[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:47

june20 schreef:
bedankt voor de tip!!
zijn het bij jou ook meer proppen dan echt bloed..
echt dikke klonters met heel soms gewoon bloed. en t is echt heel donkerbruin

De ene keer wel de andere keer is het echt 'puur' bloed. Heel bizar.

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:52

Hallo Lachen

Ik heb hier het topic een beetje doorgelezen, maar geen antwoord gevonden op mijn toch wel dringende vraag.. Daarom hoop ik dat iemand hier slimmer is dan ik en het antwoord wel weet *LOL*

Mijn vraag is dus; Ik slik gewoon de pil, heb hem nu een keer doorgeslikt, dus gewoon 2 strips achter elkaar. Kan ik nu een week van de derde strip slikken, dan een stopweek inlassen, en dan de rest van de derde strip afmaken, daar achteraan meteen de vierde, en dan weer een stopweek, en blijft de boel dan allemaal veilig en beschermd?
Ik hoop dat het zo duidelijk is uitgelegd, en dat iemand het antwoord weet haha
Alvast bedankt! Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:53

Volgens mij snap ik het niet helemaal. Je wilt één keer doorslikken?
Dus twee strips achter elkaar? Dan een stopweek? Daarna kan je gewoon weer verder met de volgende strip Lachen

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:55

nee ik heb nu een keer doorgeslikt, 2 strips achter elkaar. Nu wil ik gewoon zonder te stoppen door naar de derde strip, maar van deze strip wil ik een week slikken, dan een stopweek inlassen, en dan de strip gewoon afmaken, kan dat?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:55

Oei dat zou ik echt niet weten eigenlijk Ach gut

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:57

hmm jammer, toch bedankt! Lachen
Iemand anders die het misschien wel weet?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:04

Ja dit kan. Dit doe ik ook wel eens want volgens mij bedoel je dit.

2 strips slikken + 1 week

*stopweek*

2 weken slikken(van oude strip) + 1 nieuwe strip er achter aan

*stopweek*

Ja hoor dit kan, moet altijd minimaal 2 weken slikken. En een stopweek die nooit langer is dan 6 dagen.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 23:01

Als het mij niet uitkomt neem ik nooit een hele strip maar gewoon 1 week extra. ik slik dan dus 4 weken voordat er een stopweek komt.
De periode dat je slikt mag je zo lang maken als je zelf wil. Maar, nooit korter dan 3 weken (1 hele strip). Je stopweek mag niet langer duren dan 1 week. Doe je dit wel, ben je niet genoeg beschermd.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 23:07

volgens mij kun je hem ook 2 weken slikken.

want als je eind 2e week(dus eerste pil van de 3e week) vergeet, kun je er ook voorkiezen om je stopweek al te laten komen.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 23:17

Ja, klopt.
Maar waarom wordt er dan altijd gezegd dat je een periode nooit korter mag maken dan 1 strip? Of ben ik nu zo blond dat ik het daarom niet snap? Verward

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 23:26

Haha oke, heel erg bedankt Haha!
En dan weet ik het goed gemaakt, dan slik ik gewoon nog een keer door, dan maakt het ook niet uit of er 2 of 3 weken tussen zitten Schijnheilig
Maar dankjulliewel! Haha!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 00:14

MandyR schreef:
Ja, klopt.
Maar waarom wordt er dan altijd gezegd dat je een periode nooit korter mag maken dan 1 strip? Of ben ik nu zo blond dat ik het daarom niet snap? Verward

geen idee, dat moet je mij niet vragen hoor Tong uitsteken

ik slik bij pil eigelijk standaard 3x door, dan een stopweek en dan weer 3x. Dit word altijd goedkeurd door mijn dokter en kan ook helemaal geen kwaat. Ik heb namelijk onwijs veel last van mijn menstratie(down voelen, heel snel boos om niks, dan weer verdrietig, op alles en iedereen afsnauwen, vreet buien, en dan weer weigeren te eten) dus maar zo opgelost en t werkt voor mij super Haha!

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:54

wat een lastig ding is het ook Clown
ik heb ook een vraagje.
ik ben nu sinds 3 maanden geloof ik aan de pil, ik blij, kon ik eindelijk zonder stopweek de volgende maand in!
maar toch werd ik ( heel licht) ongesteld in de stopweek, en dan heb ik er ook niet zoveel aan, komt dit vaker voor? of omdat ik nog niet zo lang aan de pil ben?
nu ben ik 2 strips verder, ik moet nog 4 pillen, maar ik ben nu weer ongesteld Sigaar
moet ik nu mn strip afmaken? of ermee stoppen? en same question, is dit normaal of moet ik een andere pil overwegen?
bedankt Lachen

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:52

poes schreef:
Gebeurd is gebeurd, ik snap wel dat je niet meteen een spiraaltje neemt, heb daar ook lang over nagedacht.

Gerwoon doen hoor, is natuurlijk wel eng...

Ik heb er ook erg tegen op gezien hoor, was 2 jaar geleden ook al een keer voor het spiraaltje geweest, maar de arts ging m die dag niet plaatsen, gewoon even uitleggen enzo. Doordat ik toen inmiddels met de pil was gestopt heeft het heel lang geduurd voordat ik weer normaal en regelmatig ongesteld was dus toen heb ik het spiraaltje eerst maar laten zitten (ook wel beetje afgeschrikt door de horror verhalen op internet)
Nu ik 'm toch heb denk ik: had ik het maar eerder gedaan Bloos

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:38

Nicky__ schreef:
wat een lastig ding is het ook Clown
ik heb ook een vraagje.
ik ben nu sinds 3 maanden geloof ik aan de pil, ik blij, kon ik eindelijk zonder stopweek de volgende maand in!
maar toch werd ik ( heel licht) ongesteld in de stopweek, en dan heb ik er ook niet zoveel aan, komt dit vaker voor? of omdat ik nog niet zo lang aan de pil ben?
nu ben ik 2 strips verder, ik moet nog 4 pillen, maar ik ben nu weer ongesteld Sigaar
moet ik nu mn strip afmaken? of ermee stoppen? en same question, is dit normaal of moet ik een andere pil overwegen?
bedankt Lachen

Als ik het goed begrijp heb je dus geen stopweek ingelast en ben je alsnog licht ongesteld? Kan best hoor...
In het begin dat ik de pil nam had ik ook af en toe tussentijdse lichte bloedingen.
De eerste keren dat ik ze 2-3 maand doorslikte gebeurde dat ook wel eens, ondertussen heb ik er helemaal geen last meer van! Haha!
Ik zou gewoon doorslikken tot je stopweek (in mijn geval is dat 2 keer per jaar ofzo Huilen van het lachen )

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:54

Het kan natuurlijk ook zijn dat je pil te licht is Nicky_.

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:58

Ik heb een vraagje. Ik heb al wel een aantal pagina's gelezen maar kwam niet tot een duidelijk antwoord
3 a 4 maanden geleden ben ik wat aan het kwakkelen geweest met mijn gezondheid. In die tijd ben ik ook een paar keer de pil vergeten. Daarna ben ik wel elke keer gewoon ongesteld geworden, dus ging ervan uit dat ik niet zwanger ben/was. Maar sindsdien als ik ongesteld moet worden en ben gaat dit gepaard met buikkrampen, hoofdpijn en moeheid. Eerder was ik altijd op maandag tot en met vrijdag maar nu is het pas op dinsdag tot donderdag en lichter. Kan het zijn dat mijn lichaam ineens anders reageert op de pil, of kan ik toch zwanger zijn? Ik ben nog niet bij de huisarts geweest hiervoor.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:11

Als het ineens veel lichter is dan anders, kan het idd zijn dat je zwanger bent.

Vraagje: ik kwam er gisteravond achter dat ik ergens afgelopen 4 weken een pil ben vergeten. Ik denk eergisteravond maar het kan ook eerder zijn gezien ik 2 strips door elkaar gebruikte (was een halve strip vergeten ergens mee naar toe te nemen dus toen heb ik een nieuwe gepakt, slik er toch vaak 2 door dus maak ze nu beide op). Ik heb er voor de zekerheid gisteravond 2 genomen, maarja het kan dus ook van vorige week zijn. Stel je zit in de middelste weken, kan het dan kwaad 1 pil helemaal niet te nemen? 1 dag niet en dan 2 de volgende dag maakt in de middelste week niet uit, maarja dat gaat nu wrs niet op...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:36

tinkiebel schreef:
Ik heb een vraagje. Ik heb al wel een aantal pagina's gelezen maar kwam niet tot een duidelijk antwoord
3 a 4 maanden geleden ben ik wat aan het kwakkelen geweest met mijn gezondheid. In die tijd ben ik ook een paar keer de pil vergeten. Daarna ben ik wel elke keer gewoon ongesteld geworden, dus ging ervan uit dat ik niet zwanger ben/was. Maar sindsdien als ik ongesteld moet worden en ben gaat dit gepaard met buikkrampen, hoofdpijn en moeheid. Eerder was ik altijd op maandag tot en met vrijdag maar nu is het pas op dinsdag tot donderdag en lichter. Kan het zijn dat mijn lichaam ineens anders reageert op de pil, of kan ik toch zwanger zijn? Ik ben nog niet bij de huisarts geweest hiervoor.

De kans is er, maar ik denk niet super groot...maar bij mij is het ook helemaal mis gegaan, ondanks dat ik de pil braaf slikte zonder rare gezonheids problemen. Je kunt altijd even een zwangerschaps testje doen, dan heb je zekerheid...maar agezien je nog ongesteld word denk ik niet dat je zwanger bent.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:38

grrr Boos! ben gewoon mega ongesteld nu Boos! echt niet leuk meer, na n half uurtje moet ik mijn maandverband al verwisselen anders lek ik door, en als ik loop voel ik het bloed er uit lopen jakkes Huilen gelukkig kon ik even nar huis, heb andere kleren aan gedaan en heb nu een tampon en maand verband......... Ik haat tampons, vind het vreselijk maar t moet nu maar even zo denk ik Huilen

Nog 3 uur les Boos! en k moet gaan, heb dinsdag een brief Toets engels Boos! en heb me dinsdag ook al ziek gemeld van wegen t feit dat alles in me kop niet even lekker liep.

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:44

malih schreef:
tinkiebel schreef:

De kans is er, maar ik denk niet super groot...maar bij mij is het ook helemaal mis gegaan, ondanks dat ik de pil braaf slikte zonder rare gezonheids problemen. Je kunt altijd even een zwangerschaps testje doen, dan heb je zekerheid...maar agezien je nog ongesteld word denk ik niet dat je zwanger bent.

Ik dacht ook ben gewoon ongesteld geworden dus niet zwanger maar iid testje kan nooit kwaad.

Balen dat je nu zo heftig ongesteld bent. Dat had ik eerder ook wel eens. Vind tampons wel beter dan maandverband.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:23

Dat je 'ineens' buikkrampen, hoofdpijn e.d. hebt kan ook door de pil komen. Ik slik de pil nu 5 jaar, maar pas de afgelopen 2 jaar krijg ik echt last van bijwerkingen, maar sporadisch. Sinds een halfjaar heb ik echt de onttrekkingshoofdpijn en heviger menstruatie en ook vermoeidheid tijdens de stopweek. Terwijl ik al 5 jaar in principe hetzelfde recept slik. Mijn lichaam is dus ook anders gaan reageren op dezelfde pil. Volgens mijn HA gebeurd dat vaker.
Ik had ook geregeld de ene keer een zwaardere menstruatie en de andere keer weer heel licht.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:55

Malih, vervelend dat je nu hevig ongesteld bent.
maar aan de andere kant misschien een geruststelling dat je ongesteld bent en niet zwanger?
wat vind je vervelend aan tampons dan?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:15

tinkiebel schreef:

Het kan best dat je lichaam reageert op je gezondheids problemen en dat daardoor je menstruatie wat lichter is.
Ik heb het zelf ook pas gehad. Was altijd van maandag ochtend tot vrijdag avond of zaterdag ochtend ongesteld. Toen werd ik geopereerd en ging dus de ziektewet in. Ik was ineens hele dagen thuis en mijn leven werd een stuk rustiger. Een paar maanden later was ik alleen nog maar op woensdag heel licht ongesteld.
Inmiddels ben ik weer een beetje aan het werk en was de laatste keer al 3 hele dagen ongesteld.
dus gewoon geduld hebben, het kan zijn dat het van zelf terug komt. Als je echt twijfelt kan je altijd een test doen.

Malih, het kan ook zijn dat je niet echt ongesteld bent maar, dat je lichaam nog even de laatste restjes aan het opruimen is.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:20

MandyR schreef:
Malih, het kan ook zijn dat je niet echt ongesteld bent maar, dat je lichaam nog even de laatste restjes aan het opruimen is.

Daar moest ik idd ook aan denken... Is het dan wel wijs om tampons te gebruiken, vraag ik me af.