Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:30

hier juist enorm blij met de crossfit. goede begeleiding bij de box. Bij ons letten ze enorm op houding en goed uitvoeren van de oefeningen. Heb altijd gewoon fitness gedaan maar merkte weinig vooruit gang en raakte daardoor steeds motivatie kwijt. Dus begonnen met crossfit maar Kon door bedrijfsongeval ruim jaar niet sporten en sinds eind vorig jaar crossfit weer opgepakt. shape begint steeds meer te komen..

heb altijd nooit geen spierbal gehad dus dit is voor mij echt resultaat.Alleen mijn buikspieren moeten nog weer echt terug zichtbaar worden.

Afbeelding

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:51

@Bulletjebeer: Als je zin hebt kun je morgen gewoon weer gaan. Ik sport tot ik weer naar school moet ook 5 dagen per week, spierpijn of niet. Ik weet wel nog dat ik na de eerste bootcamp echt amper kon lopen (trainer was ietwat enthousiast haha) dus heb het de dag erna rustig aan gedaan, maar sindsdien nooit meer echt last gehad. Voor mijn part train je iedere dag :p

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:36

Toushie schreef:
hier juist enorm blij met de crossfit. goede begeleiding bij de box. Bij ons letten ze enorm op houding en goed uitvoeren van de oefeningen. Heb altijd gewoon fitness gedaan maar merkte weinig vooruit gang en raakte daardoor steeds motivatie kwijt. Dus begonnen met crossfit maar Kon door bedrijfsongeval ruim jaar niet sporten en sinds eind vorig jaar crossfit weer opgepakt. shape begint steeds meer te komen..

heb altijd nooit geen spierbal gehad dus dit is voor mij echt resultaat.Alleen mijn buikspieren moeten nog weer echt terug zichtbaar worden.

[ [url=m/F2chao.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij ons ook. Eerst de techniek goed, dan pas gewicht erop.
Wat ik vooral het leuke vind aan crossfit is dat je heel veel verschillende dingen doet. Zo hadden we afgelopen week in de techniekles legless Ropeclimb. Niet gedacht dat ik ook maar een cm omhoog zou komen maar ik kon zelfs 1 hand omgrijpen, hoger vastpakken zeg maar

Anoniem

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:06

Wat dragen jullie eigenlijk? Ik las paar pagina's terug over de fijne leggings, maar qua BH/sporttops?
Ik begin 2 september met de intro-klas. :') Even kijken waar ik weer sta en vanaf daar verdere training opbouwen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:10

Ik sport altijd in een tanktop. Heel soms een sportshirt.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:11

Ik sport altijd in een sportbh/top, maar dan zo'n ding zonder support of zo.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:16

Ik sport altijd in een sportlegging en een sportbh/topje zeg maar(zoals foto hierboven geplaatst dat is mijn type workout outfit)
warming up altijd met een los topje er nog over en of een sportvestje depends aan het weer.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:24

legging, sportbh en tanktop (speciaal voor het sporten) In de winter vaak nog een vestje.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:40

Ik heb daar echt de buik nog niet voor :=

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:45

Legging met een tanktop en sportbh. Soms een sportshirt als de tanktops in de was zitten.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:46

Legging en speciaal sportshirt! En een sportbh, maar heb er maar 2 dus soms ook met een normale. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:51

En qua schoenen? Sorry voor de vragen hoor. :')
Ben er zo lang uit geweest..

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:52

Nu nog op afgetrapte gymschoenen, moet even nieuwe halen. Zou fijne schoenen wel echt aanraden, ik heb 1 keer op normale gympies gesport en dat was niet best. :+

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:56

sportschoenen van Nike.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:02

Hoge converse!
En verder sport legging, sport bh en sport shirt. Oh en sport sokken :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:12

Vans old skool voor deadlifts, Adidas Powerlift voor squats :D Het verschilt heel erg voor wat je ermee wil doen

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:17

Gymshark, Nike sportschoenen (dunne zool) en voor deadlifts/squats etc zonder schoenen.

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:21

Castilja schreef:
@Bulletjebeer: Als je zin hebt kun je morgen gewoon weer gaan. Ik sport tot ik weer naar school moet ook 5 dagen per week, spierpijn of niet. Ik weet wel nog dat ik na de eerste bootcamp echt amper kon lopen (trainer was ietwat enthousiast haha) dus heb het de dag erna rustig aan gedaan, maar sindsdien nooit meer echt last gehad. Voor mijn part train je iedere dag :p

Hmmm ja ik vind het lastig. Heb er verder geen ervaring mee. De een zegt inderdaad zo vaak je kan, de ander zegt 1 of 2 dagen rust na training.. Heb vandaag met een trainer van de sportschool full body gedaan. Misschien kan ik morgen weer gaan, maar me dan richten op 1 spiergroep? Zo veel vragen..... :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:22

Ik denk dat het vooral belangrijk is je eigen lichaam hierin te gaan kennen. De een heeft echt 2 dagen herstel nodig na een zware training, de ander sport zo een week na elkaar met gemak. Probeer wat dingen uit, juist omdat je nog zoveel vragen hebt :D

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:23

Ik heb na een training altijd een dag rust. Ik doe momenteel een full body schema en merk wel dat ik de rust nodig heb.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:59

Ik draag altijd een sportshirt + een legging of korte broek (ligt aan het weer).
Na een training neem ik ook vaak een dag rust, of ik doe iets van yoga om mijn spieren weer los te krijgen. Vanochtend had ik wel even een motivatiemomentje om meer te gaan sporten: de rits van mijn pantalon knapte _O-

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:59

Meestal draag ik een sportbh, losse sport tanktop en korte sportlegging. :) Qua schoenen Nike's.

Ik doe nooit twee dagen na elkaar krachttraining (full body schema). Maar wel kickboksen de dag ervoor en/of erna.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:07

Ik draag sportbh, sporttanktop/mouwloze croptop, legging/shorts en simpele zwarte Asics sportschoenen.

Ik train gerust meerdere dagen na elkaar, maar wel verschillende spiergroepen. Tot nu toe altijd 3x per week krachttraining en dan nog keer paardrijden. Maar m’n bijrijd wedstrijdpaard is verkocht en de zin om te rijden is daarmee ook weg. Dus ga denk ik naar 4x per week krachttraining en alleen helpen met evenementen op stal.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:45

Ik train in m'n legging van Nike of Stronger en een sport tshirt erboven. Soms een tanktop.

Afbeelding

Word een beetje moe van mezelf want ik kan de motivatie niet vinden tot het uiterste te gaan terwijl ik wel baal van m'n figuur. Vandaag wel redelijk om kunnen zetten en wat zwaarder getraind waarbij de laagste reps echt moeite kostten. Moet echt in het ritme gaan komen nu en mezelf even schoppen.

Een doel is chin ups/pull ups kunnen. Ik doe het nu met 2 elastieken maar merk dat dan m'n voeten naar voren steken door de druk van het elastiek. Is dat erg? Heb evt filmpje maar heeft iemand tips? :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 04:39