ADD??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Re: ADD??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:06

laulau85 schreef:
Pfff dan weet ik zeker dat bij mij de Concerta niet werkt als ik het zo bij jullie hoor. Ik heb echt nauwelijks iets gemerkt van de concerta (buiten de bijverschijnselen....)
Ik had 1 dag dat ik zomaar zonder moeite mn nest uit kon maar dat was ook maar 1 dag dus niet echt een vooruitgang...

Er zijn een héleboel mogelijke redenen waarom de concerta geen effect heeft of lijkt te hebben. Om ze hier allemaal te bespreken is een beetje erg veel tekst (en dat in een add topic Nagelbijten / Gniffelen ) dus heb je toegevoegd op msn en hoop je daar nog even te pakken te krijgen Knipoog

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:10

Pfff wat een gedoe weer zeg...
Ik heb een herhalingsrecept aangevraagd voor Ritalin, maar nu moet ik eerst weer op gesprek komen bij mijn huisarts omdat we zijn overgestapt van huisarts. Ik zou voor 2 weken Ritalin mee krijgen, maar nu blijkt dat ik maar 14 tabletten heb gekregen, en ik slik er 6 per dag... Hamer

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:12

Fair schreef:
Pfff wat een gedoe weer zeg...
Ik heb een herhalingsrecept aangevraagd voor Ritalin, maar nu moet ik eerst weer op gesprek komen bij mijn huisarts omdat we zijn overgestapt van huisarts. Ik zou voor 2 weken Ritalin mee krijgen, maar nu blijkt dat ik maar 14 tabletten heb gekregen, en ik slik er 6 per dag... Hamer

Voor hoeveel had je een herhalingsrecept? Ik heb eerst voor 2 weken gehad, en nu voor 2 maanden (zou 3 maanden krijgen) terwijl de psych eigenlijk maar 2 maanden had voorgeschreven dus zoek het nou maar uit Clown
Waarom bel je de apotheek niet even om te vragen waarom je er zo weinig hebt gehad?

6 per dag is trouwens wel heel veel, slik je al zolang Ritalin dan? Want dan verbaasd het me helemaal dat het zulke problemen geeft om het mee te krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:13

Ik slik er 8 op een dag Knipoog

Maar morgen belt mijn psycholoog me nog even, ga weer met m'n psychiater in gesprek omdat het toch niet helemaal goed lijkt te werken Scheve mond

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:16

Alwiene, zou je misschien toch hier of per pb willen uitleggen waarom Concerta soms niet werkt? Ik ervaar namelijk hetzelfde als laulau, Concerta lijkt bij mij niet erg goed te werken.
Toen ik gisteravond voor het eerst een halfje Ritalin nam, kon ik wel ineens 3 uur achter elkaar puzzelen in een puzzelboekje.. Nors opkijken

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:19

Ik slik er 6 per dag in de ''rustige'' periodes, dus wanneer ik geen toetsweken e.d heb, anders is het ook 8.

En ik slik Ritalin sinds februari geloof ik.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:20

Fair schreef:
Ik slik er 6 per dag in de ''rustige'' periodes, dus wanneer ik geen toetsweken e.d heb, anders is het ook 8.

En ik slik Ritalin sinds februari geloof ik.

Doordat er hier een hoop 'beginners' zitten vergeet ik af en toe dat er ook mensen bij zitten die al langer ritalin slikken. Maar wat een gedoe. Kwam je er thuis pas achter dat je zo weinig gehad hebt? Staat er op het doosje ook idd maar 14 tabletten?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:20

Rock schreef:
Ik slik er 8 op een dag Knipoog

Maar morgen belt mijn psycholoog me nog even, ga weer met m'n psychiater in gesprek omdat het toch niet helemaal goed lijkt te werken Scheve mond

Met 8 per dag en die extreme rebounds waar je het laatst over had zou ik bijna aan overdosering gaan denken Bloos
Heb jij eigenlijk ook dex geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:34

Dex? Nee

Nou, ik moet zeggen dat ik die 8 per dag vaak niet haal omdat ik het vergeet in te nemen Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed, toch maar even bespreken of Concerta niet verstandiger is Ja

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:39

Rock schreef:
Dex? Nee

Nou, ik moet zeggen dat ik die 8 per dag vaak niet haal omdat ik het vergeet in te nemen Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed, toch maar even bespreken of Concerta niet verstandiger is Ja

Foei, slechte therapietrouw is niet goed voor de werking natuurlijk Tong uitsteken
Concerta kan, is alleen niet voor iedereen een wondermiddel Wat gaat er op dit moment bij jou niet goed met de medicatie? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:41

Ik merk eigenlijk nauwelijks meer werking met de ritalin, merk alleen wel ADHD tot de tiende macht als het uitgewerkt is, maar het lijkt veel erger te zijn als ik nu een rebound heb, dan het was voor ik überhaupt met ritalin begon.

In het begin had ik er veel baat bij, maar ik merk er op het moment weinig van.

En ik vergeet vaak doses.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:04

Rock waar ik aan denk dan is:

- Of je therapietrouw is zo slecht dat de werking zo verslechterd
- Of je bent 1 van de 5% bij wie gewenning optreed voor methylfenidaat, dan helpt concerta dus ook niet.
- Zat je op merkritalin maar heb je laatste keer of keren sandoz of een andere meegekregen?
- Zijn je klachten verergert na de laatste ophoging van je medicatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:04

Sappos schreef:
[naam] ja klinkt veel te bekend. Nee mam ik ben niet lui, nee ik denk niet alleen aan mezelf ik kan er niks aandoen dat ik zo chaotisch ben in mijn hoofd.

Hier ook alles moet snel klaar zijn. Ik zit me in het verkeer gigantisch op te naaien, mensen rij toch eens gewoon DOOR! Stilstaan pfff stilzitten pfff. Luisteren? Ja whatever, loser!

Nee ik ben niet ongeinteresseerd, ik wil best leren maar het gaat gewoon niet. Nee ik ben niet dom omdat ik 2x ben blijven zitten ik kan er niks aan doen.

Pff nu zit ik dus op school..."een betoog te schrijven". Ik kan me er simpelweg niet toe zetten.

Idd! Haha. Haha! Ik kon vandaag normaal rustig door de stad lopen zonder me te ergeren aan slenterende mensen. Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:06

hebben jullie trouwens ook,
met een practicum, dat de uitleg helemaal langs je heen gaat, en je vervolgens niet weet wat je moet doen Tong uitsteken Liet practicums altijd aan anderr over... Met gym had ik dat ook altijd, buiten het feit dat ik niet zo sportief en lenig ben, snapte ik van al die balspellen ook letterlijk de balle niet Sigaar

Ik heb op het gymnasium gezeten, maar daar zeiden ze altijd van 'je moet iets praktisch gaan doen joh' omdat ik goed kon tekenen.. Nu zit ik op het mbo, en ik schijt echt in m'n broek voor al die practicums Bloos .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:13

Had ik ook met die practicums. Ja Ook met gym ja...

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:21

haha heel heel herkenbaar Haha! eigenlijk wel jammer omdat het de 'leuke' dingen waren maar ik wist ook nooit wat ik moest doen dus liet het ook altijd aan andere over Knipoog
Had dat op mijn opleiding nu ook moesten we af en toe koken..., ik deed vaak de afwas Knipoog

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:15

Pff word gek van mezelf. Ik moet voor vrijdag een profielwerkstuk afmaken maar ik kan me amper 5 minuten concentreren of ik zit alweer iets anders te doen. Daarnaast heb ik er geen zin in wat een veel te grote rol erin speelt. Dingen die leuk zijn zet ik me nou eenmaal meer voor in dan dingen die me niet aanstaan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:21

*ADDer meldt zich*
Diagnose eind vorig jaar gekregen, inmiddels zowat een jaar verder en nog steeds geen grip op... Coaching werkt niet goed, medicatie slaat niet erg aan...
Ik heb tot de 90mg Concerta geslikt, dat was echt ziekelijk! Daarnaast even Equasym XL geslikt, en even Dexamfetamine. Nu weer terug naar de Concerta, en andere coaching. Hopelijk kan ik er iets mee Lachen
Zit nu sinds 5 dagen weer op de 54 mg Concerta trouwens Lachen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 07:47

Pfoeh wat een hoeveelheden Heino! Hopen dat het nou gaat werken!
Kreeg je niet gigantisch veel bijverschijnselen toen je op 90 mg zat?

Sappos succes! Ik ken het probleem heel erg. Probeer zo veel mogelijk weg te halen waardoor je afgeleid wordt. Gooi msn uit dan zie je ook niet dat je een nieuw mailtje krijgt van bokt bijvoorbeeld....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:22

Gister weer bij de psychiater geweest. Ik heb idd ADHD. Hij heeft al die vragenlijsten vergeleken en uitgerekend. En omdat het verschil met Ritalin en zonder zó groot was moest het wel volgens hem... Heb nu weer voor 2 maanden Ritalin, en moet dan terugkomen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:25

Ha, gisterochtend Juul? Mijn psych heeft nog in zijn agenda gekeken of er een plekje was voor mij ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:27

Ja half 11. Tong uitsteken

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:32

Ik heb ook ADD,
Heb er toen ik jonger was wel last van gehad, en nog kan me bijvoorbeeld moeilijk lang op iets concentreren, alles in de klas valt me op dus toesten vallen niet mee. verder veel kenmerken van het lijstje van de 1e pagina. Lang niet alles ben bevoorbeeld helemaaaaal niet creatief Tong uitsteken Vork
Heb vroeger Ritalin Geslikt en later concerta, ik voelde later geen verschil meer en ben gestopt met alles, voel me er goed onder tot nu toe dus begin voorlopig niet meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:36

Weten jullie eigenlijk of het kwaad kan die Ritalin voor je lever of je hart bijvoorbeeld op langere termijn? Vroeg het gister aan die psychiater en die zij dat ze heel veel getest hadden en die tests nooit negatief waren en er geen schade van komt. Maar is dat wel echt zo? Alleen voor ongeboren kindjes is het wel slecht, maar die krijgen dan wss teveel van dat stofje ofzo? Nagelbijten / Gniffelen

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:38

Weet eigenlijk niet...
Staat er niks van in de bijsluiter.. Het beïnvloed wel je reactievermogen enz..