Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:38

In de professionals nieuwsbrief stond wel dat jongeren heftiger reageren ja. En veel jongeren krijgen nu ook AZ toch? Die geeft ook meer bijwerkingen lijkt het.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:48

Kennis van me heeft van de week AZ gekregen en in november corona gehad. Vertelde dat ze zich net zo voelde als toen ze corona had, alleen zonder koorts. Wel verhoging. Nu na 2 dagen is ze weer aardig opgeknapt.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:04

Ik ben verre van een piepdoos :D maar ik vond het echt geen feestje de nacht en dag na mijn AZ vaccin :D ik denk echt een hele sterke reactie van het immuunsysteem.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:06

Dat was al bekend uit de fase 2 studie dat jongere mensen heftiger reageren.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:24

Hier ook geen piepdoos en koorts liegt er niet om!

Maar ik snap je verhaal. Dinsdag zijn de cliënten van mijn afdeling voor de 2e keer gevaccineerd met pfizer en er was er 1 die zich wat misselijk voelde en de rest had nergens last van!
Oké, een enkeling had wat spierpijn :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:35

Wij hadden er wwl een paar met koorts hoor, na 2e pfizer vaccinatie

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:59

secricible schreef:
In de professionals nieuwsbrief stond wel dat jongeren heftiger reageren ja. En veel jongeren krijgen nu ook AZ toch? Die geeft ook meer bijwerkingen lijkt het.

O heerlijk nu voel ik me weer lekker jong :))

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:55

Ik voel me prima na de 2e vaccinatie. Nergens last van

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:12

Misschien is het interessant om voortaan je leeftijd erbij te zetten als je verteld over je vaccinatie en hoe je er op reageerde. Wellicht is er een heel duidelijk verband te zien tussen klachten en leeftijd?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:21

Lucy_121 schreef:
Misschien is het interessant om voortaan je leeftijd erbij te zetten als je verteld over je vaccinatie en hoe je er op reageerde. Wellicht is er een heel duidelijk verband te zien tussen klachten en leeftijd?

Nee want dan voel ik me wel weer oud :7

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:37

Ik heb vanuit mijn werk nu ook de mail gekregen om me te laten vaccineren. Ik werk in de huishoudelijke hulp bij kwetsbare ouderen. Alleen nu ben ik nogal bang van prikjes en was ik liever samen met mijn vriend gegaan (die zit in de laatste grote groep gezonde mensen). Maar goed straks maar even met de GGD bellen. Ik ben zelf liever gevaccineerd dan ik corona zou moeten doorlopen wegens dat ik snel extreme pijn op de borst krijg. Heb daarnaast in de schoonfamilie diabetes type 1 en mijn eigen vader heeft type 2, dus wil me ook mede voor hun vaccineren.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 11:50

Jorex schreef:
Ik heb vanuit mijn werk nu ook de mail gekregen om me te laten vaccineren. Ik werk in de huishoudelijke hulp bij kwetsbare ouderen. Alleen nu ben ik nogal bang van prikjes en was ik liever samen met mijn vriend gegaan (die zit in de laatste grote groep gezonde mensen). Maar goed straks maar even met de GGD bellen. Ik ben zelf liever gevaccineerd dan ik corona zou moeten doorlopen wegens dat ik snel extreme pijn op de borst krijg. Heb daarnaast in de schoonfamilie diabetes type 1 en mijn eigen vader heeft type 2, dus wil me ook mede voor hun vaccineren.

Toen ik mijn tweede vaccinatie ging halen waren er ook veel ouderen aan de beurt en zij mochten een begeleider meenemen. Misschien als je uitlegt dat je er heel erg tegenop ziet, dat jij je vriend mee mag nemen. Sowieso kun je bij degene die prikt aangeven dat je er erg tegenop ziet! Dat is niet raar en moet je echt gewoon doen. Bij mij vroegen ze het zelfs of ik prikken vervelend vind. Ik heb er gelukkig geen enkele moeite mee, maar ik vond het erg aardig en betrokken klinken.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:36

Ik heb net gebeld en mensen met prikangst mogen een tweede persoon meenemen. Ik heb dat aan de telefoon al aangegeven dus het staat er als notitie bij. Nu ga ik mijn moeder meenemen, want we gaan daarna met de auto om boodschappen. Dat doen we elke week op donderdag. En mijn moeder was tot nu toe bij al mijn prikjes toen ik kind was en later ook toen ik moest bloedprikken, dus vind het ook erg fijn als zij me ondersteunt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:37

Inmiddels worden ze gelukkig beide opgenomen in het ziekenhuis het ziet er alleen niet goed uit...

Maar gelukkig wel nu in goede handen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:39

Net mijn 2de vaccin of placebo gehad. Als het de placebo is, dan is het kleurstofje (product heeft een gele kleur) toch iets wat redelijk irriteert. De inspuiting zelf was deze keer niet pijnlijk, maar nu voel ik het wel. Als ik in de placebogroep zit, krijg ik in de loop van april het echte vaccin. Maar er bestaat ook een kans dat ik een 3de keer moet komen ook al kreeg ik het echte goedje. De producent heeft namelijk nog niet beslist welke richting ze verder uit gaan. Onze onderzoeksarts hoopt dat ze enkel de placebogroep terug moeten oproepen. Het zal dus nog wel even duren voor ik weet in welke groep ik zit.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:05

Mocht je ingespoten zijn met een placebo dan zal het in de meeste gevallen de dragerstof zijn waarbij alleen de 'vaccinatie-eiwitjes' ontbreken. Zo kan meteen getest worden in hoeverre er symptomen komen op alles behalve de werkzame stof.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:58

Ik heb gisteren Pfizer gekregen, eerste dosis. Mijn arm doet wel wat pijn, meer dan bij een andere vaccinatie. Maar verder vielen mijn klachten goed mee. Een tijdje wat rillingen gehad maar dat was snel voorbij.
Hopelijk verloopt het met de tweede dosis ook zo :))

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:23

Is dit herkenbaar? 2 weken geleden gevaccineerd met AZ en nu nog steeds een rode plek op m'n arm en een bultje op de prikplek....verder geen klachten gehad.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:57

nafkedemi schreef:
Is dit herkenbaar? 2 weken geleden gevaccineerd met AZ en nu nog steeds een rode plek op m'n arm en een bultje op de prikplek....verder geen klachten gehad.

Ik had vandaag ook weer even pijn in m'n oksel, een week na de prik. De tweede dag na de prik had ik dat ook.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:41

Ik heb juist minder pijn als bij de eerste spuit. Had pfizer gehad.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:25

fjordjes schreef:
Ik heb juist minder pijn als bij de eerste spuit. Had pfizer gehad.

Dat had ik ook voor mijn idee. Maar misschien omdat ik de tweede keer echt flink bewogen had.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 04:35

Ik ben gisteren geënt met pfizer. Toch wel een heftige huid reactie met steken die naar de hals uitstralen, maar zal wel wegtrekken. Verder voel ik mij prima. :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:22

Ik heb zaterdag de tweede Moderna gehad.
Zaterdagnacht heel slecht geslapen en met koorts wakker, hele dag op de bank met koorts, geen eetlust en overal pijn. Einde van de middag leek het wat op te knappen maar gisteravond weer koorts, wederom slechte nacht en vanmorgen zo slap als een vaatdoek.
Nu net weer wakker en nu lijkt de koorts weg.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:30

Als ik hier lees ik zit er dus in de bijwerkingen geen verschil tussen de vaccins

Of lees ik iets verkeerd?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:34

Het verschilt echt heel erg van persoon op persoon. :)