Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
linoleum schreef:Even snel voor Jojoni, ik zou zoeken op zwangerschap/pregnancy yoga of Pilatus op YouTube. Dan krijg je sowieso een geschikte oefening.
jojoni schreef:Hey Allemaal,
Even niet online geweest. Ondertussen al bijna 3 weken geleden t ongeluk gehad en mijn enkel blijft problemen geven. En daar heb ik t best moeilijk mee.. dus even geen zin gehad in bokt.
Ik heb wel alles meegelezen maar t is teveel om overal op te reageren![]()
Ik zag bij iemand een overleden oma, veel sterkte nog!
En diep respect voor degene die haar paarden nog zelf bekapte!
En welkom voor de nieuwe gezichten!
Wij weten ondertussen dat de buitenste ligamenten van mijn enkel zowieso gescheurd zijn. Dus de vraag is, of ik nog terug mag beginnen werken. En daar baal ik enorm van. Plus t feit dat ik nog altijd niets kan, waardoor er van alle kanten toch vermoedens zijn dat er nog meer is. Woensdag moet ik naar de huisarts en er wordt van alle kanten aangeraden om een doorverwijzing na een osteopaat (ofzo) aan te vragen en een scan. Maar ik weet niet of ze een scan maken ivm de zwangerschap nu...
Veel onduidelijkheid dus. En ik mis de buitenlucht, t werken daarin en de paarden en t bewegen![]()
. Even niet simpel.
Afgelopen vrijdag hebben wij de 20 weken echo gehad. Die was bij een andere gynaecoloog en daar klikte het precies niet zo mee. Ofwel was ze gewoon wat gestresd van de drukte..
Ze hebben dan alle maten genomen en alles bekeken en ze zeiden dat alles er normaal uitzag. Onze dochter woog al 350 gram.
Toch ook een opluchting om t hartje te horen na t ongeluk. Ze hebben destijds wel even gekeken maar ik heb t gevoel dat ik haar ineens minder voel en maakte me toch wel zorgen...
Maar t minder voelen kan natuurlijk ook omdat ik nu de hele dag lig en daardoor ook minder last heb van buikpijn en bandenpijn..
Ik kan nog goed op mijn zij slapen. Mijn enkel is daarbij vervelender dan mijn buik.
Op mijn buik slapen lukt niet meer zo goed. Maar dat kan mijn enkel zowieso ook niet aan...
Eilinora schreef:Jojoni oei dat is niet het beste nieuws....
Ik houdt het even hierbij want loop even met wat issues die mijn gedachten nogal overnemen.
Het boterd namelijk niet zo goed met mij en een collega, haar gedrag tegenover mij word met de dag erger en ik ben niet iemand die over zich heen laat lopen en gewoon wat zegt.
Vooral nu heb ik geen rem op wat ik zeg.
Deze persoon staat er wel bekend om om verhalen te verdraaien en een eigen waarheid eraan te breien.
Ze kan het niet zo goed hebben dat ik weerwoord heb heb ik het idee waardoor ik naar mijn gevoel op het moment een target voor haar ben.
Mijn emmertje is dus aardig vol en ondanks dat ze al is aangesproken dat ze zich niet zo moet bemoeien met iedereen gaat ze toch door.
Nu kwam de leidinggevende vrijdag bij mij dat ze van collega's (ik vermoedt dus die ene weer) heeft gehoord dat ik het werk allemaal niet aankan en ik constant klaag dat alles pijn doet.
Ik heb 1x gezegd wat last te hebben van mijn bekken maar dat het niet veel is en ik preventief bij de bekkenbodem fysiotherapeut loop.
En afgelopen vrijdag ben ik grieperig met veel spierpijn opgestaan.
En ik breng geen 15 kilo zakken meer via de trap naar boven nu ik 18 weken zwanger ben.
Dat is eigenlijk alles,de standaard kleine kwaaltjes maargoed nu vinden ze het het beste dat ik alvast de ziektewet in ga tot mijn verlof.
Ik moest het dit weekend maar laten bezinken dus ik heb het idee dat er al voor mij besloten is.
Echter wil ik de ziektewet niet in,er is niks mis en ik kan al mijn werk verder nog gewoon doen net als bij mijn vorige zwangerschap.
Een collega is laatst met zwangerschapsverlof gegaan en die heeft ook een poos in de ziektewet gezeten maar daar hadden ze blijkbaar wat planningsproblemen mee gehad omdat ze steeds minder kon.
Heb het gevoel dat ze er ook maar vanuit gaan dat het met mij ook zo moeilijk gaat verlopen.
Het voelt in elk geval nogal oneerlijk en ik weet even niet zo goed wat ik hiermee moet.
Bellex schreef:Je kijkt er zo naar uit en wilt het zo graag leuk vinden, maar dat lukt me gewoon niet, ben niet de roze wolk zwangere die ik had verwacht, of eigenlijk ook van je verwacht wordt. Waardoor ik me weer schuldig naar de kleine en naar die dames die het ook zo graag willen en waar het niet mag lukken. Maak mezelf dus even gek, leuk man die hormonen lol. En ik vind het ook zo spannend allemaal met de bevalling en of je het allemaal wel goed gaat doen, maar wie heeft dat niet?
PeraManga schreef:@eilinora, dat is echt te erg.
Gewoon aangeven dat je wel kan werken, volgens mij moeten ze zelfs vervangend werk voor jou regelen als je iets niet meer kan.
Bijvoorbeeld. : in plaats van zware zakken tillen, dingen invoeren in de computer.
Ik zou mij niet zomaar de ziektewet in laten duwen.
En als ze dat perse wel wil dan zeg je maar dat dat prima is mits je volledig loon krijgt, je bent niet ziek je bent zwanger.
Ook even je CAO na kijken wat er precies in staat over de ziektewet.
Ik kan mij daar zo over opwinden hè.
PeraManga schreef:@eilinora, dat is echt te erg.
Gewoon aangeven dat je wel kan werken, volgens mij moeten ze zelfs vervangend werk voor jou regelen als je iets niet meer kan.
Bijvoorbeeld. : in plaats van zware zakken tillen, dingen invoeren in de computer.
Ik zou mij niet zomaar de ziektewet in laten duwen.
En als ze dat perse wel wil dan zeg je maar dat dat prima is mits je volledig loon krijgt, je bent niet ziek je bent zwanger.
Ook even je CAO na kijken wat er precies in staat over de ziektewet.
Ik kan mij daar zo over opwinden hè.
Bellex schreef:Wat mooi hoe jullie dat kunnen oplossen Emptywords! En fijn ook zoveel tijd samen!
Ahh Welmoed dat kan ik me voorstellen dat je dan in een cirkel zit ja, heel mooi dat het nu beter wordt!
Maartje niet overal, CAO afhankelijk, mijn CAO (ggz) is na 6 maanden mindering in loon
Eilinora jeetje zo'n week met weekeinddienst klinkt heel heftig! Hopelijk kom je eruit met je werk in ieder geval
Wij hebben morgen trouwens de 20-weken echo met 18+6, spannend maar ook veel zin om haar weer te mogen zien