Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:06

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
Het getuigd niet echt van openheid om mensen als Elisa zo aan te vallen. Nergens schrijft zij: alle reguliere zorg is dikke onzin.

Als je niet vóór alles bent, ben je dus tegen alles ;)

Het heeft helaas niets met begrijpend lezen te maken maar met onwíl: Gooi iedere andere gedacht op een grote wappie-hoop want dan hoef je zelf nergens over na te denken.
Het liefst verplichten van de officiele versies en verbieden. Het liefst zelf nadenken verbieden; dat geeft de niet-nadenkers dezelfde kans.

Gelukkig maar dat jij met zulke posts wél heel verbindend en totaal niet polariserend bezig bent *kusje smilie die er niet is op bokt*

Er wordt niet gezegd dat er niet nagedacht mag worden, er wordt wel gezegd dat het daarbij heel verstandig is je eigen kennis en kunde in de materie daarvan op waarde in te schatten.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:10

Ik ben niet zo goed in uitleggen, maar waar ik mee zit is dat je de werking op lange termijn niet weet.
Ze zeggen wel dat het vaccin binnen 4 (?) weken uit je lichaam is, maar wie garandeert dat?

Ik heb in m'n studie al wel voorbeelden gezien van dieren met vaccinatieschade. Honden die ieder jaar tig vaccinaties krijgen en last krijgen van allerlei vage klachten.
Wie garandeert dat dat niet zo is met deze coronaprik?

Ik heb die kennis zelf (nog) niet, maar ik ga ook niet iedereen zo klakkeloos geloven. Dat is het gewoon. En de maatschappelijke druk. Je wordt gewoon gedwongen iets te doen tegen je gevoel in en daar kan ik heel slecht tegen. En nee ik ben géén corona ontkenner, wappie, weet ik het. En ja ik weet wat de consequenties kunnen zijn als je corona krijgt.
Maar het druist zo dwars tegen m'n gevoel in dat ik nog steeds meer naar nee neig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:12

De data die voor het vaccin spreken zijn er zo veel en in zo veel verschillende landen, dat dit zichzelf allang gevalideerd heeft.
Dat te blijven ontkennen op basis van een roeptoeter is gewoon eigenwijsheid.
Dat staat er dan weer los van dat er inderdaad ook bijwerkingen zijn.
Die ontkennen is ook niet de bedoeling.
Het is een risico-baten afweging op de populatie, niet op het individu.

Dat staat voor mij weer compleet los van mensen die zeggen: ik erken de werking wel, maar ik neem hem toch niet. Dat mag gewoon in landen waar vaccins niet verplicht zijn.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:16

bigone schreef:
Cer schreef:
Nou ja, Silverlinde is een redelijk bekend instituut toch?

En bindweefsel massage is een reguliere behandeling voor mensen met oedeem en andere aandoeningen.
Maar om een linkje te plaatsen en vooral de opmerking : Vervuiling van het lichaam door vaccinatie?
Onze lichamen worden dagelijks vervuild, microplastics , luchtvervuiling enz.
Maar het word blijkbaar pas interessant wanneer het door vaccinatie gebeurd.

Zowel jij als de mevrouw op de betreffende website halen hier volgens mij bindweefselmassage en lymfemassage/drainage door elkaar. Ik mag toch hopen dat die Tessa zich niet aan het laatste waagt, want dat is een zeer subtiele, precieze techniek waar je (bijv als fysiotherapeut) een speciale opleiding voor moet volgen. Verkeerde toepassing kan echt heel fout uitpakken.

Alternatieve behandelingen, als ze al nut hebben (en dat verschilt per soort behandeling), moeten m.i
altijd aanvullend zijn op reguliere behandeling, en nooit, onder het mom van regulier deugt niet/werkt niet, in plaats van reguliere behandeling ingezet worden. Aanvullend kan het best waardevol zijn, of de werking nu berust op placebo-effect of op een daadwerkelijk fysiek effect.

De toon die hier (en elders) echter door sommige aanhangers van alternatief aangeslagen wordt richting de reguliere geneeskunde/wetenschap vind ik behoorlijk neerbuigend. Als je wil dat mensen zich meer openstellen voor een alternatieve kijk, dan werkt het beter om de nuance en verbinding te zoeken. Dat geldt (Om on topic te blijven) ook voor de hele coronavaccinatiediscussie.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:18

Amy223 schreef:
Ik ben niet zo goed in uitleggen, maar waar ik mee zit is dat je de werking op lange termijn niet weet.
Ze zeggen wel dat het vaccin binnen 4 (?) weken uit je lichaam is, maar wie garandeert dat?

Ik heb in m'n studie al wel voorbeelden gezien van dieren met vaccinatieschade. Honden die ieder jaar tig vaccinaties krijgen en last krijgen van allerlei vage klachten.
Wie garandeert dat dat niet zo is met deze coronaprik?

Ik heb die kennis zelf (nog) niet, maar ik ga ook niet iedereen zo klakkeloos geloven. Dat is het gewoon. En de maatschappelijke druk. Je wordt gewoon gedwongen iets te doen tegen je gevoel in en daar kan ik heel slecht tegen. En nee ik ben géén corona ontkenner, wappie, weet ik het. En ja ik weet wat de consequenties kunnen zijn als je corona krijgt.
Maar het druist zo dwars tegen m'n gevoel in dat ik nog steeds meer naar nee neig.

Nou is het wel zo, dat vage klachten vaak aan iets toegeschreven worden, in het geval van de honden die je noemt, aan vaccinaties. Maar is daar bewijs voor?
Mensen doen dat zelf ook, het is blijkbaar heel lastig om klachten te hebben waarvoor geen duidelijke oorzaak is. Dus zoeken we er een.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:22

Amy223 schreef:
En de maatschappelijke druk. Je wordt gewoon gedwongen iets te doen tegen je gevoel in en daar kan ik heel slecht tegen [...]
En dat is denk ik precies waar het hem vaak in zit. Mijn indruk is dat een groeiende groep mensen niet zozeer tegen het vaccin an sich is, maar tegen het idee van maatschappelijke druk/dwang. En dat daar vervolgens argumenten bij gezocht worden om die weerzin te rechtvaardigen.
Het gaat om emotie, en dat maakt het zo lastig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:24

Ik vind het gewoon apart dat mensen eventuele gezondheidsrisico’s nemen op gevoel. Zowel die voor als tegen vaccineren zijn. Sommige opmerkingen dat gevaccineerden klakkeloos die prikken halen is gewoon pertinent onjuist.
Ja ze zijn er, druk die spuit er maar in tot geen vergif in mijn lichaam.
Daartussen in zit een hele grote groep die zich wel degelijk zo goed mogelijk verdiept heeft in het nut van vaccineren en de gevolgen van vaccineren.
Maar op gevoel de spuit wel/ niet nemen is van twee kanten gewoon niet slim.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:30

bigone schreef:
Ik vind het gewoon apart dat mensen eventuele gezondheidsrisico’s nemen op gevoel. Zowel die voor als tegen vaccineren zijn. Sommige opmerkingen dat gevaccineerden klakkeloos die prikken halen is gewoon pertinent onjuist.
Ja ze zijn er, druk die spuit er maar in tot geen vergif in mijn lichaam.
Daartussen in zit een hele grote groep die zich wel degelijk zo goed mogelijk verdiept heeft in het nut van vaccineren en de gevolgen van vaccineren.
Maar op gevoel de spuit wel/ niet nemen is van twee kanten gewoon niet slim.

Maar wie zegt dat een vaccin geen gezondheidsrisico is?
En gevoel... Nou ja ik hecht daar persoonlijk wel veel waarde aan. Ondanks heel veel inlezen zegt m'n gevoel nog steeds nee/twijfel. Het is niet dat ik me niet inlees en het direct vergif vindt.
Er is imo te weinig bekend over lange termijn gevolgen.

BigOne

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:36

Ik zeg niet dat het vaccin zonder risico is, ik vind persoonlijk wel dat een besmetting met COVID veel grotere risico’s kan geven. Snap ook heel goed wanneer je jong gezond en fit bent je een andere afweging kan maken dan een oudere persoon. Echter heeft bijna elke jongere oudere personen in zijn omgeving en omdat covid een zeer besmettelijke ziekte is die ook nog steeds bij gevaccineerden die al ziektes hebben of waarbij vaccineren niet voldoende werkt rampzalige gevolgen kan hebben.
En long-covid bij jongeren word vaak vergeten, vaccineren verkleind het risico hierop met 50 %. Gezien enkele gevallen in mijn omgeving meer dan voldoende reden om te vaccineren. Deze personen komen uit de tijd voor vaccineren en lopen nog dagelijks tegen hun beperkingen aan.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:37

Askja schreef:
Amy223 schreef:
En de maatschappelijke druk. Je wordt gewoon gedwongen iets te doen tegen je gevoel in en daar kan ik heel slecht tegen [...]
En dat is denk ik precies waar het hem vaak in zit. Mijn indruk is dat een groeiende groep mensen niet zozeer tegen het vaccin an sich is, maar tegen het idee van maatschappelijke druk/dwang. En dat daar vervolgens argumenten bij gezocht worden om die weerzin te rechtvaardigen.
Het gaat om emotie, en dat maakt het zo lastig.

Weer heel mooi verwoord, helemaal mee eens. Dit is denk wat het om draait voor een aantal weigeraars. Het voelt niet goed, en toch "moet" je het doen. Wij Nederlanders zijn daar eerlijkgezegd ook wel een beetje eigenwijs in zijn en een stuk minder volgzaam dan inwoners van andere landen, wat ik dan weer heel interessant vind.

Aanvullend: https://www.ad.nl/binnenland/we-zijn-ee ... ~a844a2e1/

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:37

Amy223 schreef:
Ik vind de bekrompenheid van al die 'wetenschappers' hier zo heerlijk.
Misschien even gaan verdiepen in de geschiedenis van de natuurgeneeskunde en reguliere geneeskunde. Maar het is veel makkelijker om er tegenaan te trappen dan je er in te verdiepen natuurlijk! :D

En hokus pokus... Tja...
Mijn pony is na 2 jaar koliekaanvallen, toch echt beter gemaakt door een holistisch dierenarts. Waar 20 reguliere artsen mij van het kastje naar de muur stuurden en er maar niet achter konden komen wat het was :)
Maar goed, zijn aandoening staat nergens in de boeken in Utrecht dus hé, het zal er wel niet zijn toch :')

Oké, speciaal voor iedereen die alleen de wetenschap gelooft.

https://scientias.nl/compleet-nieuw-org ... k-lichaam/

Ik vind dat het woord holistisch wat misbruikt wordt. Holistisch betekent niks anders dan breed kijken en de context meenemen.
Elke hulpverlener zou holistisch moeten werken, dat doe ik ook. Ik werk als psychosomatisch fysiotherapeut en neem altijd de volledige context mee, de wetenschappelijke inzichten en bevind me soms ook op het randje daarvan, maar wél met een goed theoretisch construct erachter.

Het is niet zo dat een natuurgenezer per se holistisch werkt. In een holistische werkwijze neem je ook de wetenschap mee, en dat ontbreekt daar vaak.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 25-10-21 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:41

Maar alle kennis en wetenschap die we hebben van hoe afweer werkt, en wat vaccineren doet, bewijst dat een vaccin op zeer korte termijn verdwijnt uit je lichaam. Álles wat je in een lichaam spuit en lichaamsvreemd is (ook geneesmiddelen dus) verdwijnt in maximaal een paar weken uit je lijf. Daar heb je je eigen opruimdienst voor, de lever. De darmen en de nieren verwijderen vervolgens de afbraakprodukten die de lever maakt uit je lijf.

Dat je eigen afweer na verloop van tijd rare dingen kan doen (autoimmuunziekten zijn daar een goed voorbeeld van, en allergieën) is ook bekend.

Maar dat het één (vaccineren) na járen effect zou hebben op het ander (een 'rare' respons van je afweer) moet nog steeds bewezen worden en er is qua theorie níets te bedenken waardoor een vaccin dat effect wél zou hebben en andere stoffen niet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:49

Als gezegd, ik geloof geen mens klakkeloos.

En maatschappelijke druk om je te vaccineren : ja, die is er.
Ik vind dat ook geen pretje, maar ik achtte het wel mijn zedelijke plicht om mij te laten enten zodra (in mijn geval) de huisarts belde. (Nu ja, de assistente.)
Mogelijke vaccinatie schade: ik kreeg astra zeneca, dus een kleine kans op trombose. (Geen leuk idee, er zijn drie familieleden gestorven aan trombose/ hart/ herseninfarct.)

Of het vaccin inmiddels mijn lichaam uit is: vast wel. Ik zie geen directe aanleiding voor lange termijn opslag.

De nadelen van niet vaccineren wegen voor mij het zwaarst.
Een potentiële dodelijke ziekte, lockdown, en dat ik met ziekenhuisopname en eventueel de IC heel wat hard noodzakelijke operaties zou vertragen.
En ik vind het marshmallow gedrag om te doen alsof de nadelen van niet vaccineren niet bestaan of niet relevant zijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:01

Allergieën bouwen zich op, een probleem na meerdere vaccins doordat afweer (allergie is afweer van slag) fout reageerd is niet onmogelijk of onlogisch. Echter zou je dan binnen maximaal X tijd na een vaccinatie zo'n reactie moeten zien. Niet 3 maanden later, eerder 3 uur/dagen later. Wie verbanden legt met grotere tussentijd heeft of niet goed opgelet (dus probleem was er al eerder na vaccinatie) of er is een andere oorzaak.

Ibbel

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:05

Dat bedoel ik ook. Als ik tussen 20 en 10 jaar geleden regelmatig tegen Hep gevaccineerd ben geweest vanwege tropenreizen of werk, dan is er geen enkele theorie die zou kunnen verklaren dat ik nú opeens vage leverklachten heb.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:09

Amy223 schreef:
Maar wie zegt dat een vaccin geen gezondheidsrisico is?

En zelfs als dat zo is........ COVID is een groter gezondheidsrisico.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:10

Maar niet iedereen word dodelijk ziek van covid toch..

Heb je pech word je dodelijk ziek van covid of krijg je lange termijn klachten.

Maar datzelfde geldt voor elke vaccinatie. Heb je pech dan ga je dood of krijg je lange termijn klachten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:29

Sizzle schreef:
Het is een risico-baten afweging op de populatie, niet op het individu.

:)* +:)+

Voor een individu kan het dus anders optellen onder de streep.

Bij mij telde het op tot een wel, doch nu met deze bescherming tot een liever al natural dan herhaling.

Valt echter niet mee om een besmettig op te lopen hier. Doe echt mijn best maar de spoeling in mijn echte wereld is veel dunner dan de officiele cijfers die voor die wereld gepubliceerd worden >;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:32

Daks schreef:

Maar datzelfde geldt voor elke vaccinatie. Heb je pech dan ga je dood of krijg je lange termijn klachten.

Dat klopt.

Als je terugdenkt aan de eerste maanden van de pandemie: niet iedereen werd ziek, maar mensen kwamen 'bij bosjes' in het ziekenhuis en de artsen konden weinig doen. |(
De begrafenis ondernemers draaiden overuren. |(

Als sociale wezens hebben we dus belang bij bescherming tegen besmettelijke ziekten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:32

Citaat:
Doe echt mijn best maar de spoeling in mijn echte wereld is veel dunner dan de officiele cijfers die voor die wereld gepubliceerd worden >;)

Ik zou dit echt té vermoeiend vinden gewoon :') al die achterdocht en angst...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:46

Daks schreef:

Nee maar de kans dat je ziek wordt is wel veel groter, de kans dat je er lange termijn klachten aan overhoudt is nog veel groter.

Ter vergelijking: tot nu toe zijn er 6 mensen overleden wat te linken is aan het Janssen vaccin, en dat zijn ook direct de enige vaccinatie doden.
Aan COVID tot nu toe 4,965,682 mensen. Nu is kansberekening niet mijn sterkste punt, maar ik denk dat ik toch maar op een vaccin gok waar niemand aan overleden is.

Huertecilla

Cer schreef:
Citaat:
Doe echt mijn best maar de spoeling in mijn echte wereld is veel dunner dan de officiele cijfers die voor die wereld gepubliceerd worden >;)

Ik zou dit echt té vermoeiend vinden gewoon :') al die achterdocht en angst...

Grappig hoe jij dat leest.
Ik ervaar het als een gegeven. Als het weer; de verwachting voor vandaag nu zie ik buiten ook niet. Die verwachting is in de regel aan de pessimistische kant en eventuele waarschuwing idem. Dat heeft een begrijpelijke reden.
Ik ´geloof´ daarom de verwachting met de slag om de arm dat het waarschijnlijk meevalt.

Zo heeft de overheid ook een belang bij de informatie aan de burger. Dat kan je ontkennen of een slag om de arm door nemen.
Ontken, geloof wat je wil. Ben je vrij in. Laat jouw vrijheid echter niet ontaarden in een verplichting dus verbod voor anders denkenden :)*

Sunnda

Maar is het gek dat jonge mensen denken: nouu kiezen tussen een vaccin zoals moderna met al 3500 doden in de EU door de bijwerking aan het hart. (En daarom ook niet meer gebruikt in noord europa) En dan hebben we het nog niet over de mensen die misschien nu schade aan het hart hebben, maar dat nog niet weten doordat de klachten niet direct ernstig genoeg waren.
En het gebrek aan bijvoorbeeld kennis van wat het doet bij zwangerschap? Dat is gewoon nog niet onderzocht.
Ik ken genoeg volwassenen die zichzelf laten enten, maar hun kinderen niet en dat snap ik volldeig.

Of dat ze een deltavariant krijgen waarvan het grootste gevaar als jongere is dat je het niet herkend omdat de belangrijkste symptomen een snotneus en een keelpijntje is.(zie de site van het rivm)

Ik heb geen kinderen, maar zou ze zelf nooit laten vaccineren met zo'n onbekend vaccin. Het is goedgekeurd onder noodwetgeving en er is dus precies zo veel bekend als we vandaag de dag weten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:50

tamary schreef:
Allergieën bouwen zich op, een probleem na meerdere vaccins doordat afweer (allergie is afweer van slag) fout reageerd is niet onmogelijk of onlogisch. Echter zou je dan binnen maximaal X tijd na een vaccinatie zo'n reactie moeten zien. Niet 3 maanden later, eerder 3 uur/dagen later. Wie verbanden legt met grotere tussentijd heeft of niet goed opgelet (dus probleem was er al eerder na vaccinatie) of er is een andere oorzaak.

Een allergie is niets anders dan een overactief immuunsysteem. Onze zoon bleek drie dagen na zijn BMR allergisch te reageren op ( achteraf want dat duurt even voor je het vind) koemelk eiwit . Hij kreeg volledig borstvoeding en zelf compleet alle producten die dit bevatten geschrapt. Ik schuif het nog steeds op de vaccinatie maar dat is geen reden om vaccineren aan de kant te gooien. Hij heeft nu als volwassene hooikoorts, ook geen pretje maar mee te leven. Zijn immuunsysteem werkt gewoon te goed.
Coronavaccins zonder problemen gehaald .

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:50

Sunnda schreef:
Maar is het gek dat jonge mensen denken: nouu kiezen tussen een vaccin zoals moderna met al 3500 doden in de EU door de bijwerking aan het hart.

bron?