Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BillyJ schreef:Ik heb alle nieuwe pagina's doorgelezen en wauw, super al die reacties...
In mijn relatie is er een doorbraak in de zin dat we besloten hebben volledig uit mekaar te gaan. Vooral hij heeft dit besloten eigenlijk, omdat hij geen hulp wilt en teveel van mij houd om mij te zien lijden onder zijn gedrag. Hij ziet zelf geen verbetering en wil mij hier niet in meetrekken.
Ik respecteer zijn keuze maar het valt me erg zwaar. Want ondanks alles ben ik blijven vechten en heb ik alles gegeven en om dan zo aan de kabt geschoven te worden met als hoofdzin "jij kan me toch niet steunen" heeft mijn hart gebroken.
Misschien is het wel beter zo, en ja na de huilbuien en zielig soppen op de bank moet ik ook mijn leven herpakken nu.
Ik vind het spijtig. Want ik was altijd mezelf en ben nooit veranderd voor of door hem.
Volgens mij zijn het echter eerder zijn "vrienden" die hem tegen mij hebben opgezet, ik zit in België, hij nu in Den Haag. Zijn matties hebben mij nooit graag zien komen. Want ik was een domme boerentrut van België en geen Haags huppelkutje (sorry voor de vergelijking maar zo zeggen ze het zelf). Ik ben degene die hem altijd ao ver dreef en het is goed dat hij van me wegrent, letterlijke woorden naar mij toe van zijn vrienden.
BillyJ schreef:Ik heb alle nieuwe pagina's doorgelezen en wauw, super al die reacties...
In mijn relatie is er een doorbraak in de zin dat we besloten hebben volledig uit mekaar te gaan. Vooral hij heeft dit besloten eigenlijk, omdat hij geen hulp wilt en teveel van mij houd om mij te zien lijden onder zijn gedrag. Hij ziet zelf geen verbetering en wil mij hier niet in meetrekken.
Ik respecteer zijn keuze maar het valt me erg zwaar. Want ondanks alles ben ik blijven vechten en heb ik alles gegeven en om dan zo aan de kabt geschoven te worden met als hoofdzin "jij kan me toch niet steunen" heeft mijn hart gebroken.
Misschien is het wel beter zo, en ja na de huilbuien en zielig soppen op de bank moet ik ook mijn leven herpakken nu.
Ik vind het spijtig. Want ik was altijd mezelf en ben nooit veranderd voor of door hem.
Volgens mij zijn het echter eerder zijn "vrienden" die hem tegen mij hebben opgezet, ik zit in België, hij nu in Den Haag. Zijn matties hebben mij nooit graag zien komen. Want ik was een domme boerentrut van België en geen Haags huppelkutje (sorry voor de vergelijking maar zo zeggen ze het zelf). Ik ben degene die hem altijd ao ver dreef en het is goed dat hij van me wegrent, letterlijke woorden naar mij toe van zijn vrienden.
Avalanche81 schreef:bromfiets schreef:De bps'er heeft patronen en de partner heeft patronen, die in de grond bij allebei op dezelfde manier opgebouwd worden. De verantwoording om die (giftige) patronen te doorbreken ligt bij beide.
Oh goh, dus ik had gewoon even het patroon moeten doorbreken? And they lived happily ever after
Avalanche81 schreef:bromfiets schreef:Als andermans gedrag zo schadelijk is kun je ook vertrekken. En nee, dat is niet makkelijk maar wel goed voor jezelf zorgen.
Oh, ja, want zo werkt dat ook echt. Je pakt gewoon je spullen en vertrekt. Dat is ook helemaal niet statistisch de periode waarin het geweld het extreemst is. Je pakt gewoon kalmpjes je spullen, regelt even een huis en vertrekt met je eigen autootje met een gangetje van 30 km. Dat ik dat nou nooit eerder heb bedacht, je snapt het niet.......
Kwanyin schreef:Een relatie breken is nooit leuk, wat de reden ook is, sterkte TS.
Ik vroeg me wel af: je zegt dat zijn vrienden dat letterlijk gezegd hebben. Hebben ze dat echt zo gezegd in jouw gezicht, of heeft je vriend dat tegen jouw verteld dat ze dat zo gezegd hebben?
Snadrem schreef:bigone schreef:Ze zegt dat agressie vaker voor komt bij mannen, niet dat bps vaker voorkomt.
Klopt. Maar dat was mijn aanname ook nietbij mannen dus vaker agressie, maar ik was in de veronderstelling dat bps vaker voorkomt bij vrouwen en wilde weten of dat klopt. Dus los van de agressie.
_San87_ schreef:Kwanyin schreef:Een relatie breken is nooit leuk, wat de reden ook is, sterkte TS.
Ik vroeg me wel af: je zegt dat zijn vrienden dat letterlijk gezegd hebben. Hebben ze dat echt zo gezegd in jouw gezicht, of heeft je vriend dat tegen jouw verteld dat ze dat zo gezegd hebben?
Ik lees het alsof ze het letterlijk in haar gezicht gezegd hebben. Maar op zich is dat stukje tekst op meer manieren op te vatten.
Goede vraag wel.