Werken met corona patiënten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:42

Napie schreef:
Nauwelijks. Niet eens een snotneus. Iets warm en een klein beetje vol. Bij voorbaat laten testen zodat ik bij toename klachten het klaar had omdat ik direct op het werk kon testen maar normaal had ik het niet eens in de gaten gehad.

Bizar he
Hopelijk blijft t zo
Vol in je maag bedoel je? Of je hoofd?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:03

Vala schreef:
Hoe gaat het bij jullie in de ziekenhuizen? Ik werk in Breda en volgens de update van vandaag liggen er 6 corona patiënten, is nog niet erg veel maar loopt ineens wel op. Vorige week waren het er gemiddeld 2.

Hier nog relatief rustig, veel verdenkingen maar weinig positieve patiënten. We zijn wel een eilandje tussen diverse regio's met uitbraken, dus voor hoe lang?

Beterschap Napie! Vermaak je je een beetje thuis? En hoe lang moet je nu thuis blijven? Geen collega's die ook besmet zijn? Daar zou ik nl bang voor zijn, een situatie zoals in het Westeinde zkh.

harriehoef

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:54

Ik heb regelmatig patiënten die in isolatie liggen met een verdenking, weinig hiervan wordt positief getest gelukkig. Blijf het toch wel onzeker vinden hoor, ook collega’s die opeens een loopneus hebben en getest naar huis gaan.... ben benieuwd hoe lang dit goed blijft gaan. Zeker nu we de verkoudheidsmaanden ingaan.

Hebben jullie de documentaire op Videoland gezien? Prachtig in elkaar gezet, zo ziet de buitenwereld wat een hectische tijd de zorg heeft gehad. Ik hoop echt dat dit meer begrip oplevert bij onze medemensen die nu nog steeds beweren dat het allemaal maar een complot is. Ik merk dat dat mij nog altijd erg steekt. Net als de overheid die wegloopt tijdens een debat om maar niet te hoeven stemmen.. :roll:

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:28

Bij ons valt het ook (nog) heel erg mee. Recent een paar positieve langliggers gehad maar zowel voor als na die tijd eigenlijk vrijwel geen positieve patiënten meer gehad geloof ik. Tenminste, niet opgenomen iig.

Ik heb geen Videoland maar wil hem eigenlijk wel zien. Ben heel benieuwd maar vind het ook erg jammer dat ie niet gewoon op tv uitgezonden wordt. Maar ik zie complotdenkers het eigenlijk sowieso niet zo snel kijken eerlijk gezegd. Alhoewel het mij ook enigzins frustreert, dat complotdenken en het weglopen van de regering. Had dan gewoon tegen gestemd... Maar goed, we zien wel hoe het de komende maanden gaat lopen... Wij mogen nu gelukkig wel een voorkeur aangeven waar we naartoe willen qua afdeling. Van het voorjaar werd je gewoon ergens neergezet.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:47

Astorga schreef:
Vala schreef:
Hoe gaat het bij jullie in de ziekenhuizen? Ik werk in Breda en volgens de update van vandaag liggen er 6 corona patiënten, is nog niet erg veel maar loopt ineens wel op. Vorige week waren het er gemiddeld 2.

Hier nog relatief rustig, veel verdenkingen maar weinig positieve patiënten. We zijn wel een eilandje tussen diverse regio's met uitbraken, dus voor hoe lang?

Beterschap Napie! Vermaak je je een beetje thuis? En hoe lang moet je nu thuis blijven? Geen collega's die ook besmet zijn? Daar zou ik nl bang voor zijn, een situatie zoals in het Westeinde zkh.

Ik ben meer bang voor patiënten dat ik die besmet kan hebben. Mijn collega’s heb ik afstand mee kunnen houden en zeker de nacht dat ik me niet fit voelde had ik een mondmasker op. Ik baalde meer van het contact onderzoek. Dat mensen gebeld worden dat ik besmettelijk ben. Je lichaam voelt niet meer van jezelf en vies. Een vriendin belde me. Was bezorgt. Maar meer om zichzelf. We hebben elkaar een maand geleden gezien op een verjaardag waarbij wij de enige waren die geen hand of knuffel gaven.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 01:53

Die docu is 'ons' ziekenhuis daar zitten we hemelsbreed 15 km van af.

Waar ik werk laatst een collega in quarantaine omdat zoon positief was. Heeft gelukkig geen cliënten contact.

Nog een cliënt getest die vaak lwi's heeft. Maar gelukkig negatief weer. Ze hebben haar al 4 keer getest, 2e keer positief met slechts een enkele dag koorts verder wat hoesten maar geen symptomen daarnaast.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 13:16

Hoe heet die docu? Niet dat ik Videoland heb, maar dan weet ik iig wat ik anderen evt kan aanraden.

Is deze al bij jullie bekend (met e-book)? https://zorgenvoorprofessionals.nl/

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 13:37

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:17

Veerkracht inderdaad :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:40

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 17:05

Dank voor de titel MissBambi en Blacky94!

safina schreef:
Over de voorrang bij testen voor zorgmedewerkers, wat maandag ingaat:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -op-corona

Hier verandert er niets, omdat mijn werkgever zelf het personeel test.

Werken jullie al standaard met PBM, ook bij niet-COVIDbesmette mensen? Hier nog niet in de hele instelling, maar ik verwacht wel dat dat nog gaat komen binnenkort.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 17:36

Astorga schreef:
Dank voor de titel MissBambi en Blacky94!

safina schreef:
Over de voorrang bij testen voor zorgmedewerkers, wat maandag ingaat:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -op-corona

Hier verandert er niets, omdat mijn werkgever zelf het personeel test.

Werken jullie al standaard met PBM, ook bij niet-COVIDbesmette mensen? Hier nog niet in de hele instelling, maar ik verwacht wel dat dat nog gaat komen binnenkort.

Nee, om gebrek aan beschermmiddelen zoveel mogelijk te voorkomen. Ik zie het hier ook nog niet gebeuren. Alleen COVID-19 verdenkingen leiden tot PBM, verder niet.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:38

Hoe staat het met jullie 1000 euro bonus? Wij staan, naar mijn inziens, onterecht op de "niet" lijst als MBB'ers...

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 19:41

Wij werken ook niet met bescherming middelen, pas als een patiënt klachten heeft of het personeel. Ook wij worden door onze werkgever getest.

De bonus heb ik niets meer van gehoord, ga er wel vanuit dat ik hem krijg als vpk die op de cohort heeft gewerkt.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:42

Geen idee, merk het wel. Ben niet bezig met de bonus, eerder met hoe ik de komende tijd geacht word mijn werk te doen.
Waar vind je die lijst? Dacht dat alle medewerkers mogelijk recht hebben behalve die boven een bepaald salaris.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:30

Wij moeten met mondkapjes werken als we, ik geloof, langer dan 3 minuten op een afstand van 30cm van het gezicht van de patiënt zijn. Of als ze hoesten en niet instrueerbaar zijn.

Wat betreft dat document:

https://www.dus-i.nl/subsidies/bonusreg ... s-covid-19

Ik hoop vooral dat ik hem wel krijg omdat ik ook op de cohort gewerkt heb... Ging er eigenlijk eerder vooral vanuit dat ik hem niet zou krijgen omdat ik nog leerling ben. Stagiaires zonder dienstverband krijgen niks maar ik heb wel gewoon een dienstverband, heb dus op de cohort gewerkt en ook nu zit de covid op onze afdeling en zijn we weer de eerste om te vertrekken en om als team weer op te splitsen... Maarja ik ben benieuwd, ik zie het eind van het jaar wel. Eerst zien, dan geloven...

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:44

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:31

laraxXxemma schreef:
Hoe staat het met jullie 1000 euro bonus? Wij staan, naar mijn inziens, onterecht op de "niet" lijst als MBB'ers...

Het is geen “niet”-lijst, maar een “nee, tenzij”- lijst. Net zoals het geen “wel”-lijst is maar een “ja, mits”-lijst. Het ligt dus echt genuanceerder.
Jouw leidingevende (of degene die toen de planning deed) weet wat je voor taken hebt gedaan / waar je bent ingezet / extra hebt gewerkt / geen vrij kon nemen etc etc tijdens die periode. En kan je dan in aanmerking laten komen. Daar is geen petitie voor nodig lijkt mij.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 16:25

Ik heb respect voor iedereen die nu zijn/haar schouders eronder zet.
Ik vraag me nu af hoe jullie aankijken tegen alle geluiden die je nu steeds meer hoort dat het allemaal wel meevalt, dat mensen steeds meer de regels gaan loslaten etc. Hoe is dat voor jullie?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:43

Aan de ene kant kan ik het begrijpen omdat de klachten echt heel mild kunnen zijn maar de quarantaine en het feit dat je besmettelijk bent valt niet mee. Het gaat erom dat je het nauwelijks herkend en zo kwetsbare personen kan besmetten. Als het goede antistoffen geeft worden we wel steeds meer imuun

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:52

Ingrid_92 schreef:
Ik vraag me nu af hoe jullie aankijken tegen alle geluiden die je nu steeds meer hoort dat het allemaal wel meevalt, dat mensen steeds meer de regels gaan loslaten etc. Hoe is dat voor jullie?

Ik vindt het vooral rot voor mijn doelgroep dat er een kans is dat we terug gaan naar de situatie van een aantal maanden terug. Nu is er gelukkig niemand ziek geworden, maar als ze dan aan je vragen wanneer is corona weer weg? Want ik wil zo graag weer eens ergens heen. En dan moet je ze toch echt vertellen dat je dat niet weet en dat niemand het weet. Verder snappen ze gelukkig niet zo heel veel over corona en hoe gevaarlijk het kan zijn. Misschien ook maar beter.

Ik probeer mensen altijd te vertellen denk eens aan mensen die door jullie gedrag zo lang binnen hebben gezeten. Nu kwam er net weer wat vrijheid voor ze terug. Wel hebben ze zich ontzettend goed aangepast terwijl het een hele grote omschakeling was. Maar ik vindt het wel heel sneu om ze dingen te ontnemen ook al is het voor hun eigen bestwil en gezondheid.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:13

Ingrid_92 schreef:

Ik vind het heel dubbel. Werk met een hele kwetsbare groep, waarvoor een simpel verkoudheidsvirus al fataal kan zijn. Zou het mezelf nooit vergeven als ik COVID meenam naar mijn werk en doe daardoor heel voorzichtig. Aan de andere kant moet je heel dichtbij hele zieke mensen komen, waarbij niet altijd helemaal duidelijk is waardoor ze nu ziek zijn. Acht de kans dus ook aanwezig dat ik COVID oploop op mijn werk.
Heb op COVID-afdelingen gewerkt dit voorjaar en daardoor ook genoeg voorbeelden gezien van mensen die heel erg ziek werden, terwijl ze voorheen gezond waren. Ook echt jonge mensen. Dan rij je na zo'n dienst naar huis en zie je legio voorbeelden van mensen die echt onverstandige dingen doen. Ingewikkeld..

Heb afgelopen maanden vooral last gehad van bezoekers die alle coronaregels onzin vinden en er niet naar handelen terwijl ze er wel van op de hoogte zijn. Het voelt heel frustrerend en vermoeiend om parttime BOA te moeten spelen. Gelukkig zijn er ook mensen die je zorgen juist meer lijken te waarderen, het minder vanzelfsprekend vinden dat je er bent. Ook lieve reacties dus.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 20:52

Dat parttime boa zijn herken ik wel, bijna elke dienst is het wel raak. Sommige mensen snappen het gewoon niet en proberen toch van alles en nog wat om zich maar niet aan de regels te houden.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:02

Als ze het niet zouden snappen, a la. Tegenwoordig vraag ik dus "Bent u bekend met onze bezoekregels?", dan kijken ze me aan, zeggen "Ja", al dan niet gevolgd door een "Maar ......."

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:18

Ik werk op de kraam. Ons beleid is nu maximaal twee mensen bij de bevalling en twee mogen er daarna extra op bezoek. Twee weken geleden had ik een bevalling met 4 personen erbij waarvan er twee naar de gang gingen tijdens de uitdrijving. Die stonden in no time weer binnen en hebben we weggestuurd. Vervolgens zijn er nog 12 personen geweest terwijl ik constant op de regels wees. Ze hadden er schijt aan en ik ben niet op de kamer geweest terwijl er bezoek was. Als ze iets wilde moest eerst iedereen van mij van de kamer. Ondertussen ging de baby van hand tot hand ondanks waarschuwingen. Ik ga ook geen politieman spelen.