[pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat was de uitslag van jouw test?

Positief
100 (11%)
Negatief
754 (88%)

Totaal aantal stemmen: 854


lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:58

Ik zou eerst na gaan hoe groot de kans is dat je besmet bent. Heb je afgelopen week alleen thuis gezeten en een keer boodschappen gedaan dan is de kans een stuk kleiner dan als je op locatie hebt gewerkt. Ik vind hoofdpijn bij mijzelf een moeilijke, ik heb vaak hoofdpijn. Dus ik zou zonder aanleiding daarom niet testen.
Nu heb ik gewerkt en ivm ijs en schaatsen waren een aantal leerlingen besmet. Zou ik nu dus ineens erge hoofdpijn krijgen zou ik wel testen.

Nieuwsberichten waren er natuurlijk wel naar, naar testen met hoofdpijn maar ggd zegt nog steeds dat, dat geen reden is voor testen dus je zal dan ook moeten aangeven andere klachten te hebben.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:08

fannetje schreef:
Fijn dat je nu negatief bent, maar zou me toch niets verbazen als je straks toch positief blijkt. Succes met quarantaine!

Dag 4, dag 6 en dag 7 negatief getest. Ik ga er nu van uit dat ik echt niet besmet ben.

tokedri
Berichten: 1561
Geregistreerd: 17-11-09

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:10

Ik had 7 dagen hoofdpijn
Heb ik nooit
Na t nieuws van gister toch maar getest vandaag
Uitslag al binnen
Negatief gelukkig

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:11

tokedri schreef:
Ik had 7 dagen hoofdpijn
Heb ik nooit
Na t nieuws van gister toch maar getest vandaag
Uitslag al binnen
Negatief gelukkig

Maar wat geef je dan aan bij de aanvraag van de test? Ik voel mij ook niet prettig bij liegen.
Of kan je op je werk testen?

J0anieke

Berichten: 4944
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:22

Waarover zou ze moeten liegen dan? Je kan gewoon aangeven dat je hoofdpijn hebt?

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:23

J0anieke schreef:
Waarover zou ze moeten liegen dan? Je kan gewoon aangeven dat je hoofdpijn hebt?

Ja als je dat online doet zeggen ze dat, dat geen reden is voor een afspraak :+
Net als aan de telefoon trouwens, collega heeft vervolgens maar een betaalde snel test gedaan.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:24

Ik heb afgelopen weken wel gewerkt, dus op zich niet onmogelijk. Als andere klachten kan ik altijd mijn keelpijn en hoest opgeven, die heb ik ook nog steeds. Ik had vroeger vaak hoofdpijn, maar nu al jaren niet, dus ik vind het wel een beetje vreemd. Normaal zou ik er niets mee doen hoor, maar toch.

tokedri
Berichten: 1561
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:52

lenaa_tje schreef:
tokedri schreef:
Ik had 7 dagen hoofdpijn
Heb ik nooit
Na t nieuws van gister toch maar getest vandaag
Uitslag al binnen
Negatief gelukkig

Maar wat geef je dan aan bij de aanvraag van de test? Ik voel mij ook niet prettig bij liegen.
Of kan je op je werk testen?


Test aangevraagd via coronatest.nl en andere klachten aangevinkt

Goof

Berichten: 28966
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 07:52

Ik zou niet testen omdat ik hoofdpijn heb.

tokedri
Berichten: 1561
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:30


lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:35

tokedri schreef:
Goof schreef:
Ik zou niet testen omdat ik hoofdpijn heb.



Heb je dit gelezen?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... erkoudheid

Toch kan je dan nog wel realistisch blijven. Ik heb na een drukke periode op m’n werk altijd last van hoofdpijn en vermoeidheid.. dat gaat ook hand in hand.

fannetje

Berichten: 3556
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:40

Ik had wel hoofdpijnklachten toen ik corona had, anders dan normaal. Maar ook keelpijn, kuchje en in de nacht 2 x een koortspiekje (38gr) gehad met hartkloppingen. Nu alleen nog naweeën van moeheid, maar dat schijnt nog wel even te blijven.
Maar als je wil testen, gewoon doen en idd je andere klachten ook aangeven.

Sandra_H

Berichten: 2719
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:07

Mijn enige klacht is vermoeidheid. Maar dan uiteindelijk ook echt zo dat ik er beroerd van werd. Toen ik me dus donderdag uiteindelijk wel ziek MOEST melden (ik werk minstens 90% thuis, maar moet voor het overige stukje zo nu en dan wel even op het werk zijn) betekende dat ook dat ik een testafspraak moest maken. Gewoon voor de zekerheid. Vermoeidheid stond gewoon op het lijstje werd me verteld. Vrijdag getest, en gister uitslag: toch echt positief -O-

Ik snap nog steeds niet waar ik dit vandaan gehaald heb, we houden ons aan alle maatregelen, etc. komen nergens, dus in theorie zou dit eigenlijk nauwelijks moeten kunnen. Maar het kan dus.

Goof

Berichten: 28966
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:27

Zoals Lenaa-tje zegt; je kan ook realistisch blijven. Als je bij ieder hoofdpijntje moet testen, pffff.
Ik ben zelf al ruim 11 weken thuis na corona, geen dag hoofdpijn gehad. Ja, vorige week 1x; ik had te weinig gedronken die dag.
Sheran; je werkt in het ondereijs en vindt dat sinds de komst van corona al stressvol. De afgelopen 6 weken waren thuisonderwijs, dus hele dagen naar je scherm staren. Op zich een normaal recept voor hoofdpijn lijkt me.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:02

Ja waarschijnlijk is het ook niks. Heb echter toch wel even een afspraak gemaakt omdat ik deze vakantie wel heel graag weer eens wat mensen wil zien, ik kan dus niet echt afwachten tot het weer volledig over is. Kans op besmetting is overigens niet nihil, ik ben gewoon 3 volledige dagen op school waarvan elke dag een paar uur fysiek voor de klas. Heb er inmiddels ook meer keelpijn bij, maar normaal gesproken gebeurt me dit altijd aan het begin van de vakantie :). Volgens mij vrij normaal in het onderwijs.

Dat is ook een beetje mijn dilemma met alleen zijn, je wacht minder snel dingen af omdat je gewoon behoefte hebt aan menselijk contact. Bovendien heb je niet die 'extra check' van je huisgenoot, haha.

tokedri
Berichten: 1561
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:08

Sandra_H schreef:
Mijn enige klacht is vermoeidheid. Maar dan uiteindelijk ook echt zo dat ik er beroerd van werd. Toen ik me dus donderdag uiteindelijk wel ziek MOEST melden (ik werk minstens 90% thuis, maar moet voor het overige stukje zo nu en dan wel even op het werk zijn) betekende dat ook dat ik een testafspraak moest maken. Gewoon voor de zekerheid. Vermoeidheid stond gewoon op het lijstje werd me verteld. Vrijdag getest, en gister uitslag: toch echt positief -O-

Ik snap nog steeds niet waar ik dit vandaan gehaald heb, we houden ons aan alle maatregelen, etc. komen nergens, dus in theorie zou dit eigenlijk nauwelijks moeten kunnen. Maar het kan dus.


Balen
Misschien supermarkt? Heb je huisgenoten?

xxxmh

Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:42

Mag morgen weer testen. Ben vanmiddag verkouden geworden en hoorde vanmorgen dat er een collega positief is waarmee ik vrijdag in hetzelfde pand mee heb gewerkt. Morgenochtend meteen bellen want krijg voorrang ivm werk in de kinderopvang. Veel kinderen op de groep waren ook verkouden dus hoop dat ik door hun verkouden ben...

Hoop dat het net zo voelt als in december want toen voelde ik er niks van de test terwijl ik heel bang was haha

Sandra_H

Berichten: 2719
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:40

tokedri schreef:
Balen
Misschien supermarkt? Heb je huisgenoten?


Ja, mijn man. Die heeft zich gister laten testen. Die komt voor zijn werk nog wel bij klanten thuis, weliswaar met alle voorzorg en nooit lang, maar toch. Zou kunnen. Supermarkt zou natuurlijk ook kunnen, maar ook daar ben ik altijd heel voorzichtig en houd afstand enzo.
Ook op stal houden we altijd goed afstand en is alles in de buitenlucht.
Op mn werk kom ik amper, maar daar is alles supergoed geregeld. Verder moest ik in de derde week van januari een keer met de bus naar een andere locatie, vanaf maart vorig jaar fiets ik alleen nog maar. Maar dat is denk ik net te lang geleden.

Ben er goed ziek van. Vooral omdat we nu niet naar ons paard kunnen. Gelukkig lieve stalgenoten die overal voor zorgen maar toch. Sinds gisteren voel ik me een stuk beter. Als dat zo blijft mag ik komende donderdag in elk geval weer los :)

xxxmh

Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:41

xxxmh schreef:
Mag morgen weer testen. Ben vanmiddag verkouden geworden en hoorde vanmorgen dat er een collega positief is waarmee ik vrijdag in hetzelfde pand mee heb gewerkt. Morgenochtend meteen bellen want krijg voorrang ivm werk in de kinderopvang. Veel kinderen op de groep waren ook verkouden dus hoop dat ik door hun verkouden ben...

Hoop dat het net zo voelt als in december want toen voelde ik er niks van de test terwijl ik heel bang was haha


Vanmorgen om 7.30 gebeld voor voor afspraak en omdat ik voorrang heb door werk in de kinderopvang om 9.06 al getest, nu hopelijk snel een goede uitslag.

L_iek
Berichten: 9726
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:18

Ik ben net getest. Ben benieuwd hoe ‘snel’ de uitslag er is.

Justme_Lisaa

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-07-07

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:07

Ik ben ook vanochtend vroeg getest, ondanks dat ik voorrang kan krijgen vanwege m’n werk, kom ik 3 uur later al terecht. Viel me op hoe rustig het was. Voel me beroerd, dus ben benieuwd wanneer de uitslag er is..
Krijg je een e-mail zodra de uitslag er is of moet je tzt zelf steeds kijken?

Sandra_H

Berichten: 2719
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:30

Wij, man en ik, hebben geen van beiden een email gekregen waar in stond dat de uitslag bekend was. Pas later, na het telefoontje van de GGD (want positief) weer een mail. Wij hebben gewoon telkens zelf gekeken.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:48

Ik moet morgen testen. Ben vandaag in quarantaine geplaatst. Vrijdag in contact geweest met gisteren positief getest persoon.
Hoop dat het meevalt. Voel me buiten mijn normale hoofdpijn en vermoeidheidsklachten (overspannen). Net wel temp gemeten, 38,0, gelijk nog een keer 37.7 en daarna nog een keer 37.2. Dus daar word ik niet wijs uit.
Hoop dat ik morgen negatief test en gewoon weer naar werk kan :(

L_iek
Berichten: 9726
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:18

Justme_Lisaa schreef:
Ik ben ook vanochtend vroeg getest, ondanks dat ik voorrang kan krijgen vanwege m’n werk, kom ik 3 uur later al terecht. Viel me op hoe rustig het was. Voel me beroerd, dus ben benieuwd wanneer de uitslag er is..
Krijg je een e-mail zodra de uitslag er is of moet je tzt zelf steeds kijken?


Hier net al een mail binnen. Heel snel. Vanmorgen 09.21 getest.

xxxmh

Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:23

xxxmh schreef:
xxxmh schreef:
Mag morgen weer testen. Ben vanmiddag verkouden geworden en hoorde vanmorgen dat er een collega positief is waarmee ik vrijdag in hetzelfde pand mee heb gewerkt. Morgenochtend meteen bellen want krijg voorrang ivm werk in de kinderopvang. Veel kinderen op de groep waren ook verkouden dus hoop dat ik door hun verkouden ben...

Hoop dat het net zo voelt als in december want toen voelde ik er niks van de test terwijl ik heel bang was haha


Vanmorgen om 7.30 gebeld voor voor afspraak en omdat ik voorrang heb door werk in de kinderopvang om 9.06 al getest, nu hopelijk snel een goede uitslag.


Negatief! Kreeg om 16.30 de uitslag gisteren, 7.5 uur moeten wachten op de uitslag!