Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24385
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:17

He wat rot! Dat is geen lekker begin van de dag.
Hopelijk begint die morgen beter

Iris82

Berichten: 39873
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:25

Zeggen ze ook letterlijk dat je 'voor straf' die Nutridrink krijgt of voelt dat zo?

Ik ben van maatje 44 naar maatje 34/36 gegaan omdat ik erg veel stress had terwijl ik voldoende en gezond at maar mn lichaam gewoon teveel energie nodig had om m'n hoge stresslevel te kunnen voeden.

Ik kreeg ook bijvoeding, niet voor straf maar puur omdat als je actiever wil zijn dan moet je wel een punt hebben waarbij je lichaam reserve over heeft om dat te kunnen doen zonder daar van af te vallen.

Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:21

Fleury schreef:
Ik was uiteindelijk 0.1 kg te licht en dat vond ze prima. Weer precies hetzelfde afgesproken als voor vorige week dus vrijdag kijken of nutridrink nodig is. Had eigenlijk de hele week gemoeten maar ik had het argument dat het dan te snel ging en daar was ze het mee eens.

Hiephoi!
Ik vind heus 'regels en streefcijfers hebben zin en betekenis', maar ik hou niet van 'wetten van Meden en Perzen'. Doe jij je best en zit je er een pietsje naast, het zij zo. Die regels zijn er terwille van jou, jij bent er niet om regels te dienen.
Citaat:
Wel al super veel moeten huilen vanochtend. Van m'n gewicht, dat het te veel is,dat ik een dikke buik krijg enz.
:(:) :(:) :(:)

Ach meis wat naar, al dat verdriet, al die angst...
:(:)
Ik hoop maar dat de staf, verpleegkundigen etc etc jou goed kunnen steunen, geruststellen - en jou helpen om die angst de nek om te draaien!!! :(:)
Citaat:
Dat we plotseling toch bloed moesten laten prikken, stelde niets voor maar ik in paniek omdat ik het niet wist en dat ze m'n brood niet meer smeren nu terwijl ik daar een heel stappenplan voor had gemaakt dat ik t uiteindelijk zelf zou kunnen doen.

... je hebt soms van die dagen : de ene klap na de andere teleurstelling en dan weeeer dingen die opeens anders dan anders moeten...
Citaat:
En toen moest de ochtend nog beginnen.

... terwijl je je portie voor vandaag wel gehad hebt, lijkt mij zo. :(:)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:26

Het is alweer 3 dagen geleden dat ik een update geschreven heb. Ik denk dat hij nu ook in twee delen volgt. We gaan namelijk zo weer eten.

Maar het was niet makkelijk. Aan tafel is het gelukkig wel gezellig, houden we het luchtig, stellen elkaar vragen uit een potje en is er ruimte om ook eens te lachen.
Ik ben meestal wat stiller en eet wat ik moet eten. Maar doe ook wel mee.
Ik probeer zo verder te gaan.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:52

Zo, we zijn weer klaar met eten, was best gezellig :D nu tot 19 uur in de woonkamer en daarna mag ik naar m'n kamer tot het tussendoortje om 20.35.

Vandaag zijn we allemaal weer getest en het personeel is ook getest op corona en nog zitten we tot 1 maart in quarantaine. Geen bezoek, verpleging in beschermde pakken en niet naar buiten. Dat laatste vind ik echt het ergste. Het is maar een kleine afdeling met 9 kamers een woonkamer en een ruimte voor personeel. Er is geen tuin en m'n raam kan maar 1 cm open om een beetje te luchten.

Ik ben nogsteeds erg moe maar het lijkt wel over het algemeen wat minder te worden. Wel voel ik veel meer onrust en weet ik niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan. Die onrust kun je dan niet zo goed aan mij zien en ik vroeg gisteren om mijn zo nodig medicatie en kon niet aangeven waarom. De onrust werd te groot en ik moest het kwijt en heb me bewust geschaafd. Daarna wel fijn geslapen.

Vanochtend moesten we weer wegen en toen viel het schaafplekje op (zit nu onder m'n horloge) en vroeg ze er naar. Ben maar eerlijk geweest. Ik was ook nog eens te licht dus weer aan de nutridrink.
Vanmiddag een gesprek met mijn behandelaar ging ook over de onrust. Zij streeft naar na 6 weken naar huis dat is dinsdag over 2 weken terwijl het MDO aangaf nu nog 6 weken.
Ik merk dat ik dinsdag nog 2 weken vrij vroeg aan vind voelen omdat ik nog zo terug verlang naar mijn oude ik.
Dinsdag een tussenevaluatie met de psychiater en behandelaar daar kunnen we het over hebben maar wel spannend.

En weer een kaartje gekregen, zo erg bedankt, beurde me echt op :)

Blue_flower
Berichten: 1950
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:00

@Feury: hebben ze al eens een signaleringsplan gemaakt? Of bijv. Het pannetjes model met je besproken? Wellicht kan dat helpen om kenbaar te maken wat er is. En dat er dan in een bepaalde fase zo nodig medicatie benoemd staat.

Jet

Berichten: 12132
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:48

Ik vind het niet zo gek dat jij niet goed kon benoemen waarom je de zo nodig medicatie nodig had, als je dat wel zo kon benoemen had je die medicatie misschien niet eens nodig gehad. Niet leuk dat je jezelf daarom moest schaven, goed dat het opviel vanochtend en dat jij toen wel kon aangeven waarom...
Jammer dat je weer aan de nutridrink moet, maar je weet inmiddels denk ik ook wel dat het jammer genoeg nodig is.
Het feit dat je nu benoemt dat je graag weer naar je vroegere ik wil vind ik wel positief!!!
En dat je over 2 weken daar klaar zou zijn: mij lijkt dat ook veel te snel. IK vind sowieso ( maar helaas ben ik geen behandelaar) dat die 6 weken pas in zouden mogen gaan als je aan een "volledig" programma mee kan doen, dus zeker niet zolang je nog niet voldoende groeit ( en accepteert en inziet dat dat nodig is) en genoeg puf hebt om alles te doen wat je zou moeten doen.

Heel veel sterkte hoor! Mij lijkt het eigenlijk erg bedreigend als ze zeggen dat je over 2 weken klaar bent... Maar misschien kunnen andere ervaringsdeskundigen hier in het topic er zuiverder naar kijken hoor.

eppieheppie
Berichten: 87
Geregistreerd: 31-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 00:05

Jet schreef:
Het feit dat je nu benoemt dat je graag weer naar je vroegere ik wil vind ik wel positief!!!

Oo ik vat dit juist om gekeert op : dat Fleury terug wil naar haar diepte punt gewicht.

Fleury , ik weet natuurlijk niet wat ze aan het doen zijn met therapie , maar moet je dan thuis behandeling gaan volgen ? Ik kan me uit je verhalen niet voor stellen dat je basis nu stevig genoeg is om het thuis in je eendje te gaan doen .

Jet

Berichten: 12132
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 00:32

eppieheppie schreef:
Jet schreef:
Het feit dat je nu benoemt dat je graag weer naar je vroegere ik wil vind ik wel positief!!!

Oo ik vat dit juist om gekeert op : dat Fleury terug wil naar haar diepte punt gewicht.

Fleury , ik weet natuurlijk niet wat ze aan het doen zijn met therapie , maar moet je dan thuis behandeling gaan volgen ? Ik kan me uit je verhalen niet voor stellen dat je basis nu stevig genoeg is om het thuis in je eendje te gaan doen .

Ik ging uit van haar ik voor alle problemen... Maar het kan ook zomaar dat jij gelijk hebt en dan verdient dat weer juist een dikke :(:) of twee :(:) :(:) .

Thuis lijkt me zeer geen optie zo snel, maar misschien kan ze dan door naar de volgende "therapie"zaak"? Volgens mij was dit als tussenstation bedoeld of zit ik er nu helemaal naast? Er zal nog heel veel moeten gebeuren voordat Fleurie zich weer echt zo goed voelt dat ze het leven weer zelf met haar geliefden aan kan denk ik, naar huis is voor nu vrees ik echt geen optie...

Hilli

Berichten: 22955
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:56

Is dat naar huis definitief naar huis of een soort van proefverlof? Ik snap anders niet goed hoe je mensen die zo ziek zijn ook weer zo snel op straat kunnen staan. Dan kom je ook niet echt verder lijkt me.

Kaatastrof

Berichten: 6282
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:03

Ik heb geen ervaring met de specifieke afdeling/situate waar TS zich bevindt maar in de meer algemene psychiatrie zou er normaliter in sommige gevallen een proefperiode zijn waarin je systematisch langer naar huis mag maar nog een paar keer blijft slapen op de afdeling ter controle. Echter wordt dit door Corona, althans in België, niet meer toegelaten. Maw thuis is thuis. En dat is heel moeilijk want obv eens een weekend naar huis kan je echt niet inschatten hoe je het op langere termijn gaat doen.

In de meeste gevallen wordt er wel geacht gedurende een bepaalde periode ambulant ondersteund te worden. Dat kan door zelfstandig naar een therapeut te gaan, maar ook via een mobiel crisisteam die meermaals per week langskomt om met je te praten of via dagtherapie waarbij je gewoon in de dag ergens heen gaat maar savonds wel in je eigen bed slaapt.

Fleur, ik hoop ook dat je niet zomaar naar huis terug gaat. Ik heb het idee dat op basis van wat je schrijft daar idd niet klaar voor bent. En dat is uiteraard geen schaamte. Liever nu volharden zodat je op langere termijn door kan blijven gaan op je eigen benen.

Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:13

Hoi Fleur,
Hoe-s-t met jou...?
Zoals je leest, moet je ons efkes duidelijkheid geven 'naar welke oude Fleur jij terug wilde'. :)

En als we het nu toch over 'duidelijkheid' hebben : ik was er eerlijk gezegd van uitgegaan :o dat je 'rustig' een half jaar onder de pannen zou zijn. Met laten we zeggen eerst een maand 'somatisch' (plat gezegd : aankomen, ook al vind je er 'niets aan') en daarna psychotherapie rondom de thema's van aankomen en afvallen.
Volgens mij ben je stapje voor stapje aan het beginnen met dit tweede deel, volg je nog niet eens het volledige programma - en dan wordt er al gepraat over 'naar huis'.
Ontslag?? Of ambulant verder?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:50

Ja, mijn behandelaar had het echt over 6 weken in totaal dus dinsdag over 2 weken.
Dan zou ik poliklinisch verder gaan in Eindhoven maar dat is ook maar 1 uurtje in de week.
Deze plek was wel bedoeld als klinisch eindstation en dan weer bij m'n behandelaar en van centrum autisme verder.
Ze kiest ook voor die 6 weken totaal omdat ik snel overprikkeld ben.
Het MDO gaf aan nog 6 weken dus 3 weken langer. We gaan het er dinsdag over hebben. Best wel spannend.

eppieheppie
Berichten: 87
Geregistreerd: 31-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 18:58

Fleury schreef:
Ik merk dat ik dinsdag nog 2 weken vrij vroeg aan vind voelen omdat ik nog zo terug verlang naar mijn oude ik.

Fleur , wat bedoel je precies met de oude ik ? De Fleur op het diepte punt , of de gezonde Fleur ?

Ik vind het on voorstelbaar dat ze je dan al naar huis willen laten . Voor mijn idee ben je nog niet eens of nauwelijks begonnen.

FrNo

Berichten: 3686
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:36

Ik ben het eens met eppieheppie

marleen_88

Berichten: 14167
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:40

eppieheppie schreef:
Fleury schreef:
Ik merk dat ik dinsdag nog 2 weken vrij vroeg aan vind voelen omdat ik nog zo terug verlang naar mijn oude ik.

Fleur , wat bedoel je precies met de oude ik ? De Fleur op het diepte punt , of de gezonde Fleur ?

Ik vind het on voorstelbaar dat ze je dan al naar huis willen laten . Voor mijn idee ben je nog niet eens of nauwelijks begonnen.


Ik ben het met jou eens. Ik zou het zorgelijk vinden als je thuis verder alles alleen moet doen.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:54

eppieheppie schreef:
Fleury schreef:
Ik merk dat ik dinsdag nog 2 weken vrij vroeg aan vind voelen omdat ik nog zo terug verlang naar mijn oude ik.

Fleur , wat bedoel je precies met de oude ik ? De Fleur op het diepte punt , of de gezonde Fleur ?


Ik verlang nog heel erg terug naar een paar weken geleden hoe gek dat ook moet klinken maar nu ben ik zo verdrietig en onrustig en ongelukkig in mijn lichaam.

Neon

Berichten: 4975
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:12

Fleury schreef:
Ik verlang nog heel erg terug naar een paar weken geleden hoe gek dat ook moet klinken maar nu ben ik zo verdrietig en onrustig en ongelukkig in mijn lichaam.


Kun je dat aangeven bij de begeleiding? Ik ben bang dat je nog niet toe bent aan terug naar huis gaan... houdt moed... je bent op de goede weg.. ook al voelt dat misschien niet zo... :knuffel:

Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:28

Fleury schreef:
Ik verlang nog heel erg terug naar een paar weken geleden hoe gek dat ook moet klinken maar nu ben ik zo verdrietig en onrustig en ongelukkig in mijn lichaam.


Ik vind het niet gek klinken, maar wel verdrietig. :(:)
'Dit is nou een eetstoornis'. Dat is een akelig iets, waar behandelingen voor zijn.
Dat akelige iets maakt dat jij van een lichaam met een gezond bmi onrustig en ongelukkig wordt... :(:)

En heel belangrijk : wat wil jij zelf?
Jullie gaan het er dinsdag over hebben - weet je al wat jij wil inbrengen?
Heb je een idee wat het centrum autisme voor je kan betekenen...?
Verwacht jij genoeg te hebben aan 1 uur ambulant...?

Kaatastrof

Berichten: 6282
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:30

Je gevoel is op zich niet gek - je lichaam gaat iets ongezonds, wat niet meteen heel nare gevolgen voor je heeft gehad, aanschouwen als aangenaam. Klinkt heel krom, maar zo is het. Het abnormale is het nieuwe normaal geworden.

Eén uur ambulant lijkt me wel bitter weinig, toch zeker op lange termijn. Als korte noodoplossing voor je verder kan is het al kantje boordje maar daar kan je je misschien nog doorheen worstelen (ik zit in hetzelfde schuitje..). Ik zou zeker nog eens bekijken met de begeleiding wat de overige opties zijn, indien je dat wenst uiteraard.

eppieheppie
Berichten: 87
Geregistreerd: 31-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:33

Janneke2 schreef:
Ik vind het niet gek klinken, maar wel verdrietig. :(:)
'Dit is nou een eetstoornis'. Dat is een akelig iets, waar behandelingen voor zijn.
Dat akelige iets maakt dat jij van een lichaam met een gezond bmi onrustig en ongelukkig wordt... :(:)

En dan ze zit ook nog eens bij lange na niet op een gezond BMI. Daar gaan nog maanden over heen. En nu al zo veel onrust , dat lijkt een on mogelijke taak.

Jet

Berichten: 12132
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:48

Oei, dat is allemaal wel heel verdrietig vind ik. Ik hoop voor je dat er dinsdag goed uitkomt wat jijzelf hier aangeeft en dat ze daar heel goed naar luisteren en de plannen daarop afstemmen :(:) !

marrlinde
Berichten: 4280
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:24

Vlinder123 schreef:
In juni ben ik gebeld door het expertisecentrum euthanasie, ik moest eerst een half jaar de therapie volgen en in januari bellen ze weer. Nu denk ik "januari duurt te lang".



Vlinder123 schreef:
Maar goed er is ook weer vanalles gebeurd. Als ik tot januari vol houd, en daar gaan ze me bij helpen!, dan gaan ze ook achter mijn besluit staan (als ik dan niet plotseling wel gelukkig ben geworden wat natuurlijk nog mooier zou zijn). Maar het gaat wel enorm moeilijk worden en heel erg zwaar.



*Stille meelezer*

Ik volg je topic vanaf het begin. Ik dacht bij het lezen van je berichten uit de kliniek terug aan de posts van juni vorig jaar. In hoeverre is dit iets wat nog mee speelt in je bewuste danwel onderbewuste "motivatie" van de behandelingen? Ik kan me voorstellen dat het nog steeds allemaal als moetje kan voelen, want uiteindelijk zijn alle stappen die je laatste maanden gezet hebt min of meer gevraagde actie vanuit het expertisecentrum, of niet?

Mogelijk is het helemaal niet meer van toepassing hoor, maar mijn ervaring met de patiënten met wie ik in de GGZ gewerkt heb is dat dit soort zaken een soort ijkpunt kunnen worden die ook echte voortgang kunnen belemmeren. Vandaar mijn vraag.

Charaz

Berichten: 24385
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:08

Dat je zo worstelt nu is heel begrijpelijk lijkt mij, maar kan me voorstellen dat het loodzwaar voor je is.

Het valt me op dat je je gewicht niet meer met ons deelt, vind je dat lastig om het ook te benoemen ?

Ik wil je heel veel succes wensen en hoop dat je je emotioneel snel wat beter voelt en kan genieten van de leuke dingen.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:23

Ja, januari klonk zo ver weg en nu is het al februari!
Ze hebben nog niet terug gebeld en ik doe dat ook niet voordat mijn behandeling klaar is, er geen reële andere optie is en ik nog met die onrust zit. Tot die tijd heeft het geen zin want dan ben ik nog niet uitbehandeld.
Ik doe hier enorm mijn best maar ben ook heel verdrietig. Maar je kunt niet zeggen dat ik niets probeer!
Sinds 2 dagen smeer ik zelfs een beetje margarine op m'n zoet boterham!!! Nou dat is een wonder en dat allemaal door een zelfgemaakt stappenplan.
Maar als ik zonder zicht op 'goede' hulp over 2 weken weer thuis zit en het lukt me niet.....
Ik ben het zeker nog lang niet vergeten.
Maar ik doe eerst heel erg mijn best! Nu weer 3 boterhammen tijd.