Rug gebroken op vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-26 18:55

Het gaat met stapjes vooruit en achteruit.
We zijn al dagen bezig om de sondevoeding zo in te stellen dat ik het goed kan verdragen.
Nu gewisseld naar geconcentreerde voeding waardoor ik overdag de voeding krijg en in de nacht de pomp uit kan.
Overdag met afleiding en anti misselijkheid medicatie is het wel vol te houden maar ik had nachten niet geslapen omdat ik zo ziek werd van de voeding.
Afgelopen nacht eindelijk een keer meerdere uren achter elkaar geslapen.

Maar nu heb ik ook weer een urineweg infectie. Of nog steeds.
Maar om mij nu niet nog meer te belasten met medicatie, was het advies nu met veel drinken er zonder AB vanaf te komen.
Dan is het handig als je niet zo misselijk bent…
Heb er gelukkig weinig last van omdat ik mijn blaas sowieso niet voel.
Maar het zou misschien wel de steeds terug kerende koorts verklaren.

De vochtbalans blijft ook heel lastig en de kalium blijft stabiel laag.
Het doel is wel om geen iv vocht te krijgen want dan ben ik niet meer ontslag klaar en moet ik van de wachtlijst voor een revalidatie plekje af.
Dus nu ook af en toe extra vocht via de sonde als hij wordt doorgespoeld.

Mysa, volgens mij moet ik geen gebruik meer maken van de picclijn om naar het revalidatiecentrum te kunnen.
Of hij eruit moet weet ik niet, er is al wel gesproken over extra vocht toediening als dat nodig is als ik weer thuis en fit ben en tegen uitdroging aan zit.
Ik ben heel moeilijk te prikken dus nu is iedereen heel blij dat ie erin zit.

En Koeke, heel erg bedankt voor de geweldige Unicorn!
Hij is zoooo leuk en iedereen geeft hem een zetje als ze op mijn kamer zijn want dan danst ie zo leuk :))
Afbeelding

mysa
correspondent/vertaler

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:44

Fijn dat je wat hebt kunnen slapen, dat maakt veel verschil.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:53

Wat een leuke unicorn! :))

Wel balen van die urineweginfectie die niet weg wil :( Mijn duimen draaien nog steeds overuren voor je dat het snel beter gaat

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 21:42

Ups en downs dus. Lekker geslapen, dat zal deugd hebben gedaan.
En die eenhoorn is leuk! Blijven geloven in verbetering, hoor, en blijven genieten van de kleine dingetjes. Je doet dat uitstekend!

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:09

MarijeR schreef:
En Koeke, heel erg bedankt voor de geweldige Unicorn!
Hij is zoooo leuk en iedereen geeft hem een zetje als ze op mijn kamer zijn want dan danst ie zo leuk :))
Bedankt voor de foto, vind hem zelf ook leuk! Fijn dat ie in goede gezondheid gearriveerd is, niet niks voor hem onderweg in zo'n doos zonder luchtgaten. Als ie binnen 7 dagen de geest geeft moet je even pb'en. Dan komt er vervanging :j

Hoop dat je weer een beetje hebt kunnen slapen en dat je UWI aan de beterende hand is!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:45

Vandaag was het ondanks wat tegenslagen toch een super dag.
De fysio had bedacht dat ik met het mooie weer maar eens naar buiten moest gaan en van de zon genieten en de verpleging was het daar helemaal mee eens.
Vanmiddag werd er een rolstoel geregeld en heb ik ipv in de stoel naast het bed een uur buiten in de zon gezeten {:}

Afbeelding

Ook had de verpleging vanmorgen de tijd genomen om te helpen met douchen, dat was ook erg fijn.

De tegenslagen zijn dat ik toch weer aan het overgeven ben op de sondevoeding en dat mijn blaas dwars ligt en ik sinds gisteren helemaal niet meer kan plassen.
Dus vandaag weer een katheter erin en binnenkort moet de uroloog maar eens meekijken.
Op zich geen nieuw probleem maar de laatste keer dat ik dat had, is ruim 10 jaar geleden.
Katheter is gelukkig geen probleem voor de revalidatie dus daarvoor sta ik nog op de wachtlijst.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:55

Wat heerlijk voor je, even buiten zijn.

Leuk ook, dat je in dezelfde kleur als je sondevoeding bent. :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

Fijn zeg! Lekker in het zonnetje. Dat doet goed.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:21

Dat is wel lekker ja, zo even in het zonnetje. Dat geeft weer een beetje energie.
Wat verschrikkelijk dat je nu wéér moet overgeven! Hebben ze nu nog nieuwe ideeën daarvoor hoe ze dat op kunnen lossen voor je?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:38

Wat fijn dat ze je even "hebben uitgelaten"! :D

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:34

Wat heerlijk voor je MarijeR! Lekker even frisse lucht en zon in een aangename temperatuur. En hopelijk ook even een ander uitzicht :D . Het blijft mooi dus ik hoop voor je dat dit nog vaker kan. {:} En douchen zal ook echt lekker geweest zijn kan ik me voorstellen.