nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmm

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 11:01

Jeetje mensen... We zijn helemaal terug gezakt naar de volgende pagina...

Heeft niemand meer iets in te brengen? Ik heb trouwens bijna totaal geen last meer van een droge huid in mn gezicht. Ineens is het weer over? Mn handen zien er nog steeds niet uit... Een plaatselijke ramp

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:00

The same here! Nouhja wy houden t topic wel levend,al ben ik lekker moeilijk aant internetten omdat we geen internet meer hebben moet ik vanaf mn cell internetten;)

noran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:23

Denk dat het ook met het weer te maken heeft.. alle kleine plekjes op mijn handen zijn ook weg... Lachen

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:33

Met mijn huid gaat het redelijk.
Mijn gezicht is erg droog, maar vrijwel eczeemloos. alleen kleine plekjes op mijn kaaklijn.
vervelend is, als je in de regen hebt gefietst heel de creme van mijn gezicht af is geregend. en ik had geen creme in mijn tas zitten. dus heb tot half 6 met een schrale kop op school gezeten Tong uitsteken

Op mijn hand is de eczeem zich helaas aan het aankondigen (klein inieminieeee plekje). Maar ik kan het dus niet veel meer tegengaan. Ik kan het onderdrukken, maar het is daar dus ook aan het 'uitkomen' en ik kan er niet zoveel meer aan doen.
Nouja, vet houden.. Haha!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 21:25

noran schreef:
Denk dat het ook met het weer te maken heeft.. alle kleine plekjes op mijn handen zijn ook weg... Lachen

Lekker! Nee, het is niet weg op mn handen. Daar zit het zo ontzettend dik... Dat gaat nog wel even duren denk ik zo

@ Laar: Is het niet handig om gewoon crème mee naar school te nemen, een klein potje in je tas? Tong uitsteken Ik heb zo'n klein potje bij me, dan kan ik het ieder moment van de dag insmeren en dat is hard nodig nu ik stage loop... Boos!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:43

Heb normaal ook mn creme bij Lachen had vandaag een andere tas bij.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 21:46

Kan je trouwens niet op de nieuwe plek op je hand een beetje hormoonzalf smeren? Misschien kan je het daarmee gelijk weg krijgen voordat het een stuk groter wordt en je er meer last van krijgt, zoals jeuk Lachen

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:57

Hormoon zalf onderdrukt het toch alleen maar? of niet?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 22:02

Citaat:
Corticosteroidzalf ('hormoonzalf') heeft twee goede effecten op het eczeem. In de eerste plaats wordt de ontsteking in de huid onderdrukt, zodat de roodheid afneemt en in de tweede plaats werkt het ook jeukstillend.

Je hebt gelijk, Laar Lachen Het onderdrukt inderdaad alleen het eczeem, maar gaat het daardoor niet sneller weg? Dan alleen met crème te smeren?

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:22

ik heb er last van in de witer voornamelijk op mn eleboog

ik heb heel wat gremetjes weg gesmeert

ben er een jaar of 5 vanafgeweest maar dit jaar is het weer erg begonne

die 54 jaar heb ik wel erger last van mijn astma gehad

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 12:39

Welkom suzanne20! Dat is wel heel erg balen - Dat het weg is geweest en nu weer terug komt. Die periode heb ik ook gehad. Ook een jaar of 5 weggeweest en nu heb ik het al een aantal jaren terug gekregen

Misschien ben je ook geinteresseert in onze meeting? Kijk even in mn onderschrift en ga mee! Lachen

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:24

die 54 jaar moet zijn 5 jaar
ik ben 22 dus kom nog niet aan de 54 jaar Knipoog

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:34

hoihoi

ik kom me ook even melden Haha!

Ben nu 23 jaar en heb al eczeem vanaf mijn geboorte ( toen sliep ik met washandjes om mijn handen zodat ik mezelf niet helemaal open kon krabben).

Later is daar astma bijgekomen en nu heb ik het allebei. gaat het goed met het eczeem dan is de astma erger en andersom.

Het zit nu voornamelijk op mijn handen mijn oksels en mijn knieholtes en ook nog een plekje op mijn voet.

2 jaar geleden heb ik ook lichttherapie gehad en dat hielp best goed.

Maar goed in de zomer is het altijd minder dus laat de zon maar weer komen Go jij! Go jij!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 14:40

suzanne20 schreef:
die 54 jaar moet zijn 5 jaar
ik ben 22 dus kom nog niet aan de 54 jaar Knipoog

Haha! Okee! Zoiets dacht ik al, heb stiekem even in je profiel gegluurd Tong uitsteken

Welkom Maisie! Leuk dat je er ook bijkomt! We hebben ondertussen al een behoorlijke groep! Ja Ben er stiekem wel een beetje trots op Bloos
Ben door de jaren heen ook een dikke fan van de zon geworden...! Maarja, het is de laatste tijd alleen maar regen Ach gut En daar kan ik echt niet tegen, zere-handen-tijd.

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:18

Leuk he?ik ben ook een enorme zonfan,ik ben dus als t even kan lekker op reis naar de zon te vinden;) ik wil als t even mee zit volgend jaar maart weer naar aruba! Ik mis mn zonnetje van daar zo erg..Boos!
Trouwens,welcome nieuwkomers!gaan jullie ook gezellig mee naar onze meeting?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 18:39

Heb vandaag echt heerlijk buiten in het zonnetje zonder jas met mn vriend en de hond gelopen. Jeetje, dan pas valt het op hoe ontzettend bleek mn huid is geworden de afgelopen winter van de hormoonzalf... Scheve mond Laat de zomer maar komen!

Ze zijn allemaal niet zo geïnteresseerd in onze BT, hè vampiregirl? Knipoog

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:03

Nope, niet echt. Tong uitsteken

Pfoe ik heb vandaag een vest aangedaan omdat ik me zo schaamde voor mijn eczeem in mijn elleboogholtes.
en dan met dit lekkere weer Boos!

Heb zo'n zin in de lente/zomer.
dan ga ik gewoon afentoe een half uurtje in de zon zitten als 'lichttherapie' Tong uitsteken

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 09:37

nikkigioa schreef:
Mijn zusje heeft heel erge eczeem! Sinds een jaar, opeens, haar hele huid kapot. Blaren, bloed, bultjes, jeuk jeuk jeuk! Overal! Zo zielig, ze gaat vaak naar het ziekenhuis, krijgt prednison en lichttherapie. Maar niks helpt! De artsen denken dat het toch een soort eczeem is aangezien veel alternatieven zijn uitgesloten. Nou ik hoop voor haar dat het snel over is, want het ziet er niet uit! En ze wordt echt gek van de jeuk!

Ik heb zelf trouwens ook snel eczeem. Van die kleine roze plekjes die wit worden. Vooral wanneer ik een beetje stress heb, kan ik gelijk aan mijn huid zien. Duurt dan weer een aantal maanden voordat het weg is. Maar dat is echt NIKS vergeleken met mijn zusje.

Mijn zusje krijgt nu lichttherapie en dat helpt echt heel erg goed! Het idee is dat je door de lichttherapie een dikkere en dus weerbaardere huid krijgt. Twaalf weken lang drie keer in de week krijgt ze lichttherapie, opbouwens van 5 seconden tot 8 minuten geloof ik. Nu, na twee weken is de eczeem bijna weg. Misschien een tip of laatste redmiddel voor de ergere eczeem-gevallen onder de bokkers?

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:36

Even een vraagje over die lichttherapie; Is met dit weer dan dus een half uurtje (zoals ik hierboven zei) in de zon zitten een zelfde effect? of is die lichttherapie 'geconcentreerder' zeg maar?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 16:33

Ik denk zelf dat het geconcentreerder licht is, maar de zon heeft wel hetzelfde effect, toch? Het duurt alleen iets langer voordat je effect hebt Knipoog
Geef mezelf nu ook maar een soort 'lichttherapie' door middel van de zon. Het duurt altijd even voordat ik verschil zie, maar het werkt wel! Ja

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:52

Hebben jullie dat ook als je ziek bent dat je dan nog meer last krijgt van je eczeem ik wel en daar word ik dan helemaal gek van. Dan ben je al ziek en dan kotm dat eczeem ook nog opzetten Tong uitsteken

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 18:14

Ik ben twee weken geleden niet lekker geweest en toen had ik er ook iets meer last van. Is dat niet doordat je weerstand dan minder is?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:46

Meldt zich!
Inderdaad bij een opkomende flinke verkoudheid of griep krijg ik ook meer last.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:53

Volgens mij ligt dat inderdaad aan de weerstand Kim Lachen
Pfoe, heb vanochtend lang onder de douche gestaan en mezelf helemaal roodgekrabt Clown
Echt raar hoe je dat al merkt als je er 1 minuut te lang onder staat dat alles meteen begint te jeuken Koe

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 00:00

Lichttherapie is anders dan zon, het is geloof ik alleen UV-A stralen. Je wordt er ook niet bruin van. Doordat het tevens schadelijk is voor je huid mag je ernaast niet onder de zonnebank of zonnebaden.