Intermittent fasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:09

BlackBeautyZ schreef:
ik eet dan in de middag yoghurt met wat fruit er in. niet veel. ik geef toe dat ik nauwelijks fruit eet... in de avond wat de pot schaft. pasta 1x in de week. aardappeltjes.. ook in groente mag ik nog wel wat verbeteren. ben niet de beste eter helaas

ik sta zeker open om dingen gewoon te eten of te proberen. ik wil mijn eet-horizon verbreden

Ja ok.. Groenten en peulvruchten /bonen toevoegen aan je dieet.
Lijnzaad of chiazaad in je yoghurt is ook een goede voor de stoelgang.

BlackBeautyZ

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:10

echt super bedankt voor al jullie tips tot nu toe!! ik ga straks direct naar de winkel. niks is zo vervelend dat je een bollere buik krijgt omdat er niks meer uit komt....

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 10:23

ik zal eens chiazaad gaan halen, ik lees best vaak dat het lekker is in een yoghurt met vruchten maar ik kan me er geen voorstelling bij maken.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:12

Bij mij lijkt het juist omgekeerd te werken BlackBeauty... Ik at eerder maar weinig brood en nu toch dagelijks wel een snee brood gehad. Dus misschien is brood toevoegen ook een optie?

Ik heb er vandaag moeite mee, vrij van werk dus ik zit thuis te wachten tot het 12 uur is, uit verveling geneigd om eten te pakken. Normaal start ik de dag altijd als ik vrij ben met cappuccino's maar dat zit er ook niet in nu. Wennen! :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 11:28

Haha kun je je niet vermaken met iets wat tijd kost?

Ik moet vandaag tot 1300 wachten. Normaal eet ik om 11:00 maar nu nog 1,5 uur te gaan... Heb een lekkere salade gemaakt!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:35

PSvanLot schreef:
Haha kun je je niet vermaken met iets wat tijd kost?

Ik moet vandaag tot 1300 wachten. Normaal eet ik om 11:00 maar nu nog 1,5 uur te gaan... Heb een lekkere salade gemaakt!

Haha, ik moet mij zien te vermaken met het schrijven van een scriptie... :')

2 uur later dan normaal is ook wel een verschil wat je kunt merken, hoewel het wel fijn is dat je kan uitkijken naar een lekkere salade!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 11:38

En vooral uit kan kijken naar een etentje vanavond ;)

Morgen ga ik naar een groot feest. Hopelijk met niet teveel alcohol en eten rond 0200. Of anders zoveel dat ik de dag erna niks kan eten van ellende whaha. Anders slaan we maar een dagje over, eten tot ongeveer 1800 lijkt me bijzonder moeilijk.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 12:58

BlackBeautyZ schreef:
ik durf nog steeeds niet te wegen....

ik heb eigenlijk best wel een stomme vraag. ik doe nu een week IF. maar omdat ik het ontbijt skip, eet ik geen brood meer. ik merk dat mijn stoelgang niet meer zo goed is.... heeft iemand tips om toch gezonde vezels binnen te krijgen? of in iedergeval tips van gerechten die zorgen voor een betere stoelgang? #durftevragen _O-

Maar je hoeft je ontbijt niet over te slaan. Ik verschuif mijn ontbijt gewoon een paar uur, dus je zou toch nog gewoon brood kunnen eten?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:22

Help! := Mijn vriend is al met het eten voor vanavond bezig en het ruikt zo lekker! Zit ik hier met mijn kop thee en een rammelende maag... := Ik ga maar even boven stofzuigen ofzo.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:40

Oeps Imre
Dat is pittig

Dat had ik gisteren op het atelier, daar zit ook een bakker en dat vers gebakken brood rook heel lekker :=

Maar heb volgehouden en had weeg moment
Was 1,5 kilo afgevallen *\%/*
En stond al maanden stil dus ben blij

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:19

PSvanLot schreef:
En vooral uit kan kijken naar een etentje vanavond ;)

Morgen ga ik naar een groot feest. Hopelijk met niet teveel alcohol en eten rond 0200. Of anders zoveel dat ik de dag erna niks kan eten van ellende whaha. Anders slaan we maar een dagje over, eten tot ongeveer 1800 lijkt me bijzonder moeilijk.

Dat is zeker lastig...
Maar ik denk dat een dagje overslaan de beste keuze is? Hoe gaan anderen om met dit soort situaties? :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:26

Ik laat het dan zoals het is en pak het weer op zoals ik normaal doe

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:33

Ik ook. Ben inmiddels naar stal gevlucht. :') Als ik straks thuis ben maar eens ontbijten.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:44

Heb zelf totaal geen last van hongerig gevoel. Moet zelf oppassen juist niet te lang te vasten op een dag.

Mensen die last van duizeligheid hebben en hoofdpijn kan met afkicken suikerverslaving te maken hebben en / of te weinig drinken. Veel drinken zorgt ook voor voller gevoel tijdens vastperiode.
Voor mij is if echt een levenstijl geworden

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:51

Ik ben nu op vakantie met iemand die ook IF doet. Dus gaan we hier ook gewoon door. Soms redden we 20.00 niet helemaal maar 12.00 starten met eten houden we strak aan.

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 12:52

Goed bezig, mensen! Ik heb gisteravond gesnoept bij een verjaardag maar vandaag tot 12 u weer volgehouden. Ben nu 2wk bezig maar merk nog niet echt verschil. We gaan rustig door....

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:37

Ik kan het de laatste dagen zeer slecht volhouden, veel hoofdpijn (genoeg drinken en deze hoofdpijn voelt anders dan de suiker afkick, die ken ik ook). Merk dat ik nogal gevoelig reageer op hormonen, genoeg slaap etc.. Mijn werk is helaas echt geen doen met knallende hoofdpijn dus kies er dan toch voor wat te eten, nu nog maar even met een wat groter eetraam en er rustig de tijd voor nemen. Mijn ritme gaat toch extreem veranderen na komende week en dat gaat het vasten wel ten goede komen.. Mijn weegschaal blijft overigens stabiel, maar vind ik geen ramp. Zal in januari sowieso veranderen als ik ga crossfitten (en komende maand voltijd stal/boerderij werk gaat ook erbij helpen!)

Super fijn, Sall! Zal even goede motivatie zijn!

En fijn om te lezen dat anderen het soms ook gewoon even laten zijn als het zo uitkomt met feestjes of afspraken..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:07

Vervelend Ilsiie, je drinkt er nog wel genoeg bij? Ik merk het altijd meteen als ik vergeet te drinken.

Het gaat hier nog steeds verrassend goed. Ik kwam van elke avond een zak chips, snoep of een reep chocolade en at vooral uit verveling. Ik had verwacht echt moeite te hebben aan het missen van al die zoetigheid, maar daar heb ik geen last van gehad.

Zelf tijdens mijn late diensten voel ik niet meer de behoefte om te snaaien.

Ik ben nu ongeveer 2 kilo kwijt, als ik straks onder de 80 uit kom zou dat helemaal mooi zijn.

Het fijnste is ook dat dit makkelijk vol te houden is. Diëten is niets voor mij maar dit is gewoon een andere manier van eten.

neila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:22

Wintertijd gaat in....

Dat betekent een uur extra vasten....

Succes iedereen!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:26

Ik ga het gewoon een half uurtje verschuiven morgen, dan heb ik 16.5 uur gevast. Dan de dag erna weer volgens het gewone schema.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:45

Ik kon nooit zonder ontbijt, altijd meteen duizelig en rillerig. Ben nu 5 dagen aan het vasten en had vanochtend voor het eerst geen honger! Heb zelfs paardgereden en hield het makkelijk tot half 1 vol, wat dus zelfs een uur langer is dan hoefde haha. Echt grappig dat je lichaam zo snel went! Ben wel afgevallen, dat was niet de bedoeling, ben nog zoekende want merk dat ik gewoon te weinig eet in die 8 uur.. even zoeken hoe ik toch genoeg binnen kan krijgen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:13

Hier ook sinds kort bezig (niet elke dag lukt ivm paar dagen weg). Maar hoe doen de fanatieke sporters het hier? Gisteren van 9-11 in de ochtend op de racefiets gezeten en ik was me een partij flauw! Zat geen kracht in. Eten jullie dan wel wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:18

Nou ik ben vandaag begonnen :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:21

Succes, Relaxed!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:28

ik ben gezakt haha.
weet nog niet of ik door mee wilt gaan. Vind best lastig zo laat eten.Denk alleen maar eten en wordt gwn sago