Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rennie89 schreef:Ik had het zondag avond even moeilijk, heel erge honger na de hele dag eigenlijk maar 1 maaltijd te hebben gegeten . Dus toch nog wat gegeten in de avond. Vandaag ontbeten met ei (2 stuks) en geluncht met wat kwark en avond gegeten met wat teloh bakkeljouw. Daarna niks meer gegeten (dus nu al sinds 19:00 niks gegeten) en ook geen honger dus dat is echt super!normaal was ik allang gaan snaaien
DuoPenotti schreef:Ik lees hier nu toch wel verhalen die ik echt niet oké vind. En wel begrijp dat als het met vergoeding gaat ook met begeleiding gaat.
Geen honger hebben en dan totaal niets eten. Dat is niet oké.
Dat je geen saai honger hebt lijkt me heerlijk.
Dat je geen behoefte hebt van een te vol bord ook.
Maar lijkt mij wel heel normaal om in de ochtend een klein kommetje yoghurt en wat fruit te pakken. In de middag een snee brood oid.
Zodat je aan 3 maaltijden over de dag komt.
rien10 schreef:DuoPenotti schreef:Ik lees hier nu toch wel verhalen die ik echt niet oké vind. En wel begrijp dat als het met vergoeding gaat ook met begeleiding gaat.
Geen honger hebben en dan totaal niets eten. Dat is niet oké.
Dat je geen saai honger hebt lijkt me heerlijk.
Dat je geen behoefte hebt van een te vol bord ook.
Maar lijkt mij wel heel normaal om in de ochtend een klein kommetje yoghurt en wat fruit te pakken. In de middag een snee brood oid.
Zodat je aan 3 maaltijden over de dag komt.
Daarom doe ik het met begeleiding. Ik
Moet 6 eetmomenten hebben. 3 maaltijden, 3 gezonde tussendoortjes. (Appel, handje noten, kwark, dat soort dingen).
Sky_As schreef:Even nog een kleine toevoeging voor iedereen.. Want ik ga er van uit dat de meeste mensen na een tijdje willen stoppen met de medicatie.
Ook al heb je geen honger, als je structureel te weinig eet ( voedingsstoffen binnen krijgt, en dan heb ik het niet over de dingen waar een zogenaamd voedingscentrum over praat) dan komt het lichaam veel te kort en daar kun je op later tijdstip ontzettend veel problemen mee krijgen. En je lichaam gaat dan de tekorten straks gewoon vasthouden op alles wat je eet en als vet opslaan.
Misschien beter om je te verdiepen in het menselijk lichaam en je brein om er achter te komen hoe deze werken en waarom afvallen op een normale manier niet lukte.
Dat je voor de eerste stappen medicatie wil gebruiken tot daar aan toe, maar als je niet weet wat er mis ging in het verleden, hoe wil je dat dan in de toekomst voorkomen?
Want na het stoppen met de medicatie, komt het gewoon weer aan op jezelf en je doorzettingsvermogen..... Want het voedsel wat in de supermarkt te koop is blijft gewoon te koop.
Voor degene die insta hebben, zoek Philippe sliwinski eens op. Deze man heeft abnormaal veel kennis over het menselijk lichaam en gezondheid...
Het is namelijk niet alleen je dieet, maar ook zonlicht heeft invloed op je lichaam.
Sky_As schreef:Even nog een kleine toevoeging voor iedereen.. Want ik ga er van uit dat de meeste mensen na een tijdje willen stoppen met de medicatie.
Ook al heb je geen honger, als je structureel te weinig eet ( voedingsstoffen binnen krijgt, en dan heb ik het niet over de dingen waar een zogenaamd voedingscentrum over praat) dan komt het lichaam veel te kort en daar kun je op later tijdstip ontzettend veel problemen mee krijgen. En je lichaam gaat dan de tekorten straks gewoon vasthouden op alles wat je eet en als vet opslaan.
Misschien beter om je te verdiepen in het menselijk lichaam en je brein om er achter te komen hoe deze werken en waarom afvallen op een normale manier niet lukte.
Dat je voor de eerste stappen medicatie wil gebruiken tot daar aan toe, maar als je niet weet wat er mis ging in het verleden, hoe wil je dat dan in de toekomst voorkomen?
Want na het stoppen met de medicatie, komt het gewoon weer aan op jezelf en je doorzettingsvermogen..... Want het voedsel wat in de supermarkt te koop is blijft gewoon te koop.
Voor degene die insta hebben, zoek Philippe sliwinski eens op. Deze man heeft abnormaal veel kennis over het menselijk lichaam en gezondheid...
Het is namelijk niet alleen je dieet, maar ook zonlicht heeft invloed op je lichaam.
Sky_As schreef:Ik ben een stille meelezer, maar ik wil hier toch even op inhaken.Ook al heb je geen honger, als je structureel te weinig eet ( voedingsstoffen binnen krijgt, en dan heb ik het niet over de dingen waar een zogenaamd voedingscentrum over praat) dan komt het lichaam veel te kort en daar kun je op later tijdstip ontzettend veel problemen mee krijgen. En je lichaam gaat dan de tekorten straks gewoon vasthouden op alles wat je eet en als vet opslaan.
Sky_As schreef:Ook al heb je geen honger, als je structureel te weinig eet ( voedingsstoffen binnen krijgt, en dan heb ik het niet over de dingen waar een zogenaamd voedingscentrum over praat) dan komt het lichaam veel te kort en daar kun je op later tijdstip ontzettend veel problemen mee krijgen.
opisop_shop schreef:Maar dat is toch logisch, lijkt me toch ook niet de bedoeling dat je maar 1 maaltijd neemt?
Polar schreef:Ik denk dat dit medicijn ontzettend goed kan werken bij mensen die moeite hebben om gezond te eten of constant food noise hebben, maar ga alsjeblieft nooit onder je BMR eten.
Zelf heb ik niet geluisterd naar de mensen die mij waarschuwden en ik zal voor de rest van mijn leven met de gevolgen moeten dealen.
Ik ben absoluut voor dit medicijnen en hoop dat het iedereen brengt waar ze op hopen, maar gebruik het alsjeblieft op een gezonde manier.
https://www.berekenen.nl/a-z/bmr-berekenen
Mariska_28 schreef:Sky_As schreef:Ook al heb je geen honger, als je structureel te weinig eet ( voedingsstoffen binnen krijgt, en dan heb ik het niet over de dingen waar een zogenaamd voedingscentrum over praat) dan komt het lichaam veel te kort en daar kun je op later tijdstip ontzettend veel problemen mee krijgen.
Ik haal dit stukje er even uit. De enige manier om af te vallen is om minder voedingsstoffen te eten dan je nodig hebt.. En als je geen zware lichamelijke arbeid hebt kun je best met weinig toe, laat staan als je dan ook nog af wilt vallen.
Als ik straks op het gewicht ben waar ik wil zijn ga ik wel experimenten met wat ik wel kan en wil eten. Maar voor nu vind ik het prima met 3 gezonde maaltijden per dag en verder niets.
Wat fijn arabella2000!
Mariska_28 schreef:Is het juist niet het idee dat je onder je BMR gaat eten, zodat je lichaam de rest aanvult met opgeslagen vet?
Koekie73 schreef:Als ik niet onder mijn BMR eet, dan val ik niets af. Om maar even aan te geven dat dat niet voor iedereen zo werkt @Polar
Ik heb geen werkende schildklier meer en ben in de overgang. Ik gebruik op dit moment geen GLP-1 medicatie. Ik kan niet meer dan 1200-1250 kcal eten als ik af willen vallen. Ik moet wat extra kcal halen uit sporten. Ik doe hardlopen 3x per week en 1x per week krachttraining. Op die dagen eet ik iets boven de 1250 kcal. Ik ben nu in 12 maanden tijd 10 kilo kwijt geraakt op die manier. Maar het kost me ongelooflijk veel energie want ik heb gewoon echt honger. En dat gaat dan ook in mijn hoofd zitten, waardoor ik steeds met eten bezig ben.
Maar niet onder je BMR eten- even de BMR aanhoudend uit het linkje hierboven- is niet voor iedereen van toepassing. Maar ben het wel met iedereen eens dat je slap voelen etc niet de bedoeling kan zijn.
Mariska_28 schreef:Polar schreef:Ik denk dat dit medicijn ontzettend goed kan werken bij mensen die moeite hebben om gezond te eten of constant food noise hebben, maar ga alsjeblieft nooit onder je BMR eten.
Zelf heb ik niet geluisterd naar de mensen die mij waarschuwden en ik zal voor de rest van mijn leven met de gevolgen moeten dealen.
Ik ben absoluut voor dit medicijnen en hoop dat het iedereen brengt waar ze op hopen, maar gebruik het alsjeblieft op een gezonde manier.
https://www.berekenen.nl/a-z/bmr-berekenen
Is het juist niet het idee dat je onder je BMR gaat eten, zodat je lichaam de rest aanvult met opgeslagen vet? Ik heb het voor mijzelf ingevuld op die site en zou dan minimaal 1500 kcal moeten eten. Geloof mij, dan val ik niets of echt minimaal af. Leuk als je 1 of 2 kilo kwijt moet, maar niet als je echt 10 tallen kilo's niet afvallen. En vergeet niet, flink overgewicht hebben is ook absoluut ongezond.
Polar schreef:Ooh wauw, oke, succes iedereen op jullie reis naar een gezond gewicht.