Onali schreef:pmarena schreef:Als ik mag antwoorden: mijn man heeft een hele lieve, redelijk naïeve JA ingevuld.
Ik heb hem gevraagd dit te her-overwegen.
Ik wilde dat hij eerst het Zwartboek orgaandonatie, het verhaal van die mevrouw Anjo en andere verhalen van de andere kant tot zich zou nemen, en zich zou beseffen wat de impact van die hele procedure (waar hij zoals volgens mij de meeste mensen nog nooit over nagedacht heeft) op mij en onze zoon zou kunnen zijn.
Als hij zijn JA toch wil laten staan, dan zal ik het 100% zeker weten tegenhouden als ik denk dat het beter is voor onze zoon. Zelf kan ik er wel overheen stappen als ik het gevoel heb dat hij het voor zichzelf ècht goed overwogen heeft. Dan is het een kwestie "je moet het zelf maar weten". Maar onze zoon moet door en die gaat voor alles

Dat vind ik behoorlijk egoïstisch.
Wat geeft dat voor beeld aan je zoon. Papa wilde eigenlijk donor zijn, maar mama niet dus het hele feest gaat niet door.
Zou je man dat ook doen bij jou? Jij zegt nee, hij vindt van wel. Zou hij jouw wensen ook niet nakomen?
Askja schreef:Met andere woorden; jij respecteert de keuze van je man in wezen niet. Noemt deze naïef. Dat vind ik nogal wat, dat zou in mijn eigen relatie toch een behoorlijke discussie opleveren.
Idem wat betreft je zoon. JIJ denkt dat het beter voor hem is. Waar baseer je dat idee op? Dat is toch ook invulling/projectie?
Wat een fraaie veroordelende reacties weer 
De werkelijkheid is dat vrij veel jonge mensen heel lief & naïef toestemming hebben gegeven om "na hun dood" hun organen beschikbaar te stellen. Een aantal mensen komt daar jaren later op terug, als ze horen wat er precies met hen zal gaan gebeuren als ze inderdaad dat donatie-circus in gaan. Mensen schrikken daarvan, hadden zich dat nooit gerealiseerd. Je ziet dat hier in het topic ook een paar keer langskomen en bij mijzelf is het precies hetzelfde gebeurd.
Daarnaast kunnen mensen inmiddels 10, 20 jaar verder zijn dan het moment waarop ze het wel prima vonden. En waar ze toen alleen waren, inmiddels een gezin hebben dat ze puntje bij paaltje toch belangrijker vinden dan doneren.
MarcoBorsato schreef:Wat een respect en liefde voor je man.
En dat is het dus inderdaad
Die beste man besefte zoals zoveel mensen en ikzelf ook destijds, niet exact waarvoor hij als jonge knul heeft getekend, wat hem zou staan te wachten mocht hij in die positie komen en hoe rauw op het dak dit toch kan gaan vallen bij zijn gezin dat hij inmiddels heeft. Vandaar dat je als partner vraagt om er nog eens goed naar te kijken en te her-overwegen of hij nog wel achter die JA staat.
elnienjo schreef:Het is toch eveneens egoistisch om donor te willen zijn terwijl je weet dat je naasten het daar erg moeilijk mee hebben?
Vind het wel iets waar je als gezin goed met elkaar moet overleggen voor je zoiets drastisch besluit.
Dat dus 
Als liefhebbende vader wil je toch niet dat je je vrouw en kind achterlaat met een groot probleem?
Wij zijn er vrij zeker van dat die kleine gewoon zijn tijd moet krijgen mochten we in die situatie komen, en dat dat ventje er niet bij gebaat is als we dan moeten gaan touwtrekken om pappa bij ons te mogen houden.
Ik ben wel benieuwd of jullie dan soms denken dat je een betere vrouw en moeder bent, als je dit laat gebeuren en je man zich bij wijze van spreken in zijn graf omdraait omdat hij zijn gezin niet goed verzorgd achterlaat omdat hij hier nooit meer over nagedacht heeft maar dit nooit (meer) zo had gewild.