Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 22:59

Gadver Gnome, hopelijk wel een goede nacht slaap.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 03:46

Gnome schreef:
Ik kon net weer rennen naar de wc.. Helaas niet gehaald. Dan blaast m'n buik echt helemaal op en komt het er in rap tempo als een vloedgolf uit. Zat weer werkelijk overal maargoed hoop dat dit het weer even was.

Denk dat het gewoon een ophoping van maagzuur is dat er dan gewoon uit moet. Voel me op een pijnlijke keel na, nu hartstikke prima gelukkig. Zo maar lekker slapen.

Oh jeetje niet fijn. Hopelijk heb je wel een goede nacht.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 03:48

Hier een drukke nacht. Normaal erg rustig maar nieuwe bewoner.

Zit alweer op de helft. Nog even doorbikkelen tot 7:45.

Gaat me nog goed af gelukkig tot nu toe. Morgen wat minder denk ik, als de klok terug gaat en ik een uurtje langer moet.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 07:04

Wilde net zeggen ziek door zwangerschap is echt 100% hoor! Hoop dat je er door heen bent Marlis en goed ging

Oeh balen gnome.

Hier weer wat bloed verlies maar echt minimaal.. dus maak me iets minder zorgen denk het oud bloed is

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 08:24

LinsxDot schreef:
Wilde net zeggen ziek door zwangerschap is echt 100% hoor! Hoop dat je er door heen bent Marlis en goed ging

Oeh balen gnome.

Hier weer wat bloed verlies maar echt minimaal.. dus maak me iets minder zorgen denk het oud bloed is

Werk voor detacheringsbureau en heb de eerste twee dagen wachtdagen dus echt onbetaald en erna direct 70%. Als langdurig eruit ligt of met verlof dan gaat alles via het uwv.

Jeetje balen zeg.

Hier is het bloedverlies nu al drie dagen echt bruin.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 08:30

@marlis

Als je aangeeft dat je ziek bent ivm zwangerschap dan krijg je vanaf dag 1 betaald en heb je geen wachttijden.
Informeer je anders ff via het juridisch loket.
Zodra je open bent over je zwangerschap heb je daar echt voordeel van.
Ik heb het zelf ook lang stil gehouden dus snap het ook helemaal als je het niet wilt delen.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 08:35

Mijn buik is zo dik dat ik het bijna niet meer kan verbergen.. maar ik moet wel want weet helemaal niet of het goed zit deze dagen zijn zo onzeker ah

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 08:41

Als mijn echo dinsdag goed is, ga ik het vertellen op werk. Je begint het al te zien en m'n manager weet het al omdat er regelmatig overgeven wordt of dutjes gedaan worden (dat laatste alleen tijdens thuiswerken). :') Hij heeft al wel geregeld dat ik vanaf januari werkzaamheden kan overdragen, maar diegene weet nog niet waarom.

Een paar teamgenoten weten het al wel. Kan het niet verbergen want we bestellen al jaren af en toe broodjes en ik bestel normaal nooit wat anders dan carpaccio. :') Zij wisten het toen het mis ging dus ook al heel vroeg. Ze zijn heel lief, dus dat betekende wel dat ik er met ze over kon praten.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 09:37

Sorry breek nog even 1 keer in lees stiekem mee, ben ietsje verder dan jullie.

Het klopt dat je 100% betaald krijgt, echter word dit wel berekend over een heel jaar. En van de werkgever waar je nu in dienst bent.

Ik had zelf 2 banen maar omdat er een kleine op komst is moest ik een keuze maken en 1 baan opgezegd, dit had ik beter niet kunnen doen want die rekenen ze nu dus niet mee in mijn ziekte uitkering. Het scheelt dat ik bij beide veel werkte en mijn uitkering nog redelijk is maar zoek het goed uit! Ik heb bij de ene werkgever dus meer uren op papier gekregen en bij de ander ontslag genomen en dacht dus dat ik het zo goed geregeld had. Maar doordat ze het dus over een heel jaar berekenen betekend dat dat ik nu op iets meer dan de helft van wat mijn inkomen was zit.

Het is dus 12 maanden loon optellen en dan gedeeld door 261 dagen en dat is dan je dagloon.

Als ik het achteraf dit had geweten dan had ik het natuurlijk niet zo gedaan.

Dus dacht ik waarschuw wel even.

Nou moet ik wel zeggen dat je gezondheid natuurlijk het allerbelangrijkst is! En hoop ik dat jullie straks in het tweede trimester wat meer kunnen gaan genieten. De eerste tijd is inderdaad zo spannend!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 10:45

Hier gelukkig een prima nacht gehad. Buik is veel minder opgeblazen na het overgeven en heb vanmorgen vroeg gewoon een broodje kunnen eten. Heb nu ook weer honger dus eten maarrr!!

Vandaag hoef ik lekker niks van mezelf, zal ook wel even goed zijn. Ik denk iedere dag dat ik niks uitvreet maar in werkelijkheid ben ik toch de hele dag wat aan het omklooien en dat kost gewoon energie.

Over 2 dagen alweer baby kijken <3

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 11:34

Fijn dat de nacht goed is gegaan Gnome! Lekker je rust nemen!
Zoals de meeste tegen mij zeggen, nu kan dat nog haha

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 11:45

Fijn dat de nacht goed gegaan is.

Hier alweer wakker.. hopelijk kan ik straks nog even slapen.
Slapen is altijd drama bij mij met nachtdiensten.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 11:52

Afbeelding
Wij gaan aan de taart troost voer hahaha. Nog beetje versieren samen en klaar.

Fijn voor de mensen die goed geslapen hebben.
Marlis hoop dat je straks nog lekker slaapt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 11:55

Ohhh heerlijk!! Jaloers haha

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 11:58

Normaal maak ik zelf een 3D taart maar dan moest ik alles van zolder toveren en gedoe dacht we gaan voor makkelijk

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:35

LinsxDot schreef:
Normaal maak ik zelf een 3D taart maar dan moest ik alles van zolder toveren en gedoe dacht we gaan voor makkelijk

Veel plezier en gefeliciteerd met de kleine!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:37

Zijn jullie er al uit wat betreft zorgverzekering voor volgend jaar? Ik ben nu bij ditzo en tevreden maar die bieden niks extra’s voor zwangeren, niet eens een gratis kraampakket.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:40

Ik ben al jaren verzekerd bij dsw av top best duur maar bij mij word alles vergoed. En dat is wel fijn want zag dat nu kraamzorg ook elk uur 4,70 zelf moet betalen tikt best aan. En mijn zoontje loopt bij kinderarts word ook alles van vergoed ook wel fijn

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 12:53

Moet me er nog in verdiepen. Ben op dit moment nergens aanvullend voor verzekerd. Zal er in december wel even naar gaan kijken.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:54

Ik zit al mn hele leven bij dsw Av top. Blijf daar ook bij denk ik. Ook veel fysio waar ik altijd gebruik van maak.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:13

Ik krijg maandag toch een inwendige echo vanwege me baarmoederhals omdat het bruin blijft en niet veel denkt ze dat die ontstoken is of zelfs open is

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:15

Succes maandag!

Verzekering heb ik me nog niet echt in verdiept. Voor m'n gevoel heb ik nog veel tijd om het uit te zoeken, maarja het voelt ook alsof oktober net is begonnen. :')

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:24

Let wel op dat je voor janauri veranderd mocht je dat willen hè! Want alles uit eigen zak betalen is met een bevalling kraamzorg en verloskundige echt heel veel geld!

Thanks nu even huisartsenpost bellen om plas in te leven voor infectie

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:49

Ik zal het zeker voor die tijd uitzoeken en regelen!

Ik had net een ernstig geval van zwangerschapsdementie. Ik ga ontbijten bij mijn PC omdat ik een video wil bewerken. Ik ga vanuit bed naar beneden en zet de waterkoker aan. Pak yoghurt uit de koelkast, zet die boven op m'n bureau náást m'n fles honing. Ga naar beneden, maak muntthee en zoek vervolgens beneden een vol kwartier naar m'n honing. Geef het op en ga met m'n thee naar boven, waar ik uiteraard de honing gewoon zie staan. :') ;(

En die fles honing? Die staat daar al een week of twee ofzo omdat ik veel thuis heb gewerkt en daar thee heb gedronken. :))

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 11:21

[***] schreef:
Ik zal het zeker voor die tijd uitzoeken en regelen!

Ik had net een ernstig geval van zwangerschapsdementie. Ik ga ontbijten bij mijn PC omdat ik een video wil bewerken. Ik ga vanuit bed naar beneden en zet de waterkoker aan. Pak yoghurt uit de koelkast, zet die boven op m'n bureau náást m'n fles honing. Ga naar beneden, maak muntthee en zoek vervolgens beneden een vol kwartier naar m'n honing. Geef het op en ga met m'n thee naar boven, waar ik uiteraard de honing gewoon zie staan. :') ;(

En die fles honing? Die staat daar al een week of twee ofzo omdat ik veel thuis heb gewerkt en daar thee heb gedronken. :))

Heerlijk!! Las ergens online.. Ik heb nu twee hersens maar ben nog nooit zo dom geweest :')