Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:16

Libertylove, wanneer is je datum?

Hmm ik ben niet afgelopen woensdag, maar daarvoor keihard door mijn knie gegaan (weer). Die maandag erop naar mijn chirurg geweest... hij zei dat mijn meniscus nog meer stuk is waarschijndelijk. Ik blijf natuurlijk door mijn knie klappen vanwege dat mijn kruisband stuk is. Zit nu in de rolstoel & spalk om mijn been heen... veel pijn gehad, moet maandag weer terug komen.. ben benieuwd wat hij gaat zeggen...

Libertylove

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:38

Balen dat je weer keihard door je knie bent gegaan!
Ik heb dat de laatste tijd ook steeds vaker.
Mijn operatie is 30 september.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:10

Dat is al gauw :) ik snap dat je spannend vind :). We weten waar we het voor doen :D

Ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest. Chirurg had even gekeken naar mijn knie en zei dat ik toch gauw geopereerd moet worden. Hij heeft toen gebeld om een afspraak te maken voor zo snel mogelijk omdat ik nog steeds zoveel pijn heb. Waarschijndelijk word het 9 oktober, maar dit is nog niet zeker, krijg nog telefoontje hierover.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:40

Libertylove wilde je voor morgen heel veel succes wensen en maak je niet te druk. Het lijkt alleemaal erger dan het is

Groetjes yvette

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:45

Libertylove, heel veel sterkte morgen ook namens mij :*

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:16

Dank jullie wel!
Vind het best raar allemaal nu ...

Fenja, gefeliciteerd met je verjaardag vandaag! :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:23

Fenja, sorry niet gezien, gefeliciteerd met je verjaardag!

Hoop echt volgende week bericht te krijgen dat ik 9 oktober geopereerd word :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:29

Liberty, ik hoop dat je operatie vandaag goed is verlopen :) dacht nog aan je in de klas :D

Heb vanmiddag telefoontje gehad (nouja mijn moeder) gaat zeker door, word 9 oktober geopereerd. Donderdag horen we hoe laat enz. (ze bellen dan mijn moeder voor een intake, wat ik moet mee nemen naar het ziekenhuis enzo).

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:42

Wat fijn madeira_ dat jij nu eidelijk ook een definitieve datum hebt gekregen.
Ik ben wel een beetje benieuwd hoe het met liberty gegaan is gisteren. Als het goed is mag ze vandaag naar huis toe.

Bedankt trouwens nog voor jullie felicitatie's. Ach je bent weer een jaartje ouder he :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:34

Fenja, ben wel blij dat ik nu een datum heb. Ga volgende week nog 1x proberen op mijn paardje te klimmen en daarna is 't 9 maanden niet rijden.. Gelukkig goede verzorgsters gevonden :D ik hoop ook dat alles goed is gegaan bij Libertylove. :)

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 06:54

Madeira dat van het rijden was ook tegen mij gezegd maar ik rij al weer een maand paard. Heb het heel rustig opgebouwd dat wel, Ik ben op 10 maart geopereerd en heb een nieuwe voorste kruisband gekregen. De tijd die ik stil moest zitten is mij heel erg meegevallen. Hoop dat jij ook eerder weer op een paard mag gaan zitten. Groetjes yvette

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:58

fenja schreef:
Madeira dat van het rijden was ook tegen mij gezegd maar ik rij al weer een maand paard. Heb het heel rustig opgebouwd dat wel, Ik ben op 10 maart geopereerd en heb een nieuwe voorste kruisband gekregen. De tijd die ik stil moest zitten is mij heel erg meegevallen. Hoop dat jij ook eerder weer op een paard mag gaan zitten. Groetjes yvette

Heeft zoiets niet gevolgen voor in de toekomst met je kruisband? 'T zou vast wel per mens verschillend zijn.

Wow... eerst wist ik niet of ik de operatie zou doen, nu ben ik over 1 week aan de beurt..
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 02-10-09 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:05

Ik ben na 3 maanden weer begonnen met rijden. Rustig aan, op een manegepony en met mijn krukken naast de stoel die ik nodig had om op te stappen. :P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:07

MandyR schreef:
Ik ben na 3 maanden weer begonnen met rijden. Rustig aan, op een manegepony en met mijn krukken naast de stoel die ik nodig had om op te stappen. :P

Dat is ook wel weer snel :D

Ik denk dat ik er wel gauw weer opklim, ook al is het alleen maar uitstappen...

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:28

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:31

mijn vriend is vorige week donderdag geopereerd. Hij heeft ontzettend veel pijn gehad, en nog steeds. Op het moment is zijn been erg blauw en dik.

bij iederee verloopt het herstel weer anders. ik ga even op je hyves spieken ;)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:32

Je hyves is niet zichtbaar Liberty. ;(

Noortje, brrr klinkt naar zeg :(:)

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:57

Raar dat je het niet verslag niet kan lezen, volgens mijn instellingen zou dat wel moeten kunnen ... Bij deze het verslag

Citaat:
Woensdag was de operatie dag. Moest om 10.30 uur in het ziekenhuis zijn. Op de planning stond dat ik om 13.20 uur geopereerd zou worden, uiteindelijk werd dit ruim een uur later. Heb me over de operatie niet druk gemaakt. Infuus zat er zo in, de ruggenprik vond ik alleen doodeng, maar ging ook goed. Wat een raar gevoel was dat. Je denkt dat je op kan staan, maar kan dat niet. Vervolgens werd ik naar de operatiekamer gereden. Was een grote ruimte en zag veel mensen. Het meest rare vond ik dat de orthopeed mijn been op tilde en ik zelf het idee had dat ie nog op het bed lag, duurde even voordat ik door had dat dat mijn been was. Na de voorbereiding, werd mijn knie open gemaakt. Vervolgens kwamen er 2 schermen te voorschijn en kon ik op één van die schermen meekijken. Iets wat niet veel voor schijnt te komen, vond het erg leuk om mee te kijken. Het was gelukkig alleen mijn voorste kruisband, de rest was allemaal goed. Mooi om te zien dat er een nieuwe ingezet werd!
Nadat de reconstructie geslaagd was, werd ik weer dichtgemaakt en kreeg ik een drukverband om mijn been heen.
Vervolgens naar de ''uitslaapkamer'' gereden. Daar moest ik wachten totdat er een foto werd gemaakt. Zag er gelukkig allemaal goed uit. Was rond half 6 weer op mijn kamer, die ik op dat moment nog met iemand anders deelde. Vervolgens contact gehad met mijn moeder en nog wat andere mensen. Een aantal zijn ook op bezoek gekomen, wat ik erg leuk vond. Daarna was ik echt kapot!
Rond 8 uur kreeg ik een pijnstiller/ontstekingsremmer. Om half 9 begon mijn been enorm te kloppen en deed het veel pijn, toen mocht ik nog wat pijnstillers nemen. Heb toen lekker geslapen tot 22.45 uur. De pijn kwam weer, heb toen morfine gekregen, wat erg goed hielp.
Midden in de nacht nog een aantal keer wakker geworden doordat er ineens een zuster naast je stond om het één en ander te checken. Was ’s ochtend vroeg wakker.
Rond 8 uur weer pijnstillers en rond half 9 kreeg ik eten. Heb toen 2 beschuitjes gegeten. Orthopeed kwam ook nog langs en was tevreden. Zou rond 11 uur naar huis mogen, nadat de fysio was geweest. De fysio kwam even voor 11 uur. Moest voor mijn benen over de rand van het bed krijgen, dat ging goed, been was natuurlijk wel nog erg stijf. Vervolgens moest ik op een stoel gaan zitten, dat zitten ging goed. Voelde me daarna alleen erg beroerd, werd duizelig en trok lijkbleek weg. Toen ik me wat beter voelde weer terug naar bed gegaan, waar ik alles eruit gooide wat ik die ochtend had gegeten. Voelde me daarna erg rot en heb veel geslapen daarna en tussendoor wat geoefend. ’S Middags weer fysio, in de oefenzaal. Moest in een rolstol gebracht worden, ging goed tot in de lift, voelde me daarna weer erg beroerd en gooide weer alles eruit. Het oefenen ging niet onaardig. Heb met krukken gelopen en trap gelopen. Fysio was tevreden en mocht ’s middags naar huis.
Rond 16.00 uur kwam mijn moeder. Ik was aangekleed en kon zo mee, in de rolstoel begon ik weer met spugen en moest ik weer terug in bed. Uiteindelijk heb ik nog een nachtje langer moeten blijven, omdat dat spugen niet normaal was. Vond dat erg rot, want had gehoopt naar huis te mogen. Heb daarna niet meer gespuugd. Wel voorzichtig aan gedaan met eten.
Heb toen weer als een blok geslapen. Vannacht heb ik erg slecht geslapen en was erg blij dat ik vanochtend eindelijk naar huis mocht! En het in de rolstoel nu ook goed ging.
Het is nog even wennen, want kan veel dingen nog niet zelf en mijn knie is nog erg stijf.
Ben voorlopig nog wel aan het revalideren!
Wordt vervolgd dus. …

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:05

Dat spugen is toch niet abnormaal? Heb ik ook heel erg gehad en dat kwam door de pijnstillers en de narcose.

Heel veel sterkte in ieder geval.

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:13

peanutbutter schreef:
Dat spugen is toch niet abnormaal? Heb ik ook heel erg gehad en dat kwam door de pijnstillers en de narcose.

Heel veel sterkte in ieder geval.

Met een ruggenprik is dat toch wel erg raar. Heb de nacht na de operatie wel morfine gehad, daar kan je misselijk van worden.
Misselijk was ik niet, kon ook gewoon eten. Alleen bijna 24 uur ná de operatie begon ik pas echt met spugen en hield het niet meer op. Kwam ook erg veel gal uit.
Hopen dat het nu alleen maar beter blijft gaan! :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:40

Liberty, vervelend dat je zoveel moest spugen. Ik moest dat ook na mijn eerste knie operatie. Krijg nu een ''coctail'' tegen het spugen.

Hopelijk knap je gauw op! :)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:18

Bij mijn eerste operatie heb ik ook een ruggeprik gehad en toen ik later, alweer op zaal, aan het bijkomen was, heb ik ook 1 keer over moeten geven en daarna was het ook meteen klaar.
Bij mijn tweede operatie, een volledige narcose, ben ik heel erg ziek geweest maar, dat kwam van de morfine die ik gekregen had.
Bij de derde operatie, weer volledige narcose, heb ik van te voren al een anti misselijkheid spuitje gehad en had ik ook helemaal nergens last van. Na het wakker worden meteen zo'n lekkere ham sandwich op. Iets wat ik normaal gesproken niet eens weg krijg vlak na het slapen.

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:53

Hadden jullie ook dat de hechtingen veel pijn deden?
Heb daar sinds gisteren erg last van. Trekt enorm en dat is alles behalve fijn :\

Gaat voor de rest wel elke dag beter, merk dat ik nu al elke dag een stukje sterker wordt :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:08

Liberty, over hechtingen kan ik natuurlijk nog niets zeggen (wel vond ik het een vervelend gevoel bij mijn vorige operaties, maar niet echt pijn).

Fijn dat het beter met je gaat! :)

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:33

Libertylove schreef:
Hadden jullie ook dat de hechtingen veel pijn deden?
Heb daar sinds gisteren erg last van. Trekt enorm en dat is alles behalve fijn :\

Gaat voor de rest wel elke dag beter, merk dat ik nu al elke dag een stukje sterker wordt :)

Hmm, wil je niet "bang" maken maar ik had daar ook last van omdat ik te strak gehecht was.
Zo strak dat ik qua pijn mijn nie wel verder wilde/kon buigen maar dat dat niet lukte omdat er te veel druk op de hechtingen kwam te staan. Tijdens fysio in ziekenhuis zijn er ook behoorlijk wat hechtingen geknapt, mooi lidteken tot gevolg! Hierdoor moest ik 4 dagen in het ziekenhuis blijven ;( Hoe vaak moet jij op controle komen? Misschien kun je het dan even aangeven? Iedergeval veel sterkte!