4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:15

chimello schreef:
Thanks jongens :D

Wat zijn echt lekkere tussendoortjes? Ik wil zo graag eens een stukje Milka maar ben bang dat ik dan weer verslaafd raak. Maar ben echt bang dat ik het anders niet volhoud.

Gewoon inplannen en dan de rest van de dag eromheen bouwen. Een keer chocolade moet kunnen toch?

Oryani

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:12

Inderdaad, doe ik ook zo.
Eten jullie ook als jullie geen honger hebben, trouwens?
Ik heb voor mijn eiwitten in mijn schema van vandaag nog een portie skyr, een ei en een eiwitshake gestopt, maar ik heb nu echt nog geen trek en om 18u heb ik mijn avondeten alweer.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:14

Oryani schreef:
Inderdaad, doe ik ook zo.
Eten jullie ook als jullie geen honger hebben, trouwens?
Ik heb voor mijn eiwitten in mijn schema van vandaag nog een portie skyr, een ei en een eiwitshake gestopt, maar ik heb nu echt nog geen trek en om 18u heb ik mijn avondeten alweer.

Nee, behalve als ik anders niet aan m’n eiwitten kom.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:14

Mijn lijstje:
O: havermout met banaan en sojamelk.
T: twee havermoutkoekjes, wortel-zoete aardappelsoep
L: slaatje met rucola, tofu, kikkererwten, mozarella, kidneybonen
T: twee hardgekookte eieren
A: bloemkoolrijst met stukjes quorn, courgette, mozarella en soja cuisine light.
Vanavond na het sporten nog mijn eiwitshake.
Totaal: 1760 kcal
Beweging: 12 km met de fiets, straks nog een uurtje crosstraining.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:27

Misschien heb ik net pizza gegeten

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:40

Maanlicht schreef:

Hahaha. Lekker. Treat yoself day. Welke? :9

Leuk die lijstjes. Inspiratie!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:48

Maanlicht schreef:

Ga ik misschien ook doen dit weekend 8-)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:03

Ik heb van alles opgezocht over protein shakes en ben eigenlijk best wel overtuigd. Ik loop toch makkelijk 10 km per dag en rij mijn paard 5 dagen in de week (minimaal 20 km). Kwa eten probeer ik op de hoeveelheid eiwitten te komen wat aangeraden is in MFP alleen ik kom er nooit aan.

Drinken jullie het al shakes of doen jullie de poeder door een maaltijd heen? En wanneer drinken/eten jullie het vooral? Gewoon als tussendoor, voor/na het sporten? En dan elke dag of alleen de dagen dat je veel beweegt?

En wat vinden jullie een goed merk? Ik had zelf deze gevonden:
https://www.bodyandfit.com/nl-nl/Produc ... b8QAvD_BwE

Helpt het ook echt bij het afvallen?

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:53

Ik gebruik het voor na het sporten of als ontbijt als ik snel moet zijn. Mooie aanvulling in je eiwitten inderdaad. Meestal shake ik het met Alpro drink ongezoet en ongeroosterd maar soms gebruik ik het ook door de yoghurt.

Zelf gebruik ik altijd de Whey Perfection van de body&fit webshop, die is heel lekker en klontert niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:31

Ik gooi een halve schep vegan whey perfection van B&F door mijn smoothie 's morgens, maar dat is meer omdat ik van eiwitten langer vol zit en op die manier een extraatje krijg. Ik eet grotendeels plantaardig dus dan is het soms even zoeken naar bronnen van echt flinke eiwitten zonder dat ik 's morgens vroeg bonen moet gaan eten ofzo.

Het helpt niet bij afvallen, maar veel mensen zitten van eiwitten wel langer vol. Dus in die zin kan je er minder van gaan eten. Maar het is geen wondermiddel waarbij je afvalt als je elke dag een shake drinkt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 07:57

Alles helpt bij afvallen als je in totaal minder kcal eet dan je verbruikt, niks helpt bij afvallen als je in totaal meer kcal eet dan je verbruikt.

Ik heb zelf de Womens Best vanille whey. Ik doe altijd 200ml halfvolle melk, schep whey en 50 gram diepvriesframbozen en dan in blender. Krijg je soort milkshake.

Ik eet echt oliebol de laatste twee dagen. Maar m’n vriend is op moment goed bezig, wil hem wel vooral ondersteunen. Dus van weekend hopelijk netjes en mezelf weer herpakken.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 07:59

Ik gebruik nu erwteneiwitisolaat van bulk powders. Het is niet lekker en blijft korrelig. Ik drink het na het sporten, met water.
Heb het een keer in een chocoladedrinkje gedaan, maar dat was echt geen succes.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:35

_Mjwb; ik heb precision vanille eiwitpoeder. €10,- bij de Holland&Barett. Vind hem prima smaken. Heb ook ooit een pot van de Kruidvat gehad maar dat was echt my biggest mistake ever, chemisch smakende troep. Linoleum; heb jij nog meer van Womens' best? Ik ben best benieuwd naar het merk maar durf ivm de aankoopprijs niet meer zomaar iets te proberen. Heb je tips en aanraders?

Hier gaat het qua eten de afgelopen dagen prima! Ik hou het even niet meer bij qua getalletjes en dat bevalt eigenlijk best. Denk dat ik netter eet dan toen ik het allemaal strak bij hield, maar da's een grote uitspraak }> Ik verhuis dus per 1 april naar Amsterdam en dan zitten er allemaal sportscholen om de hoek, ben me al helemaal aan het oriënteren wat ik wil en waar ik dat wil. Sport momenteel alleen op school en niet in de sportschool omdat ik geen abonnement meer heb maar dat haal ik na 1 april dubbel en dwars in *\%/*

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:39

Bedankt voor de reacties! Ik ga denk ik voor de Whey Perfection. Alleen de smaak twijfel ik nog aan. Vanille of Cookies&Cream. Ik ben van plan om het met een kop koffie en amandelmelk te mixen in de blender.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:41

Castilja, nee alleen dit. En pak bewust vanille omdat ik het mix met fruit. Dan is een wat neutrale smaak als vanille wel zo fijn.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:46

Ja de vanille smaak is wat dat betreft wel veilig, die neem ik ook altijd. Cookies&Cream kun je niet echt met fruit en groente mixen gok ik zo :') Maar is dan wel weer superlekker als een soort iced coffee. Keuzes keuzes. :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:14

De laatste tijd neem ik geen eiwitpoeder meer, maar had er altijd 1 van de body en fitshop, met rood fruit smaak. Mikte ik meestal door mn yoghurt, kreeg ik een soort lekker pudding achtig toetje, en zat daarna ramvol :') Was voor mij een hele goede manier om minder te eten, en even aan mn zoet-behoefte te voldoen.

Hier gaat het nog steeds wel lekker. Gewicht zakt ff niet, maar na die grote sprong van afgelopen week maak ik me daar niet echt zorgen om :)
Morgen lekker naar de bioscoop en ff de kroeg in met mn man, ff genieten <3 Ga dan ook lekker een paar wijntjes en een bak popcorn nemen :D

Vandaag nog ff netjes:
O: magere Griekse yoghurt met muesli en halve banaan, knäckebröd met halvajam
T: pakje paprika rijstwafels, stuk komkommer
L: 2 volkoren boterhammen met achterham, bakje rauwkostsalade, beker optimel
T: appel, 20 gr gedroogde cranberry's
A: entrecote met spruitjes en zoete aardappelfrites uit de airfryer
T: rijstwafel met appelstroop

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:05

Ik heb ze gewoon beide besteld :o Wel die van 750 gram om het te proberen. Dan kan ik de vanille met fruit gebruiken en de cookies&cream met koffie.

Geniet ervan Laura!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:13

Mjwb, ik twijfel om je voorbeeld te volgen, heb alleen nog heel veel erwteneiwitisolaat staan -O-

Heeft body en fit regelmatig kortingsacties? Of moet ik er nu op springen?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:17

Ik maak later een bijleespost, maar Women’s Best is in de aanbieding bij Holland&Barret:
Afbeelding

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:40

NAJAAAAAA meant to be!!! Ik ga is effe langs binnenkort <<)

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:56

Ik heb whey perfection in de chocoladesmaak! Vind hem erg lekker, maarja chocolade is al snel goed natuurlijk. Doe hem sochtends door de Kwark en maak soms een shake met kokosmelk zonder toegevoegde suiker.
Het is wel handig om te weten dat het schepje dat er bij zit meer dan 28 gram is.

Ook heb ik vanille van de kruitvat, deze vind ik een stuk minder lekker maar maak ik op in shakes.

Ik ben benieuwd naar de cookies en cream die had ik ook bijna besteld, maar dacht laat ik eerst 1 smaak uit proberen haha.

Hier ging het niet zo goed, eigenlijk omdat ik bezig was met het tellen. Waardoor ik overdag te weinig at en dan savonds heel veel trek had. Nu weer aan het zoeken naar balans.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:35

_mjwb schreef:
Ik heb ze gewoon beide besteld :o Wel die van 750 gram om het te proberen. Dan kan ik de vanille met fruit gebruiken en de cookies&cream met koffie.

Geniet ervan Laura!

Ik ben benieuwd wat je ervan vind! Ik was zelf ook aan het twijfelen de cookies&cream te bestellen.

Hieronder mijn lijstje van vandaag. Had de kvarg gekocht omdat ik deze regelmatig voorbij zag komen. Vond het alleen niet bijzonder. Normaal gesproken neem ik vaak melkunie protein en deze bevalt me dan eigenlijk beter, ook omdat die lactosevrij is. Volgende keer ga ik dus weer voor die!

O: yakult, 30gr havermout, 1 el lijnzaad, kersen, blokje 99% chocolade
T: 2 protein bites, een kelloggs reep
L: 500gr kvarg
T: 1/2 banaan, smart bar crunchy
A: 250gr gnocchi (zooo lekker) met doperwten, pesto en parmaham
T: ?

B: drie kwartier krachttraining
Tot nu toe 1665 kcal (115gr eiwit), omdat het vrijdag is weet ik niet of er vanavond nog wat bijkomt :Y)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:55

ooh, gnocci, lekker! Kvarg vind ik hier niet in de winkels (België), ik neem dan gewoon skyr. Even de waardes afgewogen tegen verse kaas (kwark in NL denk ik?), maar scoort toch beter op eiwit.

Mijn lijstje vandaag:
O: havermout, rozijnen, walnoten, amandelmelk
T: skyr
L: maïswafels met tofu-tomatencreme en een halve avocado
T: 2 havermoutkoekjes, 3 blokjes 50+ abdijkaas, een hardgekookt ei, erwteneiwitshake
A: spinaziepuree met een zachtgekookt eitje
Totaal kcal 1567.
B: 12 km fietsen, half uurtje op de loopband.

Iemand tips voor calorie-vriendelijke koekjes? Dan kan ik morgen weer een weekvoorraadje bakken!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:51

ik vind gnocchi ook zooo lekker :9

Hier nog geen idee maar het ziet er tot nu toe zo uit:
O: eiwitshake met sojamelk
L: banaan ei pannenkoekjes met stroop
T: appel en 2 mandarijnen
A: ? ik denk uit eten maar weet het nog niet zeker. Anders wordt het pizza :+ en 2 rode wijn

Totaal ergens tussen de 1650 en 1800 afhankelijk van wat het avondeten wordt.

B: twee uur op stal bezig geweest en wat wandelen