Gebroken bovenbeen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:05

Je had daad geen recht op? Wat moet er dan met je aan de hand zijn voor je daar wel recht op hebt? :wow: :?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 09:11

Er is een lijst van 30 aandoeningen opgesteld waarmee je recht hebt op een access facilitation card. Volgens mij krijg je dan geen voorrang (hoefde van mij ook niet), maar wel easy access tot de attracties. Ik heb die lijst eens opgezocht en de belangrijkste vereiste is volgens mij nog dat het chronisch moet zijn (nou is dat het bij mij inmiddels wel chronisch, maar severe fracture staat alsnog niet op de lijst). Ik zal de lijst eens delen.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn moeder had er dan wel recht op gehad, want zij heeft MS. Dus we zeiden al, mocht dit nog eens gebeuren, dan vraagt zij gewoon een kaart aan en dan lossen we het op die manier op, want dan kan degene die niet lang in de rij kan staan en geen recht heeft op een pas met haar mee als zijnde gezelschap. Maar we gaan er nog wel een mail aan wijden dat dit eigenlijk echt niet kan. Ik zat in een moeilijke situatie wat die toegang betreft en de medewerkers bij de attractie waren gelukkig redelijk coulant, wrs ook doordat we zelf een oplossing hadden bedacht, maar het is wel heel vervelend om het continu te moeten uitleggen

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 09:52

Overigens ook nog wel stom. Toen we gisteren het park binnen wilden gaan liepen wij uit gewoonte naar de mindervaliden ingang, daar had ik immers al twee dagen gebruik van gemaakt. Nou daar stond een vrouw die dus wel echt van de regels was.
"Do you have a pass?"
"No, I don't have a pass."
"Then you can't enter the park through this entrance. This entrance is for disabled people"
"... I am disabled"
Dus mijn moeder zei: "She has a broken leg"
Zegt die medewerker: "Yeah, it's just a broken leg"

Dat ik heel even de neiging had om haar een mep te geven met mijn kruk :Y). Ik ben helemaal niet gewelddadig o.i.d., maar die opmerking ging echt te ver. Zo denigrerend. Dus we moesten via de reguliere ingang naar binnen, waar het heel druk was, dus ik zat in m'n stoel in die mensenmassa. Dat is ten eerste heel beklemmend, want je ziet alleen maar mensen en mensen letten totaal niet op wat er om hun heen gebeurt, dus die lopen steeds tegen mij aan. Nou is het gelukkig niet mijn onderbeen dat gebroken is en het doet geen zeer meer als iemand daar tegenaan stoot, maar toch.. vervelend is het wel

pien_2010

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:57

Bizar.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:00

Jammer genoeg is er de laatste jaren heel veel misbruik gemaakt van hun pasjes.
Je moest het amper bewijzen dat je iets voor had, rolstoel was voldoende om achteraan te gaan aanschuiven.
Vorig jaar is dat aangepast en moet je een heel 'traject' door online om een pasje aan te vragen (zoonlief heeft er recht op) dit om profiteren tegen te gaan.
Als de wachtrij het toelaat (dus geen trappen) dan moet je met de rolstoel in de gewone wachtrij wachten. Als de wachtrij het niet toelaat zal het afhangen van de CM, soms krijg je dan een terugkeer uur waarop je langs de uitgang op een attractie kunt.

Het is echt door profiteurs die er misbruik van gemaakt hebben, dat ze nu zo bot geworden zijn.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 18:51

Ja het is echt waardeloos dat mensen daar misbruik van maken en dat er dan zulke strenge regels volgens. Gewoon sneu, meer kan ik er niet over zeggen :(. Ben allang blij dat wij vrij coulante cast members hebben getroffen bij de attracties.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:44

Wow bizar, "just a fracture". Die moest eens weten. Dat je dan ook nieteens die ingang mag gebruiken. Is niet echt dat je daar voordeel van hebt, maar gewoon dan wel op een normale manier naar binnen kan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 20:57

In de efteling wordt er veel misbruik van gemaakt, mijn dochter heeft ook zo'n pas en die hoorde dat.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 21:58

DideH schreef:
Wow bizar, "just a fracture". Die moest eens weten. Dat je dan ook nieteens die ingang mag gebruiken. Is niet echt dat je daar voordeel van hebt, maar gewoon dan wel op een normale manier naar binnen kan.

Maar echt.. ik dacht echt; "Mens, calm your tits. Laat me gewoon naar binnen, zoveel voordeel levert me dat nou ook weer niet op. Ik wil gewoon naar binnen" :'). Had misschien m'n röntgenfoto's moeten laten zien, eens zien of ze dan haar woorden terug had genomen.

marleen_usar schreef:
In de efteling wordt er veel misbruik van gemaakt, mijn dochter heeft ook zo'n pas en die hoorde dat.

Ja dat geloof ik graag. In de Efteling is het ook heel makkelijk om zo'n kaart aan te vragen, want je kan dat gewoon online regelen en de pas printen/screenshotten. Het is heel fraudedegevoelig

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:38

Hmm wat zuur van Disney, maar dat is wel echt al jaren zo. Waarschijnlijk was een doktersverklaring wel voldoende geweest. Er wordt inderdaad veel misbruik van gemaakt. In Amerika kan je zelfs gehandicapten inhuren voor een dagje pretpark, zodat je niet in de rij hoeft te staan :Y)

Fijn dat het verder wel leuk gaat en dat het verder relatief goed met je gaat. Geen pijn is echt al top!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 21:53

ievie schreef:
Hmm wat zuur van Disney, maar dat is wel echt al jaren zo. Waarschijnlijk was een doktersverklaring wel voldoende geweest. Er wordt inderdaad veel misbruik van gemaakt. In Amerika kan je zelfs gehandicapten inhuren voor een dagje pretpark, zodat je niet in de rij hoeft te staan :Y)

Fijn dat het verder wel leuk gaat en dat het verder relatief goed met je gaat. Geen pijn is echt al top!

Ik had een doktersverklaring, maar dat was niet genoeg om een easy access pass te krijgen. Daarvoor moet je aandoening op de lijst staan en dat staan broken leg niet. Mijn huisarts (sprak hem toevallig maandag om te overleggen over medicatie die hij heeft voorgeschreven) was ook echt verbaasd en moest wel lachen dat je met active tuberculosis wel zo'n pass krijgt. Nou waren we het met elkaar eens dat je die mensen idd niet in de rij moet laten staan, maar dat het nog beter zou zijn als je mensen met actieve TBC gewoon niet naar binnen zou laten :')
Dat je in Amerika gehandicapten kan inhuren voor zo'n pas is gewoon triest

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 22:44

Oh serieus? Dan is het wel echt een stuk strenger geworden. En inderdaad, mensen met actieve tbc wil je liever niet binnen :x

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 17:20

Het is weer tijd voor een kleine update. Het is nu 6 weken geleden dat ik ben geopereerd, dus ik ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest voor een controle. Moest al vroeg op pad, want ik moest om 09:30u bij radiologie zijn en om 10:00u op de poli orthopedie, dus mijn moeder en ik zaten om 07:30u in de trein. Vergezeld met de rolstoel, want na mijn afspraak zouden we nog even de stad in.
Hoewel we van ver komen, is de 07:30u vrij vroeg, dus we waren rond 09:10u in het ziekenhuis. Helemaal prima, meteen maar door naar radiologie, waar ik vrijwel direct al naar binnen werd geroepen voor de foto's. De radiodiagnostisch laborant vroeg nog wat ik had gedaan nadat ze de eerste foto zag. Ja, heb je even? :Y)
Foto's gemaakt, op naar de poli orthopedie, waar we iets voor 09:30u waren. Ik ging er vanuit dat we nog minstens een half uur moesten wachten, dus ik had mama naar de kotfieautomaat gestuurd die in de wachtkamer staat en dacht rustig van mijn koffie te kunnen genieten. Niets was minder waar, want de koffie stond nog niet op tafel en ik werd al naar binnen geroepen. Een half uur te vroeg dus :').
Dus de spreekkamer in en naar de foto's gekeken. De foto's zagen er goed uit. De platen zitten nog mooi op hun plek, de constructie is stabiel en ik mag dus iets meer gewicht erop zetten tijdens het lopen, wat wel fijn is. Wat de bone graft betreft, daar is nog niet zoveel verschil in te zien. Hij denkt wel te zien dat het donorkuitbeen al mooi aan het vastgroeien is, maar hij zei er ook bij dat hij het misschien ook wel heel graag wil zien.
Vandaag heb ik veel ruimte gehad om mijn vragen te stellen en in tegenstelling tot het consult van 4 weken geleden (waar er continu aan hem werd getrokken door andere mensen) was het echt een fijn consult waar we echt even rustig hebben praten over alles. Hij kan niet goed antwoord geven op de vraag wat de situatie heeft veroorzaakt, omdat dat meerdere oorzaken kan hebben. Meest aannemelijke is wel dat de vascularisatie slecht is geweest, waardoor het bot is afgestorven en dus is geresorbeerd. De slechte vascularisatie kan dan ook weer verschillende oorzaken hebben, wat het een ingewikkeld verhaal maakt. Wat hij me nog wel heeft verteld (en wat ik eigenlijk wel wist) is dat de chrirurg die mij vorig jaar in Den Helder heeft geopereerd zijn werk goed heeft gedaan en dat hij het wrs op dezelfde manier had aangepakt. Ik heb gewoon heel veel pech gehad.

Hij heeft een CT-scan aangevraagd die over 6 weken moet worden gemaakt. Die scan gaat uitsluitsel geven of ik nog een keer moet worden geopereerd of niet. Hij heeft goede hoop dat het gat zich goed opvult, doordat hij met dat kuitbeen een brug heeft gevormd tussen de twee botdelen van mijn dijbeen, wat de genezing zou moeten bevorderen, maar ik begreep ook uit zijn verhaal dat dit techniek is die hij nog niet overdreven vaak heeft uitgevoerd en het dus nog een beetje afwachten is of zijn hypothese klopt dat het kuitbeen de genezing moet bevorderen.

Anyway, over 6 weken dus de CT-scan. Hij zei dat als die scan op een dinsdag of donderdag wordt gepland en er geen polikliniekbezoek wordt ingepland, ik gewoon even langs moest gaan bij de polikliniek, dan zou hij mijn resultaten even snel met mij bespreken, want dat zijn zijn polidagen. Vond het wel ironisch dat hij dus wel tijd heeft om mijn CT-scan met mij te bespreken tussen alle afspraken in, maar hij geen tijd heeft om de berichten die via het patiëntendossier worden gestuurd te beantwoorden. Heb er geen drama van gemaakt, want ik vind dat de energie niet waard. Het zal voor hem wel een principekwestie zijn, maar toch, het blijft een beetje gek. :Y)

Goed, dat was de update. Zei ik kleine update? Sorry, ik ben altijd lang van stof :)). Voor de geïnteresseerden zal ik de röntgenfoto's even delen. De resolutie van de foto's is vrij slecht, want ik heb de foto's van een computerscherm moeten nemen.

Voorkant
Afbeelding

Zijkant
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door leintje_ op 19-01-24 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:51

Ik vind het een positieve update. Geeft moed!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:02

Goed zo, klinkt toch positief!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:10

Gebeurt mij nooit, lange berichten schrijven :n O:)

Maar positieve update, klinkt goed. Ook fijn dat er nu wel alle tijd voor je vragen was. Op naar de volgende 6 weken *\o/*

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:11

Nou dat is super positief hoor, daar ben je vast heel blij mee. Het heeft echt veel tijd nodig.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 18:38

Ja onwijs blij! Kijk echt goed terug op het consult. Ik ben ergens toch altijd een beetje zenuwachtig als ik een consult heb met alleen de prof, maar mijn zenuwen waren nu gewoon helemaal weg en daardoor durfde ik mijn vragen ook te stellen. Dus echt een fijn consult en een fijn idee dat ik over 6 weken mijn CT resultaten gewoon met hem kan bespreken als hij aanwezig is en dat niet met een telefonisch consult hoeft.
Voor nu ga ik nog even heerlijk chillen in mijn zachte Winnie the Pooh pyjamabroek die ik vandaag heb gekocht bij Primark :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:52

Over dat contacten via internet. Mijn broer was huisarts en hij hoefde nog maar paar jaar voor pensioen. Een van de reden dat hij eerder is gestopt, was de automatisering en alles op de computer moeten gaan doen, waar hij glad geen zin in had.
Dat komt wel meer voor bij mensen. Ze hebben er gewoon niets mee en zijn er ook niet handig in. Wijs dat je het gewoon geaccepteerd hebt. Dus wellicht heeft hij wel gezien dat je vragen had en daarom zoveel tijd voor je genomen.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 19:06

Kan goed zijn idd, het zal ook echt wel per persoon verschillen of ze er open voor staan of niet en dat mag natuurlijk, daar heb ik respect voor. Dus ik leg het naast me neer, misschien had hij toen ook gewoon een poedersuiker en dat hij daarom zo bot reageerde.

Had het vandaag trouwens met hem ook nog over vitamine D en zijn rol in het herstel van botbreuken. Ik heb momenteel een vitamine D tekort, waar ik nu capsules van de huisarts voor heb gekregen. Ik vroeg me af of de orthopeed wist wat de rol van vitamine D was en of dat het herstel negatief zou kunnen beïnlvloeden. Hij moest eerlijk toegeven dat hij daar vrij weinig over wist. Het enige wat hij erover wist te vertellen is dat er een reactie plaatsvindt in de nier waarbij het eindresultaat wordt gevormd. Dus ik nam op dat moment het gesprek een beetje over en vertelde in het kort hoe vitamine D wordt gevormd in het lichaam (ik weet daar immers ook niet alles over, heb dat alleen even snel gezien in één van de lessen systeemfysiologie). Die man keek me aan en zei: "Hoe weet jij dit allemaal?" Waarop ik antwoordde dat ik biomedische wetenschappen studeer en soms wel eens oplet in de les :D. Vond het wel een bijzonder moment dat hij onder de indruk was van mijn kennis

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:21

Grappig verhaal over vitamineD en dat je af en toe (zo geestig) wel oplet.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:34

Wat een top update TS!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:40

Fijne positieve update!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 21:11

Klinkt als een fijne update leintje_, ik ben blij voor je :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 22:56

Fijn dat de arts voorzichtig positief was. Op naar verder herstel!

Je schrijft dat er donorkuitbeen in is gezet. Is die van jezelf, of echt van een donor?