Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 16:51

MarliesV schreef:
Datum prikker ingevuld. Maar de 4e ga ik al met de dames fietsen en de 18e is in Hellendoorn de mtb routes andersom te fietsen. Dus blijven voor mij weinig data over.
Laten we maar is kijken wat er uit de prikker komt.

Veldslag om Norg 80km staat nog op mijn lijstje, even afhankelijk van het weer. Te warm dan ga ik niet. Zou wel een meetpunt zijn voor de Dutch Masters Haarle. Ook die staat nog op het lijstje. Twee jaar geleden ook gereden en stiekem jeukt het wel om dit jaar weer mee te doen....

Vandaag lekker 50km op de gravelbike. Twee buitjes maar verder droog, wel drukkend warm hier.

Leuk dat je ook meedoet aan de Veldslag *\o/*

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 17:28

Haha hold your horses, alleen als het niet warmer dan 25 graden is, want dan functioneer ik niet lichamelijk helaas. Doe mij wat dat betreft maar gewoon vorst of zo :+

Maar anders ff voor die tijd startnummers en zo uitwisselen *\o/*

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 18:55

Zebrastreep schreef:
Ik zou nog een lijstje maken voor een meeting ( het heeft even geduurd iets met uitstelgedrag en dan weer vergeten)

Ik zet de namen er van iedereen bij die het leuk lijkt om mee te gaan. Mochten mensen nog mee willen of afhaken is dat natuurlijk helemaal oké!
Leukste is denk ik als er een mtbgroep is en een wielrengroep zodat er voor iedereen een clubje is om aan te sluiten naar wens. Ik heb zelf bijv wel voorkeur voor een mtbgroep, maar bij te weinig aanmeldingen vind ik het ook niet erg om aan te sluiten bij een wielrengroep ( al ligt mijn tempo wel veel lager)

Aanmeldingen voor meeting
ikzelf ( zebrastreep)
MarliesV
Gothico
T2T
Maaikemuis
Laran
Thami

Als ik iemand ben vergeten, geeft even een seintje! Het is best lastig terug te lezen.

Ik ga denk ik voor het gemak maar een aantal data in een online datumprikker gooien zodat iedereen dat kan invullen met voorkeur. Zelf werk ik één keer in de twee weken beide dagen in het weekend.
Dan is een locatie nog handig om te bedenken, een centraal punt is natuurlijk handig waar voor beide soorten fietsen wat te doen is. Ik ken behalve de routes in Drenthe en de Veluwe nog niet zoveel dus als iemand ideeën heeft deel ze vooral.

Linkt naar data prikker: https://datumprikker.nl/pgxufjjq7gzt6uvc

Ik heb de data nu een beetje gezet op de weekenden dat ik vrij ben en nog niks gepland heb staan. Maar andere momenten zouden ook nog kunnen. In mijn vakantie ben ik 1,5 week op de Veluwe in ieder geval.

Ik heb als poll nog 2 locaties toegevoegd, maar daarin zouden we ook nog wat kunnen switchten uiteraard.

Wij hebben laatste week aug t/m 20 sept vakantie. Twijfelen nog tussen een weekje last minute niksen in de zon, of toch met de auto weg en fietsen in de Alpen of rondje Gardameer. Dus een meeting is lastig in te plannen, plus dat ik volgens mij als enige uit ZH moet komen :o Maar ik lees graag mee met de voorpret :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:35

Pill ingevuld .

Vandaag niet meer op de fiets gestapt .
In de ochtend tijd besteed aan huishouden , was , achterstallige administratie.
En toen was het weer al omgeslagen. Binnen fietsen had ik geen zin in . Dus de rest van de dag lekker chill verbracht .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 22:03

Ik heb de poll ook ingevuld!

Morgen weer fietsen, vandaag lekker aan de muur gehangen. En het gaat goed! Het voelt spannend, ook wel een beetje fragiel, maar ik heb geen pijn tijdens of na. Ik vind het grappig om te merken dat mijn lijf bewegingen heeft onthouden.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 06:54

Moet bij mij natuurlijk poll zijn en niet pill :=

Even een herinnering :o
14-9 is de oudste en grootste triatlon van Nederland <3
Geen evenement zonder vrijwilligers . Iemand hier uit de groep die het leuk vind
te helpen ?
Ikzelf ben posthoofd bij drankpost 4 bij het fietsen op die dag .
Zou het erg leuk vinden als iemand van jullie aansluit *\o/*
Je krijgt die dag een T-shirt , goodybag , lunch pakket , drinken etc .
Een onwijs leuke dag , en veel blije gezichten van atleten .
Met andere woorden , een groot feestje :D

https://challengefamily.volunteerlocal. ... /?id=81142
+ T_Verzorgingspost Fietsparcours 4

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:45

Ik heb de poll ook ingevuld, fietsen staat momenteel op een laag pitje. Druk druk.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 23:04

@Maaikemuis, Mijn fietsen hebben wel en geen namen. Mijn velomobiel die hier het bekendst is. (The GreenThing) Mijn trike (The Green Trike) mijn Chanmsin heeft geen naam, naast dat ik altijd de tweewieler zeg omdat de andere meer twee wielen heeft. En mijn eenwieler heeft ook geen naam.

@Marlies, Ik heb deze zaterdag vakantie. Ik moet wel mijn rust pakken eigenlijk. Mijn favoriete festival is ook binnenkort. Begin augustus altijd Castlefest dat voor mij de 15de keer is.

Ik had gisteravond wel een beetje pech. Ik drukte ineens de aan en uit knop van mijn GPS erin. Nu is hij zeker klaar en moet ik een nieuwe. Hopelijk nog binnen voor de vakantie.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 18:26

Vandaag een testrit gereden op de new and improved Eucalypta. Vanaf mijn favoriete startpunt in heel Nederland: Putten. Wat een feestje! Ze ziet er prachtig uit, maar vooral, ze heeft geen kraken, piepen, tikken en ander lawaai meer. En ze is opeens razendsnel geworden *\o/*

Dat was een leuk feestje in het bos vanmiddag :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:36

Whoop whoop Maaike .
Dat klinkt goed *\o/*
Happy for you +:)+

Ik was vandaag een rondje fietsen met Thami , was super gezellig .
En daar hoort dan ook koffie en taart bij :j , en een brutale huismus :=
Moest je oppassen anders jatte die zo je taartje van het bord .

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet niet of ik de “ gezamenlijke “ foto hier mag posten :o

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:50

Was een gezellige rit idd! En een nieuwe leuke koffiestop ontdekt, altijd leuk. Bij deze de gezamenlijke foto/ BeReal :)
Afbeelding

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:52

Oh hij is gek klein, misschien kan Time hem beter plaatsen, heb ik nog niet zoveel ervaring mee.

En Maaike ook lekker gefietst, dat was dus echt het wachten waard! Zo gaaf met een nieuwe fiets hè, ik zit met de mijne ook nog in de verliefde fase. Nog heel voorzichtig mee, tot de eerste kras waarschijnlijk..

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 21:36

Afbeelding

Koffie en taart *\o/* *\o/*

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:30

@maaikemuis wat fijn dat de fiets zo goed voelt!

@Time2Tri en Thami gezellig hoor. *\o/*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 07:41

Lekker gefietst dames, wat leuk!

Maaike, ik ga jou ff appen, ik ben op maandag altijd in Nijkerk en stop al rond 3 uur met werk, wellicht een keer te combineren met een ritje samen....

Hier gisteren weer mtb training gehad, zo lekker om te merken dat je na jaren nog steeds een stapje bijzet qua techniek, en dat dit ook echt op de routes ed helpt, zowel op de mtb als op de gravel.
En ik heb me inschreven voor de Veldslag om Norg, is het te heet dan ga ik wel de kortere afstand, maar ik heb me voor 80 ingeschreven. Gaat die lekker, dan schrijf ik me voor de 100 van de Dutch Masters in Haarle in.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-24 08:04

@ marlies, oeh leuk!!! Vanaf september ben ik de meeste maandagen vrij. Het bos in de herfst is mooi….

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 08:53

Ziet er gezellig uit dames! Koffie met appeltaart is altijd goed :j
Maaikemuis, wat fijn! Op naar veel mooie kilometers samen.
Gothico heb je je GPS al binnen?

Ik moet eigenlijk aan een nieuwe garmin. Deze is te snel leeg, of gaat in slaapstand. Super irritant.
Maar vind het een boel geld en zolang ik samen met m'n vent fiets, dan hoef ik behalve hartslag en snelheid toch niets te zien :o Wie weet gun ik het mezelf als kerstkadootje ofzo.

Gisteravond een lekker rondje gemaakt van 42 km. Was echt een fijne temperatuur zeg! Hier vandaag helaas bewolkt en af en toe een bui, dus hopelijk morgen/zaterdag weer op pad.

Fijne dag allemaal!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:00

Het wordt heel fijn weer het weekend om te fietsen Padoertje, dus dat moet lukken. Vandaag een rustdag is prima.

Welke Garmin heb je op het oog? Ik rijdt alles via Komoot/mobiel en die vent van mij met een Garmin. Overweeg om toch zelf ook iets dergelijks te kopen, maar hoor ook over Wahoo goede verhalen.

Maaike, leuk! Herfskleuren <3

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-24 09:10

Ik rij met een Garmin 830. Ik ben er enorm tevreden mee. Vooral omdat ik een enorme nerd ben en ontzettend kan genieten van cijfertjes en data. Oftewel, ik heb allerlei sensoren van Garmin die ik koppel aan die computer waardoor ik hartslag, snelheid, cadans, wattage, lichten en radar heb. En een kaart met route (anders kom ik nooit meer dat bos uit _O- ).

Niet dat ik er ook maar een meter beter door ga fietsen, maar ik word er wel gewoon heel blij van _O-

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 12:42

Ik heb ook de Garmin 830 .
Super tevreden mee , en z,n geld waard .
Compromisse maken doe ik niet graag , heb dan achteraf spijt van mijn aankoop .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 12:57

Mijn vent heeft ook de 830 idd, maar ik ben dan ook zo'n ei, dan wil ik er ook een vermogensmeter en zo bij :list: :x

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-24 13:03

Herkenbaar. Ik wordt enorm gefrustreerd wanneer dingen niet op elkaar aansluiten, niet connecten, etc. Garmin is echt fijn, ik heb zelden problemen. Ook routes maken is leuk en fijn.

En natuurlijk moest ik ook een powermeter hebben. Gewoon omdat ik daar heel blij van word.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 13:14

Goede verhalen over Garmin, ik hoor het wel eens anders.. mijn man heeft een (oudere) Garmin en ik ben team Wahoo. Bij de zijne kan je niet midden in een rit een nieuw gemaakte route inladen zonder de rit te stoppen, dat is wel stom.
Maar kan bij de nieuwere modellen wel waarschijnlijk?
Ik geloof wel dat de integratie tussen Garmin en Komoot beter is dan met Wahoo.
Ieder zo zijn eigen voorkeuren en ervaringen!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-24 14:25

Grappig, vriendin rijdt met een Wahoo en die drijft mij tot waanzin terwijl zij ermee fiets naast me. Ik vind dat systeem in vergelijking met mijn Garmin heel slecht compatible. Ritten die halverwege spontaan stoppen, sensoren die niet te koppelen zijn en een veiligheidstracking die soms niet wil.

Komoot heb ik minder ervaring mee, ik gebruik zelf vaak Ride with GPS.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:09

Ik hou echt van mijn Garmin, maar heb dan ook juist behoefte naar die cross sport compatibility. Ik heb een Garmin horloge, hartslagband en fietsnavigatie. Met het horloge en de hartslagband was het voor mij heel belangrijk dat je er mee kan zwemmen en dat er open water zwemmen mee te tracken is en dat de fietscomputer er makkelijk mee te syncen is zegmaar.

Ik had laatst problemen met het syncenvan mijn power meter, maar dat bleek een lege batterij te zijn toen ik even 2 minuten de tijd nam om er naar te kijken :')