Red_Savage schreef:Ik heb 15 keer ja. Maar ik heb dit nooit bij mezelf afgevraagd of dit wel eens zou kunnen zijn.
Maar als ik er zo over nadenk; ik kan er slecht tegen als mensen heel verdrietig zijn, ik kan heeeel slecht tegen sirenes of andere harde, plotselinge geluiden (ik voel dan werkelijk een paniek van binnen en houd meestal mijn oren dicht) Ik kan niet tegen druk.
En de grootste: Ik kan me zó ontzettend in leven in muziek, ik voel het helemaal doordringen naar binnen. Ik luister dan ook gemiddeld zo'n 4 tot 6 uur per dag naar mijn favo band. Ik raak er bijna van in trance.
Wat moet ik hier nu van denken, heb ik kans om HSP te zijn?
Ik heb die test gedaan en ik heb 18 keer ja. Ik heb ook nooit bij mezelf afgevraagd of ik dit heb. Ik wist niet eens dat het bestond
. Wel wist ik van ADD af, hier heb ik ook een test in gedaan (inmiddels 2 keer en de score bleef gelijk dus het lach niet aan mijn stemming op het moment van de test). Ik heb toen dus vaker ja gezegt dat mijn vriendin die ADD heeft.
Ik vang wel vaak en snel stemmingen op als ik een ruimte in loop. Ik merk het ook als we uitgaan of iets dergelijks en mensen in groepjes staan. Dan 'voel' ik zeg maar de stemming per groepje als ik er langs kom.
Heel appart.
Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik met deze uitslagen moet, mijn vriendin heeft al gezegt dat ik met mijn ouders moest praten hier over. Maar dat gaat niet ivm prive omstandigheden [neemt niet weg dat ik het geprobeert heb].. Dus toen was het volgende plan om met mijn studiecoach te gaan praten. Omdat ik slecht stond voor mijn rapport zou ik met de coach moeten praten. Uiteindelijk bleek er iets fout te zijn gegaan bij de cijfers en punten telling enzo en stond ik toch goed op mijn rapport, hierdoor is er dus nooit wat gekomen van het gesprek. En uit mijzelf durf ik hier niet over te beginnen. Soieso vind ik het moeilijk om een gesprek aan te gaan, ik kan dat niet.
Dus ik heb nog steeds geen gesprek gehad hier over. En ik weet dus ook nog steeds niet wat ik moet doen
.
De huisarts aanspreken is ook geen goed punt, want ik voel me niet op mijn gemak bij hem. Dat licht volgens mijn ouders gewoon aan mij, maar altijd als ik die kamer in loop heb ik zo'n gevoel dat die sfeer daar niet goed zit ofzo. Ik weet het ook niet zo goed uit te lechen.