner, maar wel op die plek. Eigenlijk wil ik het precies zo indelen dat het tussen mijn schouderbladen valt.

Heeft iemand aanraders voor goede (betaalbare) tattooshops in Utrecht?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:46

ik zou er rekening mee houden dat dit misschien niet mooi word als hij kleiner moet. Details vallen dan helemaal weg.

ik zou in elk geval op zoek gaan naar een artiest die heel goed is in linework tattoo's, mooie strakke lijnen kan.

maar verklein bijvoorbeeld zo'n landkaart maar eens tot het formaat wat je wilt hebben, trek de lijnen over, dan zul je merken hoe vreselijk moeilijk het is, om de lijnen op dat formaat nog goed te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:51

Ik hoef ook niet per se elk kleine eilandje perfect te hebben hoor, het moet gewoon mooi uitkomen en that's it. Ik loop er al zo lang mee in mijn hoofd dat ik precies dit wil, maar zo'n grote tattoo wil ik dan weer liever niet. Het hoeft niet veel kleiner, maar net dat het niet op mijn schouderbladen staat.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:51

Gave tat lieveli!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:54

ik denk dat het niet kan emmaa_ is toch wel vrij klein hoor voor zo'n ontwerp.
Maar dat zul je na moeten vragen bij de shop naar keuze natuurlijk.

en bedenk dat niet iedereen met een ggd goedkeuring, ook mooie lijnen kan zetten, jij mag morgen tatoeëerder worden als je hygiënisch werkt, en je hoeft nog nooit iets te hebben getekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:56

Nee klopt! Ik ga ook zeker rondkijken en informeren bij shops en wat goed is enzo. Het is toch een permanente bekleuring van je lichaam, ik wil dat liever niet door iemand gedaan hebben die geen strakke lijnen kan zetten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:59

Nu zit ik te twijfelen over de grootte :') Slecht voor me, dit topic. Heeft iemand enig idee hoe veel de tattoo die ik net heb geplaatst zonder inkleuren op deze grootte ongeveer zou kosten?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:00

Thanks, ben er ook echt blij mee, nog steeds.

Emma, ik weet niet in welke regio je straks in het onderwijs werkt, maar ik heb in A'dam gewerkt en nu rond Alkmaar, ik zie veel tattoos. Zolang je geen schokkende dingen hebt is 't ok.

Mijn leerlingen vinden mijn tattoos alleen maar cool en ik denk dat ze het me daarom ook makkelijker maken in de klas. Ik hoef nooit te waarschuwen of te corrigeren terwijl het bovenbouw VMBO is :=

edit: Met dat priegelwerk misschien een uur, anderhalf uur. Dus tussen de 100 en 200 euro denk ik. Mijn benen zijn in totaal 4 uur, ik doe het in 2 delen en dat kost 400 euro.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:04

sorry voor het hieropvolgende niet tattoo gerelateerde berichtje, maar lieveli...je profiel...
die foto, emergency party dress!!! Die foto's XD Ik ga stuk! *\o/* _O- :wow:

Anoniem

Ooh dat is nog best betaalbaar! Ik dacht dat ik zou gaan schrikken haha. Ik werk op dit moment in Bunschoten-Spakenburg. Hele gesloten gemeenschap en van de mensen met een vaste aanstelling heb ik nog niemand met een zichtbare tattoo gezien. Alleen een andere stagiair dan. Ik wil mijn volgende stages wel in de regio Utrecht gaan doen en in diezelfde regio wil ik toch graag een baan vinden dus wat dat betreft denk ik dat het wel meevalt.

Klopt het trouwens dat het laten zetten van tattoo's verslavend is? Ik heb nou namelijk alleen maar het idee voor eentje en ik heb eigenlijk het idee voor de volgende alweer in mijn hoofd :=

Urbanus

Ik ook, ik word er iedere keer weer heel blij van :')

edit: Ja voor mij is het verslavend, ik heb er nu 5 waaronder 3 binnen een jaar na elkaar. Ik wil nu eerst mijn bovenbenen laten inkleuren, dan mijn arm laten bijwerken en daarna ga ik weer iets verzinnen...

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:33

klopt helemaal dat het verslavend is,
had mijn eerste gezet, en dacht hier houd ik het bij.
Maar bijna een jaar later begon ik met ideeen in mijn hoofd en heb er toen gelijk 3 laten zetten en nog geen 2 weken later stond ook mijn 5de er haha. Voor mijn idee ben ik nog niet klaar, komen er zowiezo nog wel wat bij. Maar wel elke keer kleintjes, eentje die ik wil is wel wat groter dan de andere die ik heb.
Maar vind om helemaal onder te zitten dat geen elke plekje meer kaal is (om het zo maar ff te zeggen) een beetje overdone.
Heb er ook geen moeite mee als andere dat wel hebben, als hun dat mooi vinden moeten ze dat gewoon doen. hihi.

Lieveli: nu ben ik wel nieuwsgierig geworden naar je andere tattoo's, heb je daar foto's van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:41

Oh ik vind mezelf ook totaal geen type om helemaal onder de tattoo's te zitten, maar na mijn rug zou ik bijvoorbeeld nog wel graag iets op mijn ribbenkast (onder mijn arm) willen ofzo. Eerst deze maar eens :=

Doet inkleuren trouwens meer pijn dan lijntjes zetten?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:44

Laatst bijgewerkt door Urbanus op 13-06-13 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:51

Cool!!
Helemaal gaaf om die druppels uit te breiden met andere kleuren, aquarel Style!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:51

Oeh die druppels vind ik inderdaad heel gaaf!

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:54

wow vind die op je benen ook erg mooi, vooral de uil erg mooi de details.

emma: vond het inkleuren op mijn onderarm erg meevallen, minder gevoelig dat het zetten van de lijntjes.
Het inkleuren van de bloem op mijn had deed net zoveel pijn als het zetten van de lijntjes haha, maar denk omdat hand ook erg gevoelig is. Ben der erg blij mee, maar er zal op mijn andere hand ook niks komen of iets bijkomen, nooit meer haha..
Helaas zal deze over 3 weken nog wel wat bijgewerkt worden, dus word dan weer ff doorbijten, maar ja, krijg der wel iets moois voor terug.

Wat ik altijd zeg, pijn is maar even, de tattoo voor je leven!!
Laatst bijgewerkt door Indilover op 13-06-13 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt