Wratten..ieuw!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maikee

Re: Wratten..ieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:54

Ik krijg er nu nog een bij Boos!
Er zit een klein "pukkeltje" tussen mijn ringvinger en pink

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:48

Heb mijn wratje voor de zoveelste keer laten aanstippen vandaag, toch raar, telkens een flinke brandwond erom, vel valt eraf, maar wratje blijft zitten!! Volgens de assistente een kwestie van herhalen, maar continue een brandwond op je hand is ook geen pretje!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:56

Nee lijkt me niet nee Jojz.... miss een optie 'm weg te laten lepelen? ben je wel een weekje zoet met verband en of pleister.. maar je bent er wel vanaf Knipoog

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:10

Okee, nou als hij nu nog niet weg wilt is dat misschien een optie inderdaad!

SidneyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:02

Ieeeee, ik krijg al de kriebels bij het idee, dat uitlepelen Nagelbijten / Gniffelen

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:22

SiDD schreef:
Ieeeee, ik krijg al de kriebels bij het idee, dat uitlepelen Nagelbijten / Gniffelen

hihi valt best wel mee Knipoog lijkt idd eng en vies.. maar valt reuze mee Ja

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:05

Heb niet alle 24 pagina's doorgelezen....

Ik heb jaren geleden van een homeopaat het advies gekregen om knoflook op de wratten te doen.
Schrik niet.....Ik had er 18! Allemaal op mijn vingers, in de hoekjes van mijn nagelriemen. Dit waren wratten die steeds verder woekerden zeg maar, ze staken niet boven de huid uit, maar zaten zeg maar in je vinger.

Ik schaamde me er erg voor, was al meerdere malen voor naar de huisarts geweest en het hielp niet. De huisarts zei dat ik er anders voor naar het zieknhuis moest om het eruit te laten halen. De genezing zou erg lang gaan duren, omdat ze diep waren. Rijden mocht en kon dan ook niet.... Dat wilde ik natuurlijk ook niet!

Zodra ik mijn nageliem een keer scheurde kwam er na verloop van tijd een wrat op.
Ik heb dus verse teentjes knoflook gekocht, opengesneden, en een vers schilletje met tape 's nachts om mijn vingers gedaan. Ik weet niet hoelang ik het heb volgehouden maar op een gegeven moment begonnen mijn vingers te kloppen (niet pijnlijk) en werd de wrat zwart en ging er vanzelf af. Daarna jarenlang geen last meer gehad, ook niet van muggen trouwens Knipoog

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:32

TICKELS schreef:

Ik heb jaren geleden van een homeopaat het advies gekregen om knoflook op de wratten te doen.
Schrik niet.....Ik had er 18! Allemaal op mijn vingers, in de hoekjes van mijn nagelriemen. Dit waren wratten die steeds verder woekerden zeg maar, ze staken niet boven de huid uit, maar zaten zeg maar in je vinger.

Ik schaamde me er erg voor, was al meerdere malen voor naar de huisarts geweest en het hielp niet. De huisarts zei dat ik er anders voor naar het zieknhuis moest om het eruit te laten halen. De genezing zou erg lang gaan duren, omdat ze diep waren. Rijden mocht en kon dan ook niet.... Dat wilde ik natuurlijk ook niet!

Zodra ik mijn nageliem een keer scheurde kwam er na verloop van tijd een wrat op.
Ik heb dus verse teentjes knoflook gekocht, opengesneden, en een vers schilletje met tape 's nachts om mijn vingers gedaan. Ik weet niet hoelang ik het heb volgehouden maar op een gegeven moment begonnen mijn vingers te kloppen (niet pijnlijk) en werd de wrat zwart en ging er vanzelf af. Daarna jarenlang geen last meer gehad, ook niet van muggen trouwens Knipoog

goeie tip wel....
ga je wel van ruiken zeg Haha!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:41

TICKELS schreef:

hihi is wel 'n goeie voor lastige gasten die blijven ook uit je buurt dan *LOL*
sorry kon 't niet laten Bloos

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 09:43

Ik had er vroeger ook een paar op mijn vingers zo naast mijn nagel aan de zijkant. Ik trok altijd het bovenste laagje eraf. Ik heb nu helemaal geen wratten meer al een paar jaar niet. Lachen

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:27

Thuja van dr Vogel helpt super! Dit is homeopathisch en je hebt er druppels van om in te nemen en om er op te doen.
zeker als je beide gebruikt vallen ze er gewoon af en blijven ze ook weg! Het is verkrijgbaar bij de drogist en kost iets van € 6,- per flesje, hier doe je wel een eeuwigheid mee!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:29

maar zal het ook geschikt zijn voor "platte" wratten.. ik heb er geen bolletje op zeg maar..

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:51

geen idee, misschien dat je dat bij de drogist kan vragen?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:56

neverstop schreef:
TICKELS schreef:

hihi is wel 'n goeie voor lastige gasten die blijven ook uit je buurt dan *LOL*
sorry kon 't niet laten Bloos

Ik deed ze trouwens alleen 's nachts om, anders stink je echt!
's Ochtends 2 keer handen wassen en ik heb nooit iemand horen klagen Knipoog
Mijn slaapkamer was een ander verhaal Haha!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 19:10

Ik maak even het topic weer wakker hoor! :+

Ik heb er net vanmiddag weer 3 laten aanstippen, dus ik hoop dat die snel weg zijn.
En dan maar wachten op de volgende :+ Hoop het niet, maar denk dat ik er nog niet vanaf ben.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:29

bij mij zijn ze ineens vanzelf weggegaan!! :D
alleen zitten er nog 3 op mn hak.. die willen niet echt weg :\

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 19:32

Oh dat is fijn CF!! Was dat bij mij ook maar zo!
Hoef ik niet zo lang met die dikke blaasjes rond te lopen, vind dat zo erg :=

Hm, wel vervelend op je hak, loop je daar op of is het aan de zijkant zegmaar?

Ik heb ze tot nu toe alleen nog maar op mn rechterhand gehad.. :+

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:35

kom dit topic net tegen.. maar niet schrikken ik heb er iets van 30.. dit alleen op de handen op de voeten heb ik er maar 1tje

uiteindelijk gaan ze wel ooit een keertje weg heb ik gehoord :P

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 19:37

Oh wat vervelend zeg, desty! En welke manieren heb je al geprobeerd om ze weg te krijgen?
Bevriezen moet een hel zijn met dit aantal.. :(:)

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:38

ja ik loop er wel een beetje op.. maar heb ze echt al jaaaaren..
heb er ook niet echt last van, maarja is zo lelijk he..

jeetje desty! dat zijn dr wat.. maar zijn vast kleintjes?
ik had best grote.. op de onderkant van mn voet en ze werden alleen maar groter en erger..
en toen opeens, van de een op andere dag begonnen ze te verdwijnen..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 19:42

Nouja, iig fijn dat je er geen last van hebt CF. Alleen ik vind ze ook lelijk, daarom laat ik ze weghalen, heb er verder ook geen last van.
Mijn broertje had jaren geleden een keer eentje onder zn voet, en daar zat een pit in ofzo :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:44

Ik had er vroeger eentje op mn hiel. In Engeland hebben ze een middeltje: Genaamd Bazuka, hielp als een speer. 1 of 2 weken gesmeerd en weg. In een geel paarse verpakking. Het is een zalfje.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:45

en dat is (nog) niet hier te verkrijgen?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:45

Ik laat ze altijd gewoon zitten, totdat ik er echt last van krijg. Maar tot nu toe nog niet gehad... Ik heb er trouwens 2 gehad. Met de jaren mee zijn ze gewoon verdwenen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 19:49

babico: oh, nooit van gehoord, klinkt goed. :j

sence: tja, dat geduld heb ik niet :=

ik vroeg trouwens bij de HA over wegsnijden, maar dat kon niet zei ze..