[Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:41

Dinopino schreef:
Ze hebben geen bewijs kunnen overleggen dat de inentingen van destijds de afgelopen 32 jaar op veiligheid zijn getest. Ze konden geen bewijzen voorleggen dat inentingsstoffen zoals die tegen de griep, veilig is voor zwangere, laat staan ooit gekeken of het veilig was om meerdere inentingen tegelijk te geven.

https://www.skepticalraptor.com/skeptic ... s-meaning/

Citaat:
On August 25, 2017, the stipulation tells us that the anti-vaccine ICAN submitted an FOIA request for any reports submitted. After not getting a quick enough answer, they filed a complaint with a federal district court under the Freedom of Information Act provisions (on April 12, 2018).

On June 27, 2018, the HHS sent them a message saying that “the [Department]’s searches for records did not locate any records responsive to your request,” and detailing how they searched. The parties filed the stipulation attached, which acknowledges that the response fills the FOIA request.

What it likely means is that HHS did not file the reports it was supposed to file with Congress. If the anti-vaccine ICAN wants to lobby for filing such reports, more power to them. These reports should be filed.

The stipulation does not mean that HHS did not work on vaccine safety, or that there is not abundant research on the topic.

In short, while the HHS should have submitted the required reports, it has done and continued to do abundant work related to vaccine safety. Anyone claiming based on the stipulation that HHS is not working to assure and improve vaccines safety or that there are no studies either misunderstands or lacks knowledge about what HHS is doing, or is being dishonest.

Dinopino

Re: [Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:52

Interessante site, de tegenpool van de vaccinatievrij. Helaas zie ik nergens een link naar mijn site. Alleen hoe hun het uitleggen. Dus nu even een rare vraag. Wat heeft het een met het ander te maken? Ik ben de weg kwijt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:57

Dinopino schreef:
Interessante site, de tegenpool van de vaccinatievrij. Helaas zie ik nergens een link naar mijn site. Alleen hoe hun het uitleggen. Dus nu even een rare vraag. Wat heeft het een met het ander te maken? Ik ben de weg kwijt.

Het is geen 'tegenpool' van vaccinvrij. Het is een dokter (iirc) professor of law die de situaties uitlegt adhv research. Bronnen. Betrouwbare bronnen. Waarom zou er een link moeten zijn naar jouw site? Het gaat volgens mij over hetzelfde (of er moet een andere court case zijn geweest die is 'gewonnen' door de antivax kant in juli 2018, in that case: voel je vrij mij te verbeteren).

Komt er op neer dat de anti-vax kant nu roept 'ZIE JE WEL WE HEBBEN GELIJK VACCINATIES ZIJN NIET VEILIG' (of iets in die zin), terwijl het 'winnen' van deze court case dat helemaal niet inhoudt. Dat wordt in mijn link uitgelegd.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:01

Het is zoals Karl66 zegt. Je zult net zo lang zoeken tot je kunt vinden dat ze wel veilig zijn.
En ik ga niet zoeken dat het tegenovergestelde verteld. Want het is zoals het is, ken ik iemand persoonlijk is het niet interresant want die had waarschijnlijk een andere ziekte, en dat is nu naar buiten gekomen. Ken ik persoonlijk een arts die uit ervaring tegen inentingen is, dan is dat geen goede arts en baseert ie zijn kennis op een boek wat allang zwart gemaakt is.
Maar waarom vaccineren allemaal zo veilig en logisch is, waarom kan ik op bol.com geen boeken meer kopen die anders over vaccineren denken. Verschijnt zo n standaard regeltje van RIVM.

Ik denk wanneer kritisch denken verboden wordt of onmogelijk wordt gemaakt je toch wel op een heel verkeerde spoor bent.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:12

Dinopino schreef:
Het is zoals Karl66 zegt. Je zult net zo lang zoeken tot je kunt vinden dat ze wel veilig zijn.
En ik ga niet zoeken dat het tegenovergestelde verteld. Want het is zoals het is, ken ik iemand persoonlijk is het niet interresant want die had waarschijnlijk een andere ziekte, en dat is nu naar buiten gekomen. Ken ik persoonlijk een arts die uit ervaring tegen inentingen is, dan is dat geen goede arts en baseert ie zijn kennis op een boek wat allang zwart gemaakt is.
Maar waarom vaccineren allemaal zo veilig en logisch is, waarom kan ik op bol.com geen boeken meer kopen die anders over vaccineren denken. Verschijnt zo n standaard regeltje van RIVM.

Ik denk wanneer kritisch denken verboden wordt of onmogelijk wordt gemaakt je toch wel op een heel verkeerde spoor bent.

Ik hoef niet lang te zoeken voordat ik een goed onderzoek vind wat laat zien dat vaccinaties veilig zijn, wat niet weerlegd kan worden. Anti-vaxxers daarentegen hebben nog geen enkel goed onderzoek naar voren geschoven wat laat zien dat vaccinaties NIET veilig zijn, wat niet kan worden weerlegd door de andere kant. Ik probeer me te verplaatsen in de kritische/anti kant in dit topic en lees me in in de bronnen die naar voren geschoven worden. Maar tot nu toe zijn die bronnen elke keer weer te weerleggen.

Ik en anderen hier reageren op jou zodat je ook de andere kant kan zien zonder daar naar op zoek te moeten. We raden je aan om met een dokter te gaan zitten omdat die het beter uit kan leggen, maar als je op voorhand al een dokter zoekt die anti-vaxx is dan kan je toch ook niet leren hoe het zit vanuit de andere kant? En bronnen zijn nu eenmaal belangrijk. Als een deskundige zijn oordeel baseert op een ontzettend oud boek waarvan de informatie niet klopt, dan is het oordeel toch ook niet betrouwbaar? Ten opzichte van deskundigen die zich continu blijven inlezen, continu blijven leren en continu nieuwe onderzoeken willen doen.

Je kan prima boeken over kritisch/anti vaccineren vinden en kopen op bol, voor zover ik kan zien. Dat er een regel van de RIVM verschijnt vind ik alleen maar goed (al heb ik hem persoonlijk niet zien staan maar misschien kijk ik eroverheen) omdat het RIVM zich wél op de hoogte houdt van nieuwe onderzoeken, en zich baseert op de consensus (dwz mening van de meeste deskundigen met een achtergrond in vaccinatie(onderzoek)).

Kritisch denken is nog altijd niet verboden en het wordt je ook niet onmogelijk gemaakt. Dat er waarschuwingen zijn of mensen die tegen je in gaan als je deze kritische gedachten uit, is dat zo slecht dan? Als jij denkt dat je kan vliegen en je wil van een rots af gaan springen dan hoop ik toch dat er mensen zijn met kennis van de situatie/natuurkunde en je waarschuwen dat je niet kan vliegen als je van een rots afspringt. Als je het vervolgens toch doet is dat 100% je eigen keuze. Helaas is dit een keuze die ook impact heeft op de mensen om je heen, dus doe je niet alleen jezelf kwaad als je niet meer (goed) vaccineert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:25

bigone schreef:
Bijsluiter mag je gewoon in het duits neerzetten hoor, lukt ook nog wel.

Dinopino, misschien vergeten maar je zou hier nog op terug komen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:29

Een heel lang antwoord. Ik ben geen wetenschapper en kan dus nooit beoordelen of alles goed of niet is onderzocht. Wat ik begreep van deze rechtzaak was dat de farmaindustrie niet kon aantonen dat de inentingen van de afgelopen 32 jaar veilig zijn. Daarvoor konden ze geen bewijs over leggen. Dat haal ik uiit dat artikel. Misschien is mijn engels dan onvolledig. Sorry daarvoor. Ik haal er niet uit dat speciale inentingen gevaarlijk zijn of verkeerd zijn enkel dat ze geen bewijs kunnen overleggen dat de vaccinaties veilig zijn.

Nee vergeten inderdaad. Nog geen antwoord gehad. Vrees wanneer het zo lang duurt dat dat ook niet gaat gebeuren. Dus je mag gerust mijn opmerking over stoffen die erin zitten maar niet op de bijsluiter staan schappen. Heeft geen zin wanneer ik het niet kan aantonen. Geen problemen mee.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 15-05-20 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:32

Je kunt het ook omdraaien want er kan blijkbaar ook niet aangetoond worden dat ze onveilig zijn.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:34

Ja maar dat schrijf ik toch ook. Er is niet aangetoond dat ze slecht zijn maar dat ze niet aan kunnen tonen dat ze veilig zijn.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:37

Tenminste dat haal ik eruit met mijn engelse kennis. Dan zou het met toch interesseren, stel er komt een nieuw vaccin tegen een of andere golf. Ze kunnen dus niet aantonen dat het niet werkt en ook niet dat het veilig is, wat weegt voor jou dan zwaarder?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:48

Maar er is toch genoeg evidence te vinden om aan te tonen dat vaccinaties veilig zijn?
Ik vind het moeilijk om te begrijpen hoe mensen dat niet zien.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:52

Als je niet weet vanwege gebrek aan kennis moet je imo naar de consensus in dat veld luisteren. Dus naar wat het (overgrote!!) merendeel van de deskundigen in dat veld luisteren. Die hebben honderden al dan niet duizenden onderzoeken uitgevoerd die niet door tegenstanders te weerleggen zijn. En daarom gaan die (relatief kleine) groep mensen maar spelen op ‘ze zijn corrupt’ of iets dergelijks. Ze baseren ze zich dus niet op good honest wetenschap.

Dinopino schreef:
Tenminste dat haal ik eruit met mijn engelse kennis. Dan zou het met toch interesseren, stel er komt een nieuw vaccin tegen een of andere golf. Ze kunnen dus niet aantonen dat het niet werkt en ook niet dat het veilig is, wat weegt voor jou dan zwaarder?

Dat zegt jouw link misschien maar dat is niet wat die rechtszaak betekent. Het is simpelweg zo dat enkele documenten niet waren gefiled die wel gefiled hadden moeten worden. Dat heeft werkelijkwaar niks te maken met de daadwerkelijke veiligheid of werking van vaccins. Zoals verootjo zegt is dat bewijs er genoeg. Zoek alleen maar terug in dit topic en het vorige topic, er zijn zo veel documenten gelinked!

Vaccins werken. Vaccins zijn veilig. Dat is onomstotelijk bewezen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:08

Vaccins zijn niet honderd procent veilig en de wetenschap zal dan ook nooit beweren dat ze dat zijn. Vaccins hebben bijwerkingen, alleen is de kans dat je door die bijwerking voor het leven getekend of gedood wordt veel kleiner dan de kans dat dit door het virus gebeurd.

Maar stel dat de wetenschappers morgen met een virus komen, waarvan ze honderd procent wetenschappelijk bewezen hebben dat het helemaal veilig is, zonder bijwerkingen. Dan zou je denken: "Dat is mooi, eindelijk zijn we van het gezeur af." Maar stel dat dan een dag later de marsmannetjes de aarde overvallen en dat die marsmannetjes toevallig één of andere ziekte uit de Andromeda Nevel meenemen, die alle mensen die gevaccineerd zijn doodt en alle mensen die niet gevaccineerd zijn laat leven. Dan hadden ze het toch maar mooi fout gehad met hun honderd procent zeker dat er geen bijwerkingen zijn. Daarom kan een wetenschapper (met uitzondering van wiskundigen) nooit iets met honderd procent zekerheid bewijzen. Alleen moet je je dan afvragen wat is een groter risico? Voor het leven getekend zijn of doodgaan door een virusinfectie of het risico dat de marsmannetjes komen en die ziekte uit de Andromeda Nevel meenemen. Dat is de reden waarom wetenschappers het over aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid hebben. Omdat ze het risico van die marsmannetjes nooit helemaal uit kunnen sluiten.

Wat het kritisch zijn betreft. Kritisch zijn betekent dat je bij de tegenpartij moet gaan kijken en luisteren wat zij te zeggen hebben. Om dan kritisch op de inhoud van hun boodschap te zijn. En daar zit het probleem met de antivaxxers, die spelen op de persoon, hebben kritiek op "Big Pharma" op Bill Gates of in dit geval dat er een aantal documenten niet aangeleverd waren. Terwijl ze nooit inhoudelijke kritiek leveren op wetenschappelijk onderzoek dat gedaan is. Ze reproduceren nooit een onderzoek, waar ze dan hele andere conclusies vinden. En dat is het verschil met de wetenschap of organisaties zoals Skepsis. Die leveren wel kritiek op de inhoud, die houden wel onderzoeken tegen het licht en kijken of zij dezelfde resultaten behalen. En dan blijkt elke keer opnieuw dat het antivaccinatie verhaal inhoudelijk niet klopt.

Daarom moet je dus juist wel op zoek naar het tegenovergestelde wat verteld wordt, maar dan wel op zoek naar de inhoud en niet naar de verpakking.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:27

Verootje wanneer er voldoen bewijs zou zijn waarom is dat dan niet gelukt.
Karl66 je zegt dat iemand die kritisch is ook de andere kant moet bekijken, dat is natuurlijk zo, maar dat geld dan wederzijds.

Zodra je kritisch bent ben je in jullie ogen een alliminiumhoedje, ga ik nooit begrijpen, ben je gek op verschworungstheorien, heb je iets met bill gates enz. enz. Heb je geen wetenschappelijke kennis, dat klopt dat heb ik niet maar denkvermogen heb ik nog wel.

Is er ook maar een iemand van jullie bij artsen gaan vragen hoe ze werkelijk over inenten denken? Geef ik provaccers een naam, nee natuurlijk niet ik heb er ook geen mening over ik vind iedereen moet zelf beslissen aan hand van de informatie die hij of zij krijgt. Maar ik vraag me af of jullie ooit daadwerkelijk met iemand op dat vakgebied hebben gesproken.. Volgende week ga ik kijken of die professor met een leek wil praten.

Iemand die kritisch is is een verschworungsgek. Dat is wel heel erg eenvoudig iemand in een hokje stoppen. En klaar. In hokje van gekkie stoppen en we hoeven er niet meer over na te denken. Nou ik heb geen hoedje.

In alle inentingen zit voor de binding aluminiumhydroxid en phasphat en worden er quecksilberruckstande gevonden die de producent niet hoeft te vermelden. In al deze stoffen worden in een baby van 3 maanden gespoten. En voor dat je weer op de barricade gaat over dat is allemaal af te zwakken enz. Denk gewoon eens na is dat iets wat je in je kind wil spuiten?

Beryllium kan huid en longen en mild en leverschaden veroorzaken maar wordt gelukkig maar in 18 van de 20 inentingsstoffen gevonden
alluminium maakt honing van je hoofd maar pas wanneer je de overheid vanwege je leeftijd geld gaat kosten.
Arsen heeft vroeger bij vrouwen geholpen vermoeiende echtgenoten te vermoorden. ( dat is geen aanmoediging)
Barium is een ontharingsmiddel en wordt bij ongediertebestrijding gebruikt. Maar bij mensen volledig veilig want dat is geen ongedierte.
Blei quecksilber Antmon en Cadmium zijn zwaarmetalen en veroorzaken hersen en zenuwschade
Chrom veroorzaakt bloedarmoede maar dat is het wel waard want daardoor krijg je geen mazelen .
Casium uran zijn radioaktiv kan je dus lekker van gaan stralen:-)
palladium kennen we van onze kroontjes, is celdodend blokkert enzymen en veroorzaakt verlammingen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:31

Ehhh ja en wist je dat water ook giftig is? Letterlijk alles is giftig in de juiste doses (en andersom is letterlijk alles ongevaarlijk in voldoende kleine doses)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:34

Dinopino, ik heb al vaker aangegeven dat door alleen maar te leven en te ademen en te eten dat je al deze zaken binnenkrijgt , in veel grotere hoeveelheden dan in een vaccin zitten.
Zoals jij het nu beschrijft doen de anti vaccin beweging het ook, pas op, je kind word vergiftigd. En dan strooien met al die ingrediënten. Wanneer je zelf nu eens even verder zoekt om de hoeveelheden in het juiste daglicht te zetten dan krijg je een compleet ander verhaal.
Maar wanneer ik nu zo lees hoef jij het gesprek niet aan te gaan want welke deskundige dan ook, ze zullen het zelfde vertellen zoals ik het zeg. En daar neem jij geen genoegen mee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:36

Élke stof is giftig als je er voldoende van neemt. Met water kan je jezelf ook vergiftigen.
Heb je wel eens op de ingredientenlijst van een stuk fruit gekeken? Daar vind je ook hele enge stoffen.

In de hoeveelheden dat het aanwezig is in vaccinaties kan het geen kwaad, dat is al voldoende onderzocht.

Ik heb overigens best wat artsen in mijn familie/vrienden/kennissenkring. En weet hoe ze over vaccinaties denken.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:38

Dat de babys dezelfde hoeveelheid krijgen als volwassenen is dan ook volledig logisch. Nu Imandra die link heeft afgebrand lezen jullie hem ook niet meer begrijp ik. Wat wil je nou met water in dit verhaal. Het gaat over inentingen. Magrathea ik moet op de inhoud reageren doe het dan zelf ook. Slangen zijn ook giftig, wat moet ik daarmee?

Bigone waarom zo persoonlijk worden tegen me. Ik verwijt jullie niets. En houd is op mij in een hokje te stoppen ik pas niet in jullie hokje. Alli nogwat en antivaccer.

Nou bigone met welke deskundige heb jij dan gesproken, geef me het telefoonnummer ik ben gaarne bereid er mee te spreken? Kom maar op ik ben gaarne bereid me te laten overtuigen dat al dat gif nodig is in een baby. En voordat jullie nu andere dingen die geschreven heb gaan aanvallen, lees me link en geef me telefoonnummers. Dan reageer ik weer. Is dacht een best redelijk verzoek van mijn kant.

Nou verootje wanneer een van je familieleden met me wil spreken graag geef maar door.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:42

Hoe kom je erbij dat het giftig is?
Die stoffen kunnen giftig zijn in een giftige dosis. Maar in vaccins zitten geen giftige doses.

Paracetamol is dodelijk als je er genoeg van eet, antibiotica is dodelijk als je een allergische reactie krijgt, morfine is super dodelijk en verslavend als je teveel neemt. Maar toch zijn al die middelen prima om te gebruiken als je ze nodig hebt en word je met de normale dosis niet vergiftigd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:47

Wat je doet Dinopino is niets aannemen maar elke keer met een nieuw onderwerp aankomen waaruit zou moeten blijken dat vaccineren gevaarlijk is . Sommige aangedragen onderwerpen zijn door een leek nog onderuit te halen door je even te verdiepen in sommige zaken.
Ik heb totaal geen moeite met mensen die vaccineren niet zien zitten, hun kinderen, hun verantwoording. Ik ben wel blij dat meer dan 90 % van kinderen gevaccineerd is.
Waar ik moeite mee heb is het feit dat vaccineerders bijna voor moordenaars uit worden gemaakt, dat er complottheorieën op duiken die de grootst mogelijke onzin verkondigen.
De anti vaxxers staan niet voor niets met hun snufferd voor aan bij demonstraties tegen lock down, viif G, vaccineren, anti bill gates En houden zich niet aan de regels.
Wil je mijn eerlijke mening horen en dit geldt niet voor iedereen maar de meeste anti 5 G, anti vaxx en anti lock down zouden ze met zijn allen op een onbewoond eiland moeten dumpen. IK vind de extremen onder hun vergif voor de maatschappij.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:56

Wat je nu noemt zijn vaak de hoofd elementen, maar gekoppeld aan een ander zijn ze niet schadelijk.

Bariumcarbonaat is giftig.. klopt.
Bariumzout wordt gebruikt als contrastvloeistof voor de spijsvertering.
Bariumnitraat geeft leuke kleuren bij vuurwerk.

Als je bang bent voor aluminium, moet je stoppen met eten/drinken/ademhalen, want zo krijgen wij 7 gram per dag binnen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:58

@Dinopino
Waar kan ik de ingrediënten vinden die jij noemt?
Mss heb ik nl. de link gemist.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:04

Brainless schreef:
Wat je nu noemt zijn vaak de hoofd elementen, maar gekoppeld aan een ander zijn ze niet schadelijk.

Bariumcarbonaat is giftig.. klopt.
Bariumzout wordt gebruikt als contrastvloeistof voor de spijsvertering.
Bariumnitraat geeft leuke kleuren bij vuurwerk.

Als je bang bent voor aluminium, moet je stoppen met eten/drinken/ademhalen, want zo krijgen wij 7 gram per dag binnen.

Precies dit. Ik heb al eerder het voorbeeld aangehaald van tafelzout, en hoe de verbinding uitmaakt. Jammer dat je dat niet is bijgebleven dinopino. En over ingrediënten gesproken...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eng hè, al die ingrediënten?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 16-05-20 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:05

Een telefoon nummerr van een deskundige dan ga ik graag verder met discussieren. Op gifstoffen die we via onze groente enz. binnen krijgen vinden ik een dooddoener. Dat weet ik maar wanneer ik daarvoor bewijzen aangeef door metingen ben ik gelijk weer in een hokje van verschworung. We hebben het hier over inentingen en hun stoffen. En elke keer wandelen jullie zelf van het onderwerp af. Gif krijg je ook elder en water is ook giftig.

Geef me telefoonnummers van deskundigen. Imandra zegt dat het allang bewezen is dat het veilig is. Volgens de rechtzaak kunnen ze dat niet eens. Maar niemand kijkt meer naar die link van mij want die zit dankzij imandra in het hokje van bewijst niets. Karl66 zegt dat ook. Merk je niet dat jullie zelf het ook niet met elkaar eens zijn, maar jullie zijn het wel met elkaar eens om niet verder te kijken en mij geen telefoonnummer te kunnen geven. Ik heb wel onderzoek gedaan. En ik begreep bij de antwoorden de helft niet van de technische taal maar wel de conclusies.

Brainless ben danwel reuze blij dat mijn lichaam weet dat wanneer gif gekoppeld is aan iets anders dan is het niet meer erg. Dat is geruststellend.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:08

Geef me een telefoonnummer waar jullie je deskundigheid hebben weggehaald. Geen links van artikelen. Een echt telefoonummer?
Ik ga mijn bronnen niet weergeven. Dus geloof het of niet. Maakt mij niets uit. Maar waarom moet ik steeds aantonen dat ik persoonlijk vaccinatie niet zo goed idee vind en jullie niets hoeven aan te tonen.
geef me meerdere telefoonnummers en daarna kom ik graag met mijn bevindingen terug. Mag per pb.