(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:31

Hier ook flink aan het balen. We hadden het al eens over koken dat het lastig kon zijn om veel dingen tegelijk te doen.

Ik heb me gisteren verbrand aan de wokpan.
Wilde vandaag na werk naar stal maar voor de zekerheid toch even langs apotheek. Ik werd direct doorgestuurd naar m’n huisarts en wat blijkt: tweedegraads brandwond.
Fijne timing net voor de vakantie want ik mag pas zwemmen als de wond droog is.
Verder mag het dus niet nat worden en heeft het veel rust nodig.
Op stal ben ik ook niet meer geweest want kwam helemaal overstuur thuis..

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:38

@Mandy: Hè dat meen je niet, wat klote zeg -O- Wat een timing... Waar ga je naar toe op vakantie?

------------------

Sorry, moet dit even van me af praten. Maar de afspraak bij de dokter viel zo onwijs tegen.

3 maanden geleden ben ik samen met mijn vriend verhuisd van Rotterdam naar Weert (mijn "klachten" stammen al van voor die tijd). Logischerwijs hebben we hier een nieuwe huisarts moeten zoeken. Ik weet niet of het overal in Nederland zo'n drama is, maar hier nam geen enkele praktijk (op 1 na, waar wij nu zitten) nieuwe patiënten aan. Goed, veel keuze hadden we dus niet en vandaag kennis gemaakt dus met de huisarts en meteen mijn klachten voorgelegd en aangegeven dat ik graag een doorverwijzing naar een psych wil omdat dat me in het verleden ook heeft geholpen. Nou, er zijn me nog nooit zo veel woorden in de mond gelegd als in dat gesprek.

Ik heb aangegeven dat ik echt serieus niet goed in mijn vel zit, en dat mijn drukke baan (waar ik het niet zo naar mijn zin heb) daar echt bergen bovenop gooien. En daar begonnen de aannames van meneer. "Je bent nog jong, je bent net verhuisd en dat heeft een impact op je, je vind je werk niet leuk, je kan niet omgaan met tegenslag, het wordt beter..." Er werd echt TOTAAL niet naar me geluisterd en ik werd niet serieus genomen. Wat aan de ene kant echt fiets frustrerend is, maar andere andere kant zegt het stemmetje in mijn hoofd nu "Zie je wel, je stelt je aan".

Pffffffffffffffffffffffffff..

Geen doorverwijzing naar de psycholoog maar wel naar de praktijkondersteuner vanuit de GGZ. Ik ben benieuwd.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:42

Jeetje dan voel je je inderdaad niet serieus genomen. Zijn er meer huisartsen in die praktijk?

Thailand.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:15

Iig een doorverwijzing naar de praktijkondersteuner, die kan je ook doorverwijzen naar psycholoog als dat nodig is :) Heb je iig geen last van je huisarts meer :=
De punten die hij zegt zijn wel waar, maarja daarom zit je er ook.. want dat alles maakt dat je je niet goed voelt...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:42

Ondanks dat je hier natuurlijk liever niet wil zijn toch een warm Balenciaga! :(:) Bizar dat je huisarts zo reageerde. Mijn vorige huisarts was ook echt stom. Die luisterde echt niet, deed ook aannames, vroeg meerdere keren hetzelfde tijdens een afspraak en zat maar in dr computer de hele tijd. Heb nu echt een hele erge fijne huisarts, hij belt soms zelfs random op om te vragen hoe het gaat. En dat scheelt zoveel!

Goldie, dikke knuffel voor je. Het valt ook allemaal niet mee.

Hier ook even een mindere dag, heb ontzettend veel pijn in m’n bovenrug wat ik altijd heb als ik veel spanning in m’n lijf heb. Alles doet dan pijn, zelfs ademhalen.
Ik heb trouwens ook nog een chronische “ziekte”, zelf zie ik het niet zo maar officieel wel. Ik heb CRPS, complex regionaal pijn syndroom. Opgelopen na een operatie aan m’n achillespees in 2015. Opzich heb ik het nu redelijk onder controle maar soms vlamt het ineens weer op en heb ik weer megaveel pijn. Ook altijd een goede bijdrage aan m’n gemoedstoestand, not :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:13

We zijn wel een lekker krakkemikkig zootje zo met z'n allen zeg :+ := Klinkt ook erg vervelend wat je hebt..

Dat klinkt wel fijn zo'n huisarts, dat is echt wel uitzonderlijk denk ik. Ik werd eerst ook 'weggestuurd', had niet zozeer het gevoel dat ze me niet serieus nam, maar ook inderdaad meer dat ik me aanstelde. Lag misschien ook meer aan mij hoe ik daar zat. Wel naar POH gestuurd en vervolgens toch traject met psycholoog in. Huisarts daarna alleen nog even gezien voor oxazepam (blijf het trouwens wonderlijk vinden dat ik zonder gezeur elke keer opnieuw kan bestellen :o), maar verder hoef ik daar nu ook niet te zijn. Weet niet of bevindingen van psycholoog eigenlijk ook doorgestuurd worden naar huisarts.

Dank je.. Moest m'n leidinggevende ook weer mailen, dat is echt een prachtig positief mailtje geworden... not :=
Doorsturen van recept was ook niet goed gegaan, dus daar kon ik ook nog eens achteraan.. Ik heb verder echt ongeveer de hele dag in bed doorgebracht..

Veulen had vanmiddag voor het eerst gestaan met hulp, dus iedereen kreeg weer wat hoop.. Helaas net van vriendin gehoord dat het veulentje is overleden... ;( ;( Nu nog steeds ontzettend aan het hopen op een wonder dat de merrie het wel gaat halen Y;(

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:37

@Balenciaga, hopelijk kom je via een omweg dan bij een psycholoog terecht.

@Goldie, wat verschrikkelijk van het veulen, heel veel sterkte ermee :(:)

Ik kreeg net een tegenvaller. Mocht eigenlijk bellen met de nieuwe bedrijfsarts die een stuk verder (>35min met de auto, oude was (<15min) weg zit. Ik red dat gewoon niet, boodschappen doen op 5min afstand is al heel wat. Gisteren ook niet gelukt om mijn nieuwe medicijnen op te halen bij de apotheek, was vlakbij maar vanwege die darmziekte moest ik heeeeeeel snel naar huis. Ben super verdrietig. Aan de andere kant denk ik dan poep ik maar in mijn broek onderweg en bel ik ze huilend op. Maar daar schiet ik uiteindelijk helemaal niks mee op...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:03

Wat was de tegenvaller? Moet je toch langs in plaats van bellen?
Nare situatie! :(:)

Ik ben pas van apotheek gewisseld. Zag er erg tegen op om er vandaag heen te gaan. Weet de weg nog niet goed in m’n nieuwe dorp.
Kom ik daar, zijn m’n medicijnen er niet. :roll:
Nu moet ik van de week weer terug en ben ik dus 45 minuten onderweg geweest voor niets.
Zat weer huilend in de auto.
Alles zit zo tegen deze week..
Probeer zo voorzichtig te doen met brandwond maar het scheurt toch open, stoot me steeds, is gevoelig en ik word er niet goed van alles met 1 hand te doen. :(

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:09

Dat ik er toch heen moet inderdaad. Sorry, ben zo uitgeput mentaal en fysiek dat zelfs typen of een verhaal vertellen amper lukt ;(

Onwijs balen van de apotheek zeg, ik had gisteren hetzelfde, medicijnen waren zonder overleg naar een andere apotheek gebracht. Ook voor Jan banketstaaf 40 minuten in de auto gezeten |(

Gaat het verder qua pijn wel een beetje?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:29

Gaat lekker met de apotheken ook, iedereen problemen nu...

Dat meen je, dat gaat toch niet in jouw situatie, hoe kunnen ze dat verwachten. Het was toch al zo afgesproken..

Ik moet nu echt even naar de paarden, ga ik me omkleden... Trek ik m'n pyama aan :roll:

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:33

Balen dat je alsnog langs moet!

Hier ook gemekker met de bedrijfsarts, ik moest eigenlijk volgende week woensdag en dan op 5 minuten fietsen. Maar moet nu dinsdag en dan midden in Den Haag, om half 3 :roll: OV is echt heel naar voor me nu, raak er echt zo verschrikkelijk overprikkeld van. En dan zeker op de terugweg als de spits al begint. Baal ik echt van.

Lig vandaag ook al de hele dag op bed te Netflixen, ben zo moe en heb pijn in m’n rug. Blegh. Rotdag.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:40

Gaat echt lekker met ons zeg :P

@Warboel, zelfde schuitje dus... Kan je niet vragen of het op een andere datum kan, weer op woensdag als dat dan weer zo dichtbij is?

@Goldie, dat zijn altijd van die baalmomenten... Ik had 2 weken geleden een drukke week, heb ik met koken het gas aan laten staan (gewoon pan van brandend vuur gehaald en klaar). Vanmorgen pakte ik de dop van mijn huidcreme om als spiegel te gebruiken.

Nu poging 2 voor medicijnen ophalen, langs de Kruidvat voor mijn vriend en boodschappen doen. Ben benieuwd hoe dat gaat gezien mijn fantastische dag tot zover :P

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:41

Sterkte dames...
Mijn bedrijfsarts zit ook bijna 40 minuten van huis af. Morgen 15.00 daar zijn, is ook over druk stuk op de snelweg

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:02

@Goldie: Sterkte met het veulen!

@Mandy: Wat vervelend dat alles zo tegen zit deze week, dat is ook ellendig zeg :(

@Warboel: Het OV in Den Haag is ook zeker een warboel :+ Maar ik snap goed dat je baalt, het OV is ook echt druk. Fietsen vind ik altijd lekker ontspannend :)

---------------

Ik heb vanmiddag een gesprek gehad met mijn baas over hoe ik me voel. Liet me gelukkig wel beter uitpraten dan de huisarts maar voel me nog steeds niet fijn en voel me ook niet serieus genomen. Zijn advies was dat ik goed moet nadenken wat ik wil, dat ik een andere huisarts moet zoeken en dat ik moet gaan wandelen in de pauze voor de afleiding.
Ik heb mijn oude psycholoog maar een appje gestuurd wat hij denkt dat verstandig is. Ik heb echt het gevoel dat ik rust moet nemen, maar wil me niet zomaar ziekmelden zonder dat ik daar aanleiding voor heb.

Ook echt weer veel tegen mijn tranen moeten vechten vandaag en ook zitten janken in het gesprek met mijn baas. Aan de ene kant fijn dat ik niet de enige bent die dit zo voelt, aan de andere kant natuurlijk echt k*t dat jullie hier ook doorheen gaan :(:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:39

Naja ik zit nu 6 weken thuis en heb niet zo'n zin om dan weer wekenlang te wachten op een nieuwe afspraak.. moet dan ook weer via HR enzo, heb ik echt even de energie niet voor eerlijk gezegd. Opzich is Den Haag maar 10 minuten met de trein (woon in Leiden) dus valt wel mee, maar zie er alsnog wel tegenop. Vooral de terugweg, dan ben je toch ook al moe van je hele verhaal weer moeten doen enzo.
Kan wel de auto pakken ipv de trein, maar het is vlakbij Den Haag Centraal/Laan van NOI dus dat is natuurlijk echt drama met parkeren.

Balenciaga, ik snap dat je je niet zomaar ziek wil melden, wilde ik ook niet. Maar soms is het echt beter. Kan je je rust even pakken, alles voor jezelf op een rijtje zetten enzo..
In de eerste instantie wilde ik me voor een week ziekmelden en daarna rustig aan weer beginnen, maar inmiddels zit ik dus 6 weken thuis omdat ik gewoon nog niet kan werken. Soms besef je pas hoe kapot je bent als je jezelf die rust gunt. Zeker als je je niet fijn voelt op je werk en je niet serieus genomen voelt. Las trouwens in je eerste bericht dat je het ook lastig vind omdat je pas 21 bent. Dat gevoel herken ik ook heel goed. Ik ben nu 27 en voel me net zo... Denk soms ook wel eens, hoe moet ik het allemaal nog volhouden tot ik oud en bejaard ben -O-

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:50

Moeilijk is dat balenciaga. Want wanneer ben je nou ziek en gaat het niet meer he.. :(:) Wel fijn dat je met je baas een beter gesprek had. Maar je baas gaat waarschijnlijk niet zeggen, nou meid blijf jij maar even lekker thuis ;) Je zou misschien kunnen proberen om halve dagen te werken als je je nog niet ziek wilt melden?

Wat je zegt Warboel.. Ik ben toen ik rust kreeg ook veel harder ingestort. 2 weken en ik ben er wel weer, inmiddels ruim 4 maanden verder..

Warboel neem iets van oortjes mee, dat je je af kan sluiten van alles om je heen.

Had lief mailtje terug van leidinggevende, dat hij het heel beroerd voor me vindt dat ik me weer zo ellendig voel.
Ook nog weer 2 kaartjes van collega's <3

Vrijdag concert, maar zoals ik me nu voel ga ik dat heel slecht trekken ben ik bang. Wil wel heel graag... En dan ook nog dat Corona gedoe, maar voor alsnog gaat alles door..

Ik heb 24 maart afspraak bij bedrijfsarts en loop dan meteen even bij leidinggevende langs. Ga vragen of vriend me brengt, ik denk niet dat ik dan ineens wel veilig kan autorijden en OV heb ik hier niet :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:28

Charlotte, waarom is dat gewijzigd als je dat eerder zo hebt afgesproken? :\
Echt pijn doet het niet meer maar het is heel gevoelig.
Is het gelukt bij de apotheek dit keer?

Joanne succes morgen!

Balenziaga, hopelijk heb je snel een appje van je oude psych. :(:)

Goldie jouw leidinggevende is echt de beste!

Warboel sterkte! :(:)
Op dit soort momenten ben je toch blij met het bestaan van netflix/videoland.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:55

Wat een gedoe met bedrijfsartsen en apotheken allemaal! Zo vervelend als die afspraken verzet moeten worden of medicijnen er niet zijn. Je stelt je er toch op in.

@Mandy, wat vervelend van die brandwond! Ik duim mee dat het snel geneest!

@Balenciaga: war stom zeg dat je huisarts zo reageerde. Echt naar als ze net doen of je je aanstelt, of dat het iig zo overkomt. Wel fijn dat je naar de praktijkondersteuner kan, ik heb daar ook wel veel aan gehad en zij kunnen je ook doorsturen naar de psycholoog als dat nodig is.

@Goldie, dikke knuffel, wat erg van het veulen! Ik duim voor de merrie!

@Warboel jij ook sterkte! De tip van oortjes/koptelefoon is een goede, dat scheelt echt.

Hier een beetje een wisselvallige week. Het is best druk op het werk en ik merk dat ik het lastig vind om niet overspoeld te worden daardoor. Ik zit nog niet op 100% helaas. Ik heb wel een nieuw notitieboekje gekocht waarin ik alle taken die ik heb kan opschrijven, zodat ik het overzicht beter kan bewaren.

Ik had dinsdagochtend een afspraak bij de psycholoog om 10 uur, stond in mijn agenda.. Maar de psycholoog had 9 uur staan. Afspraak gemist -O- Gelukkig had ze a.s. maandag nog een plekje.

Morgen een cursusdag op het werk, die 7 uur duurt... en ik werk er eigenlijk maar 5 := Gelukkig hoef ik er niet zo diep bij na te denken, én het is inclusief lunch. Daarna is het ook weekend voor mij. En ik ga lekker helemaal niks doen, behalve wie is de mol kijken in de bioscoop :D

Carnivoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:02

Ik heb na lang wikken en wegen ook maar eens voor mezelf gekozen. Vrijdagochtend staat er een afspraak met de huisarts.

Afgelopen jaar zijn er zoveel verdrietige dingen gebeurd, ik ben zo vaak teleurgesteld. En al die tijd heb ik alles weggewuifd, weggestopt. 'komt nog wel' dacht ik. Tot vorige week zaterdag. Toen stortte ik volledig in.

Eten gaat amper nog, ik slaap enorm slecht. M'n bed uit komen is een grote uitdaging. Werkdag kom ik amper door. Zo enorm moe, zo enorm druk in m'n hoofd. En ik weet t gewoon allemaal eventjes niet meer. Ik heb niet 't gevoel dat ik dit nog in m'n uppie kan, en ook dat valt me best zwaar.

Ik hoop dat de huisarts mij in ieder geval verder kan wijzen.

Vanavond ga ik bij m'n leidinggevende aangeven dat ik vrijdag een afspraak bij de huisarts heb en dat ik er eigenlijk best wel door heen zit..

Allemaal zo tegen m'n gevoel in, maar ik kan gewoon echt even niet meer. Hoe ik me nu voel, is zo niet hoe ik 'normaal' ben. :\

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:05

Dikke knuffel Carnivoria :(:) goed dat je voor jezelf kiest nu! Succes bij de huisarts vrijdag.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:16

Moirin, goed om het op te schrijven. Doe ik nu ook. Fijn ook om taken weg te strepen als het klaar is.

Balen van de afspraak. :\
Rekent ze daar dan wel kosten voor?
Stom voel je je hè als je er op het verkeerde tijdstip staat? Ik had het laatst bij de mondhygienist.

Succes morgen met cursus. Kun je eerder weg als het niet meer gaat? WIDM!! Ik kan as zaterdag ook live kijken. Wie verdenk je? ;)

Carnivoria, alvast succes bij de huisarts!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:39

@Warboel: Zijn er nu ook niet weer zo veel werkzaamheden op Leiden CS? Dan is het allemaal nog eens extra vervelend. Ik woonde in Rotterdam en mijn vriend in Leiden voordat we samen woonden, heb dat traject vaak gereisd. Vaak ook echt druk dus kan me goed inbeelden dat je daar echt geen zin in hebt. En overstappen in Den Haag is ook gewoon vervelend, wel station je ook uitstapt, het is allemaal chaos -O-
Ik vind het ook lastig om thuis blijven/ziek melden te bepalen. Ik voel me niet “ziek”, ik weet niet of dit onder ziekte valt -O-

@Moirin: aaah zo vervelend! Ik heb dat ook wel eens bij mijn psycholoog gehad.
Hopen op een lekkere lunch dan maar bij je cursus :)

@carnivoria: Wat knap dat je die stap genomen hebt! Hoe is je gesprek met je leidinggevende gegaan?

——————

Net zo fijn gereden op mijn bijrijdpaard <3 Dat maakt zo’n vervelende dag wel beter. Maar toch blijft dat verdrietige gevoel een beetje op de achtergrond dus dat is jammer. Hopelijk vannacht goed slapen en snel een antwoord van mijn oude psycholoog. Zo jammer dat ik 2 uur verderop woon en daar niet zo makkelijk langs kan :(

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:31

Nee de werkzaamheden rond Leiden zijn gelukkig weer voorbij dus dat scheelt :) ik heb bijna 10 jaar in Rotterdam gestudeerd (eerst Grafisch Lyceum en daarna kunstacademie) dus het is ook niet dat ik reizen niet gewend ben ofzo.. maar het is nu gewoon zo’n grote stap.

Deze week krijgen we de uitslag van m’n vaders MRI scan, hij heeft waarschijnlijk toch een carcinoom/tumor in z’n keel dus dat is ook weer stress enzo blegh. Als dat niet blijkt uit de mri scan moet hij een hersenscan en de neuroloog dacht ook aan ALS, dus linksom of rechtsom lijkt er in ieder geval iets helemaal niet goed te zijn.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:32

Mandyy schreef:
Moirin, goed om het op te schrijven. Doe ik nu ook. Fijn ook om taken weg te strepen als het klaar is.

Balen van de afspraak. :
Rekent ze daar dan wel kosten voor?
Stom voel je je hè als je er op het verkeerde tijdstip staat? Ik had het laatst bij de mondhygienist.

Succes morgen met cursus. Kun je eerder weg als het niet meer gaat? WIDM!! Ik kan as zaterdag ook live kijken. Wie verdenk je? ;)

Dankjewel! Ja als het echt niet gaat kan ik wel weg, maar ik ga in ieder geval proberen bij mezelf te blijven en in de pauze bijvoorbeeld even een rustige plek opzoeken. Er zit in ieder geval geen test aan vast ofzo.
@Balenciaga, de lunch op mijn werk is altijd goed :D

Ik heb echt geen idee wie de mol is, voor mij kan het Rik nog zijn :') Ik hoop Nathan, maar ik denk toch Rob.

En gelukkig kost het me geen geld, de gemiste afspraak, de psycholoog wordt vergoed uit het basispakket.

@Warboel, heftig zeg, van je vader! Hopelijk een goede uitslag deze week :(:)

Carnivoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 08:20

@Balenciaga Heb toch maar besloten om vrijdag na de huisarts even persoonlijk te vertellen wat er aan de hand is. Wilde het via de app doen, maar dan zit ik vandaag heel de dag extra ongemakkelijk op m'n werk omdat ik bang ben dat hij wil praten.

Even met de paarden zijn, is altijd fijn hé. Hopelijk heb je goed geslapen vannacht!

@Warboel Wat heftig! Duimen op een goede uitslag.