En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 10:21

quera schreef:
Ik voel me eigenlijk prima, lichamelijk dan.
Geestelijk is het heel zwaar. En vooral niet weten hoelang je dan nog hebt. Er valt niets te plannen. Weten dat je je kinderen nooit zal zien opgroeien en maar hopen dat je ze allebei naar school mag zien gaan( 3 en 6 maanden). As zomer 5 jaar getrouwd.

Mijn oudste is nu 3 en krijgt ( nog) niets mee. Wat wel zal veranderen als ik aan de chemo zal zitten. Want dan wordt het pas zichtbaar.

Ik bedoelde dat als de behandelingen aanslaan en de plekken kleiner kunnen worden, je inderdaad langer hebt. Ik vind het moeilijk om erover te praten en het te verwoorden, sorry daarvoor. Ik kan me niet indenken hoe het voor je moet zijn. Ik hoop dat de behandelingen aanslaan en dat je ze goed doorkomt en nog vele jaren hebt met je kinderen en man.

Alenthe05

Re: En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:39

Oh meis... wat poedersuiker... verdomme... zo jong.... 2 mooie kids, mooie man...lieve familie...

Ik wil je heel veel sterkte wensen, maak mooie herinneringen voor je kindjes, je man. Ga mooie dingen doen zolang alles lukt.
Mijn collega heeft een hele mooie pruik aan laten meten, wil wel vragen waar ze dat heeft laten doen. Ook heeft ze een make up curses gevolgd in het zhs om je zelf zo naturel mogelijk te make uppen zodat je er net al te ziek uit ziet, miss iets voor jou om het voor je kindjes zo vertrouwd mogelijk te houden.

Ik ga duimen voor heel veel mooie jaren samen!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 11:41

Wij hebben bij ons een zaak zitten die jaarwerken maakt :j en ik gebruik nooit make up dus dat zal weinig opvallen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:43

Alenthe05 schreef:
Oh meis... wat poedersuiker... verdomme... zo jong.... 2 mooie kids, mooie man...lieve familie...

Ik wil je heel veel sterkte wensen, maak mooie herinneringen voor je kindjes, je man. Ga mooie dingen doen zolang alles lukt.
Mijn collega heeft een hele mooie pruik aan laten meten, wil wel vragen waar ze dat heeft laten doen. Ook heeft ze een make up curses gevolgd in het zhs om je zelf zo naturel mogelijk te make uppen zodat je er net al te ziek uit ziet, miss iets voor jou om het voor je kindjes zo vertrouwd mogelijk te houden.

Ik ga duimen voor heel veel mooie jaren samen!

Jennifer Hoeve heeft prachtige pruiken, wordt ook door de verzekering vergoed dacht ik. Maar ik weet niet of Quera zin heeft om hierover na te denken. Je haar verliezen lijkt me op dit moment een van de minste zorgen.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:44

Verschrikkelijk, heel veel sterkte gewenst!

Ginny135

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:45

Ik weet niet wat ik moet zeggen, maar heel veel sterkte, ik denk aan je!

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:46

Zij doet dit ook vooral omdat je wenkbrouwen ed uitvallen en je dan een heel kaal gezicht hebt. Ze hebben haar daar geleerd een natuurlijke wenkbrouw te tekenen ed. Niet een hele visagie curses maar gewoon om je gezicht zo natuurlijk mogelijk te houden omdat het door chemo wat grauwer ed kan worden. Maar ik moest er aan denken omdat je zei dat je kindjes, als je haar uitvalt, dan wel merken dat er wat is vandaar..

Mn collega heeft zo'n mooie pruik, zelfs dat mensen vroege; je hebt toch chemo maar wat is je haar mooi. Terwijl ze al weken kaal was.. Is toch een compliment aan de haarwerken mensen.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:48

Klopt @Suzanne F, wou het als tip meegeven. Haar doet wel wat met een vrouw. Mn collega is wel ijdel, dus die vind het heel fijn. Mijn moeder nam genoegen met een mutsje. Ook een gedachte ivm kleine kindjes vandaar mijn reactie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:50

Ach, wat ontzettend verdrietig voor jou en je naasten ;(
Heb net als veel anderen geen woorden, maar wil toch een berichtje achter laten om je te laten weten dat er aan je wordt gedacht.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:50

Ik word zelden wakker met iemand die ik niet ken als eerste gedachte. Vandaag dus wel.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:52

;( ik weet even niet wat ik moet zeggen, lees nu bij. Wat een slecht nieuws zeg.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:52

Misschien is dat helemaal niet nodig, vast goedbedoelde adviezen maar ik vind ze een beetje voorbarig.
Mijn moeder, schoonvader en twee kennissen hebben allemaal chemo gehad en zijn geen van allen kaal geworden.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:56

@justdiesel, dat kan idd maar in de link die TS deelde stond bij dat dr haar zou kunnen uitvallen. Ook gaat de tijd heel snel en moet je snel schakelen. Als TS begint in Januari en op haarwerken moet je soms wel even wachten. Vandaar de tip. Maar het zijn tips en iedereen moet ermee doen wat e willen en goed bij voelen. Blijft een k*t bericht in deze dagen... verdrietig...

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:03

Hoop zo dat de studie iets voor je gaat betekenen ♡
Als ik je tegenkom in het avl krijg je 'n hele dikke knuffel!

Voor haarwerken weet ik ook nog wel een aantal adressen voor je.
Ik bestel pruiken altijd buiten de verzekering om, want anders betaal je 5 keer zoveel, echt heel banketstaaf.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:11

Wat heftig.. heel veel sterkte. Ik heb er verder geen woorden voor. Ik wens je alle kracht toe.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:19

Ongeveel 10 jaar geleden hebben we dit meegemaakt met een nichtje van mijn partner. Ze bleken BRCA1 in de familie te hebben (mijn man bleek gelukkig negatief). Zijn nichtje kwam er echter helaas pas in een heel laat stadium achter toen het in haar hoofd zat.
Haar jongste kind was toen nog in de couveuze (extreme vroegeboorte) toen ze het nieuws kreeg.
Het heeft toen een enorme impact op mij gehad ondanks dat ik haar niet echt goed kende. Dit topic haalt die herinnering weer terug. Het maakt extreem bewust hoe breekbaar het leven is en welke dingen echt belangrijk zijn in de dagelijkse hectiek.

Ik kan niets zinvols uitbrengen behalve dat ik hoop dat je nog zo lang mogenlijk deel mag zijn aan de herinnering van je dochters.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 12:21

Mijn eigen haar ga ik doneren en donderdag ga ik bellen voor een haarwerk. Na die afspraak duurt het nog 5 dagen.

Bij de chemo die ik ga krijgen zeiden ze dat 90% uitval heeft.
En daar wil ik niet op wachten. Dus doneer ik mijn eigen haar.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:23

Hoi quera,

Ik kan me niet voorstellen hoe je vanochtend uit bed bent gekomen.

Elke keer weer open ik dit topic in de hoop.. tja.. de hoop waarop? Dat ik onverwacht lees dat alles ok is? Jouw situatie blijft in mijn hoofd spoken. Oneerlijk dit.. zo een jong gezin. Zo een jonge meid.. Ik had anders gehoopt.

Ik hoop dat de behandelingen het meest positieve resultaat mogen geven wat er is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:24

Ik kan het enkel blijven herhalen: Powervrouw. Zelfs nu.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:25

quera schreef:
Mijn eigen haar ga ik doneren en donderdag ga ik bellen voor een haarwerk. Na die afspraak duurt het nog 5 dagen.

Bij de chemo die ik ga krijgen zeiden ze dat 90% uitval heeft.
En daar wil ik niet op wachten. Dus doneer ik mijn eigen haar.

Ik ken je niet maar volgens mij sta je al in de vechtmodus, iets anders is er ook niet maar wil je toch zeggen dat je heel erg sterk overkomt, ook nuchter. Laat de proef maar zo goedslagen dat je er "schoon" uitkomt en nog jaren door de APK gaat komen, het is je gegund ..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 12:37

Bedankt allemaal. Ook voor alle pb’s trouwens.

Wij gaan genieten van deze kerst en alle jaren die ( hopelijk) nog gaan volgen. Zo even uitwaaien op het strand.

Jullie allemaal fijne feestdagen en geniet!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:37

Veel plezier meid. Het strand is altijd zo mooi. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:43

Heel veel plezier op het strand :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:45

:*

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:52

Geen woorden voor TS. Ik wil jou en je gezin alle sterkte van de wereld wensen! Ik hoop voor jullie op nog ontelbaar veel mooie momenten :(:)