Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:17

Renee1991 schreef:
Super goed dat je er voor wilt gaan sandyjorgen en zo te lezen weet je goed wat bij jou past en wat niet :j
Maar oef, die cola..... :roll: Als je daar toch iets gezonds vervangends voor vindt, val je zo al een kilo of vijf af.

Anyway, heel veel succes!

Pepsi max = light :j

sandyjorgen

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:23

Ik ben er wel n keer mee gestopt. Hoofdpijnnnnnn voor n dag of 2.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:25

Ik heb het kiprecept van de vorige pagina opgrslagen. Lijkt me lekker :9

Hier vandaag wel weer de keuze grmaakt om niet naar de winkel tegaan en slecht eten te kopen. Het lukt niet altijd, maar als het lukt ben ik heel blij.
Ik krijg meestal die neigingen als ik erg moe ben. Vanmorgen een workshop gehad, daarna een uurtje geslapen en toen was het ergste alweer weg. Toen in de avond de trek kwam heb ik kaascrackers gemaakt en die gegeten (en de 2e batch licht verbrand :') ik hoop dat die met pindakaas nog te eten zijn)

Hier gisteren de cola zero voorraad voor de komende weken weer gehaald :p
Sinds kort heb ik een sodastream, dus ben even anar duitsland gegaan en heb daar 2 nieuwe co2 cilinders gehaald en 4 flessen cola zero siroop (en 1 schwipschwap light). Kom ik wel weer een hele tijd mee daar (1 fles siroop =12liter cola zeggen ze)
Ik zou zonder kunnen, al vaker gedaan, maar het is zooo lekker :p

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:47

Ik drink eigenlijk alleen bruisend mineraalwater. Ik mis het drinken van prik, maar ik mis niet per se de smaak. Dus water met een aroma smaakje (of zonder) werkt ook heel goed voor me :D Gaat vooral om het gevoel bij mij, dat het prikt :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:34

Ik heb dan juist weer trek in suiker/ zoet. Ik drink alleen koffie, thee en crystal clear. Uitzonderlijk eens een wijntje :)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 05:11

Nou, ik lees al even stil mee. Ik ben niet zo'n goede in bij-lees posts maar ik lees veel.

Ik heb een paar jaar terug een hele tijd intensief gefitnest. Helaas door pijnklachten en vermoeidheid alles neer moeten leggen.
Ik start deze week met 2 x per week gedurende 3 maanden B12 injecties. Hopelijk komen daar alle klachten vandaan.

Ik heb me zojuist op het werk gewogen en schrok er van..... 95.9 met kleding, zonder schoenen bij een lengte van 1.70.
Heb me een hele tijd niet durven wegen maar ben afgelopen week dankzij dit topic myfitnesspal weer gaan gebruiken. Ik heb ongeveer 1500/1600 calorieën per dag nodig om af te vallen. Beweging is momenteel zo moeilijk, een loopband thuis zou erg fijn zijn maar daar heb ik helaas geen plek voor.

Afgelopen week op 1 dag na netjes op de calorieën gezeten, dus ben stiekem best wel een beetje trots op mezelf. -O-

Lekker negatieve post geworden :+ maar ik móet nu echt van mezelf, ik vind dit écht geen acceptabel gewicht. Heb letterlijk nog maar 1 broek die me past en heb zoveel mooie kleding die ik graag weer zou willen dragen..
Ik ga voornamelijk meelezen en hoop dat ik ook de motivatie kan behouden om minimaal 25 kilo af te vallen, Jeetje.. het is echt een flink getal. Nooit gedacht dat ik op dit gewicht zou gaan komen.

Ik merk dat mijn valkuilen vooral zijn dat ik geen eten mee neem naar het werk (ik werk nachtdiensten) en dan daar ga zitten snaaien en dat ik echt eet omdat ik me verveel. Ook heeft het feit dat ik 3 maanden echt alleen maar op bed en de bank heb gelegen weinig goeds gedaan.

Voor nu is het al te veel iedere dag de honden voor 5 a 10 minuten uit te laten, mijn partner heeft de rondes overgenomen en loopt uiteraard een stuk langer. Ik zit vanaf Oktober in de ziektewet en werk vanaf half Juni weer 3 van de 4 nachten. Hopen dat het allemaal goed blijft gaan en ik mezelf over een paar maanden weer wat energieker voel en minder pijn heb. Dan kan ik ook mijn huishouden weer een beetje op gaan pakken, dit loopt momenteel ook de spuigaten uit...

Merk ook dat ik stiekem veel calorieën heb weggedronken door ranja te drinken. Ben weer braaf aan de slimpie. 160 kcal per glas is nou niet erg bevordelijk als je een glas of 4/5 drinkt...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:13

Hier gisteravond kind aan de mac, en man zat indisch te eten.

En ik... ik mocht een beschuit met tartaar en 2 tomaten :+

Vandaag de laatste dag! Ben zo benieuwd wat de weegschaal morgen zegt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:55

ondanks dat ik de IF nu streng en goed volhoud spartelt mijn lichaam flink tegen... die is in de overlevingsstand en meteen ook maar ongesteld geworden... alles om maar niet onder de magische 100 te hoeven komen.. wat een gevecht. Maar ik ga winnen! deze week moet het lukken.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:08

De magische 100 Juval... Ik hoop dat ik er maandag ook onder zit!

Succes MissBambi
Bloem nou moet ik eerlijk zeggen dat beschuit met tartaar en tomaat ook niet super smakelijk klinkt... :') :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:25

Beschuit met tartaar? %) Nee heb ik ook ff geen beeld bij :')

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:32

Dat is inderdaad een combinatie waar ik ook een wenkbrauw bij optrek :')

Hier gaat het goed, gisteren zijn weer de boodschappen bezorgd, dus op naar een nieuwe week :D En in 10 dagen ben ik 2,5 kg afgevallen. En ook nog steeds geen eetbui gehad! (stiekem wel pizza gegeten gisteren maar netjes binnen mijn calorieën doel). Water drinken is echt lastig voor me, dat wordt vooral de focus deze week.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:44

ik heb voor het water drinken een eigen dopper voor moederdag gekregen.. dat werkt goed voor mij.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:04

Ik heb oude colafles vol met water. Dus 1.5L :D

Helaas was het getal op de weegschaal juist hoger ipv lager. Dat was niet wat we afgesproken hadden >;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:50

Welkom nieuwelingen! Wat goed dat jullie de strijd ook aan gaan! Dit topic werkt voor mij heel positief en zette mij ook aan om weer af te gaan vallen.

Kiprecept moet ik ook eens opslaan. Ik wil proberen vandaag iets met gevulde paprika te maken. Ik heb nog mozzerela zou dat ook gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:04

Ik heb op het werk een literfles bij me staan en thuis bij de TV een lege colafles die ik met water vul. Ik kom op deze manier met gemak aan 3 liter. Op het werk vul ik sowieso wel 2/3x die fles.

Ik ga die kip vaker zo in de oven in folie klaarmaken, in de pan wordt het zo droog.. Had vorige week kipgyros gemaakt en gewoon niet weg te krijgen zo droog. Dat kan ik natuurlijk ook snijden, kruiden en in folie in de oven garen. Blijft het veel malser :D

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:42

Ik vind het moeilijk om op iedereen te reageren, maar ik lees alles mee en dat helpt me enorm moet ik zeggen! Ik vond het weekend lastig, dus ik merk dat ik dan ook niet alles braaf in mn WW app zet. Ook omdat ik lang niet alles kan vinden en ik het véél te veel werk vind om borrelhapjes enzo zelf aan te gaan maken.

Vrijdag had ik weegdag en was de eerste helft van mijn corona-kilo's er zowaar al af. -2kg nu dus. Nog minimaal 17, maar liever 22 te gaan.

Ik probeer sinds vorige week avondeten te kopen met een WW-recept als leidraad, maar ik merk inderdaad wel dat ik er vaak mijn eigen draai aan geef. Voor mij werkt dat prima, maar ik merk aan mijn vriend dat hij er niet vol genoeg van zit en dus neigt naar snaaien in de avond. Dus ik denk dat ik voortaan maar gewoon salade o.i.d. erbij maak voor hem. Even kijken wat werkt. Hij mag ook wel een paar kilo kwijt, maar niet zoveel als ik, dus ik hoef hem niet te straffen haha.

Ik lees best wat mensen die (veel) dranken met koolzuur drinken. Ik maak me daar ook met regelmaat schuldig aan, maar ondanks dat het Light/Zero of bruiswater bijvoorbeeld is, ben je er van bewust dat dit (wetenschappelijk aangetoond) je hongergevoel triggert. Ik kan niet meer in databanken met medische artikelen, maar vond zo gauw wel al dit artikel (http://www.birzeit.edu/en/news/study-sh ... a-appetite) dat naar een van die onderzoeken verwijst.
Een studievriendinnetje van me heeft dit tijdens de studie ook zelf getest met een a-b onderzoekje (dus één groep dronk water voor en tijdens het eten en één groep dronk bruiswater voor en tijdens het eten), en daar bleek dat de bruiswater-groep significant meer at.
Ik ben zeker niet tegen light/zero frisdrank en bruiswater, maar ik probeer dit zelf wel te vermijden rond de hoofdmaaltijden.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:06

"Gelukkig" kan ik zelf niet zo goed tegen koolzuurhoudende dranken.
Krijg daar meteen een opgeblazen gevoel en maagzuur van.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:14

Welkom nieuwelingen, wat goed dat jullie de srap hebben gezet!
Wat betreft koolzuurhoudende dranken heb ik destijds van de chirurg gehoord dat dat ook je maag kan oprekken waardoor je meer kunt eten.

@mirjam: super frustrerend dat de weegschaal niet een positieve verandering laat zien. Maar niet opgeven, jij gaat die weegschaal een poepie laten ruiken!

Ik drink absoluut geen koffie maar heb af en toe echt behoeft aan caffeine. Eerst gebruikte ik daar cola voor, maar gezien dat echt een verslaving is voor mij ben ik ovrregaan op een tip die een bekende van mij kreeg van de dietist. Een energiedrank zonder suiker en zonder calorieen. Meerdere smaken en het stilt ook mijn behoefte naar een zoet smaak. Ik mag van mezelf 1 blikje per dag, indien nodig! En tot nu toe werkt dat echt super.

Qua waterinname heb ik sinds kort een nieuw drnkglas/beker van een halve liter met een rietje. Ik probeer in de ochtend deze al 3 keer leeg te drinken, ook weer wat beweging door hem onder te gaan vullen. Dan kan ik in mijn voedingsperiode rustig de andere hoeveelheid drinken. Kom sindskort ook echt aan 2l. Dat is me sinds mijn gbp nooit gelukt...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:43

Water drinken lukt mij ook niet zo goed, daarom drink ik veel thee (rooibos en groen)
Heb op het werk ook een Dopper staan, dan lukt het iets beter...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:08

Relaxed schreef:
Beschuit met tartaar? %) Nee heb ik ook ff geen beeld bij :')

:D Heb het ook niet verzonnen hahaa!
Ik ben een smerige eter, echt ik lust alles!

Eet de tartaar ook rauw, :+

Morgen zal blijken of het effectief geweest is :))

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:11

Rauwe tartaar is ook erg lekker

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:16

juval schreef:
Rauwe tartaar is ook erg lekker

Werkelijk, ik ben er dol op! Met ei, ui, en soms een beetje
mayo, maar dat mocht dit keer niet :D

Water is hier ook wel een dingetje, ik drink de laatste tijd
veel S. Pellegrino, dat vind ik nog wel om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:31

Rauwe tartaar is idd heerlijk, met filet americain saus erdoor :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:37

Rauwe tartaar..... Hoe bedenk je het hahaha.
Ik drink hier ranja, heel klein beetje erin en als ik merk dat ik straks stagneer met afvallen kan ik daar altijd nog iets doen. Voor nu vind ik het opzich wel beetje prima. Eet gezond, krijg voldoende fruit en groenten naar binnen en ik begin af te vallen.
Nu het weekend 0,7 aangekomen, maar even kijken hoe snel ze er weer af zijn. Normaal gezien moet dat binnen dag of 2 zijn.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:42

Erg eigenlijk he, hoe gefixeerd we zijn op dat getal....
Ik ben ook zo blij dat ik weer een 6 op mijn scherm heb staan ipv een 7.