Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Felien_Kyra

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:32

Hoe zit het in Duitsland en België bijvoorbeeld dan met avondklok en paarden voeren ‘s avonds?

Of andere landen ben ik ook wel benieuwd naar trouwens. Heb dit laatst ook in een ander topic gevraagd maar kan het niet terugvinden....

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:33

Lekker makkelijk voor de mensen die het weten in te vullen voor een ander. Zelfde als dat de kabinet beslist welk beroep wel belangrijk en welke niet ... elke beroep is belangrijk want we werken allemaal om te leven! Zo heeft iedereen een ander leven de een kan wel rekening houden met een avond klok de ander niet. We hebben het niet over feesten of gezellige avondjes maar om onze dieren te verzorgen. Het zou niet eens een discussie moeten zijn ik dacht dat we allemaal dierenliefhebbers waren?
Het is allemaal IK heb er geen last van IK kan het allemaal wel dan kan de rest het ook.
Ik heb geen kinderen en dan nog vind ik het erg voor de mensen die niet kunnen werken omdat de kinderen thuis zijn. Ik ben geen horeca ondernemer maar ik leef 100% mee met hun zorgen. Ik ben niet iemand die alles in de wind slaat maar van dieren blijf je af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:41

Kans is er dat volpensionners om 20u dicht moeten zijn. Bij doe-het-zelf verwachten ze misschien dat de stalbaas de laatste ronde doet?

Qua medicatie en dergelijke... Ik zou er niet van staan kijken als ze een houdbaarheidsdatum checken hoor. Of bij verhaal "ziek paard op stal, spoed" naar de stalbaas een belletje doen om je verhaal te toetsen.

Ik heb al maanden een attest op zak van mijn werkgever dat ik verplicht naar kantoor moet voor mijn job. Dat geldt ook indien er avondklok zou zijn (al werk ik nu gewoon tussen 9 en 17u, geen shiften meer) en voor essentiële verplaatsingen bij lockdown.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:48

Wij hebben 2 supermarkten en in deze tijd van het jaar valt de omzet na 20:00 heel erg mee hoor. Helemaal doordat de andere winkels toch dicht zijn en het alcoholverkoopverbod.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:30

Wij hebben geen stalbaas die voert, we doen alles zelf met degenen die er staan. Dus als ik niet ga voeren moet er iemand anders op de fiets of met de auto komen.
Onze staleigenaresse woont er wel maar heeft en doet niks met de paarden, is ook vaak niet thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:41

Heb je contract waarin dat staat? Gewoon meenemen. En eventueel onderling een schema afspreken, printen en meenemen. Kan je dat onder de neus duwen bij controle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:43

Als ik 's avonds naar m'n paard zou moeten, dan had ik gewoon gegaan. Hij heeft blessures. Ben enige pensionklant dus geen andere mensen aanwezig behalve de eigenaar. Moet het voer voor em klaar zetten etc.

Maar wat dat betreft ben ik blij met m'n werk. Want ik werk snachts dus ik zou eventueel na m'n werk gelijk door kunnen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:46

Varekaj schreef:
Heb je contract waarin dat staat? Gewoon meenemen. En eventueel onderling een schema afspreken, printen en meenemen. Kan je dat onder de neus duwen bij controle.

Nee daar is geen contract van, dat is gewoon zo geregeld op stal.
Iedereen die er staat heeft voerbeurten en wij doen bijna altijd de avonden omdat wij ‘s avonds na ons werk komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:57

Trainingsstallen die ‘s avonds lessen geven zullen ook wel balen. Die zullen het omdraaien denk ik. Zoveel mogelijk overdag en eind middag lesgeven en ‘s avonds de eigen paarden nog trainen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:59

Ondertussen is er blijkbaar op mp een wildgroei aan verkoop van jassen van postnl en thuisbezorgd en is de honden uitleen service in volle gang. Moedeloos word je er van -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:59

secricible schreef:
Ondertussen is er blijkbaar op mp een wildgroei aan verkoop van jassen van postnl en thuisbezorgd en is de honden uitleen service in volle gang. Moedeloos word je er van -O-

Mensen zijn trieste wezens soms.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:00

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:01

secricible schreef:

Hier zitten ook veel grappenmakers tussen..
Wie verhuurt nou zijn hond aan een wild vreemde :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:04

Nou... deze gaat ook al rond op de socials. :')

Afbeelding

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:06

Suzanne F. schreef:
Trainingsstallen die ‘s avonds lessen geven zullen ook wel balen. Die zullen het omdraaien denk ik. Zoveel mogelijk overdag en eind middag lesgeven en ‘s avonds de eigen paarden nog trainen.

Moeten de mensen wel kunnen overdag.

Ik maak mij meer zorgen over de beweging van de paarden. Bij mij op stal wordt er gevoerd en 1x per week volledig uitgemest. Tussendoor zelf. Nu verzorgen ze daar een paddock voor een uur in de ochtend. Evt een stapmolenabo. In de avond met je ochtendgroep nogmaals paddock die we zelf moeten doen naast verdere beweging. Als dat weg valt, heb ik echt wel een probleem. 1x paddock van een uur en stapmolen en verder stal is vragen om stalbenen en erger. Ben hem al bijna kwijt geraakt aan Einschuss. Wil dat niet nog een keer en voor zijn lijf heeft ie training nodig. Ik hoop oprecht dat er een oplossing komt dat we allemaal onze paarden de benodigde verzorging/beweging kunnen geven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:06

Aan de andere kant vraag ik me wel af, hoeft personeel bij einde dienst verband de kleding niet in te leveren? Of is het namaak?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:07

Peerke_ schreef:
secricible schreef:

Hier zitten ook veel grappenmakers tussen..
Wie verhuurt nou zijn hond aan een wild vreemde :+

Zie artikel van Karin. Het gaat om websites die baasjes koppelen aan mensen die wel willen wandelen met de hond. Blijkbaar is dat voor sommigen heel normaal, ik kan me er ook niks bij voorstellen.

En ja, grappen komen er ook genoeg langs, daar vind ik verder niks van en doe ik net zo hard aan mee. Maar dat is wat anders dan moedwillig zoeken hoe je er onderuit kan komen, dat is gewoon sabotage.
DuoPenotti schreef:
Aan de andere kant vraag ik me wel af, hoeft personeel bij einde dienst verband de kleding niet in te leveren? Of is het namaak?

Jassen worden gewoon gratis weggegeven aan restaurants en thuisbezorgd schijnt zelfs gewoon een winkel te hebben waar je ze kan kopen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:15

DuoPenotti schreef:

PostNL schijnt heel strengt te zijn met de kleding, om misbruik te voorkomen..

Die thuisbezorgd jassen kunnen restaurants gewoon via een webshop bestellen.

Maar ook de handhavers weten van dit achterlijke plan om dan maar in een oranje jas te gaan lopen.
Die gaan nu ook wel doorvragen als ze iemand tegen komen in een thuisbezorgd jas zonder pizza..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:19

Wat een sneu volk is er toch. En wat ben je voor hondenbaasje als je je hond hier voor uitleent?

Je hond is geen ding.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:28

En na de Engelse en Zuid-Afrikaanse variant krijgen we de Spaanse variant enz. En voor je het weet weer een jaar verder in lockdown met avondklok maar we blijven wel vliegen!
Soms denk ik echt laat gaan om te zien waar het schip strand, zometeen hebben we meer zelfmoorden, huiselijk geweld met doden en zijn alle uitgestelde operaties niet meer nodig helaas patiënt overleden. En zo nog meer ellende, mishandelingen, jeugd die ontspoort, jeugd met grote achterstand op leergebied, ouderen vereenzamen en sterven alleen en liggen weken in huis want tja geen bezoek mag of kan. Soms vraag ik me af is dat wat we willen of nemen we de gok?

Je kinderen thuis les geven en ook moeten werken de burn out stapelen zich op, kinderen met een rugzak op welke manier ook vereenzamen want er mogen/ kunnen geen vriendjes komen, en zo zijn nog veel gevallen te bedenken.

En ja ik snap heel goed wat als je het niet doet en de cijfers die we horen kan ik niks mee, hoeveel mensen zijn er getest die dag dus wat zegt het me? Eigenlijk weinig.

Dieren die geen eten meer krijgen omdat er geen geld meer voor is of te weinig beweging/medische zorg krijgen.
Dieren die gedumpt worden omdat het niet meer te betalen is voor bv manege eigenaren.

Beetje boel off topic allemaal.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:34

Ik lees dat we wellicht een avondklok gaan krijgen en dat roept natuurlijk vele vragen op bij mij, maar misschien ook bij jou.

- Welk bedrijf komt hem installeren?
- Mag ik zelf bepalen aan welke muur die komt?
- Krijgt iedereen dezelfde of is er een soort catalogus waar ik uit mag kiezen?
- Zijn de batterijen erbij inbegrepen?
- Zijn er (verborgen) kosten aan verbonden?
- Werkt dat ding overdag ook of moet ik daar zelf een klok voor aanschaffen?
- Draai ik op voor reparatiekosten bij een defect?
- Kan ik mijn oude klok nog wel gebruiken?
- Zit er zomertijd op ?

Hopelijk komt de overheid snel met antwoorden.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:55

rumay schreef:
En na de Engelse en Zuid-Afrikaanse variant krijgen we de Spaanse variant enz. En voor je het weet weer een jaar verder in lockdown met avondklok maar we blijven wel vliegen!
Soms denk ik echt laat gaan om te zien waar het schip strand, zometeen hebben we meer zelfmoorden, huiselijk geweld met doden en zijn alle uitgestelde operaties niet meer nodig helaas patiënt overleden. En zo nog meer ellende, mishandelingen, jeugd die ontspoort, jeugd met grote achterstand op leergebied, ouderen vereenzamen en sterven alleen en liggen weken in huis want tja geen bezoek mag of kan. Soms vraag ik me af is dat wat we willen of nemen we de gok?

Je kinderen thuis les geven en ook moeten werken de burn out stapelen zich op, kinderen met een rugzak op welke manier ook vereenzamen want er mogen/ kunnen geen vriendjes komen, en zo zijn nog veel gevallen te bedenken.

En ja ik snap heel goed wat als je het niet doet en de cijfers die we horen kan ik niks mee, hoeveel mensen zijn er getest die dag dus wat zegt het me? Eigenlijk weinig.

Dieren die geen eten meer krijgen omdat er geen geld meer voor is of te weinig beweging/medische zorg krijgen.
Dieren die gedumpt worden omdat het niet meer te betalen is voor bv manege eigenaren.

Beetje boel off topic allemaal.

_/-\o_

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:56

Felien_Kyra schreef:
Hoe zit het in Duitsland en België bijvoorbeeld dan met avondklok en paarden voeren ‘s avonds?

Of andere landen ben ik ook wel benieuwd naar trouwens. Heb dit laatst ook in een ander topic gevraagd maar kan het niet terugvinden....

Niemand?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:59

Felien_Kyra schreef:
Felien_Kyra schreef:

Niemand?

In België is de avondklok om 22 uur of middernacht (00.00 uur). Ik denk dat dan de meeste paarden wel gevoerd zijn :-). In Duitsland is nog geen avondklok.
Laatst bijgewerkt door beert op 20-01-21 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:59

Nouvel schreef:
Varekaj schreef:

Nee daar is geen contract van, dat is gewoon zo geregeld op stal.
Iedereen die er staat heeft voerbeurten en wij doen bijna altijd de avonden omdat wij ‘s avonds na ons werk komen.

Ik vind het rot voor je hoor, maar je kan gewoon niet verwachten dat er per persoon, paard en situatie rekening wordt gehouden. Jij hebt je redenen die je kan onderbouwen, maar zo komt de volgende met weer zijn of haar redenen en is het einde zoek.

Wij voeren ondanks aan huis ook maar 1x daags. Ook een obesitas, ex hb pony daarbij. Doe er wat stro bij, of 2 netten over elkaar. Kan je niet op meer plekken hooi klaar hangen? Beweging stimuleren is de beste oplossing.

Geen idee hoeveel de politie gaat controleren, maar verwacht ook niet van allemaal begrip. Zij moeten handhaven en moeten dus gaan beslissen wat binnen noodzaak valt en wat niet. Ze hebben geen verstand van paarden.

martine0503 schreef:
Suzanne F. schreef:

Moeten de mensen wel kunnen overdag.

Ik maak mij meer zorgen over de beweging van de paarden. Bij mij op stal wordt er gevoerd en 1x per week volledig uitgemest. Tussendoor zelf. Nu verzorgen ze daar een paddock voor een uur in de ochtend. Evt een stapmolenabo. In de avond met je ochtendgroep nogmaals paddock die we zelf moeten doen naast verdere beweging. Als dat weg valt, heb ik echt wel een probleem. 1x paddock van een uur en stapmolen en verder stal is vragen om stalbenen en erger. Ben hem al bijna kwijt geraakt aan Einschuss. Wil dat niet nog een keer en voor zijn lijf heeft ie training nodig. Ik hoop oprecht dat er een oplossing komt dat we allemaal onze paarden de benodigde verzorging/beweging kunnen geven.

Tja, sorry. Ik mocht het niet zeggen, maar je bent zelf op zo een stal gaan staan. Dat is toch waardeloos? Het heten niet voor niks stalbenen.
Had mijn merrie ook hoor toen ze 20 was. Is 28, staat 24/7 buiten en rent rond met strakke pootjes.

Zo kan iedereen alles een uitzondering gaan vinden en dat is nou net wat ik bedoelde. Nu komen mensen erachter hoe slecht stallen zijn en wat de paarden tekort komen in de basis. Daar kiezen mensen al jaren zelf voor en nu zijn ze slachtoffer.
Rot voor de paarden, maar dat is 22uur op stal ook, dus geen beginnen aan dus........

Bij Jinek werd net gezegd dat je je hond aangelijnd mag uitlaten. Dat eten wel bezorgd mag worden en er wel ov aangepast beschikbaar zal blijven.

Ik ben benieuwd. Mijn man gaat vrijdag zijn 24uurs dienst in. Bij hem is het duidelijk te zien en zal de politie niet twijfelen. Maar ben wel benieuwd of het een hele stille week wordt 's avonds.