Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MuSLi schreef:Het is heel wisselend. Ik denk dat het deels hormoongebonden is, maar ook inderdaad momenteel veel veranderingen in mijn leven. Dus is allemaal ook weer een beetje zoeken naar de juiste balans en ritme.
En een kwestie van accepteren dat je gewoon niet alles kunt eten wat los en vast zit. Maar dat je keuzes moet maken en dus het lekkerste moet kiezen, zodat je mind ook gerustgesteld wordt
Vandaag wel een uur hardgelopen, inclusief 2x4 minuten een flinke versnelling. Het was goed warm tijdens het rennen ooklekker zweten.
En wat balen van je e-bike en van jezelf. Hoe is het nu met jouw verwondingen?
bcd94 schreef:Hier vandaag voor het eerst het ontbijt overgeslagen, wat goede dingen over gelezen dus ik dacht maar eens even proberen, ging eigenlijk verbazingwekkend goed. Het moment waarop ik normaal ontbijt kwam m'n maag even in opstand maar was echt in no time vertrokken en verder tot de middag nergens last van gehad, is toch ook wel een gewoonte dat je op een bepaald moment van de dag eet eigenlijk heb ik sochtends nooit super veel trek, kan wel gewoon goed eten smorgens maar later op de dag is het veel moeilijker niet/minder te eten. Scheelt dus toch weer kcal die ik dan of op een ander moment kan eten of die ervoor gaan zorgen dat ik iets sneller afval hopelijk.
Ga het een tijdje proberen kijken hoe dat gaat maar de eerste dag was wel succesvol!
Josien_ schreef:Hier momenteel een flinke dip. Drukke tijd met veel leuk en gezellige activiteiten, maar ook weinig tijd om gezond te eten en sporten.
Daarnaast ben ik erg moe en dat is altijd een grote valkuil want dan wil ik continue eten.
Het afvallen staat dan ook stil en ben eerder juist weer een kilo aangekomen helaas.
Aight schreef:heel herkenbaar dit.. drie (meerdaagse) festivals én veel afspraken met vrienden... Blijft dan lastig om onder mn kcal doel te blijven
Aight schreef:Josien_ schreef:Hier momenteel een flinke dip. Drukke tijd met veel leuk en gezellige activiteiten, maar ook weinig tijd om gezond te eten en sporten.
Daarnaast ben ik erg moe en dat is altijd een grote valkuil want dan wil ik continue eten.
Het afvallen staat dan ook stil en ben eerder juist weer een kilo aangekomen helaas.
heel herkenbaar dit.. drie (meerdaagse) festivals én veel afspraken met vrienden... Blijft dan lastig om onder mn kcal doel te blijven
tiwi1969 schreef:1 kg in de week is op Lange termijn wel ambitieus.
Ik ben in 24 weken 21 kg kwijt en dat met 1 x per maand wegen en 3x per week een groepstraining sporten.
Wel ben ik in mijn voeding behoorlijk zorgvuldig met af en toe een smokkeldag met ongezond avondeten of een gebakje met een feestje.
Mijn eetplan geeft houvast:
‘s morgens een kleine banaan met magere kwark en een mengsel van gepofte quinoa, zonnebloempitten en kokosvlokken voor wat meer bite en gezonde vetten. Variatie ander fruit of rood fruit erbij. De banaan is best essentieel omdat die energie en vulling geeft om de dag te beginnen.
Bij de koffie een plak ontbijtkoek
Luncht twee volkorenbrood met 30+ kaas en halfvolle boter. Variatie mager vlees of een ei met tomaten of andere groente op brood.
Voor het koken een volkorenbroodcracker met humus, kaas of ander beleg dat over is van de lunch.
Avondeten wat de pot schaft, klein bord, veel groente, langzaam eten.
Fruit na
Om 21 uur fruit kwark met magere kwark gemengd of magere kwark met light jam.
Wil ik nog wat snacken tussendoor dan pak ik wat groente of een gekookt ei als de avondmaaltijd wat minder eiwitten bevat.
Natuurlijk heb ik smokkeldagen, maar door deze basis kan ik steeds teruggrijpen naar gezond gedrag. En ik heb nooit echt honger.
Gezonde verwen dingen zijn zelf gerookte kipfilet en zelf gemaakte tonijnsalade voor op brood.
.
Ik kook zonder pakjes en zakjes en maak veel zelf zodat ik weet wat erin zit.