Joanne, 3-4 maanden.. Net zo’n ramp als orthopedische schoenen maar dan minder lang en geen gedoe met gipsen enzo.

Echt wat duurde dat lang zeg.

Ik kan totaal niet slapen, klaarwakker gewoon of ik een sixpack redbull gedronken heb.

Het gebeurt af en toe gewoon, ik heb het maar geaccepteerd.
Maar oh wat ben ik blij dat ik geanticipeerd heb op dat rotvirus.
Al toen Corona ons begon te omsingelen ben ik gaan bevoorraden om thuis te kunnen behandelen qua addison icm corona.
Toen werd verwacht dat wij 2 weken achter liepen door critici, en wij evt italië achterna zouden gaan.
Toen was er nog van alles te koop, nu vliegen die materialen de apotheken uit.
Gaat om infuusspullen, injectiemateriaal, infuuszakken, en vitamine ampullen voor erin..
Echt weird om mee te maken vind ik het.
Maar ik kom zonder hulp zo een heel eind als ik niet zo’n ernstige variant krijg.
Het is gewoon een pechding wat ik heb, en dat is zeer goed op te vangen en dan ben ik net als jullie gewoon normaal qua risico.
Als ik niks krijg heb ik komende 2 jaar gok ik niks meer nodig als het meezit.
Nu heb ik gerekend op voor 5 dagen 2 liter vocht per infuus en vitamineboosters voor erin.
Er is nog meer materiaal onderweg maar het is wel heel maf om geen idee te hebben of die spullen nog aankomen.
Overal stonden waarschuwingen bij nog 1-3 beschikbaar of uit voorraad.
Ja als er dan 3 op bestellen drukken komen ze tekort tenzij er nog goed aanvoer komt.
Heel maf om mee te maken en ik denk dat ik na covid-19 zo’n voorraad wil voor vast.
Het kan blijkbaar erg snel gaan, en ik kan best thuis blijven grote kans, maar wel met voorzorgsmaatregelen.
Anders lig ik zo in het ziekenhuis met een banketstaaf beetje pech, 100% zeker.
Dat is toch wel confronterend.
Ik heb bijvoorbeeld geteld hoeveel ampullen vitamine C en B1 ik nodig heb als het goed fout gaat volgens een beproefd protocol.
Je schrikt je echt rot, dat is echt veel net als vocht, je denkt joh 6 infuuszakken 0.5 L is zat.
Niet dus he als je bedenkt dat ik bij een foutje bedankt al 1.5 liter nodig nodig heb op die dag.
Dat gaat er dan binnen 10 uur max in ofzo.
Moet je nagaan hoe inméns veel voorraad een ziekenhuis niet nodig heeft voor corona als dat uit de hand loopt.
Nu koop ik via online apotheken, niet via de plekken waar ziekenhuizen shoppen denk ik.
Bizar allemaal, hopelijk werken de maatregelen goed, ik juich pas als het effect blijkt te hebben.
Ik ben blij dat de scholen, sportclubs en horeca dicht zijn al is het wel gek.
Mijn energiepeil is niet top momenteel en ik leidt een oersaai leven in ogen van velen gok ik.
Maar zelfs ik vind het een raar idee dat ik niet even kan gaan sporten ofzo.

Vanzelfsprekend gewoon ergens heen zonder desinfectiedoekjes in je tas en opletten.
Mensen wat zal het straks heerlijk zijn als het gewone leven opgepakt kan worden.
En dan vooral als er niet nog veel meer dodelijke slachtoffers gevallen zijn bij ons in Nederland.
Ik houd mijn hart vast, maar ik kijk zo uit naar onze vrijheid straks terug. Nu al!
Maar ik heb ook net die gekneusde ribben gehad en dus al zat ophokplicht en beperking gehad.
Ik ben ook benieuwd hoe ons land zich gaat herpakken, maar eerst zien of het bij ons beperkter blijft in de ellende.
Maar logisch gezien loop ik weinig risico zo.
Zeker met genoeg spullen in huis voor het geval de ziekenhuizen vol zijn.
Dat geeft wel een prettig gevoel, maar de situatie blijft onwerkelijk.
Dit jaar was ik bij een arts, en ik gaf aan dat zelf kunnen prikken enzo best voordelen heeft.
Dat als de plëürus uitbreekt en de ziekenhuizen vol zouden zijn, ik zelf veel kan.
Toen zei die arts -zeer hoge pief- dat gebeurt niet zomaar in een land als Nederland hoor.
Dan moet er echt heel wat gebeuren!
Ik: zeg nooit nooit...
Dat was in september of oktober vorig jaar.

Ik dénk dat de beste man ons gesprek allang vergeten is, of hij denkt aan deze idioot terug.
Nu is dat echt wel een reëel scenario aan het worden, dat zelfredzaamheid praktisch is.
Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen als ik hem vraag of hij zich mijn uitspraak nog herinnert.