en het gaat tot nu toe zo makkelijk. Eet ook gerust minder voedzame dingen en plan dat ook gewoon in. Weet door alle jaren als ik mezelf alles verbied ik er juist cravings naar krijg en dan dat juist ga eten, maar dan ook echt veel te veel..                                                         Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
 en het gaat tot nu toe zo makkelijk. Eet ook gerust minder voedzame dingen en plan dat ook gewoon in. Weet door alle jaren als ik mezelf alles verbied ik er juist cravings naar krijg en dan dat juist ga eten, maar dan ook echt veel te veel..                                                         

Ik herken wel wat je zegt hoor over meer gaan eten bij bepaalde gebeurtenissen. Maakt niet uit, gewoon de volgende dag weer opnieuw beginnen als je je daar goed genoeg voor voelt!                                                         
 Ik moest oefeningen in contragalop doen, paard deed t supergoed maar ik was af en toe qua hulpen helemaal de draad kwijt. Gister met de auto naar stal en op de terugweg dikke dikke file…ik mis m’n E-bike enorm  
  Vandaag ben ik dus maar gewoon oldschool met de gewone fiets gegaan, jaja! Toch 25 km weggetrapt en ging als een speer al zeg ik t zelf. Paardlief vandaag aan de longeerlijn gedaan want dan en fietsen en rijden is me wat te gortig. Eten gaat ook echt weer de goede kant op. Heb gister wel wat chipjes genomen maar gewoon een schaaltje en niet de hele zak! Hoera kleine overwinning! Hoop echt dat ik dit kan doorzetten.                                                         
 elektrische fiets kapot? Of wat is de reden dat je hem niet meer hebt?
 anders was het soms nog veel erger geweest. Haha. Gisteren best een ok dag en vandaag tot nu toe ook. Daar maar aan vast houden  
  en dag voor dag bekijken...                                                         

en je hebt wel eer van je werk want alles ziet er supernetjes uit. Bij ons moet de schutting ook vervangen worden maar er wonen egels in het huisje wat we er pal naast hebben gezet dus wil ze niet storen 

paddockseizoen…vooral het poepscheppen op de wei is best een workout 

Dus nu is t wachten op de onderdelen en de reparatie. Nog 2,5 week wachten 

lekker zweten.MuSLi schreef:Het is heel wisselend. Ik denk dat het deels hormoongebonden is, maar ook inderdaad momenteel veel veranderingen in mijn leven. Dus is allemaal ook weer een beetje zoeken naar de juiste balans en ritme.
En een kwestie van accepteren dat je gewoon niet alles kunt eten wat los en vast zit. Maar dat je keuzes moet maken en dus het lekkerste moet kiezen, zodat je mind ook gerustgesteld wordt
Vandaag wel een uur hardgelopen, inclusief 2x4 minuten een flinke versnelling. Het was goed warm tijdens het rennen ooklekker zweten.
En wat balen van je e-bike en van jezelf. Hoe is het nu met jouw verwondingen?
 )
 Fietsen is meer m’n ding.
                                                         bcd94 schreef:Hier vandaag voor het eerst het ontbijt overgeslagen, wat goede dingen over gelezen dus ik dacht maar eens even proberen, ging eigenlijk verbazingwekkend goed. Het moment waarop ik normaal ontbijt kwam m'n maag even in opstand maar was echt in no time vertrokken en verder tot de middag nergens last van gehad, is toch ook wel een gewoonte dat je op een bepaald moment van de dag eet eigenlijk heb ik sochtends nooit super veel trek, kan wel gewoon goed eten smorgens maar later op de dag is het veel moeilijker niet/minder te eten. Scheelt dus toch weer kcal die ik dan of op een ander moment kan eten of die ervoor gaan zorgen dat ik iets sneller afval hopelijk.
Ga het een tijdje proberen kijken hoe dat gaat maar de eerste dag was wel succesvol!
Josien_ schreef:Hier momenteel een flinke dip. Drukke tijd met veel leuk en gezellige activiteiten, maar ook weinig tijd om gezond te eten en sporten.
Daarnaast ben ik erg moe en dat is altijd een grote valkuil want dan wil ik continue eten.
Het afvallen staat dan ook stil en ben eerder juist weer een kilo aangekomen helaas.
Aight schreef:heel herkenbaar dit.. drie (meerdaagse) festivals én veel afspraken met vrienden... Blijft dan lastig om onder mn kcal doel te blijven
 In ieder geval het goede voornemen om flink water te drinken ipv alcohol of frisdrank. dat scheelt alweer een hoop op de lijst.Aight schreef:Josien_ schreef:Hier momenteel een flinke dip. Drukke tijd met veel leuk en gezellige activiteiten, maar ook weinig tijd om gezond te eten en sporten.
Daarnaast ben ik erg moe en dat is altijd een grote valkuil want dan wil ik continue eten.
Het afvallen staat dan ook stil en ben eerder juist weer een kilo aangekomen helaas.
heel herkenbaar dit.. drie (meerdaagse) festivals én veel afspraken met vrienden... Blijft dan lastig om onder mn kcal doel te blijven

en maar goed ook: want dat zou best wel een saai leven zijn. Ik herken het overigens volledig! Ik moet ook echt even goed opletten..                                                         
 . Maar wel besloten nu de mind set om te gooien. 1 avond in de 2 weken echt lekker borrelen en de rest gewoon weer pas op de plaats.
 . Het is een gekke tijd geweest maar mentaal ook echt wennen van gemis van kind. Maargoed ipv emo eten op de bank is gaan sporten misschien beter.

vanavond dus maar wortelknagen als snack 
 Ik probeer ipv koekjes wat komkommer, wortel etc te pakken. Goed voor mijn groentebehoefte en tegen snackdrang. Worteltje en komkommer gaan dus ook lekker mee naar het festival 
                                                         tiwi1969 schreef:1 kg in de week is op Lange termijn wel ambitieus.
Ik ben in 24 weken 21 kg kwijt en dat met 1 x per maand wegen en 3x per week een groepstraining sporten.
Wel ben ik in mijn voeding behoorlijk zorgvuldig met af en toe een smokkeldag met ongezond avondeten of een gebakje met een feestje.
Mijn eetplan geeft houvast:
‘s morgens een kleine banaan met magere kwark en een mengsel van gepofte quinoa, zonnebloempitten en kokosvlokken voor wat meer bite en gezonde vetten. Variatie ander fruit of rood fruit erbij. De banaan is best essentieel omdat die energie en vulling geeft om de dag te beginnen.
Bij de koffie een plak ontbijtkoek
Luncht twee volkorenbrood met 30+ kaas en halfvolle boter. Variatie mager vlees of een ei met tomaten of andere groente op brood.
Voor het koken een volkorenbroodcracker met humus, kaas of ander beleg dat over is van de lunch.
Avondeten wat de pot schaft, klein bord, veel groente, langzaam eten.
Fruit na
Om 21 uur fruit kwark met magere kwark gemengd of magere kwark met light jam.
Wil ik nog wat snacken tussendoor dan pak ik wat groente of een gekookt ei als de avondmaaltijd wat minder eiwitten bevat.
Natuurlijk heb ik smokkeldagen, maar door deze basis kan ik steeds teruggrijpen naar gezond gedrag. En ik heb nooit echt honger.
Gezonde verwen dingen zijn zelf gerookte kipfilet en zelf gemaakte tonijnsalade voor op brood.
.
Ik kook zonder pakjes en zakjes en maak veel zelf zodat ik weet wat erin zit.