Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 22:24

Volgens mij worden de zenuwe sowieso doodgelegd?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:31

nee je gaat gewoon onder narcose, maar aangezien ze je bot splijten komt de zenuw die in het bot loopt vrij te liggen.. deze moet daarna wat groeien om goed te herstellen, dit omdat je bot naar voren word geplaatst en de zenuw dan dus eigk te kort is zeg maar..

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:55

Ik was er eigenlijk zeker van dat ik toch voor een operatie ging, maar ik zit natuurlijk niet te wachten op blijvend letsel aan de zenuw. :=

Megan, bij jou vind ik het er al netjes uitzien!
Is er bij jouw veel verschil qua vorm van je gezicht?

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:02

cheyentic schreef:
ach je valt wat af maar dat is er vrij snel weer aan wanneer je weer normaal kan eten, grootste prbleem zijn de zenuwletsels die kunnen ontstaan bij de operatie en die meer dan eens leiden tot blijvende schade aan deze zenuw

Weet jij of die kans groot is?

Als ik dit zo lees durf ik zo niet meer. Mijn kaakchirurg die zei gewoon dat je er maar een dagje last van hebt en dat je naar paar dagen alles kan doet echt een rare vent, want dit klopt totaal niet. Ook mijn 4 verstandskiezen moeten eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:07

Megan_ schreef:
Hoi hoi.

Hier een bericht van een zwaar beroerd iemand :n Ik heb sinds gister nieuwe medicatie, heftig spul hoor. Heb een partij last van bijwerkingen ( droge mond, suf, ontzettend misselijk, moe ). Heb de hele dag nog niet gegeten, enige beetje was vla vanmorgen en dat kwam er binnen een half uur weer uit.. Voel mij echt ziek gewoon. Dus vrees dat ik toch maar voor de pijn ga en die pijnstillers laat liggen.

Janne, en lekker gegeten??

Wat voor medicijn heb je gekregen dan? Raar dat je zoveel last van de bijwerkingen hebt, moet niet nodig zijn volgens mij.. :n

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:33

Ja ik heb wel lekker gegeten :) Alleen wel moeilijk. Ik voel een stukje van mijn kin helemaal niet goed.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 08:06

_Cynthia_ schreef:
cheyentic schreef:
ach je valt wat af maar dat is er vrij snel weer aan wanneer je weer normaal kan eten, grootste prbleem zijn de zenuwletsels die kunnen ontstaan bij de operatie en die meer dan eens leiden tot blijvende schade aan deze zenuw

Weet jij of die kans groot is?

Als ik dit zo lees durf ik zo niet meer. Mijn kaakchirurg die zei gewoon dat je er maar een dagje last van hebt en dat je naar paar dagen alles kan doet echt een rare vent, want dit klopt totaal niet. Ook mijn 4 verstandskiezen moeten eruit.

weet ik niet, bij mij was het achteraf.. ben nu dik een jaar verder en heb gewoon nog veel pijn.. wil jullie niet bang maken maar wel wijzen op de risico's, het is niet niks en dat je na een paar dagen weer vrolijk rondloopt is ook zeker niet het geval, ook niet bij degene bij wie de operatie wel goed is gegaan, zoals bij megan en janne

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 09:56

Maar dat verschilt per persoon lijkt me? Ik ga zo naar de chirurg ben benieuwd.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:24

succes

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:38

Ik lees nu pas deze topic! :o

Bij mijn dochter is de onderkaak verlengd omdat ze een gat van bijna 1 cm had, met de kiezen op elkaar.
Ook had zij er last van dat ze niks kon afbijten, zoals bv een wortel!
Ze durfde nooit voluit te lachen, met haar mond open!
Ze heeft daarna vloeibaar voedsel gegeten en was maar 2 kilo afgevallen.
Na een poos ben je alle ellende en pijn vergeten!!! :D
Ze ziet er nu nog mooier uit als ze al was. *D *D
En lachen dat ze doet............... *\o/* *\o/*

Maar, zoals bij elke operatie zitten hier ook risico's aan!
Maar je moet wel reëel blijven, MEESTAL gaat alles goed!
Je blijft toch ook niet in huis omdat er een dakpan op je hoofd zou kunnen vallen, toch?????????? :o
En ja, dat gebeurd een paar mensen per jaar................. :P

Ik zou zeggen tegen alle mensen die twijfelen: GA ERVOOR!!!!!!

Je bent achteraf hartstikke blij dat je de stap hebt durven zetten, dat weet ik zéker!!!!!

Succes!!! +:)+ +:)+

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:42

nou gompie daar ben ik het niet mee eens :n ik vind dat te veel meiden een operatie word aangepraat alleen voor het costmetische.. kijk kun je niet goed eten of kauwen oke, maar als het niet goed gaat zit je wel de rest van je leven met behoorlijk pijn!! en dan is het maar een klein percentage mss maar deze groep is groter dan de chirurg toegeeft..
nogmaals is het medisch is het het proberen waard maar hou in gedachte dat het ook heel erg tegen kan gaan vallen

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 12:07

Ik slik nu Tramadol 100mg. Moet zeggen dat ik van de beroerdheid af ben nu. Heb ontbeten en quess what!

1; Het zit er nog in :D :D :D
2; Het was een heerlijke zachte witte boterham met pindakaas ( wel zonder korstjes en hele kleine stukjes!!!!

DAT DEED GOED!!!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:09

Zo das wel een heftige die die voorgeschreven heeft ;)
Fijn dat je iig weer kon eten!

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:10

Nou als ik dit zo lees weet ik niet of ik het nog wel wil. Ik heb er wel last van met eten/kauwen eigenlijk met alles. Buitendat als ik naar foto's kijken van 2 jaar geleden toen alles nog goed stond is mijn kaak echt enorm achter uit gegaan. Ik schrok gewoon van de foto's. Ik kan evt voor iemand die het wil zien een foto via pm sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:13

Ik ben wel benieuwd Cynthia :j Maar als ik jouw verhaal zo lees, dat je dus zowel medisch als cosmetisch klachten hebt, zou ik het zeker zeer serieus overwegen het wel te doen.. De kans dat het erger wordt is er altijd, maar de kant dat het beter wordt en weer mooi wordt is imo veeeel groter! :)

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:15

Relaxed schreef:
Ik ben wel benieuwd Cynthia :j Maar als ik jouw verhaal zo lees, dat je dus zowel medisch als cosmetisch klachten hebt, zou ik het zeker zeer serieus overwegen het wel te doen.. De kans dat het erger wordt is er altijd, maar de kant dat het beter wordt en weer mooi wordt is imo veeeel groter! :)

Ik schaam me echt dood. Vroeger heeft het ook zo gestaan toen ik in groep 5 zat ong. Daarna ben ik aan de beugels gegaan om het zo te zeggen en dat 5 jaar lang. Toen stond het echt super en nu sinds 2 jaar is alles weer terug geschoven mijn kaak dan. Ook als ik mijn mond dicht doe dat ziet er niet uit bij mijn kin. Lijk net of ik geen kin heb. Ik zal wel even een foto sturen.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:16

Als je trouwens in mijn profiel kijkt naar die foto daar is niet echt iets aan te zien maar aan de zijkant zeker wel.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 01:25

Bij mij is het alleen voor cosmetische redenen.
Moet wel zeggen dat ik wel moeite heb met dingen afbijten, omdat ik mijn onderkaak dan veel verder naar voren moet zetten.

Maar als ik de berichten zo lees ga ik wel twijfelen :=

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 16:14

Vanmorgen bij de ortho geweest. Alles ziet er goed uit, wel gaaf om die rontgen foto's te zien ! Wat een constructie zeg :D

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:14

Nou met mij gaat het helemaal goed! Het ziet er al erg mooi uit vind ik :)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 21:21

Ik moet ook fysio gaan doen... En jij?

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:31

Nou mijn beugel zit er in, 4 kiezen zijn allang getrokken en vandaag alvast aan 1 kant mijn verstandskies onder eruit (boven zijn ze er al langer uit)
Maak je dit mee... (even gekopieerd van mij blog op hyves..)

Kaakchirurgie... Bij het woord gaan mijn nekharen al omhoog staan.

Na een aantal goede ervaringen had ik vandaag besloten dat ik dapper ging zijn bij de kaakchirurg. Mijn verstandskies onder was dit keer aan de beurt om afscheid van mij te nemen.

Vol goede moed kwam ik daar met mijn 1.60m en beugel binnen stappen, zeer dapper!
Ga rustig in die stoel zitten, maak een praatje met die beste man. Wordt ondertussen helemaal bedekt met blauw/groen kleed door een stagaire *jaah dat tref ik weer*.

Oke, kom maar op met die spuit. Kaakchirurg heeft 1x gezegd dat ik niet moest vergeten te ademen en voor de rest verliep het super. Even verdoving in laten werken en dan gaan we beginnen.

Minuut of wat later is het zo ver. Op 1 plek prikken 'is dit verdoofd?' ja daar wel hoor. Oke dan begin ik nu...........

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHH en daar hing ik zo ongeveer tegen het plafond!! G@D%ERD*#ME!!!!! DAT WAS DUS NIET VERDOOFD!

Nou voor zo ver dus mijn dapperheid.... Nog wat verdoving erbij, zeggen dat het niet de bedoeling was en dat ik rustig moest blijven. JA PIPO DAS MOOI TE LAAT HE!
*rustig blijven pff* Mijn gedachten misschien wel, als ik hem antwoord gaf was mijn stem wonderbaarlijk kalm, maar mijn lijf was in paniek.

2 zakjes suiker gekregen voor we verder gingen omdat ik toch echt bijna van mijn stokje ging. Toen maar gauw afgemaakt met een volledig oncontroleerbaar trillende Wendy in de stoel. Die beste man mij er toch maar een paar keer aan herinnerd dat ik echt moest blijven ademen voor mijn eigen best wil..

Dapper... ik??? Jaah best wel, nu ik thuis op de bank zit met een dikke en pijnlijke kaak ben ik weer heel dapper! Maar over 6 weken zal ik me weer voelen krimpen tot 1 meter ofzo, dan moet de andere kant eruit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:58

Ooooww Missbenthe, kan me voorstellen dat je toen niet meer zo dapper was hoor! :( Bah!
Je omschrijft het wel mooi trouwens :P

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:22

Ja kan het ook wel voorstellen, bah geen verdoving.
Ja je omschrijft het heel mooi haha!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:34

auw auw auw dat klinkt pijnlijk missbenthe..
wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie janne en megan :))