Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefsel2109

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 15:15

Het gaat nog wat sneller dan mijn bedoeling is, maar mede door het warme weer afgelopen dagen weinig gegeten en toen ging het wat (te) snel. De eerste 5 kilo zijn eraf. Nu 6 weken bezig met m'n voeding tracken *\o/* en het gaat tot nu toe zo makkelijk. Eet ook gerust minder voedzame dingen en plan dat ook gewoon in. Weet door alle jaren als ik mezelf alles verbied ik er juist cravings naar krijg en dan dat juist ga eten, maar dan ook echt veel te veel..

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 17:55

Wat super Eefsel! Hoe doe je dat, dat inplannen? Weet je dan al van tevoren waar je trek in hebt?

Hier best een dip gehad, ik heb het enorm druk op m’n werk en kom daar mentaal dan nu ook niet los van. Doordat m’n e-bike gerepareerd moet worden fiets ik minder. En paardje van stalgenootje wat ik m’n pete-paard noem ging hard achteruit en moest worden ingeslapen. Dat alles zorgt dat er een knop in m’n hoofd omgaat en ik teveel en ongezond ga eten. Lukt me nog niet zo goed om met dat soort tegenslag om te gaan.
Gelukkig gaat het de laatste dagen alweer stukken beter ondanks dat ik 2 avonden op rij concerten had, gister zelfs broodjes en fruit meegenomen en alle verleidingen weerstaan…hielp ook wel dat er duizenden mensen om je heen staan en je niet je goede plekje wil kwijtraken :+

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 19:37

Goed bezig eefsel! :D
Sterkte pallatin. :(:) Ik herken wel wat je zegt hoor over meer gaan eten bij bepaalde gebeurtenissen. Maakt niet uit, gewoon de volgende dag weer opnieuw beginnen als je je daar goed genoeg voor voelt!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 15:37

Hi dames, hoe gaat het met jullie? Ik heb vrijdag lekker gelest met m’n paard; ik was in dit geval vermoeider dan m’n paard :D Ik moest oefeningen in contragalop doen, paard deed t supergoed maar ik was af en toe qua hulpen helemaal de draad kwijt. Gister met de auto naar stal en op de terugweg dikke dikke file…ik mis m’n E-bike enorm :j Vandaag ben ik dus maar gewoon oldschool met de gewone fiets gegaan, jaja! Toch 25 km weggetrapt en ging als een speer al zeg ik t zelf. Paardlief vandaag aan de longeerlijn gedaan want dan en fietsen en rijden is me wat te gortig. Eten gaat ook echt weer de goede kant op. Heb gister wel wat chipjes genomen maar gewoon een schaaltje en niet de hele zak! Hoera kleine overwinning! Hoop echt dat ik dit kan doorzetten.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 15:53

Goed bezig @Pallatin, klinkt als een mooie balans :) elektrische fiets kapot? Of wat is de reden dat je hem niet meer hebt?

Hier wisselt het heel erg. Paar dagen goed, paar dagen heel slecht. En dat gaat dan vooral om eten. Bewegen is eigenlijk nooit echt een probleem bij mij. Godzijdank :') anders was het soms nog veel erger geweest. Haha. Gisteren best een ok dag en vandaag tot nu toe ook. Daar maar aan vast houden :Y) en dag voor dag bekijken...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 18:00

Lekker bezig Pallatin, goed dat je jezelf zo herpakt hebt.

Eten vond ik met het warme weer toch wel wat lastiger. En er is zoveel lekker zomerfruit dat ik het lastig vind om daar niet in los te gaan. Gezond maar wel veel suikers natuurlijk.
Beweging zit wel goed, lekker vroeg gesport dus dat liep mooi door en dit weekend druk met de tuin. De buren hebben een nieuwe schutting gezet op de grens. Niet het meest handige moment als alles groeit en bloeit en ondanks dat het vanaf hun kant ging had ik er best veel werk mee om de tuin weer netjes te krijgen. Daarnaast had ik binnenzetdienst bij de paarden. Die staan meest in de weides en dan is dat toch wat meer stappen dan wanneer ze op de paddock staan.

Nu geniet ik van mijn uitzicht op mijn gezonde tuin terwijl ik wacht op mijn kebab schotel.
Te moe om te koken nu.

Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 19:41

Oh Tiwi! Wat een mooie tuin!! :wow: en je hebt wel eer van je werk want alles ziet er supernetjes uit. Bij ons moet de schutting ook vervangen worden maar er wonen egels in het huisje wat we er pal naast hebben gezet dus wil ze niet storen :')
Qua zomerfruit zijn er toch ook best wat soorten die laag in calorieën zitten toch? Aardbeien, bessen, frambozen dat soort werk?
Ik moet ook een stukje lopen om de paarden van t land te halen dus loop ook meer dan in het :( paddockseizoen…vooral het poepscheppen op de wei is best een workout :D
Heb net t huis gepoetst en manlief was later thuis dus maar wat ovenfriet met rauwkost gegeten. Aardbeien met wat vla toe.

@Musli, ik heb een paar weken geleden een aanrijding gehad met m’n E-bike, ik was bont en blauw maar nog erger: flinke schade aan m’n fiets, voorwiel is helemaal krom en m’n voorvork is ontwricht. :( Dus nu is t wachten op de onderdelen en de reparatie. Nog 2,5 week wachten :P
Dat t zo wisselt met goede en slechte dagen is bij mij ook. Kun jij dan herleiden waar dat door komt? Iet helemaal lekker in je vel?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 20:21

Het is heel wisselend. Ik denk dat het deels hormoongebonden is, maar ook inderdaad momenteel veel veranderingen in mijn leven. Dus is allemaal ook weer een beetje zoeken naar de juiste balans en ritme.

En een kwestie van accepteren dat je gewoon niet alles kunt eten wat los en vast zit. Maar dat je keuzes moet maken en dus het lekkerste moet kiezen, zodat je mind ook gerustgesteld wordt :P

Vandaag wel een uur hardgelopen, inclusief 2x4 minuten een flinke versnelling. Het was goed warm tijdens het rennen ook :\ lekker zweten.

En wat balen van je e-bike en van jezelf. Hoe is het nu met jouw verwondingen?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 21:32

MuSLi schreef:
Het is heel wisselend. Ik denk dat het deels hormoongebonden is, maar ook inderdaad momenteel veel veranderingen in mijn leven. Dus is allemaal ook weer een beetje zoeken naar de juiste balans en ritme.

En een kwestie van accepteren dat je gewoon niet alles kunt eten wat los en vast zit. Maar dat je keuzes moet maken en dus het lekkerste moet kiezen, zodat je mind ook gerustgesteld wordt :P

Vandaag wel een uur hardgelopen, inclusief 2x4 minuten een flinke versnelling. Het was goed warm tijdens het rennen ook : lekker zweten.

En wat balen van je e-bike en van jezelf. Hoe is het nu met jouw verwondingen?

Dat vind ik een mooie….helemaal waar (helaas….zouden we allemaal wel willen; eten naar t zin zonder bijwerkingen als zwaarder worden :+ )

Gezien jouw sportactiviteiten kun je denk ik ook wat meer hebben qua eten…ik zou nog geen 5 minuten kunnen hardlopen al hing m’n leven er van af :D Fietsen is meer m’n ding.
Met mij gelukkig weer heel prima sinds de val. Ik ben er goed vanaf gekomen gezien de smak die ik heb gemaakt. Elleboog deed het meest zeer de eerste dagen en heb fikse spierpijn gehad, maar t gebeurde op een zondag en zat woensdag weer te paard, dus alleen maandag en dinsdag beetje rustig aan gedaan. Lief dat je er naar vraagt. :j

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 21:43

Hier vandaag voor het eerst het ontbijt overgeslagen, wat goede dingen over gelezen dus ik dacht maar eens even proberen, ging eigenlijk verbazingwekkend goed. Het moment waarop ik normaal ontbijt kwam m'n maag even in opstand maar was echt in no time vertrokken en verder tot de middag nergens last van gehad, is toch ook wel een gewoonte dat je op een bepaald moment van de dag eet eigenlijk heb ik sochtends nooit super veel trek, kan wel gewoon goed eten smorgens maar later op de dag is het veel moeilijker niet/minder te eten. Scheelt dus toch weer kcal die ik dan of op een ander moment kan eten of die ervoor gaan zorgen dat ik iets sneller afval hopelijk.
Ga het een tijdje proberen kijken hoe dat gaat maar de eerste dag was wel succesvol!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 22:49

bcd94 schreef:
Hier vandaag voor het eerst het ontbijt overgeslagen, wat goede dingen over gelezen dus ik dacht maar eens even proberen, ging eigenlijk verbazingwekkend goed. Het moment waarop ik normaal ontbijt kwam m'n maag even in opstand maar was echt in no time vertrokken en verder tot de middag nergens last van gehad, is toch ook wel een gewoonte dat je op een bepaald moment van de dag eet eigenlijk heb ik sochtends nooit super veel trek, kan wel gewoon goed eten smorgens maar later op de dag is het veel moeilijker niet/minder te eten. Scheelt dus toch weer kcal die ik dan of op een ander moment kan eten of die ervoor gaan zorgen dat ik iets sneller afval hopelijk.
Ga het een tijdje proberen kijken hoe dat gaat maar de eerste dag was wel succesvol!

Hier was ik nooit zo'n ontbijter. Met scheiding en klussen was dat nog erger. Kreeg niks weg en daardoor echt gaan eten als ik honger kreeg. Nu zit ik nog steeds in dat ritme. Rond 10 dwing ik mezelf wat te eten en zeker op het werk is het eerder 11.00. Maar ineens krijg ik ook echt honger en moet ik niet te lang wachten anders word ik misselijk.
Ik vind het makkelijker de dag door te komen. Als ik eenmaal begin met eten dan blijft die drang. Ben benieuwd over een poosje.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:31

Hier momenteel een flinke dip. Drukke tijd met veel leuk en gezellige activiteiten, maar ook weinig tijd om gezond te eten en sporten.
Daarnaast ben ik erg moe en dat is altijd een grote valkuil want dan wil ik continue eten.
Het afvallen staat dan ook stil en ben eerder juist weer een kilo aangekomen helaas.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 12:12

Probeer even op de rem te trappen Josien. Misschien wat minder activiteiten en wat meer tijd en aandacht voor jezelf. Gezond eten is wat jouw lichaam nodig heeft, daar krijg je uiteindelijk meer energie van dan snelle suikers.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 12:40

Josien_ schreef:
Hier momenteel een flinke dip. Drukke tijd met veel leuk en gezellige activiteiten, maar ook weinig tijd om gezond te eten en sporten.
Daarnaast ben ik erg moe en dat is altijd een grote valkuil want dan wil ik continue eten.
Het afvallen staat dan ook stil en ben eerder juist weer een kilo aangekomen helaas.

heel herkenbaar dit.. drie (meerdaagse) festivals én veel afspraken met vrienden... Blijft dan lastig om onder mn kcal doel te blijven

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 12:49

Aight schreef:
heel herkenbaar dit.. drie (meerdaagse) festivals én veel afspraken met vrienden... Blijft dan lastig om onder mn kcal doel te blijven

Dit precies. Komend weekend weer een lang weekend festival op Ameland. Wel een relatief sportief festival, maar met foodtrucks. Dan weet je het wel :+ In ieder geval het goede voornemen om flink water te drinken ipv alcohol of frisdrank. dat scheelt alweer een hoop op de lijst.

Deze week nu dus verder echt heel goed kijken naar wat ik naar binnen werk en hoeveel ik aan het verbranden ben. Ik begon dit jaar heel goed met een paar kilo's eraf, maar die zitten er na een all inclusive ook echt wel weer aan.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:54

Aight schreef:
Josien_ schreef:

Precies dit!
En Tiwi, dat is natuurlijk een goed advies maar ik krijg juist energie van sociale dingen. Toch probeer ik het echt af te wisselen normaliter, maar nu komt er deze maand even wat meer bij elkaar.
Dan is het kiezen tussen rust nemen of sporten/mealpreppen, dat maakt het lastig om weer in de flow te komen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 17:51

Het is ook gewoon veel makkelijker als je in een dagelijks ritme zit en je alleen thuis en op kantoor bent. Niet uit eten, geen sociale bijeenkomsten, geen festivals en activiteiten die ervoor zorgen dat je niet thuis kunt eten :')

Maar helaas, zo werkt het leven niet :P en maar goed ook: want dat zou best wel een saai leven zijn. Ik herken het overigens volledig! Ik moet ook echt even goed opletten..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 23:49

Hier vanuit co ouderschap ineens weer tijd om te sporten en af en toe eens uit te rusten van fulltime mama zijn. Sinds half mei woon ik op mezelf en sinds vorige week sport abbonement gestart. In mijn week met kind kan ik op 2 ochtendne gaan als hij op school zit, andere week in theorie 6 avonden de tijd en werk maar 3 dagen.. dan is mijn zoontje van wo op do bij mij alleen. Dus geen excuus meer.

Nadeel is dat ik niet meer zoveel kan fietsen want werk is tever weg nu. Was al fanatiek begonnen met veel borrelen en uit eten dus de kilo's die ik kwijt was met stress en klussen zitten er weer aan :D . Maar wel besloten nu de mind set om te gooien. 1 avond in de 2 weken echt lekker borrelen en de rest gewoon weer pas op de plaats.

Komende week start ook de vakantie periode maar mijn weken zijn gek ingericht met afwisselend werken en thuis. De weken dat ik mijn zoontje niet heb ga ik lekker sporten. De andere weken zijn we bij de caravan dus nog niet helemaal in mijn ritme. Deze week wil ik als aftrap 4 x gaan. Even in ritme en motivatie komen. Plan js uiteindelijk 2 x minimaal in week met mijn zoontje (hij kan eventueel een uurtje spelen bij de sportschool in de Kids club) dus dan zou een 3e keer kunnen en ik wil voor nu minimaal 3 x gaan in de tijd alleen. Doel is strakker worden en nu echt de laatste zwangerschaps kilo's eraf te werken.
Merk wel dat het mij mentaal echt zo goed doet al plus ze hebben een bubbelbad voor na het sporten :):) . Het is een gekke tijd geweest maar mentaal ook echt wennen van gemis van kind. Maargoed ipv emo eten op de bank is gaan sporten misschien beter.
Plus als ik mijn vrijgezellen sociale leven zo blijf voortzetten moet er beweging komen.

Mijn mountainbike in ieder geval even wegbrengen ook naar de fietsen maker voor een opknapbeurt. Kan die ook op rustige dagen van stal.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 08:47

Heey iedereen!

Ik ben een poosje niet zo actief geweest in dit topic. Mijn hoofd zit een beetje vol met van alles.

Inmiddels 11 kg afgevallen.

Ik hoop dat het goed gaat bj iedereen. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:06

Zo, 11 kilo! Netjes! Lekker bezig Tallie!

Steenbok veel succes :D

Ik sliep bij mijn vriend vannacht en nu heb k op het werk geen worteltjes om weg te knagen _O- vanavond dus maar wortelknagen als snack :+ Ik probeer ipv koekjes wat komkommer, wortel etc te pakken. Goed voor mijn groentebehoefte en tegen snackdrang. Worteltje en komkommer gaan dus ook lekker mee naar het festival _O-

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:48

tiwi1969 schreef:
1 kg in de week is op Lange termijn wel ambitieus.
Ik ben in 24 weken 21 kg kwijt en dat met 1 x per maand wegen en 3x per week een groepstraining sporten.
Wel ben ik in mijn voeding behoorlijk zorgvuldig met af en toe een smokkeldag met ongezond avondeten of een gebakje met een feestje.

Mijn eetplan geeft houvast:

‘s morgens een kleine banaan met magere kwark en een mengsel van gepofte quinoa, zonnebloempitten en kokosvlokken voor wat meer bite en gezonde vetten. Variatie ander fruit of rood fruit erbij. De banaan is best essentieel omdat die energie en vulling geeft om de dag te beginnen.

Bij de koffie een plak ontbijtkoek

Luncht twee volkorenbrood met 30+ kaas en halfvolle boter. Variatie mager vlees of een ei met tomaten of andere groente op brood.

Voor het koken een volkorenbroodcracker met humus, kaas of ander beleg dat over is van de lunch.

Avondeten wat de pot schaft, klein bord, veel groente, langzaam eten.

Fruit na

Om 21 uur fruit kwark met magere kwark gemengd of magere kwark met light jam.

Wil ik nog wat snacken tussendoor dan pak ik wat groente of een gekookt ei als de avondmaaltijd wat minder eiwitten bevat.

Natuurlijk heb ik smokkeldagen, maar door deze basis kan ik steeds teruggrijpen naar gezond gedrag. En ik heb nooit echt honger.

Gezonde verwen dingen zijn zelf gerookte kipfilet en zelf gemaakte tonijnsalade voor op brood.
.
Ik kook zonder pakjes en zakjes en maak veel zelf zodat ik weet wat erin zit.

Jeetje wat knap! Ik vind magere kwark echt een straf om te eten, dat krijg ik gewoon niet weg. Had je een bepaald doel om zo snel af te vallen?

Ik ben inmiddels van de volle zuivelproducten af, dus koffie met halfvolle melk, toetje halfvolle yoghurt, etc. Verder eet ik graag groente en haal ik regelmatig de 400-500 gram per dag wel. Sporten om de dag een half uur krachttraining, hardlopen en fietsen een beetje wanneer ik zin heb. De weegschaal laat nog niet veel verschil zien helaas, maar ik ben pas net begonnen. Gister ook een bloedafname laten doen, om trage schildklier etc uit te sluiten.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:53

Magere kwark vind ik ook oprecht niet te doen, maar aangelengd met wat halfvolle yoghurt gaat het prima. Dus eventueel kan je dat proberen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:09

ik vind magere kwark ook smerig, vroeger deed ik er dan suiker of honing bij. Tegenwoordig een flavor powder van een sportmerk, nu is het net een toetje.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:15

Ja die flavor powders zijn echt een geschenk uit de hemel. Als ik naar bed ga heb ik al zin in mijn kwark in de ochtend. :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:26

Magere producten at ik jaren terug in m'n strakke dieet veel. Maar trekt mij momenteel ook niet zo. Lekker is het niet. Eet nu ook volle yoghurt als ontbijt. Echt lekkerder. Twijfel wel om gewoon volle kwark te halen. Maar zal wel veel kcal schelen gok ik.