Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:55

Vanmorgen gewogen, 74,1. Ik wil naar de 70. Ik heb al 3 dagen behoorlijke spierpijn van de Ring fit. Ondanks dat ik dat toch al een paar maanden zeker 4 in de week doe. En begin december 3 weken zelfs elke dag (challenge)

Soepblik

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 12:30

@marlinde wat goed snacklijstje! Ik ben altijd op zoek en vreet dan uiteindelijk maar een komkommer, dus neem deze even mee.

Hier ook gewogen. 58 kilo, terwijl ik altijd op 52 zat. Dan vind ik mezelf ook het mooist, dus daar wil ik weer naartoe. :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:29

Ik ben ook nog wel op zoek naar manieren om meer groenten te eten overdag, welke groenten lekker zijn.
Ook vooral opzoek naar snel en makkelijk. Of iets wat ik in 1x voor de hele week kan preppen. Ik heb de zin, tijd en energie niet om steeds 's avonds nog voor de volgende dag te preppen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:32

Even binnenvallende; welke apps gebruiken jullie om je voeding bij te houden? Ik had een hele fijne app via Basic-Fit (account was gekoppeld omdat BF samenwerkte met die app) maar ik zie net dat die is opgeheven. -O- Ik eet volgens macro's dus moet de percentages bij kunnen houden. Ben benieuwd!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:33

Food of Lifesum.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:40

Castilja schreef:
Even binnenvallende; welke apps gebruiken jullie om je voeding bij te houden? Ik had een hele fijne app via Basic-Fit (account was gekoppeld omdat BF samenwerkte met die app) maar ik zie net dat die is opgeheven. -O- Ik eet volgens macro's dus moet de percentages bij kunnen houden. Ben benieuwd!

Myfitnesspall :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:48

MyFitnessPall ken ik inderdaad, gebruikte ik vroeger! Ik zie net dat ik opnieuw in kan loggen zonder gekoppeld account, dus het is alweer opgelost :') Dank voor de reacties in ieder geval!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:49

Yazio is ook fijn

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:55

Thanks voor de tips! Ik heb inderdaad zo'n interval app gedownload, en die werkte top. Ook meteen Strava gebruikt om de boel bij te houden.

Net terug, en het was zo fijn! Viel me echt mee, al werd het tegen het eind wel iets moeilijker maar dat is natuurlijk normaal. Denk dat het schema voor mij goed werkt om in ieder geval op te bouwen van niets naar iets. :j

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:06

Ik gebruik chronometer. Die geeft ook alle vitamines enz aan :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:14

MarlindeRooz schreef:
Leuk CCCCC wij hebben ongeveer de zelfde lengte en hetzelfde startgewicht (ik heb 3 cm en 3 kilo meer haha).

Toevallig! Wat is jouw doel?

Ik gebruik overigens Fatsecret voor het bijhouden van mijn eten. Vind ik een fijnere app dan myfitnesspal. Ook houd ik hier mijn gewicht en maten in bij!

Ik heb inmiddels een half uurtje crossfit achter de rug (hallo 300 kcal verbrand *\o/* ) en de (gezonde) boodschappen zijn binnen. Zo dadelijk mag ik voor mijn booster.. Hopelijk heb ik er niet teveel last van en kan ik morgen gewoon gaan werken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:17

Gezonder eten en minder emotie eten haha. Maar onder de 83 ben ik al blij. Dan heb ik een “gezond bmi”. Daarna zie ik wel hoe ik me voel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:09

Vanmorgen voor de 2de x gaan hardlopen, heb al heel de dag last van zeurende pijn in m'n knieën -O-

Dit had ik vroeger werkelijk nooit.

Is het een kwestie van weer opbouwen? Of is hardlopen niet goed voor je knieën zoals je soms wel hoort?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:11

Het is een zware belasting op je knieën.
Daarom is goed en traag opbouwen erg belangrijk. Pijn niet negeren! Heb je goede en nieuwe schoenen (in de kast vergaat de zool ook)? Anders zou ik zelf snel naar een sportkinesist stappen. Die kunnen je vaak helpen met ondersteunende oefeningen. Hoe sneller je gaat hoe minder kans op een echte blessure.

Groetjes van iemand die dit op de harde manier moest leren :evaw: :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:15

Qua app heb ik jaren MyFitnessPal gebruikt, maar vorig jaar ben ik overgestapt op Lose it. Deze app vind ik uiteindelijk fijner werken. MFP had ik steeds vaker ruzie mee. Voor beide apps heb ik voornamelijk met de betaalde versie gewerkt.

Qua groenten en fruit zet ik eens in de week het leeuwendeel klaar. Elke avond maak ik een groene smoothie klaar voor de volgende dag en indien gewenst snij ik ook de fruit en groente voor de volgende dag, maar vaak neem ik het gewoon als geheel mee. De groene smoothie is nu nog wat meer werk, maar zodra ik wat meer ruimte in mijn vriezer heb en mijn bakjes heb afgewassen, kan ik daar meer aan preppen. Nu weeg ik mijn diepvriesingrediënten en mijn gedroogde ingrediënten (op het moment eiwitpoeder en gebroken lijnzaad) iedere avond af, dat doe ik straks eens in de week en stort ik 's avonds enkel de juiste bakjes in de blender.

Hardlopen is inderdaad zeer belastend voor je gewrichten. Ik zou met dit soort klachten een paar stappen terug doen en beginnen met de volledige route te wandelen, en daarbij te kijken of je dan nog van dit soort klachten hebt. En vanaf dat punt met 3x1 minuut hardlopen opbouwen totdat je op het gewenste instroompunt van het schema zit. Heb je wel goede hardloopschoenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:17

:')
Ik heb er ooit ook bijna een week spierpijn van gehad. Nee, ik ben geen loper :+

Ik gebruik overigens Fat Secret vanuit de sportschool.

Hoe gaat het bij iedereen tot dusver? Ik zit er lekker in! Net een bak cherrytomaatjes en wortels op. Eigenlijk best lekker.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:25

Ik ga ook goed, helaas gisteren een erg verdrietig bericht gehad. Daardoor wel wat van slag, maar 'nog' geen gevolg voor mijn eetgedrag. Dus dat vind ik al erg goed van mezelf. Ik neem zo nog een bakje optimel kwark (stragiatella smaak). Om 17 uur nog een klein opbouwrondje hardlopen en dan m'n preischotel de oven in.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:26

Ik heb zowel MFP als Food gebruikt om bij te houden. Maar beiden vind ik hun nadelen hebben. Die andere apps die genoemd worden kan je daar makkelijk recepten/maaltijden in opslaan? Dat ik niet elke keer elk ingrediënt een voor een hoef door te geven voor een avondmaaltijd maar gewoon een recept kan aanmaken en kan zeggen, ik heb daar 1/3 portie van gegeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:34

Sterkte Faringo! Knap dat je jezelf niet hebt laten gaan vwb eten.

@Marloes in Fat Secret kun je een maaltijd die je vaak eet als geheel opslaan en die opnieuw aanklikken als je hem weer eet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:53

Ik heb mijn linker knie compleet verneukt, om het maar even grof te zeggen,met hardlopen omdat ik veel te zwaar was. Nu zo'n 5 a 6 jaar later heb ik er met regelmaat nog steeds last van.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:54

Zijn er hier eigenlijk ook mensen die 20 kilo of meer moeten afvallen?
Ik ben echt jaloers op de mensen die minder dan 10 kg kwijt moeten hahaha

Hier dag 1, goede start, nog niet gesnoept.
Geen frisdrank en alleen maar water gedronken

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:01

ivy_power89 schreef:
Zijn er hier eigenlijk ook mensen die 20 kilo of meer moeten afvallen?
Ik ben echt jaloers op de mensen die minder dan 10 kg kwijt moeten hahaha

Hier dag 1, goede start, nog niet gesnoept.
Geen frisdrank en alleen maar water gedronken

Yep me, zeker zo'n 35 kilo.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:03

poes schreef:
Het is een zware belasting op je knieën.
Daarom is goed en traag opbouwen erg belangrijk. Pijn niet negeren! Heb je goede en nieuwe schoenen (in de kast vergaat de zool ook)? Anders zou ik zelf snel naar een sportkinesist stappen. Die kunnen je vaak helpen met ondersteunende oefeningen. Hoe sneller je gaat hoe minder kans op een echte blessure.

Groetjes van iemand die dit op de harde manier moest leren :evaw: :')

In het begin ook nooit twee dagen achter elkaar lopen. En als je wat verder bent: als je twee dagen achter elkaar loopt, schoenen wisselen.
Verder is core stability ook erg belangrijk om blessures te voorkomen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:35

Ja ik, wil zo'n 23 kg kwijt. En dat heb ik ook hoor, vooral de mensen die bijv 5 kg kwijt willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:36

Ja schoenen zijn op maat gemaakt, maar inderdaad niet meer nieuw..

Ik laat deze pijn wel even voorbij gaan voor ik weer wat doe -O- wandelen, paardrijden, fietsen,.. geen enkel probleem mee! Daarom schrik ik er ook best wel van.
Het zijn ook echt m'n knieën heb geen spierpijn verder.

Als ik jullie ervaringen hier zo lees laat ik het hardlopen maar even voor wat het is.. wilde het voor het plezier doen niet zozeer voor het afvallen.