[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

velvetblack

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:34

Alles wat je mengt (waterstof met verf) is geen spoeling. Spoeling meng je niet, dat is gewoon 1 substantie en blijft vaak maar 1 wasbeurt zitten. De meeste verf wordt na wassen lichter. Ook de 6% en de 12%. Dat heb je ook als je naar de kapper bent geweest, want zij gebruiken dezelfde producten als ik je adviseerde :j welke shampoo gebruik je etc gebruik je?
Het is sowieso snel dat donkere verf op lichter haar met wassen lichter wordt. Het is uiteraard ook per persoon anders. Bij mij gaat de 1e paar keer nog wat verf eruit (met douche zie je de verf in je douchebak) maar na een paar dagen is dat niet meer. Het vervaagd bij mij iets, maar niet veel

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:43

Ik gebruikte altijd een spoeling die je wel moest mengen.. Hij bleef dan ongeveer 28 wasbeurten zitten.

Ik gebruik een shampoo voor gekleurd haar van Trekpleister eigen merk.

Ik heb het nu een stuk of drie keer gewassen en het is echt lichter geworden.. Het rode, wat ik van mezelf heb, begint ook weer door te komen. Ik vind het wel jammer, wanrooy daar wilde ik nu juist vanaf.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:28

Rode gloed zal er altijd door heenkomen. Tenzij je het met een askleur oververfd, maar ook dan blijf je koper zien. Wat dat betreft is koper een hell. De drogisterijen beweren inderdaad dat iets een spoeling is (casting creme gloss bijvoorbeeld) maar dat is gewoon echt niet waar. Dat is een verkoop praatje zodat het sneller gekocht wordt doordat het gezond en makkelijk klinkt. Bij mij vielen die pakjes als echte permanent. Wat het ook is, want er staat op: grijsdekkend. Spoeling is niet grijsdekkend. In dat pakje verf zit alsnog 12% waterstof. Dat is no way spoeling :j maar als je dat toch beter bevalt dan kappers verf, dan moet je dat gewoon blijven gebruiken toch? Ieder wat wils :) het is helaas alleen erg ongezond voor je haar, die drogisterij verf.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:45

Maar die was er bij mij na 28 wassingen echt wel uit.
En dat wil ik juist niet meer, vandaar dat ik hiervoor heb gekozen.

Maar waarom gaat het er dan wel uit? Als er net zo goed 12% waterstofperoxide in zit?
Ik had ook niet het idee dat het schadelijk was voor mijn haar eigenlijk terwijl ik het er regelmatig mee 'verfde'.

Ik baal er gewoon van dat het zo snel vervaagd.. Ik had verwacht dat het gewoon dezelfde kleur zou blijven en hoogstens iets oplichten. Maar ik schrok echt een beetje toen ik net in de spiegel keek, het is een stuk roder en lichter dan in het begin.. Kan jij natuurlijk niets aan doen ;).

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:11

@ ssmarty
Oh dat is naar :( ik zou nu even zilvershampoo in je haar doen. Een tijdje laren zitten en dan heb je in ieder geval iets minder oranje haar. En dan over een paar dagen weer blonderen. En dan waarschijnlijk ook weer zilvershampoo. Als je niet wil wachten kan je het sneller doen, maar dat is wel een klap voor je haar zeg maar.

Ja ik zou zeggen dat de waterperoxide het lichter maakt, maar als dat er altijd inzit dan is dat raar.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:22

Ik heb het juist niet geblondeerd ;).
Ik heb van mezelf een koperkleur en heb het bruin geverfd.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:53

Haha sorry namen door elkaar gehaald ;) het was in ieder geval bedoeld voor degene die voor jou postte dat ze haar haar blondeerde

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:37

Dat is jammer!! Maar koper zal er in ieder geval altijd blijven doorschijnen. Misschien werkt het bij jou haar beter als je met 6% werkt omdat je van vrij licht naar donker gaat. Het viel te proberen in ieder geval!

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:58

Ja, ik kijk het nog even een weekje aan. Mocht het nog lichter worden, ga ik denk ik 6% gebruiken. Ik neem aan dat ik het dan minder lang moet laten zitten aangezien het al donkerder is?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:14

Als ik het oververfde dan liet ik het alsnog evenlang zitten, want de verf moet toch werken. Kan zijn dat het dan sterker pakt, dus donkerder zal worden maar zal ook iets lichter worden door verven. Ligt ook gewoon heel erg aan je haar, maar 6% zal denk ik bijna zeker beter pakken bij jou haar!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:16

Ik zoek trouwens heel last minute nog een model voor mijn visagie les morgen!! Van 10:30-16:30 in Tilburg bij Micky Jooren! Het is puur voor de les, om op een model oefenen. Wie kan mii helpen?? :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:43

Is er hier iemand dat zijn haar al heeft laten permanenten? Ik heb een afspraak voor vrijdag, ik heb superstijl haar bovenaan mijn hoofd en grote krullen aan de onderkant van mijn hoofd :+ Dus kapper stelde voor om er een grove permanent in het bovenste gedeelte te doen maar ik ben bang dat ik op een schaap zal lijken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:43

evaac schreef:
Geen idee.
Weet wel dat zelfs die ontkleuring die ik heb niet werkt... worteltje Eva, aallles is voor bassie, aaalles is voor bassie. Beetje dat gevoel nu :(

Iets met ik zei het toch :Y) nee grapje, vind het rot voor je. Weet precies hoe je je voelt haha

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:46

@emma, tis nu (na 2x verven en 2 pakjes antigeel) best mooi goudblond, met n kopergloed! Zodra mn laptop weer werkt komt er n foto!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:54

Meisje wat ik kem doet kappersopleiding, ze is bijna klaar. Zij vertelde dat permanent ook gewoon mooie grove krullen kunnen zijn of mooie beach waves. Het hoeft echt niet altijd poedel te zijn, licht aan wat je zelf wilt :j ze kunnen heel veel ermee!

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:41

Zodra mijn haar lang is wil ik ook eens permanentje :) grove slag zegmaar.

iemand ervaring met zilvershampoo? Welke is t beste, wil niet superveel geld eraan kwijt zijn eiggg.. die v kruidvat eigen merk gebruik ik wel voor paards witte staart maar die staart was ik zo vaak dat ik niet weet of hij wit is van t qassen met zilvershampoo of van t wassen met de gewone shampoo (wissel ik af)
, werkt die ook echt goed voor mensen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:47

Evaac, ik gebruik altijd van schwarzkopf. Paars flesje met twee oude grijze mensen voorop, haha.

Mevrouwtje wispelturig heeft weer een afspraak staan voor extensions. Twijfel toch steeds weer.. kort, lang, korter, langer. .:=

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:00

Ik heb clip in extensions van echt haar. Over de 100 euro maar is het meer dan waard!! Lijkt super echt, iedereen meent dat het mijn eigen haar is. Plus het kan eruit wanneer ik dat wil :j

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:57

Jij hebt echt geld over frum :=
Voor wat t waard is, vind t prachtig hoe t nu is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:13

Pfff, ik wil best wel graag mijn haar verven maar ik heb zo'n pijnlijke hoofdhuid op het moment. -O- Roos, pijnlijke plekken en jeuk, bah.

Wat kan ik doen om het te verminderen zodat ik toch mijn haar binnenkort kan kleuren? :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:30

elkee, die heb ik ook gehad maar blijven bij mij niet goed zitten helaas :( aantal keren door de kapster ook laten inzetten maar ze zakken ontzettend uit. Mijn haar is heel fijn en glad ..

Suus__ nee hoor, het haar dat ik heb is herbruikbaar omdat ik microring extensions laat zetten. :) gebruik het al twee jaar en laat er steeds een stukje afknippen zodat het mooi blijft. Als ik ze heb laten uithalen kam ik ze netjes door met serum erin en doe ze in een zakje. :) Zo blijven ze super lang mooi! Ik betaal dus alleen voor het inzetten.

Heb overigens de afspraak afgezegd. Toch nog maar even nadenken. vind het zo lekker mn eigen haar :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 01:07

Vraagje Heeft iemand hier ervaring met een grove krul permanent?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:17

:wave: Ik kom even binnen vallen.

Hopelijk heeft iemand een leuk idee. Binnenkort ga ik weer naar de kapper alleen ik ben ditmaal echt inspiratieloos. De afgelopen keer ben ik voor een a-symmetrische bob gegaan en qua kleur roodachtig. De bob is er alweer aardig uit en de kleur is flink terug gelopen. Ik ben nu ook wel weer toe aan iets anders. (Ik ben echt een verschillende kapsel hopper. Haha.)

Ik heb best wel dun haar en het is ook echt heel stijl. Ik sta voor alles open (dus ook echt kort) en qua kleur durf ik ook wel veel. Het moet echter wel zo zijn dat ik het écht niet los kan doen of dat ik het nog wel gewoon in een staartje kan doen. Maar geen twijfellengte want dat schiet bij mij nooit zo op, hihi.

Heeft iemand een leuk idee?

(Als het handig is kan ik eventueel een foto van m'n gezicht laten zien. )

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:21

Gianti, ik heb deze morgen een deel laten permanenten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:15