Mijn moeder heeft kanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 01:54

Dank jullie wel allemaal voor het delen van jullie ervaringen. Dat helpt mij ontzettend!

Ik heb vandaag een goede dag. Het gevoel alsof ze bij me is vandaag en met me mee kijkt. Veel foto's bekeken en herinneringen opgehaald samen met mijn verloofde. Dat geeft me vrolijke gevoelens.

Net dacht ik heel even bij mezelf, laat ik nu even niet verdrietig zijn dat ze er niet meer is, maar blij zijn dat ze er heeft mogen zijn.

Ze was een oermoeder, haar hele leven gewijd aan haar kinderen. Elke euro moest ze noodgedwongen vijf keer omdraaien. Zonder haar was ik nooit gekomen waar ik nu ben. Zonder haar drijvende kracht had ik nooit de motivatie gehad om zo ver te komen. Alles wat ik de komende tijd doe zal in het teken staan van haar vechtlust, doorzettingsvermogen en nuchtere "tis wat is" mentaliteit.

Natuurlijk zal het verdriet er nog vaak genoeg zijn. Ik ga het enorm moeilijk krijgen als we maandag de kist moeten sluiten, dat weet ik zeker. Maar daarstraks voelde ik haar om me heen en zei ze tegen me, 'niet huilen, Robin. Het komt allemaal goed met jou.'

Ik hou van mijn mama. <3

robeer

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 08:59

Heel veel sterkte met het een plaatsje geven van dit immense verdriet :knuffel:

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:34

Heel veel sterkte Pablo! :(:) Kan mij heel goed voorstellen dat het heel lastig is om niet dat ‘afscheidmoment’ te hebben gehad. Als ik jouw berichten net voor het moment dat ze deze wereld verlies las, had ik inderdaad ook niet het idee dat het zó snel zou gaan. Als ik je berichten lees denk ik aan een sterk iemand, ik weet zeker dat ze daar boven trots op je is!

Ook heel veel sterkte voor Chanicha en Froukje! Y;(

Met tranen in mijn ogen dit topic doorgelezen. Klikte dit topic aan omdat ik halverwege deze maand te horen heb gekregen dat ook mijn moeder is getroffen door deze verschrikkelijke ziekte. Hoop zo dat het allemaal weer goedkomt :\ De prognoses zijn in principe redelijk goed, maar het blijft een pieeeep ziekte!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:44

Maandag de uitvaart gehad, was heel mooi, wat je mooi kan noemen hoor, ze had veel bloemen en zou supertrots op haar kleinkinderen geweest zijn!
Vandaag naar haar huis, spullen ophalen en uitzoeken.
Mijn zus was er gisteren met haar dochters, ze zei het voelt als stelen, zo raar.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 23:22

Vandaag het laatste rouwbezoek geweest op het sluiten van de kist voor de uitvaart na.. nu heb ik het toch wel weer even zwaar -O- ik vind het idee dat ik haar straks niet meer kan zien, aanraken en voelen echt enorm vreselijk..

@chanicha fijn dat de uitvaart mooi was, ik hoop hetzelfde voor maandag. Ik moet nog even voorbereiden wat ik wil gaan zeggen..

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 23:39

xPabloBokt schreef:
Vandaag het laatste rouwbezoek geweest op het sluiten van de kist voor de uitvaart na.. nu heb ik het toch wel weer even zwaar -O- ik vind het idee dat ik haar straks niet meer kan zien, aanraken en voelen echt enorm vreselijk..

@chanicha fijn dat de uitvaart mooi was, ik hoop hetzelfde voor maandag. Ik moet nog even voorbereiden wat ik wil gaan zeggen..

Heel veel sterkte! :knuffel: Y;(

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:12

Heel veel sterkte voor nu en de komende tijd.. Je moeder kan en zal ontzettend trots op je zijn.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:06

Sterkte Pablo, al die momenten zijn moeilijk en confronterend. :(:)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:08

DideH schreef:
Heel veel sterkte Pablo! :(:) Kan mij heel goed voorstellen dat het heel lastig is om niet dat ‘afscheidmoment’ te hebben gehad. Als ik jouw berichten net voor het moment dat ze deze wereld verlies las, had ik inderdaad ook niet het idee dat het zó snel zou gaan. Als ik je berichten lees denk ik aan een sterk iemand, ik weet zeker dat ze daar boven trots op je is!

Ook heel veel sterkte voor Chanicha en Froukje! Y;(

Met tranen in mijn ogen dit topic doorgelezen. Klikte dit topic aan omdat ik halverwege deze maand te horen heb gekregen dat ook mijn moeder is getroffen door deze verschrikkelijke ziekte. Hoop zo dat het allemaal weer goedkomt : De prognoses zijn in principe redelijk goed, maar het blijft een pieeeep ziekte!

DideH,ook voor jullie sterkte gewenst, ik ga duimen dat je moeder haar ziekte overwint. :(:)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:13

DideH heel veel sterkte voor jou en je moeder Y;(

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 23:40

Heel veel sterkte Pablo, maar ook voor chanicha en Froukje. Je mam verliezen is erg. Mijne is nu 9 jaar geleden overleden, ook aan kanker… zij was 62.
Pablo veel sterkte met de uitvaart, ik hoop dat jij en je familie een mooi afscheid hebben van je moeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:36

Heel veel sterkte!

Hier heeft mijn schoonvader helaas begin van de maand te horen gekregen dat hij uitgezaaide longkanker heeft en ze alleen nog kunnen rekken.

Het blijft een rot ziekte

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 01:21

Zonnebloem92 schreef:
Heel veel sterkte!

Hier heeft mijn schoonvader helaas begin van de maand te horen gekregen dat hij uitgezaaide longkanker heeft en ze alleen nog kunnen rekken.

Het blijft een rot ziekte

Heel veel sterkte.. ook voor DideH :(:)

Vandaag is het alweer een week geleden. De tijd gaat zo snel en tegelijk kruipt hij voorbij.. de momenten van realisatie zijn moeilijk. Gelukkig heb ik mijn lieve verloofde bij me en sta ik niet alleen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 01:31

If the Christmas season is hard
If you've lost someone dear
Just look in your heart
And you'll know they're still there
The star in the sky
The light falling snow
The robin outside
It seems like they know
If this is a time
When you're struggling through
Just do what you can
For wat matters, is you
There's no need to be merry
There's no need to be bright
Just do what you can
It will all be allright❤

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 09:29

Mooi Yvonne <3

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 10:50

YvonneV schreef:
If the Christmas season is hard
If you've lost someone dear
Just look in your heart
And you'll know they're still there
The star in the sky
The light falling snow
The robin outside
It seems like they know
If this is a time
When you're struggling through
Just do what you can
For wat matters, is you
There's no need to be merry
There's no need to be bright
Just do what you can
It will all be allright❤

Wat mooi <3 ik heet toevallig Robin en ik heb ook echt iets met Roodborstjes. Dank je wel.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 00:19

Morgen nemen we definitief afscheid van mijn moeder. Ik zit nu de allerlaatste brief aan haar te pennen die meegaat in de kist. Het gaat een zware dag worden denk ik..

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 00:23

Heel veel sterkte Pablo. Morgen wordt aan de ene kant wellicht zwaar, maar aan de andere kant is het het einde van een periode dat je echt geleefd wordt / bent.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 00:29

Heel veel sterkte morgen!

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 01:12

Heel veel sterkte Y;(
Het zal een zware dag worden, maar een mooi afscheid

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 06:19

Heel veel sterkte vandaag Pablo Y;(
Het zal niet makkelijk zijn maar het voelde voor mij als ‘klaar’ en er viel een gewicht van mijn schouders, misschien klinkt dat raar maar je zit er toch tegenaan te hikken.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 08:05

chanicha schreef:
Heel veel sterkte vandaag Pablo Y;(
Het zal niet makkelijk zijn maar het voelde voor mij als ‘klaar’ en er viel een gewicht van mijn schouders, misschien klinkt dat raar maar je zit er toch tegenaan te hikken.

Nee hoor, dat gevoel heb ik zeker ook. Het zal moeilijk zijn om haar af te geven bij de ovenruimtes, maar ik zal ook "blij" zijn als ze verlost is van haar zieke lichaam en niet meer koud en kil alleen hoeft te liggen. Dat ze haar "laatste gedaante" kan gaan aannemen en ik haar straks in een ashangertje dag in dag uit dicht bij me kan gaan dragen. Dan is ze altijd bij me.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 08:21

Heel veel sterkte vandaag!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 08:34

Heel veel sterkte vandaag, Pablo.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:37

Heel veel sterkte vandaag Y;( :(:)