Heeft niemand meer iets in te brengen? Ik heb trouwens bijna totaal geen last meer van een droge huid in mn gezicht. Ineens is het weer over? Mn handen zien er nog steeds niet uit... Een plaatselijke ramp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
noran schreef:Denk dat het ook met het weer te maken heeft.. alle kleine plekjes op mijn handen zijn ook weg...
Citaat:Corticosteroidzalf ('hormoonzalf') heeft twee goede effecten op het eczeem. In de eerste plaats wordt de ontsteking in de huid onderdrukt, zodat de roodheid afneemt en in de tweede plaats werkt het ook jeukstillend.
suzanne20 schreef:die 54 jaar moet zijn 5 jaar
ik ben 22 dus kom nog niet aan de 54 jaar
nikkigioa schreef:Mijn zusje heeft heel erge eczeem! Sinds een jaar, opeens, haar hele huid kapot. Blaren, bloed, bultjes, jeuk jeuk jeuk! Overal! Zo zielig, ze gaat vaak naar het ziekenhuis, krijgt prednison en lichttherapie. Maar niks helpt! De artsen denken dat het toch een soort eczeem is aangezien veel alternatieven zijn uitgesloten. Nou ik hoop voor haar dat het snel over is, want het ziet er niet uit! En ze wordt echt gek van de jeuk!
Ik heb zelf trouwens ook snel eczeem. Van die kleine roze plekjes die wit worden. Vooral wanneer ik een beetje stress heb, kan ik gelijk aan mijn huid zien. Duurt dan weer een aantal maanden voordat het weg is. Maar dat is echt NIKS vergeleken met mijn zusje.