Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:22

De variant is minder heftig, maar de afname in virulentie is lineair. De toename in besmettelijkheid is exponentioneel. Het gevolg is dat zonder maatregelen de zorg zwaar overbelast zou zijn. Op dit moment is vaccineren de beste maatregel. Je kan nog wel ziek worden, maar de virulentie wordt zover teruggebracht dat de zorg niet overbelast wordt. En dat zonder of met minimale sociale beperkingen. Wil je je niet vaccineren, dan kan je nog steeds verspreiding en de daarmee samenhangende overbelasting van de zorg, want niet gevaccineerd, bestrijden. Namelijk door het verminderen van de sociale contacten en in het geval van besmetting isolatie.

Dus als je wel besmet bent en niet gevaccineerd en je nodigt wel mensen uit, dan ben je dom bezig en kan je dat alleen maar doen omdat je profiteert van het vaccineren van andere mensen. Oftewel een domme profiteur.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:30

Dimphyl schreef:
Nee hoor. Het ging erom dat dit een corona topic is en niet een 'wappies zijn gestoord want ze geloven allemaal niet in 9/11' topic. Wat ook na een mod opmerking niet gesnapt werd.

De insteek is toch altijd geweest: lachen om (corona)wappies. Tot nu toe zorgen die nog steeds dat we dat kunnen blijven doen. Dank daarvoor.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 18:34

Nee, de insteek was oorspronkelijk juist dat de mensen die viruswaanzin/viruswaarheid volgden/geloofden elkaar konden vinden. Dat uitspraken daarvan onderbouwd werden weerlegd is denk ik goed, maar het in belachelijke trekken is absoluut niet fraai.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:10

Mensen belachelijk maken is niet de bedoeling!
Volgens mij ook niet toegestaan op Bokt, maar ik ben het wel volkomen met Karl eens dat het uitnodigen van mensen, terwijl je zelf Corona verdacht bent, echt een hele domme actie is en dat zeker ook gezegd mag worden!

Er gaan nog steeds mensen dood aan COVID, ook aan de Omicron variant.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:30

Daphara schreef:
Volgens mij ook niet toegestaan op Bokt, maar ik ben het wel volkomen met Karl eens dat het uitnodigen van mensen, terwijl je zelf Corona verdacht bent, echt een hele domme actie is en dat zeker ook gezegd mag worden!

Er gaan ook mensen dood aan (de gevolgen van) de vaccinaties, maar dat mag niet gezegd worden want dan ben je een wappie :+
Net als de boel in twijfel trekken, dan ben je ook maar gelijk een wappie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:33

Eretria schreef:
Daphara schreef:

Er gaan ook mensen dood aan (de gevolgen van) de vaccinaties, maar dat mag niet gezegd worden want dan ben je een wappie :+

Je kruipt wel heel erg in de slachtofferrol zo, nergens voor nodig. Maar doden dóór de vaccinatie of doden ná de vaccinatie, ik ben erg benieuwd naar de onderzoeken daarvan..

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:37

Eretria schreef:
Daphara schreef:

Ben je wel eens op vakantie geweest buiten Europa? Heb je toen ook een vaccinatie gehad? Daar gaan ook wel eens mensen dood aan he, maar ook dat is vrij zeldzaam ;)

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:51

Ik blijf het grappig vinden hoe men wil blijven ontkennen of het niet in wil zien van de vaccinaties. Vooral hier op bokt is men super goedgelovig.
En nee ik ga geen prikken nemen voor een vakantie, onzinnig.
En ik in de slachtofferrol? Geloof dat je de verkeerde hebt gequoted.

Ik snap ook nog steeds niet waarom het corona gebeuren zo wordt opgeblazen. eR gAaN mEnSeN aAn DoOd. Ja er gaan ook mensen dood aan griep, gaan we dan daarvoor ook de wereld maar op slot doen?
Het is ook triest dat er mensen aan overlijden, het punt is dat aan vanalles mensen dood kunnen gaan en dat boeit niemand, maar corona moet men maar bang voor zijn. Corona gaat niet meer weg, het leven zou een stuk mooier zijn zonder dat gezeik met de ‘regeltjes’, QR codes, vaccinatie apartheid, testen…

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:55

Het risico om aan corona dood te gaan is veel, maar dan ook echt veel, groter dan het risico om dood te gaan aan een vaccinatie. Ik vind het dan ook helemaal niet grappig dat mensen liever het grote risico negeren, omdat ze bang zijn voor het kleine risico.

Maar wat ik dan weer niet snap is dat mensen die vinden dat het risico van corona opgeblazen wordt, het risico van vaccineren dan nog veel groter opblazen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:16

Op het moment dat het normaal is om in twee jaar tijd met meerdere lockdowns, 21.000 griepdoden te hebben, kun je zeggen dat Covid ongeveer hetzelfde is als griep.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:44

Eretria schreef:
Ik blijf het grappig vinden hoe men wil blijven ontkennen of het niet in wil zien van de vaccinaties. Vooral hier op bokt is men super goedgelovig.

Ik snap ook nog steeds niet waarom het corona gebeuren zo wordt opgeblazen. eR gAaN mEnSeN aAn DoOd. Ja er gaan ook mensen dood aan griep, gaan we dan daarvoor ook de wereld maar op slot doen?
Het is ook triest dat er mensen aan overlijden, het punt is dat aan vanalles mensen dood kunnen gaan en dat boeit niemand, maar corona moet men maar bang voor zijn. Corona gaat niet meer weg, het leven zou een stuk mooier zijn zonder dat gezeik met de ‘regeltjes’, QR codes, vaccinatie apartheid, testen…

Het is niet alleen dat er meer mensen aan overlijden dan aan de griep, het is het overbelasten van de zorg, het is het risico op longcovid waardoor er mensen zijn die na ruim een jaar nog niet op hun oude energieniveau zijn.
En wat betreft de goedgelovigheid van Bokkers, ik wist dat Bokt groot was maar zo groot dat alle gevaccineerden lid zijn is nieuw voor mij.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:45

Eretria schreef:

En ik blijf het grappig vinden hoe iemand als jij vaccinaties onzinnig vindt. Maar goed, dat is je goed recht, maar dan moet je ook dealen met de gevolgen ervan. Dus bepaalde dingen niet mogen, niet naar bepaalde landen mogen reizen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:54

Eretria schreef:

De griep is dan ook geen pandemie en overbelast de wereldwijde zorgsystemen niet. Met covid zal de wereld tzt ook weer open gaan, als het endemisch is geworden. Maar dat is het nu nog niet. Wel bijna, hoop ik.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:21

In 2018 heeft hier in Duitsland de griep het systeem volledig overbelast. Door de duitse overheid is op hun officiele webpagine verklaard, dat gedurende de gehele pandemie er geen moment is geweest dat het gezondheidssysteem is overbelast. Dus om nou te zeggen dat griep het zorgsysteem niet belast vind ik in ieder geval hier in Duitsland niet van toepassing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:22

Dinopino schreef:
In 2018 heeft hier in Duitsland de griep het systeem volledig overbelast. Door de duitse overheid is op hun officiele webpagine verklaard, dat gedurende de gehele pandemie er geen moment is geweest dat het gezondheidssysteem is overbelast. Dus om nou te zeggen dat griep het zorgsysteem niet belast vind ik in ieder geval hier in Duitsland niet van toepassing.

En hoeveel maatregelen waren er in 2018?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:25

ik geef antwoord op een bewering van Verootje. Zij beweerden dat het systeem nooit zo is overbelast door de griep. Dit spreek ik tegen voor Duitsland. De bron kun je op de officiele site vinden van regering van Duitsland.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:32

Dinopino schreef:
ik geef antwoord op een bewering van Verootje. Zij beweerden dat het systeem nooit zo is overbelast door de griep. Dit spreek ik tegen voor Duitsland. De bron kun je op de officiele site vinden van regering van Duitsland.

Het systeem ís ook nog nooit in deze mate overbelast door griep. In 2018 waren er geen maatregelen en bovendien was die periode een stúk korter dan de pandemie nu.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:35

Er zijn in Duitsland geen operaties uitgesteld door covid19? Indrukwekkend.

In Nederland was in 2018 door de griep het zorgsysteem ook ernstig overbelast. Het bleek echter te gaan over een top van 370 mensen op de IC, 2 weken lang. Door covid19 was er in de "winter" van 2020-2021 33 weken een belasting van boven de 370 mensen op de IC, met in de piek 3 weken meer dan 800 mensen door covid19 op de IC.

De term overbelast is enorm opgerekt vanwege covid. Wat eerder bij de griep als ernstig overbelast werd gezien, wordt nu als periode om wat uitgestelde operaties in te halen gezien.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:48

Ik heb enkel de bewering van verootje tegen gesproken die meende dat een systeem nog nooit is overbelast door de griep. Dit was wel het geval in 2018, toen de mensen uit het ziekenhuis werden geweerd. De regering heeft toegegeven dat gedurende de hele pandemie het systeem nooit is overbelast.

Wat je ervan vind is niet aan mij.Je kunt het op hun site vinden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 00:03

Dinopino schreef:
Ik heb enkel de bewering van verootje tegen gesproken die meende dat een systeem nog nooit is overbelast door de griep. Dit was wel het geval in 2018, toen de mensen uit het ziekenhuis werden geweerd. De regering heeft toegegeven dat gedurende de hele pandemie het systeem nooit is overbelast.

Over welke pandemie heb je het hier? Griep of covid?
Want met COVID is die overbelasting er zeer zeker…

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 02:14

Er blijkt onder NL-ers nogal verwarring te zijn over de betekenid van long-covid... Men schijnt te denken dat over de longen gaat ipv het lamgdirige last hebben van (na)verschijnselen.
Is er overigens al iets bekend over post-covid of is het daar echt nog te vroeg voor?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 07:36

Dinopino schreef:

Ik heb het over Nederland. Heb geen verstand van Duitsland.

In Nederland hebben we er in 2018 tegenaan gezeten maar waren er geen maatregelen nodig.
In Nederland hebben we zo goed als code zwart gehad (althans in de ziekenhuizen van de stad waar ik werk) maar dat erkent de regering ook niet. Die blijven zeggen dat het zo fijn is dat er geen code zwart was. Er zijn mensen geweigerd in de ziekenhuizen, er zijn essentiële behandelingen niet gegeven waardoor mensen verslechterd zijn. Alleen de acute zorg is doorgegaan en de subacute zorg niet (die op iets langere termijn ook levensreddend is)

Dat hebben we met de griep nooit gehad.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:02

Verootje je schreef wereldwijd.

De griep is dan ook geen pandemie en overbelast de wereldwijde zorgsystemen niet. Met covid zal de wereld tzt ook weer open gaan, als het endemisch is geworden. Maar dat is het nu nog niet. Wel bijna, hoop ik.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:08

Over welke pandemie heb je het hier? Griep of covid?
Want met COVID is die overbelasting er zeer zeker…[/quote]

Ik heb enkel de bewering van Verootje tegen gesproken, dat GRIEP wereldwijd de zorgsystemen niet overbelast. In 2018 was er in Duitsland wel degelijk een overbelasting door griep en lagen de patienten letterlijk op de gangen en moesten noodgevallen naar verscheidene ziekenhuizen doorverwezen werden. En als aanvullig dat de Duitse regering officieel op hun website heeft staan dat gedurdende de hele pandemie, het zorgsysteem niet is overbelast. Er waren en zijn genoeg bedden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:04

Ok. Wereldwijd, behalve in Duitsland dan.
Want buiten Nederland heeft niemand overbelaste zorgsystemen?