[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:40

xMyrth schreef:
Huh als ik die horrorverhalen over pijn hier zo hoor... Ik blijf nog even fijn aan de pil :)

Wat was voor jullie de reden om deze keuze te maken?

De pil zorgde er bij mij (na 7 jaar) voor dat ik bleef bloeden. Na 8(!) maanden bloeden en allerlei verschillende pillen geprobeerd te hebben helemaal met de pil gestopt. Toen nergens meer last van gehad, half jaar later de pil weer geprobeerd en meteen weer aan het bloeden.

Toen dus de keuze gemaakt om een spiraaltje te laten zetten, aangezien ik een hekel heb aan condooms, een vaste vriend heb en absoluut nog geen kinderen wil.

Yasmijntje

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:49

@x_Rebecca, wauw, bizar!
Fijn dat het nu weer beter is? :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:56

E_Nalanta schreef:
Ah klinkt heel goed! :j

Nou ik verwácht dat je toch al snel medicatie meekrijgt, als je qua gezondheid alles zo goed mogelijk doet van voeding tot beweging weet ik niet wat voor een advies je kan krijgen. Creme, pillen of antibiotica denk ik dan. Maar dat weet ik niet zeker natuurlijk.

Naast dermatologen bestaan er ook huidtherapeuten, die schrijven geen medicatie voor maar behandelen de huid tijdens je afspraak. Als je googlet op huidtherapie *regio* dan vind je al ontzettend veel :j
Als je kijkt op de blog beautylab en zoekt op acne vindt je artikelen over iemand die voor acne in haar gezicht bij zo'n soort kliniek behandelingen heeft gehad.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:10

Zelf heb ik heel veel last gehad van depressie bij Yasmin. Ik kreeg deze pil omdat mijn menstruatie heel hevig was.
Op het moment dat ik stond te janken toen de cola op was ben ik over gegaan op een andere pil en daar geen last meer van gehad.

Ook twee vriendinnen die allebei longembolie hebben gehad van de pil. Ook mijn HA gaf aan dat hij dat risico niet meer neemt als er geen andere oplossing is.

Overigens kan één keer een kuur antibiotica minder kwaad dan een zwaardere pil imo, maar dat is misschien iets persoonlijks. Ik had wel een mooie huid in die tijd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:06

JoycexLynn12 schreef:
lieveli schreef:
Kan iemand mij geruststellen mbt tot de pijn van het zetten van een implanon? Ik krijg er echt een paniekaanval van.

De pijn bij het erin zetten is echt niks, je wordt verdoofd.
Het eruit halen was bij mij een drama, dat ging onder narcose aangezien dat ding kwijt was geraakt.

Ik zou m absoluut niet aanraden, heb nu een spiraal en dat is 100x beter.

Inzetten was inderdaad easy peasy!

Spiraal wil ik niet, ik vind het een naar idee en mijn vriend heeft het idee dat hij die van zijn ex kon voelen. (met de nadruk op 'heeft het idee' want volgens mij zit die unit zo hoog dat het onmogelijk is := )

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:18

Nee hoor, je kunt het visdraadje inderdaad voelen.
Maar dat is alleen als je continu tegen de baarmoedermond zit te porren.

Bij mij is het inderdaad beter, nog 1 keer een menstruatie gehad en daarna niets meer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:18

Geloof ook dat je een heeeeeeeeel ander probleem hebt als je vriend in je baarmoeder belandt mijn zijn piemel :')

Hoewel je eventueel het draadje inderdaad misschien wel kan voelen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:21

xMyrth schreef:
Wat was voor jullie de reden om deze keuze te maken?

Ik ben gestopt met de pil om mijn ex een steek onder water te geven (hij had een schurfthekel aan condooms maar we hadden nooit meer seks dus waarom zou ik die zooi blijven slikken? :') )(Relatie was al op zijn retour hoor haha). Binnen een paar weken merkte ik echt veranderingen aan mezelf: ik was vrolijker, meer enthousiast, ik leefde ineens mee met nare gebeurtenissen die ik las in de krant en ik kan me nog goed herinneren dat ik ineens keihard zat te lachen om iets heel stoms in Scrubs. Het is een veel gehoorde klacht dat de pil je emoties afvlakt (ie minder maakt). En daar ben ik zo van geschrokken dat ik nóóit meer aan de hormonen wilde. Nou, dan kan je condooms gaan gebruiken, wat ik altijd een behoorlijke "moodkiller" vind, dus dan blijft er vrij weinig over :)

Spiraaltje zetten was inderdaad pijnlijk maar ik heb het ervoor over gehad +:)+ Het scheelt ook zoveel dat je gewoon helemaal niks meer hoeft te onthouden! :) Ik heb trouwens dyclofenac gekregen voor vooraf en achteraf maar weinig nodig gehad.

Edit: als je vriend hem kan voelen kan dat betekenen dat ie aan het "uitzakken" is en dat je hem aan het verliezen bent. Dus dan moet je 'm echt even laten controleren! (Dat zei mijn huisarts tenminste)
Het gaat hier wel om het draadje dus... Maar goed daar zit dat ding aan vast, vind ik hetzelfde :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:27

Wie kan ik even een pbtje sturen die veel van de pil weet??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:40

Je mag mij altijd lastig vallen

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:50

Wat ik zo op internet lees over het spiraaltje, is dat de buikpijn erger kan worden?
En je blijft dus vaak je menstruatie houden?
Hoe was/is dat bij jullie?
Ik zou graag stoppen met de pil, maar niet als ik dan nog ergere buikpijn krijg dan ik nu al heb.
En voordeel van de pil vind ik wel dat ik die door kan blijven slikken.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:04

Neehoor bij het zetten flinke buikpijnen maar daarna ruim 4 jaar verlost. Ben al zon 8jaar niet ongesteld

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:09

Renske_W schreef:
Wat ik zo op internet lees over het spiraaltje, is dat de buikpijn erger kan worden?
Ik zou graag stoppen met de pil, maar niet als ik dan nog ergere buikpijn krijg dan ik nu al heb.

Ja het was de eerste paar keer ongesteld worden echt niet te doen, maar nu valt het goed mee. Wel wat krampen (waar ik eerst eigenlijk bijna nergens last van had).
En ja ik heb dus een koperspiraaltje :P Daar moet je wel even goed onderscheid in maken, bij koper is het helemaal niet het idee dat je menstruatie stopt :D Da's bij een hormonenspiraaltje (Mirena). Goed opletten dus. ;)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:11

Gamova schreef:
Zelf heb ik heel veel last gehad van depressie bij Yasmin. Ik kreeg deze pil omdat mijn menstruatie heel hevig was.
Op het moment dat ik stond te janken toen de cola op was ben ik over gegaan op een andere pil en daar geen last meer van gehad.

Ook twee vriendinnen die allebei longembolie hebben gehad van de pil. Ook mijn HA gaf aan dat hij dat risico niet meer neemt als er geen andere oplossing is.

Overigens kan één keer een kuur antibiotica minder kwaad dan een zwaardere pil imo, maar dat is misschien iets persoonlijks. Ik had wel een mooie huid in die tijd.

Was het ook echt bewezen dat het door de pil kwam? Jeetje, klinkt heftig... dit soort verhalen maken me meteen weer zo huiverig he. Nouja... Only way to know it is to try it denk ik. :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:13

Magrathea schreef:
Renske_W schreef:

Ja het was de eerste paar keer ongesteld worden echt niet te doen, maar nu valt het goed mee. Wel wat krampen (waar ik eerst eigenlijk bijna nergens last van had).
En ja ik heb dus een koperspiraaltje :P Daar moet je wel even goed onderscheid in maken, bij koper is het helemaal niet het idee dat je menstruatie stopt :D Da's bij een hormonenspiraaltje (Mirena). Goed opletten dus. ;)

Dus met een hormonen spiraaltje stopt de menstruatie.
Ik vraag me altijd of de buikpijn nog erger kan dan ik nu al heb. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:19

Renske_W schreef:
Dus met een hormonen spiraaltje stopt de menstruatie.
Ik vraag me altijd of de buikpijn nog erger kan dan ik nu al heb. :')

Ja precies :j Of althans, dat is de bedoeling. Het kan ook zijn dat ie er nog wel is maar dan veel minder.
Dus misschien wordt de pijn dan juist minder. Het idee is namelijk (voor zover ik weet) dat het spiraaltje hormonen afgeeft aan het slijmvlies waardoor het zich niet klaarmaakt voor een zwangerschap.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:37

Hmmm misschien toch nog maar eens een keer over denken.
Zou fijn zijn niet iedere avond aan de pil te moeten denken.
Spiraaltje blijft zo'n 5 jaar zitten?
Maar kunnen ze er ook eerder uithalen toch?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:49

Renske_W schreef:
Hmmm misschien toch nog maar eens een keer over denken.
Zou fijn zijn niet iedere avond aan de pil te moeten denken.
Spiraaltje blijft zo'n 5 jaar zitten?
Maar kunnen ze er ook eerder uithalen toch?

Ja, al wordt het afgeraden als je hem er al snel uit wilt halen dacht ik. (Binnen het jaar ofzo.) Dan is het niet echt de moeite.

Ik heb hem wel zelf moeten betalen, het spiraaltje dan, da's iets van 30 euro (koper) en het zetten is voor de verzekering. Dus best prima te doen. :) Je moet hem dan zelf gaan kopen bij de apotheek.

Dat was nog een ding... De huisarts (ik heb echt een epische huisarts trouwens) zei "je moet niet schrikken van de verpakking, het is maar een klein ding hoor". En inderdaad, de assistente kwam met een verpakking van 20 cm lang aanzetten :wow: dat je inderdaad kan schrikken en denkt "moet dat HELE ding erin?" Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee :o
Het stelt inderdaad niks voor, het hele spiraaltje is misschien 2 cm groot. De huisarts liet me nog een handleiding zien die erbij kwam. Jup, een handleiding... "Kijk, deze is voor als je hem in het Oostblok wil laten zetten ofzo." :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:53

Langer dan een jaar blijft hij wel zitten.
vriend en ik hebben kinderwens, maar de komende 2 jaar sowieso nog niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:55

Renske_W schreef:
Langer dan een jaar blijft hij wel zitten.
vriend en ik hebben kinderwens, maar de komende 2 jaar sowieso nog niet.

Oh dat kan dan wel denk ik. Maar heb het er een keer over met je huisarts zou ik zeggen :j
Het voordeel van een koperspiraaltje is iig dat je direct weer vruchtbaar bent na het verwijderen. Bij de pil kan het soms een flink tijdje duren.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:03

Ma verwijderen mirena is je cyclus ook vrij snel op gang.

Mij werd koperspiraal afgeraden. Achteraf blij om. Ik haat ongesteld zijn echt vreselijk hahahaha

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:07

Dat heb ik dus ook Collie.
vind het verschrikkelijk. :')

Van de week maar eens met huisarts over hebben dan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:14

Je kunt ook kijken voor een nuvaring, als je niet het gedoe om een pil wil hebben maar ook geen spiraal.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 08:31

spiraal zetten vond ik de eerste keer ook niet fijn. Het deed geen pijn, maar werd er wel even naar van. Heb 3 dagen lang met mn benen uit elkaar gezeten, geloof ik :+ . Uithalen voelde ik echt niets van. Bij het zetten van mn 2e spiraal had ik echt 0,0 last ( maar: kind gekregen, en ze zeggen altijd, dat je er idd niets van voelt als je al n kind hebt gekregen. Klopt dus :D )

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 01:41

Ik heb een vraagje aan de buitenlandse bokkers hier. Ik woon zelf in Duitsland en mijn voorraadje van de pil (uit Nederland) is bijna op. Nu las ik dat je hier in DE speciaal naar de gynaecoloog moet en een uitgebreid onderzoek moet ondergaan voordat je een recept voor de pil kunt krijgen. Dit zie ik eerlijk gezegd helemaal niet zitten := Vroeg me dus af: kan je de pil ook in NL halen als je daar niet ingeschreven staat en geen Nederlandse verzekering hebt? Op het moment gebruik ik nog de Diane 35, maar ben van plan weer terug te gaan naar de microgynon. Die kan je toch gewoon zonder recept krijgen?