Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:06

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - nog onbekend
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - nog onbekend
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - nog onbekend
- Claudiadvx - 4 November - nog onbekend
- Lisitano - 8 november - nog onbekend
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - nog onbekend
- Melewel94 - 25 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 27 november - nog onbekend
- Lau - nog onbekend - nog onbekend
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november

linn1502

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:07

Gefeliciteerd, een meisje!
Gaat verder ook alles goed met jou/ iedereen?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:35

Proficiat met de kleine meid! Dubbele bevestiging dus, dan kunnen ze niet missen *\o/*

Daffie, wat een opmerking ook van de vk. Het is toch binnen de marges? Ze kon het ook in de aantekeningen schrijven voor de volgende keer %)
:(:) Was het verder wel ok?

Senna, geen nieuws is goed nieuws? :D

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - nog onbekend
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - nog onbekend
- Claudiadvx - 4 November - nog onbekend
- Lisitano - 8 november - nog onbekend
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - nog onbekend
- Melewel94 - 25 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 27 november - nog onbekend
- Lau - nog onbekend - nog onbekend
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:31

Bedankt meiden!
Ja ik ben alleen nog steeds veel en vaak misselijk, blegh. Hopelijk snel beter!
En druk met de kleine man hier, school, examens en werk. Dus heeel druk leven, maar komt goed. :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:37

Daffie, vervelend zulke zorgen. Hopelijk blijft het gewoon goed.

Gefeliciteerd Gowlan!

Ik lees braaf mee maar ben te ver achter geraakt voor een bijleespost en even geen puf terug te bladeren. Ik leef met iedereen mee hoor, sorry!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:49

Om het hier toch even af te sluiten.
Ze hebben hem gevonden en hij zit buiten de baarmoeder. Mijn lichaam heeft tot volgende week vrijdag om het af te breken en anders wordt hij operatief verwijderd.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:12

Grote bijleespost.. :o

Linn ik hoop dat de echo goed was!

Rebel, zo'n lang verlof. Ik snap de angst rond het vliegen wel, heb er ook al an gedacht, maar het wordt wel constant gedaan. Heerlijk dat je tot maart al met je kleintje kan thuisblijven, leuk vooruitzicht. <3

Lisitano, 13 km is nog steeds een mooie afstand. Ik zou het niet kunnen, nu niet en niet zwanger ook niet. Amerika lijkt top. Hoe oud is jullie zoontje nu? Ook proficiat met de goede echo!

Ilse, zo spannend zoveel onderzoeken. Wel goed dat alles goed opgevolgd wordt.

Rebecca proficiat met de goede controle! Jammer dat de huisarts niet zoveel hulp bood met je misselijkheid. Een jongen, daar zou ik ook enorm aan moeten wennen. Maar leuk om te horen dat het snel begint te wennen. O:)

Daffie, spannend. Wist niet dat er risico was om na een keizersnede natuurlijk te bevallen met betrekking tot het litteken. Elke dag leer je bij. Ook balen van de opmerking van de verloskundige. Snap wel dat ze iets moeten zeggen, maar wel vrij cru dat ze je mogelijks laten wachten. Kan je geen extra echo vragen? Extra stress lijkt ook niet goed.. :(:)

Primavera, ik snap je bezorgdheid. Wat doet de vroedvrouw tijdens de afspraken? Want zij kunnen geen echo of dergelijke doen toch? Zo'n doppler zou ik ergens ook willen, maar denk dat ik mezelf gek zou maken (enerzijds als ik het niet vind, andersijds omdat ik zou denken dat het schadelijk is). Mijn vriend is fysicus en zou ook zeggen dat een doppler geen risico's heeft, hij was zelf vrij nuchter over röntgenstraling (ik heb zonder het te weten pril zwanger geholpen bij het maken van een röntgenfoto). Ik hoop alvast dat je snel gerustgesteld mag worden, maar 2 weken gaat traag als je op je ongemak zit. :n

Wauw Saskia, 18 weken al! Dat lijkt nog zo ver, maar volgens mij is dat zo snel voorbij. Spannend dat je nu inderdaad iets zou kunnen voelen, hangt af van de ligging van de placenta ook zeker?

Bloem, bijzonder een 3D echo. Wil het ook wel doen, maar misschien wat verder in de zwangerschap. Wel bijzonder dat je nu al gelijkenissen ziet!

Senna, ik duim voor goede uitslagen!

Gowlan, proficiat met de bevestiging van het geslacht!

Lau, oooh. De update waar ik naar zocht, maar niet degene die ik wilde lezen. Zo zonde.. Veel sterkte! Er zijn geen woorden voor. Als jullie het verwerkt hebben, wens ik jullie verder veel succes. :(:)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:20

Heel veel sterkte Lau, wat een verdrietig nieuws :( .

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:46

Sh*t Lau, wat worden jullie heen en weer geslingerd in emoties de afgelopen dagen. Sterkte! Hopelijk blijft een operatie je bespaard.

Gowlan, een meisje! Wat leuk! Bij een meisje zou ik het ook pas geloven nadat het een paar keer gezien is haha. Je hoort wel eens dat er iets verstopt zit :')

Larisske, klopt inderdaad wat betreft de placenta. Die ligt dit keer ‘ongunstig’. Maar bij mn vorige zwangerschap duurde het ook tot ruim na de 20 weken voordat ik iets voelde. Heb na dat kleine kriebeltje van van de week niks meer gevoeld. Komt vast wel.

Ik ben geloof ik heel raar, maar het hartje luisteren doet me niet zoveel. Ik zie liever de baby bewegen en het hartje kloppen. Maar ja, dat kan natuurlijk niet continu.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 23:44

Rebel_Jits schreef:
Daffie, wat een opmerking ook van de vk. Het is toch binnen de marges? Ze kon het ook in de aantekeningen schrijven voor de volgende keer %)
:(:) Was het verder wel ok?

Oh nee, ho ho. Hier worden echo's gemaakt door een echoscopist, ze weet dus ook echt alleen maar wat ze op de echo ziet en dus niet per direct wat het zou kunnen betekenen. Ze kan dus wel zeggen uit ervaring dat bepaalde gevolgen met die beelden overeenkomen, maar ze kan dus niet zeggen waar dit bv door veroorzaakt kan worden. Deze echo was aangevraagd door de gynaecoloog in het ziekenhuis, ivm overlijden Noah. Met Noah moest ik ook al extra echo's na 20 weken ivm het litteken van de keizersnede, maar die hebben we dus nooit gehaald. Toen ik naar het scherm zat te kijken, zag ik een afwijkende groei (immers 4de zwangerschap dus herken bepaalde gegevens sneller op het scherm) en daarom vroeg ik naar de groei van de baby. Tijdens de 12-weken echo is het vermoeden opgekomen dat de bevruchting later was dan eerst gedacht, zodoende vroeg ik of het daarmee te maken kon hebben en toen gaf ze dus aan dat er ook nog zoiets als een fout marge bestaat ivm dat het echt millimeter werk is met meten. Als ik er dus niet naar gevraagd had, had ik het ook niet geweten want dan had ze het me nooit verteld. En dan heb ik dus nog mijn eigen verloskundige waar ik mijn zwangerschap gewoon bijloop.

Lau, jemig zeg, niet de uitslag die ik voor jullie gehoopt had :knuffel: maar dat is toch best risicovol als het fout gaat in de tussentijd, of niet? Heel veel sterkte in ieder geval.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 00:15

Bloem24 schreef:
Daffie, jemig… dat zijn nog een paar lange weken ook dan. Wat zegt je gevoel?

Dat gevoel is iets waar ik niet echt op kan vertrouwen helaas. Bij al mijn kinderen zat ik naast het geslacht als ik het op gevoel (en zwangerschaps symptomen) baseerde. Had enkel onze zoon goed gebaseerd op waneer we gemeenschap hadden en ovulatie was ik ervan overtuigd dat het juiste tijdstip voor een jongen was.

Rebecca, een jongen gefeliciteerd. Ik moet zeggen ik keek heel angstig uit naar moeder van een jongen worden. Ik moet zeggen, zelfs boos worden is een opgave omdat het zo'n komediant is. Maar die echte jongens streken zijn wel heel vervelend soms.

Gowlan, een meisje gefeliciteerd.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 01:02

Larisske schreef:
Daffie, spannend. Wist niet dat er risico was om na een keizersnede natuurlijk te bevallen met betrekking tot het litteken. Elke dag leer je bij.

Sterker nog, we hebben bewust gewacht met de derde omdat de minste kans op scheuren was vanaf 2 jaar tussen een volgende bevalling en de keizersnede in.

Bloem, 3D echo. Ik zou niet eens weten waar ze dat hier doen. Dat zijn dan wel weer dingen die ik soms jammer vind om te missen. Zelfde met al die gratis dozen die overal opgehaald kunnen worden.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:07

Nogmaals heel veel sterkte, Lau. Wat een rotperiode zo bij elkaar, al die spanning en van goed naar slecht :(:) Ik blijf duimen.

Over jongens; mijne is juist dol op boeken lezen en puzzelen. Samen zingen en dansen is ook een van zijn favoriete bezigheden. Ik vind het echt heerlijk.
Hij komt voor zichzelf op bij andere kinderen, gaat stoer voorop, klimt helaas soms ook op heel hoge dingen, springt en glijdt overal vanaf, laat zich expres in zand en modder vallen want grappig, stampt in elke plas die hij tegenkomt, rent graag vooruit, is nul verlegen en geeft iedereen luchtkusjes en eet als een bootwerker.
Ondernemend noemen ze hem bij de opvang. Dat klopt wel en ik ben er trots op. Ik vind het geweldig dat hij zich zo vrij voelt en wil proberen of hij het zelf al kan.
Ik hoop wel dat de tweede wat rustiger is :')

Hij is trouwens wel idioot verzot op auto’s, bussen, trams, treinen, bouwverkeer en dino’s. En dat terwijl ik nog zo geprobeerd heb hem aan de paarden te krijgen ;( Het is wel handig met lange autoritten want hij ziet alles onderweg.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:21

Ohh Lau :knuffel:
Heel veel sterkte!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:54

Lau, oh nee, wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte gewenst :(:)

Sorry Daffie, ik dacht dat het de vk was die er zonder nuance de opmerking uit flapte. Dit klinkt al veel beter en menselijker (al is het nieuws zelf natuurlijk niet wat je wilt horen op dat moment).
Van dat litteken na keizersnede: ik had een collega die ook keizersnede had bij de eerste. Toen was ze na vier maanden terug zwanger en kreeg ze een uitbrander van de gyn dat het te snel was. Inderdaad wat extra controles en haar tweede is op 39w via keizersnede gekomen.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 08:14

Had ik net een heel.verhaal getypt, is het weg haha 8-)

Maar wij hebben gisteren de echo gehad. Het is natuurlijk nog vroeg in de zwangerschap maar het hartje was snel gevonden en was heel duidelijk te zien! Gelukkig ook geen bloedverlies meer gehad dus wij zijn opgelucht en blij

Pietje was 14mm :))
Afbeelding

10 mei termijn echo

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 11:21

Wat fijn dat alles op de echo goed was linn :D. Mooi nieuws!

Als ik het zo hoor is mijn meisje niet heel anders dan jouw zoontje Lisitano! Alleen het expres laten vallen doet ze niet, door plassen heen rollen dan weer wel :') thank god voor ielm-pakjes hahaha.

Ze heeft hier ook alle kindjes op de opvang leren klimmen, oeps :=. Auto's en trekkers vindt ze heul erg leuk, maar dieren gelukkig ook. We hebben net de koeien voor het eerst dit jaar naar buiten gedaan en ze zat te gillen en klappen van plezier :'). Altijd weer zo'n mooi beeld <3

Afbeelding

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:13

Oh @Lau wat een rot bericht zeg, heel veel sterkte!

@linn1502 ah kijk pietje nou :D op naar de termijnecho!

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:54

Hoi dames,

Ik lees actief mee hoor, maar de afgelopen week teveel kwaaltjes om ook actief mee te praten.

Ik heb sinds gistermiddag minder klachten, moeheid is minder en misselijkheid ook minder, maak me dan direct weer zorgen. Pffff wat vervelend dit. Gelukkig dinsdag de echo! Komen en gaan de kwaaltjes bij jullie ook? Verschilt het per dag?

sylviej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:04

Hey dames,

Hier hetzelfde gevoel als bij Maaike, zwaar misselijk iedere dag van ´s morgens tot ´s avonds. Gelukkig zonder overgeven. Ik lees wel alles :)
@Lau ik wil je nog veel sterkte wensen en een dikke knuffel :knuffel:

@Maaike : ik had gisteren een goede dag, geen kwaaltjes maar vandaag is alles weer volledig terug. Zal op en af gaan. Wij hebben vrijdag eerste echo, dan ben ik 9w3d. Hopelijk krijgen we dan eindelijk goed nieuws <3 ik duim voor jou voor dinsdag ;)

Zijn er nog dames die soms zo´n trekkerig gevoel hebben in de onderbuik? Niet echt krampen maar echt een raar trekkerig gevoel.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 11:41

Maaike heel normaal hoor dat je klachten op en af gaan! Geen zorgen maken <3

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 12:27

Aaah Lisitano, jouw zoontje klinkt wel heel schattig <3

Linn proficiat met de goede echo! Heel fijn om te horen. Het bloedverlies was gelukkig dus niets! *\o/* Qua echo's zitten we dicht bij elkaar mijn eerste is morgen, en 9 mei de 2de echo!

Aah Rebecca, zo leuk al die vlekjes op de wei. Ook een leuke omgeving voor kindjes!

Maaike, ook bijna echo! De klachten komen en gaan hier ook.

Sylvie, ook bijna echo! We lopen met enkelen dicht op elkaar! Dat trekkerige heb ik ook al een paar maal gehad. Eenmaal ineens echt heel erg gewoon bij het liggen in bed, is misschien die mysterieuze bandenpijn. :')

Morgen hier echo, komt niet te vroeg, want had weer gisteren wat bruinverlies. Zeer beperkt, en heb ook besloten het los te laten en morgen zullen we het wel horen. Ik heb wel absoluut geen honger. Zin in alles, dat ik dan ook allemaal koop, maar uiteindelijk krijg ik het niet binnen. Mijn vriend wordt er gek van :Y)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:12

Linn, mooie echo hoor! En gelukkig is het bloedverlies ook gedaan.

Maaike, dat de klachten zo wisselen per dag (en uur) is heel normaal. Ik voelde me soms een dag echt goed en daarna twee dagen kl o te. Sinds m'n 13e week is het beter, geen misselijkheid meer! De vermoeidheid is ook een stuk beter, maar na een dag werken mag je best op de bank hangen }:0

Succes bij alle komende echo's van iedereen!

Wij waren vrijdag een dagje shoppen (ook voor nieuwe broeken), maar oef. 's Avonds steken in mijn linkeronderbuik (wss bandenpijn), niet tof. Na een half uur warme kruik was het wat beter. Zaterdag heb ik het ook nog gevoeld tijdens het werk, dus wat rustiger aan gedaan.
Nu is het beter.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:23

Zo te lezen hebben er meerdere morgen echo :) ik heb mijn 8 weken echo morgen ook namelijk :+ ben zo benieuwd! Klachten zijn nog steeds minimaal en dat besef is er dus ook nog steeds niet := als morgen alles goed is dan gaan wij de toekomstige overgrootmoeders al gelukkig maken en daarna volgt de rest stelselmatig. Ik kan echt niet langer m’n mond houden _O-

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:56

Ah Melewel, ook morgen! Wanneer mag je gaan? Als het morgen hier goed nieuws is, gaan wij het volgend weekend lossen bij de ouders en mijn oma, heel spannende tijden :):)