Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannens

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 06:55

Wat afschuwelijk, heel veel sterkte Netjuh! Y;(

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 08:58

Wat een verdrietig bericht. Heel veel sterkte!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 10:39

Wat heftig zeg, veel sterkte!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 17:53

Wat een naar bericht Netjuh. Heel veel sterkte gewenst!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 17:55

Veel sterkte, wat rot :knuffel:

Krabburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 18:24

Netjuh, heel veel sterkte met het verwerken mentaal en lichamelijk.

Domi, snap dat je je zorgen maakt, maar het kan per echo verschillen. De ene keer is iets kleiner of korter en de echo daarna is dat dan ineens weer bij getrokken.

Hier komt de baby de eerste maanden/eerste jaar naast ons te liggen. Eerst in de co sleeper en daarna in het ledikant.
Scheelt weer het babykamertje klaarmaken :Y)

Ik voel de baby nu sinds een kleine weekje heel goed. Elke dag wel meerdere keren. Dat is dan ineens zoveel geruststelling. Helemaal aangezien ik geen klachten meer heb en ook mijn buik nog zo goed als niet gegroeid is. Wel fijn, elke dag toch even een teken van leven <3

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 18:55

Wat een afschuwelijk nieuws netjuh6! Heel veel sterkte de komende tijd! :knuffel:

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:00

Wat verdrietig Netjuh.. veel sterkte komende tijd

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 20:00

Hier al mensen een idee voor welke kinderwagen ze gaan en waarom? Ik zie door de bomen het bos niet meer haha

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 20:11

Zira1994 schreef:
Hier al mensen een idee voor welke kinderwagen ze gaan en waarom? Ik zie door de bomen het bos niet meer haha

Mijn tip is ga echt proefrijden. Mijn man is lang en bleek bij heel veel wagens zijn benen te stoten. Ik zelf had als voorwaarde grote luchtbanden omdat we graag op veel verschillende terreinen willen kunnen rijden en met 1 hand de wagen in hoogte kunnen verstellen zodat we de wagen gemakkelijk aan elkaar over kunnen geven. Uiteindelijk zijn wij toen bij een Dubatti uitgekomen, maar ik vond sommige wagens die op voorhand mijn interesse hadden gammel of voor 1 van ons niet lekker lopen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 20:19

Hier zijn we ook gaan proefrijden toen ik zwanger was van ons zoontje. Mijn voorwaarde was dat de kinderwagen makkelijk mee kon het bos in, gezien ik naast het bos woon. Uiteindelijk de Bugaboo Fox geworden, maar dit was ook vanwege een flinke korting die het merk destijds had.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 20:21

Wat fijn dat je de baby nu voelt Krabburger. Ik snap dat het je gerust stelt. En ik vind het zelf ook altijd wel gezellig als ik merk dat de baby lekker aan het rommelen is daarbinnen.

Wij hebben een Joolz Day 3, tweedehands gekocht destijds. Ook omdat mijn man lang is inderdaad. Omdat ik bij onze dochter midden in een Corona lockdown zwanger was konden we dus nergens uitproberen in een winkel. Dus ik heb bij vriendinnen die toen al kinderen hadden kinderwagens uitgeprobeerd. Maar proefrijden lijkt me inderdaad de beste tip! Wij zijn heel tevreden met onze Joolz (maar ik vind ze nieuw wel echt flink aan de prijs).

Ik was gisteren ook nog even heel erg geschrokken. We waren afgelopen weekend op vriendenweekend en gingen op een tandem fietsen. Ik weet nog steeds niet wat er precies gebeurde, maar volgens mij verloren we ons evenwicht en toen vielen we zo met fiets en al de dijk af. Direct daarna naar het ziekenhuis gereden, maar met de baby was alles gelukkig goed. Ik voelde hem op dat moment niet omdat meneer recht in mijn placenta lag te trappen. Verder lijk ik er redelijk goed vanaf te zijn gekomen, op wat kneuzingen en spierpijn na. Zo te voelen ben ik vooral op mijn linker schouder gevallen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 20:37

Oh wat schrikken Marlou! Fijn dat alles goed is met de kleine!

Mijn tip is iets anders wbt kinderwagen. Marktplaats is je beste vriend. _O-
Wij hebben een Mutsy evo, compleet van marktplaats en gezien Mutsy stopte stonden er ook artikelen op van mensen die dingen van dat merk hadden opgekocht. Op die manier had ik heel goedkoop een nieuw zitje kunnen krijgen. :)
We hebben nu wel een nieuwe duobuggy (zitjes naast elkaar) gekocht van Deryan. Die was een tijdje geleden flink in de aanbieding.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 22:31

Vandaag de 20 weken echo gehad ( zaterdag echt 20 weken ) en alles was netjes. Mijn bloeddruk was netjes. Ukkie was goedgekeurd, gesloten rugje, geen hazenlipje, vingertjes en teentjes netjes.

Voel de kleine alleen niet omdat de placenta er precies voorligt. Niet bij de uitgang zeg maar alleen ook niet zo dat je de kleine goed kan voelen nu. Maar zolang de kleine gezond is, vindt ik het allemaal goed.

Ben dus weer tevreden en enorm trots. Opmeten ging al niet meer haha

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 23:00

Wij hebben een Joolz Day+. We hadden van alles geprobeerd en waren eigenlijk met veel merken tevreden. Toevallig liepen we tegen een showmodel aan in mijn favo kleur die flink afgeprijsd was, dus toen hebben we die gekocht.

Voor nu ben ik vooral aan het dubben wat handig is.

Mijn dochtertje is echt net twee als de tweede komt. Er zitten 11 dagen tussen haar verjaardag en de uitgerekende datum. Wel of geen duo wagen, en waar moeten we dat ding dan in godsnaam kwijt. Iemand tips? Ik weet ook niet tot wanneer we de wagen voor haar willen gebruiken. Ze loopt nu ongeveer een maandje (ze is 18 maanden).

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 23:24

Zelfde verhaal hier Sannens! Joolz day+ showmodel met flinke korting :D

Wij hebben hier enorme twijfel over de juiste autostoel. Wel advies/demonstratie gekregen in een winkel en zij verwees ons vooral naar Cybex . Wel erg duur. Duidelijk aan haar te merken dat ze minder te spreken was over Maxi Cosi, bijv dat die gewoon minder soepel draait enzo.
Zouden jullie een autostoeltje ook tweedehands durven kopen? Ivm veiligheid enzo
Draaibaar lijkt ons wel heel ideaal

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 23:40

Wat fijn een goed echo sweetgirl!
Ik heb ook een lichte voorkeur voor Joolz, maar nergens op gebaseerd behalve dat ik die mooi vind haha

Ik wil ook graag een draaibare maxicosi/ autostoel. Heb nu die van maxicosi op het oog omdat je die ook nog uit kan schuiven. Dat soort dingen vind ik ook lastig Pieneappel. Wat als die mensen een ongeluk hebben gehad ermee, maar aan de andere kant. Hoe groot is die kans…

Krabburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:16

Marlou, tjonge dan schrik je zeg! :oo gelukkig met de baby wel alles goed. Je zult wel beurs zijn nu.

Sweetgirl, wat fijn een goede 20 weken echo.

Sannens, is een meerijzitje eventueel iets? Dan kan je dochtertje wel stukjes zitten als ze wil, en hoef je niet helemaal een duo wagen aan te schaffen.

Wij hebben toen een bugaboo via marktplaats gekocht. Heerlijke wagen om mee te lopen dus gebruiken die nu opnieuw.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:26

Wat schrikken zeg Marlou! Gelukkig met een sisser afgelopen. Je zal wel goed stijf zijn nu?

Hier ook de tip om tweedehands te kijken. Wij hebben zo de maxi cosi mura 3 in 1, incl meerijplankje, regenhoes, parasol,... voor een super klein prijsje en helemaal netjes nog. Onze maxi cosi voor in de auto is ook tweedehands maar via familie dus dat vertrouwden we wel dat ze echt de waarheid spraken en er geen ongelukken gebeurd waren.

Verder wel tevreden over die maxi cosi mura, hij kan heel goed 'offroad' rijden (dikke brede banden) wat hier wel nodig is op de boerenbuiten. Enkel het mandje onderin is wat weinig plaats, dat zou ik achteraf anders gekozen hebben. Dus tip voor first time moms: zo'n ruim mandje onderin is echt super handig!

@Krabburger: fijn gevoel he de baby zo vaak voelen!

@sweetgirl: proficiat met de goeie 20 weken echo!

@Sannens: wij gaan het proberen met een meerijplankje. Ons zoontje kan al wel vrij goed stappen (net 2 jaar oud nu) maar voor lange wandelingen zit hij nog wel graag in de buggy.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:37

Ik vond zelf de maxi Cosi wagens heel hoog en lomp ogen. Ik ben niet klein en m’n vriend ook niet, maar met de wieg erop was het echt een gevaarte ofzo haha.

De nieuwe Joolz Day heeft die balk over de boodschappen mand niet meer, jaloersmakend haha, daardoor kan je er nog meer zooi in kwijt.

@Krabburger ik denk dat we tzt zo’n meerijdzitje maar gaan proberen. Kijken of m’n dochter dat wat vindt dan.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:41

Sannens schreef:
Ik vond zelf de maxi Cosi wagens heel hoog en lomp ogen. Ik ben niet klein en m’n vriend ook niet, maar met de wieg erop was het echt een gevaarte ofzo haha.

:)) is ook wel een beetje zo!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:52

Qua autostoel hadden we eerst een oude maxi cosi pebbles met isofox, die gaan we nu ook weer gebruiken voor de tweede. Vond ik meer dan prima werken en heel handig dat die op de kinderwagen kan (met adapters op de musty evo, dit kan bij heel veel andere merk kinderwagens met adapters).
Mijn zoontje zit nu in de maxi cosi mica pro eco i-size. Die draait naar je toe en kan ook achterwaarts.
Ik vond al die dingen met naar je toe echt een beetje overdreven worden. Mijn lichaam werkt nog goed genoeg om mijn kind in en uit de auto te zetten. Dat de stoel naar me toe draait vind ik al luxe genoeg. :')

Sannens schreef:
Mijn dochtertje is echt net twee als de tweede komt. Er zitten 11 dagen tussen haar verjaardag en de uitgerekende datum. Wel of geen duo wagen, en waar moeten we dat ding dan in godsnaam kwijt. Iemand tips? Ik weet ook niet tot wanneer we de wagen voor haar willen gebruiken. Ze loopt nu ongeveer een maandje (ze is 18 maanden).

Mijn zoontje is 7 dagen na de uitgerekende datum jarig, wordt dan ook 2. Hoor van verschillende mensen dat ze heeel blij waren met de duowagen die ik nu heb gekocht. Mijn zoontje loopt al sinds februari los, maar als ik die bv in de dierentuin los laat lopen dan rent hij weg en mag ik er achteraan gaan. Ik ga dat echt niet met zo'n plankje proberen.. := Ik heb er nog net adapters bij kunnen krijgen voor de maxi cosi, die worden nu niet meer gemaakt. De duo wagen zelf is ingeklapt ongeveer even groot als mijn kinderwagen nu, dus qua ruimte valt het best mee.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:54

Wij hebben nog geen idee welke kinderwagen we willen, binnenkort maar eens wat uit gaan proberen. Willen wel gaan proberen 'm via marktplaats te scoren, zijn allebei goed in koopjesjagen ;) Fijn om jullie ervaringen in ieder geval vast te lezen!

@Krabburger Fijn dat je de baby zo goed voelt nu!

@Marlou zo wat schrikken zeg! Gelukkig dat alles goed gaat.

@Sweetgirl fijn dat de echo goed was!

Ik kan echt niet wachten tot de echo over 2 weken. Ik heb nergens last van (afgezien van mega gevoelige borsten :+) waardoor ik me op sommige momenten afvraag 'ben ik nog wel zwanger?'. Heel irritant. Of nouja ook wel weer heel fijn dat ik geen klachten heb, maar heel dubbel haha.

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:16

Ook ik kom me graag melden :D Afgelopen zondag was ik 12 weken zwanger, we zijn uitgerekend op 22 december <3 Wordt spannend met de kerst!

Netjuh, wat ontzettend verdrietig! Ik wens je veel sterkte komende tijd!

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:23

Hallo!
Mag ik mij hier ook nog melden?
Ik lees al een tijdje mee, omdat wij voor onze tweede gingen proberen.
Vorige week een positief streepje, dus nu 5 weken zwanger. Uitgerekend rond 11 februari denk ik. Dus ik ben nu wel de laatste.
Bij de eerste een keizersnede gehad, dus ik verwacht dat ik de 40 weken niet haal.
24 juni onze eerste echo. Dan 7 weken, maar we kregen het niet een week later gepland. :')
Ik ben een goede meelezer, maar een slechte meeschrijver, maar wil toch een poging doen omdat ik bij mn vorige zwangerschap veel steun haalde uit de verhalen van andere zwangeren van het bokt topic.
:)