Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Justme_Lisaa schreef:Geen idee, vanuit hogerhand is net als de zorg dat je pas ziek meld e met koorts. Collega’s en ik hebben het al aangegeven dat het dubbel is en dat het niet klopt. Wat er gebeurd als ik andere aansteek binnen het bedrijf, maakt mij veel uit, maar hun blijkbaar niet..
Niemand heeft nog koorts, geen gezinslid of ik. Vandaar door het vitale beroep dat ik gewoon moet werken
Urbiezira schreef:Voor mensen die het hebben (gehad), hoe lang duurde de vermoeidheid nadat je je beter begon te voelen? Ik voel me, op wat slijm in m’n longen na, eigenlijk weer goed, alleen ik blijf zó ontzettend moe! Voel me ook de hele tijd een klein beetje licht in m’n hoofd en duizelig. Zijn er mensen die dit herkennen?
karuna schreef:Werk je in de zorg vanwege de koorts eis?
Gv lijkt maandag nacht weer te kunnen en mogen gaan werken ook van huisarts. Tenminste poging om te kijken of het gaat. Ik had weer verhoging grrr. Was weer dag normaal maar weer iets te hoog vanmiddag. Wel minder hoesten weer.
CarinaR schreef:Oeh ook heftig.
Hier terugval. Longen staan echt in brand. Gelukkig wel sinds eergister koortsvrij.
Correctie... voel m omhoog schieten en net indd weer koorts
Macs schreef:Justme_Lisaa schreef:Geen idee, vanuit hogerhand is net als de zorg dat je pas ziek meld e met koorts. Collega’s en ik hebben het al aangegeven dat het dubbel is en dat het niet klopt. Wat er gebeurd als ik andere aansteek binnen het bedrijf, maakt mij veel uit, maar hun blijkbaar niet..
Niemand heeft nog koorts, geen gezinslid of ik. Vandaar door het vitale beroep dat ik gewoon moet werken
Nee, want je hebt klachten. Dus vitaal beroep of niet, je mag niet werken. Van hogerhand mogen ze niet ineens hun eigen regels gaan bedenken omdat dat beter uit komt. Wat als je het hebt en je besmet iemand die het niet overleeft? Daar gaat het om.
Dit is geen kritiek maar sta aub op je strepen.
In de zorg moet je zeker weten niet gaan werken als je klachten hebt en dat klopt dan ook niet wat je zegt. Daar werken ze met kwetsbare mensen die ze zeker niet moeten besmetten!
Macs schreef:Maar koorts is toch geen vereiste voor besmettelijkheid? Waarom is dat de graadmeter voor werken of thuis blijven?
germie schreef:Kun je met echt koorts nog werken dan? Mijn herinnering is dat je dan op bed wilt liggen. Een verhoging merk je niet altijd.
Maar ik snap je gevoel dat je liever uit de buurt blijft van mensen waar iemand corona heeft.
Shadow0 schreef:Niet iedereen kan dat hoor. Tegen de tijd dat ik echt koorts heb (dat heb ik zelden) ben ik me maar voor een zeer klein deel bewust van de wereld.
Ik vind het argument van het personeelstekort verder niet sterk, wat denken ze dat er gebeurt als je collega's en patienten aansteekt? Daar worden alle problemen volgens mij alleen maar groter van. (En nee, de koorts is niet het bepalende voor wel of niet besmettelijk, en hoesten en niesen vergroten het risico flink.)
Toulouze schreef:CarinaR schreef:Oeh ook heftig.
Hier terugval. Longen staan echt in brand. Gelukkig wel sinds eergister koortsvrij.
Correctie... voel m omhoog schieten en net indd weer koorts
Dit is wel echt een typisch Corona-beeld zoals wij het ook zien bij patiënten
Weet niet of deze al geplaatst was, erg interessant
https://www.nursing.nl/magazine-artikel ... ektebeeld/
Sizzle schreef:Op dat vlak met de vitale beroepen begrijp ik het testbeleid niet echt in NL. Als je hier een vitaal betoep hebt en je hoest dan kom je gewoon in aanmerking voor een test. Dat je mensen niet test die toch thuis moeten blijven kan ik inkomen, maar de mensen die wel door moeten werken niet testen vind ik een vreemd beleid.