Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Haagsemeid

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:15

Normaal regel je dat niet zelf maar de psych heeft toen tegen me gezegd mocht je, je niet lekker voelen bij de 5 ga dan weer terug naar de 10 (zat ik vroegr ook op).
Straks ga ik ook weer terug naar de 5 want normaal gesproken is dit genoeg maar nu met dat afstuderen dus niet Scheve mond
Stond stijf van de spanning.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:09

Goed te horen Laetitia!

Ik verveel me niet in de zin dat ik niks te doen heb, woon op een (woon)boerderij en daar is altijd genoeg te doen. Bovendien heb ik 2 paarden thuis staan en heb ik zin om te rijden of wat ook maar staat er bij de buren ook nog een die ik zo mag pakken.

Verveel me wel in de zin me niet nuttig voelen, niet wat voor anderen kunnen betekenen. Help nu af en toe wat op de manege en dat gaat goed. Wil straks voorzichtig aan weer aan werk, alleen vind ik het wel moeilijk nieuw werk te zoeken en eraan te beginnen.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:51

@ Laetitia
De bedrijfsarts wordt ingehuurd door de werkgever met als doel de werknemer goed te begeleiden om zodoende weer terug te kunnen keren in het arbeidsproces. Als je weer op therapeutische basis wilt beginnen dan is de bedrijfsarts de eerst aangewezen persoon die hierin veel voor je kan betekenen, de bedrijfsarts stuurt jou na ieder bezoek een samenvatting van wat er besproken is en die wordt ook aan de werkgever gezonden dus als jullie beiden tot de conclusie komen dat er mogelijkheden zijn voor werkhervatting dan krijgt de werkgever hier ook bericht over en dient hij zich in te spannen voor aangepast werk. Dat de werkgever zegt dat hij niets voor jou heeft zou in dit geval vreemd zijn want het gaat om therapeutisch werk, je bent dan nog niet volledig arbeidsgeschikt en probeert je werk weer te beginnen door in gradaties op te bouwen, therapeutisch dus dit betekent, dat je altijd boventallig zult zijn en dat je werkzaamheden van div. aard zou kunnen doen het hoeft beslist niet je eigen werk te zijn, het gaat er meer om om het werkritme weer op te kunnen pakken. Ik mag aannemen dat je gewoon in loondienst bent en ik heb ook niet begrepen, dat je al langdurig thuiszit m.a.w. je hebt nog steeds je arbeidsovereenkomst. Mijn advies neem contact op met je bedrijfsarts, de regel is nl zo: als er verandering optreedt in jouw situatie dan ben je verplicht de bedrijfsarts hier van in kennis te stellen en dat betekent niet alleen in negatieve situaties maar ook als je aan de beterende hand bent, je hoeft niet te gaan zitten wachten op een oproep. Conclusie: de bedrijfsarts is momenteel voor jou de aangewezen persoon om jou weer te begeleiden naar therapeutisch werk en zolang er geen UWV verhalen over WIA en/of WAO in beeld zijn dan heeft de werkgever zich te houden aan de aangegeven adviezen, zo niet dan moet hij grondige redenen hebben en dit dient hij eerst te overleggen met de bedrijfsarts.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:59

Ik verveel me ook niet, heb een enorm probleem om uit mijn bed te komen en dat had ik vroeger echt niet maar probeer toch een vast ritme aan te houden. Er staan 3 paarden aan huis en er zijn nog meerdere huisdieren ik moet het huis goed schoonhouden, we wonen nl in het buitengebied aan een zandpad dus onze hond neemt elke keer een hele vracht zand naar binnen, 2 katten die ook aardig kunnen verharen. Daarnaast ben ik erg veel tijd kwijt aan de medische wereld,kom bij de orthopeed, ga enkele keren per week naar de fysiotherapeut en dan heb ik nog de psychiater en psycholoog. Eerlijk gezegd heb ik het nu nog drukker dan toen ik nog werkte! Bovendien mis ik het gebruik van mijn linkerhand voor een groot gedeelte wat inhoudt dat ik tegenwoordig langer met iets bezig ben, maar het is wel goed dat het zo gaat want anders verzak ik in ledigheid en dat geeft ook aanleiding tot piekeren.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:29

Nou, veel verhalen weer, ben hier ook een tijdje niet geweest!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:57

KNIP
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 20-12-23 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:57

KNIP
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 20-12-23 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:07

Ik herken veel van mij in jou! Ook qua thuissituatie, nu zijn mijn ouders wel bij elkaar maar altijd veel ruzie en verwijten, mijn moeder zoekt altijd overal ruzie. Ook altijd gespannen sfeer enzo..

Gaat rijden in de bak ook niet goed dan? Sien wou ook voor geen meter meer toen ik me zo slecht voelde, ben toen gewoon doelloos gaan hobbelen. Wat stappen zonder zadel en gewoon er lekker mee omprutsen..dat hielp wel. Ik heb sinds vorige week weer les en nu ik me weer goed voel motiveert me dat erg. Heb er ook weer stukken meer plezier aan.

Met alles trouwens, gister weer met vriendinnen afgesproken enzo..dat lukt nu. Maar doe het wel rustig aan en spreek niet teveel af.

Werk je nog?

Gooi niet al je hoop op een psych...ik deed dat wel en viel me zo tegen! Je moet het uiteindelijk zelf doen en zo iemand kan je helpen, maar moet je wel een geschikt iemand hebben.

Heb je topic zelfvertrouwen ook ff gelezen..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:43

Heb me ook even gemeld in het topic zelfvertrouwen.
Is voor mij ook niet zo verkeerd. jaag mezelf continu in de stress omdat ik eigenlijk zo onzeker ben als maar zijn kan

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:03

@barbala. Ik herken mij ook in jouw verhaal over je paard.

Ik heb gister ook besloten voorlopig niet meer te rijden. Heb er totaal geen plezier meer in en breng dat over op mijn paard. Heb hem gister zelfs met de zweep geslagen omdat ik zo gefrustreerd raakte dat hij niet doorliep.
Heel oneerlijk en onrechtvaardig.

Ik ga pas weer rijden als ik weer plezier erin kan krijgen. Gelukkig gaat hij het land op en dat zal hem goed doen.

Aan iedereen: beetje privevraagje misschien maar ik heb dus al een half jaar geen zin in sex, geen interesse in mannen (ben single).
Komt dat door de depressie, de medicijnen of door de overspannenheid? Hebben jullie dat ook?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:20

Fijn dat er meer mensen zijn die dit herkennen.

Ik heb nog wel zin in sex, maar begin nu wel te merken dat het steeds minder word.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:26

Ik had al geschreven dat ik voor de periode 2006 inmiddels voor 30% ben afgekeurd, maar omdat ik in 2000-2003 ook problemen van dezelfde aard heb val ik niet in de WIA maar WAO wat mij een brief opleverde dat ik vanaf februari2006 tot oktober 2006 voor 80-100% WAO krijg, enerzijds gaat mijn werkgever nu salaris terugvorderen, zal zeker 3500 Euro woden maar ik heb onbewust gemerkt dat het me heel veel rust geeft, alsof ik erkenning heb gekregen.

@Barbala
Waarom zouden we jouw lap niet lezen? 't Is nog al wat wat je schrijft, maar herkenbaar! Ik rijd op zo'n Haflinger één van 1.55 m. daar ben ik een aantal maanden geleden alleen mee naar het bos gegaan, met een hackamore, meneer wil niet meer alleen want de rest van de familie mag in de wei blijven en dat wil hij dus duidelijk niet. Hij heeft van alles geprobeerd om van mij af te komen, je moet weten hij is gelijk aan een 10 tonner. Mijn man zit momenteel met een scheur in zijn scheenbeen + nog een snee omdat hij hem door de wei heen sleurt en sinds vorige week een gekneusd dijbeen net boven de knie vanwege een trap. Loeihard galopperen of bokken terwijl je hem anders nooit in de galop krijgt, helemaal over zijn toeren raken en ik dan met mijn eigen makken maar zien dat ik weer richting huis kon komen, met 1 hand proberen naar huis te bellen en dan geen bereik hebben, volledige paniek en armen als kabeltouwen omdat ik hem maar in bedwang wilde houden als je hem de ruimte geeft dan klettert hij zo over de weg volledig blind huiswaarts kortom 1 en al ramp. Bij mijn zoon viel het kwartje omdat hij steeds gebeld werd maar verder niets kon horen en die zijn met een bloedgang naar me toegekomen op de fiets en dan is er ineens niks meer aan de hand, stapt hij rustig naar huis toe maar zelf ben je dan volledig uit je doen. Je moet het op jouw manier doen Barbala en doe het op een veilige manier. Gisteren ben ik voor het eerst sinds die keer weer de weg opgegaan met de andere 2 haflingers en redelijk onervaren meisjes erop, maar mijn andere 2 Hafs zijn super en we zijn door het dorp gegaan hebben skaters die over struiken jumpten gepasseerd, langs een ramp gegaan met skateboarders die een parij lawaai produceerden en zo verder naar de rijvereniging, de bak ingegaan die ze nog nooit zijn ingeweest en dezelfde rit weer terug, Agio heeft niets verkeerd gedaan en ik met m'n gekneusde rib + verbrijzelde nog niet goed herstelde pols op Agio het grote gevaar! Zo zie je maar weer dat je zelf in balans moet zijn of zeker veel in balans. Ik vind het knap van je dat je toch nog met veel liefde over je paard spreekt m.a.w. dat is al jouw overwinning, voor hetzelfde geld besteed je er geen aandacht meer aan, blijf voorlopig veilig binnen en zoek het gevaar niet op, zolang het met jezelf nog niet goed genoeg gaat.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:30

laetitia schreef:
Aan iedereen: beetje privevraagje misschien maar ik heb dus al een half jaar geen zin in sex, geen interesse in mannen (ben single).
Komt dat door de depressie, de medicijnen of door de overspannenheid? Hebben jullie dat ook?

Ik herken dat ook wel.
Op goede dagen gaat het wel, maar als ik me slecht voel heb ik er ook echt geen behoefte aan.
Misschien inderdaad wat prive, maar wel fijn om te lezen dat ik daar niet de enige mee ben. Vanochtend nog een hele discussie met mijn vriend over gehad.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:39

Geen zin in sex komt zeker door de medicijnen bij mij staat het trouwens in de bijsluiter maar ik betrap me op nog meer. Als je jezelf niks waard vindt en niet van je zelf kunt houden, wat dat dan ook mag zijn, hoe kan ik dan behoefte hebben aan genegenheid? Als ik aandacht krijg, aangehaald word of iets van dien aard dan probeer ik daar onderuit te komen net of ik me wegdraai. Als je jezelf niet prettig voelt en alleen maar negatief denkt over jezelf dan lijkt het me ook moeilijk om daar mee om te gaan, ik heb ook het gevoel dat ik veel vocht vasthou en kom behoorlijk aan ook al probeer ik rekening te houden met wat ik eet, herkennen jullie dit ook?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:43

Dat wat je schrijft over jezelf niks waard vinden en de link met behoefte aan genegenheid wat jij schrijft is echt zo herkenbaar...

Ik merk dat ik daar ook onderuit probeer te komen door me weg te draaien of iets...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:53

staroo schreef:
Geen zin in sex komt zeker door de medicijnen bij mij staat het trouwens in de bijsluiter maar ik betrap me op nog meer. Als je jezelf niks waard vindt en niet van je zelf kunt houden, wat dat dan ook mag zijn, hoe kan ik dan behoefte hebben aan genegenheid? Als ik aandacht krijg, aangehaald word of iets van dien aard dan probeer ik daar onderuit te komen net of ik me wegdraai. Als je jezelf niet prettig voelt en alleen maar negatief denkt over jezelf dan lijkt het me ook moeilijk om daar mee om te gaan, ik heb ook het gevoel dat ik veel vocht vasthou en kom behoorlijk aan ook al probeer ik rekening te houden met wat ik eet, herkennen jullie dit ook?

Dit heb ik altijd al gehad met jongens in de buurt.
En zelfs nu na bijna 8 maanden met mn vriend voel ik het nog vaak! Bloos

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:55

Dan rijst de volgende vraag: hoe reageren de partners er op? Bij mij heeft het heel wat traantjes gekost, kreeg het als een verwijt dat ik geen zin zou hebben en het heeft erg lang geduurd voordat hij het kon of wilde begrijpen, uiteindelijk heb ik de bijsluiter er bij gehaald. Nog steeds is het een gevoelig item want hij wil dat we het beiden fijn hebben maar hij begrijpt nu de reden wel en dat het geen persoonlijk reageren van mijzelf is maar puur een soort "chemische" complicatie door de medicijnen. Waar hebben we het over chemisch dan denk ik aan een chemische castratie!
Even een heel ander iets:zag gisteren een advertentie waarin een Haflinger mix Tinker werd aangeboden, de bouw en kleur van een Haflinger en de blauwe ogen van de Tinker, dat lijkt mij heel apart!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:42

Ik heb echt totaal geen behoefte aan sex, zo raar. Ik heb geen partner dus niemand heeft er last van gelukkig.
@ Staroo: hoe lang heb jij er al last van?

Ik heb de bedrijfsarts gebeld maar die is op vakantie. Heb net mijn werk gebeld, zij gaan het opnemen met de bedrijfsarts en kijken of ze werk voor me hebben en hoe en wat.

Ik wil echt graag weer een normaal leven en weer aan het werk. Ik ben alleen en ik word gek van dat thuiszitten. De muren komen op mij af!! AAAAHHHHH!!!!

Vind het super dat jullie de dagen door komen zonder jullie te vervelen!

Nou ik ga maar weer tv kijken...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:09

Ik heb vanmorgen een soll.brief geschreven voor een parttime tijdelijke functie, voel me in staat om weer te werken en blijf nu ook redelijk constant heb ik het idee. Ging eerst met pieken en dalen, maar met die medicijnen voel ik me nu stukken beter.

Zou mooi zijn als je weer wat aan de gang kan dan! Even uit nieuwsgierigheid, ben je gestopt met die groepstherapie? Waarom was dat niks?

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:37

Nou vanaf dat ik zwaar in de depressie zat ging de behoefte aan sex ook achteruit maar toen was het meer omdat mijn hoofd maalde als een gek, er was totaal geen rust dus ik had er zeg maar in mijn hoofd gewoon geen tijd voor en wilde er ook geen tijd voor maken. Nu gebruik ik de medicijnen een jaar en ben ik veel rustiger maar nu is de behoefte echt heel erg afgenomen, eigenlijk wel vrij wsnel nadat ik met de medicatie begonnen ben, wilde er eerst niet over beginnen tegen de psychiater maar heb het na veel 5en en 6en toch gedaan en hij raakte wel een snaar toen hij aangaf dat ik niet zuinig ben op mezelf en me ook niet zo belangrijk vind, daar moest ik ook aan gaan werken zei hij, want anders gaat het ok niet lukken, dat heeft me wel tot nadenken gestemd en ben ik beter mijn "best"gaan doen ha, ha maar als ik echt geen zin heb dan zeg ik het gewoon met het voordeel dat het nu ook wel geaccepteerd wordt, gelukkig wel.
Ik vind het wel fijn om te horen dat er weer acties worden ondernomen om te gaan werken maar bedrijfsarts op vakantie? Ik zou direct gevraagd hebben of hij geen vervanger heeft, je zou maar iets willen vragen dan kan je toch geen weken wachten? Hebben ze dan ineens geen haast? Ik hoop voor Laetitia dat het goed komt met vervangend werk en ik ben benieuwd of de sollicitatie gaat lukken voor Pinacolada.Ik ga 15 of 16 mei naar een banenmarkt, niet voor mezelf maar ik ga mee met mijn zoon, die wil verhuizen en moet dan op zoek naar ander werk maar toch vind ik het een vooruitgang want vorig jaar vond ik werken klinken als een besmettelijke ziekte en nu vind ik het leuk om mee te gaan, dus maak ik toch wel vorderingen!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:21

De bedrijfsarts is al 2 weken op vakantie en pas volgende week weer terug. Hij heeft een assistent maar die kan niets alleen zeggen dat ik terug moet bellen...

Die groepstherapie was echt niets, ik voelde me er echt niet thuis. Allemaal vrij zware gevallen, de een aan de drugs, de ander aan de alcohol, weer iemand die in zich zelf snijd, en iemand die op begeleid wonen zit. Nu het geestelijk gezien weer een stuk beter met me gaat (ben niet meer depressief en zie weer toekomst en mijn stemming is zoveel verbeterd) heb ik echt geen zin om tussen dat soort figuren te zitten en naar beneden te worden gezogen.

Ik ga morgen de coordinator bellen en zeggen dat ik liever 1 op 1 therapie heb. Ik wil mijn leven weer oppakken en weer gaan 'leven' en de meeste mensen in die groep zitten er al jaren en blijven in dezelfde cirkeltjes ronddraaien. Nee mij niet gezien.

Goed zo Pinacolada, vind het een goede zet van je en hoop dat het iets wordt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:52

Ik heb vandaag een echte offday, verveel me dood en daarom ga ik maar in bed liggen...

Ben blij als ik weer wat kan doen want ik verveel me letterlijk dood...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:14

Je kan hier wel komen, ik ben het erf aan het onrkuid vrij maken Tong uitsteken. Ben gister begonnen en ong. 1/4 is klaar..ben dan ook beetje precies. En ben half begonnen met brandnetels weghalen, maar zit nu onder de prikkende bulten dus ff pauze Vork.

Kun je niet lekker buiten zitten of wandelen ofzo?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:29

haha friesland dat is heel dichtbij! Au brandnetels, doe je voorzichtig?

Ga zo naar mijn moeder, ben ik in ieder geval in gezelschap. En ik probeer veel etentjes te plannen zodat ik onder de mensen blijf want anders raak ik steeds meer in mijzelf gekeerd en dat wil ik voorkomen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:07

Ik ben ook veel bij mijn moeder als ik me rot voel. Dan ben ik in ieder geval ook niet alleen en zij verwacht tenminste niet dat je gezellig gaat doen.

Wel goed dat je probeert onder de mensen te blijven.
Heb je dan ook wel dat als je een slechte dag heb en je hebt een etentje dat dat echt heel veel energie kost? Dat je daarna gewoon kapot bent?

Dat merk ik namelijk, dat hele normale dingen (waar je normaal gesproken soms juist energie van hoort te krijgen) nu soms abnormaal veel energie lijken te kosten.