Ze mogen mij best beperkt of zelfs gehandicapt noemen, want het is ook zo. Zolang ze maar niet uit het oog verliezen dat ik veel meer ben dan dat!
Dus niet alle mensen met een handicap of beperking vinden het erg om zo genoemd te worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Susan_ schreef:Welshcob is dat niet vaak het probleem, dat jullie te moeilijk denken?
Ja ik wil jullie natuurlijk niet aanvallen en weet dat er tig soorten van Autisme zijn, maar als ik in mij klas kijk ljkt het zo te zijn dat ze veel te moeilijk denken.
Zo heb ik er ook 1 die het zichzelf heel moeilijk maakt, maar hij heeft het zelf alleen niet door.
_Susan_ schreef:Welshcob is dat niet vaak het probleem, dat jullie te moeilijk denken?
Ja ik wil jullie natuurlijk niet aanvallen en weet dat er tig soorten van Autisme zijn, maar als ik in mij klas kijk ljkt het zo te zijn dat ze veel te moeilijk denken.
Zo heb ik er ook 1 die het zichzelf heel moeilijk maakt, maar hij heeft het zelf alleen niet door.
_Susan_ schreef:Nog maals ik wil niemand tegen de borst stoten, als ik iets verkeerd zegt of denk mag dat ook normaal worden gezegt.
Ik sluit me hier bij dit topic aan in de hoop meer inzicht te krijgen.
Ik weet ook dat er heel veel vormen van Autisme is.
Alleen in mijn klas valt het sterk op dat ze vaak heel moeilijk denken, vanuit daar kwam mijn vraag.
Citaat:ik denk dat het eerder andersom is, dat wij, mensen zonder ASS juist te moeilijk doen.
Ik merk hier thuis dat ik gewoon heel zwart/wit moet zijn, dingen vertellen zoals ze zijn en niet een heleboel poespas erbij halen.
[/quote]Citaat:Leuk voorbeeldje dat ik geleerd heb:
|-------------|Autist|---------|
Ergens is een lijn getrokken door iemand van en vanaf dan heb je autisme.. Je kan er dus heeel erg voor zitten en dus toch trekjes hebben enz. Tegenwoordig heeft iedereen zo snel autisme of ADHD en dat soort dingen
Alwiene schreef:Ja NT'ers verwijten ons dat we te direct zijn vaak, maar mag ik hen dan ook verwijten dat ze zelden dat zeggen wat ze bedoelen? Ik héb geen vertaalmachine, niet in praten en niet in ontvangen, en ik vraag me af of ik die wel zou moeten willen hebbenIs het leven niet veel simpeler als iedereen gewoon dát zegt wat ie bedoelt?
Levant schreef:Ha Ha Hiphopje, jouw voorbeeld over dat prikje is weer zo gelijk aan de situaties die ik hier thuis ook meemaak. Het lijkt wel een kopie.
Mijn zoontje heeft ook een enorm geheugen als het over de weg gaat, als we ergens 1x geweest zijn vergeet hij dat nooit meer, ook alle details, en hij weet ook precies de weg.
Pas had ik weer zo'n situatie, reed ik ergens heen, mama we zijn hier al eens geweest, ik oh ja wanneer dan: nou toen we tante Irene op gingen halen van haar werk, want haar auto was stuk.
Ik wist dit al lang niet meer, en het was zeker 1,5 jaar geleden. Hij was toen 4.
Ik verbaas me daar telkens weer over.